Neuvontapsykologi/seksuaalineuvoja vastaa kysymyksiin

Pirkanmaan SETA

Pirkanmaan Setan neuvontapsykologi/seksuaalineuvoja Mirka Paavilainen vastaa seksuaaliseen suuntautumiseen ja sukupuoli-identiteettiin liittyviin kysymyksiin

ma 16-17 ja ke 11-13

Voit lähettää anonyymin kysymyksen suojatun verkkoyhteyden kautta milloin tahansa, kysymykseesi vastataan päivystysaikoina, voit myös soittaa tai lähettää sähköpostia.

lisätietoa osoitteessa:

http://treseta.fi/tuki-ja-neuvontapalvelu

Palvelu on valtakunnallinen, maksuton ja luottamuksellinen.

3

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aseksuaaliko

Terve! Täysi ikäinen täysin hukassa oleva mies kysyis että mikähän minä mahdan olla kun kiinnostun ja ihastun naisiin mutta minulta puuttuu itseluottamusta enkä tahdo uskaltaa lähestyä ketään aivan kuin joku takoisi päässä että ajattele järjellä ei tule onnistumaan. Tuo voi johtua siitäkin kun en ole saanut pysyviä töitä jne. ni sitte tuntuu etten ole tarpeeksi hyvä tai jotain ja se stressaa. Toinen ongelma on että lähes aina kun masturboin niin ajattelen miehiä ja tuntuu kuin saisin paremman erektion ajatellessani miestä ja kauniit naiset "malli naiset" eivät kiihota minua seksuaalisesti vaan tavallisen näköiset naiset ja miehet! Mutta en voisi ikimaailmassa kuvitellakaan että seurustelisin miehen kanssa eli ovatko nuo miehistä kiihottumiset vain fantasia tai jotain sinnepäin koska kiinnostus miehiin on vain seksuaalista. Olenko bi seksuaali vai a seksuaali vai jotain muuta hetero sittenkin? A seksuaalisuutta olen epäillyt siksi että minusta tuntuu todella vaikealta se että seurustelisin ja olisin riippuvainen toisesta ja eläisin hänen kanssaan kokoajan eli tässä tulee seuraava paljastus eli en ole koskaan seurustellut! Toisaalta voiko tällainen asia olla mahdollista kun asun pienellä paikkakunnalla ja täällä on paljonkin homofobiaa jopa omassa kaveri piirissäni että en uskalla olla sitä mitä olen että olisin homo mutta en tiedä sitä vielä tai osa minua ei ole hyväksynyt asiaa? Asiaa ei myöskään paranna sitä että olen aika hyvännäköinen kaveri ja naiset usein iskevät silmänsä minuun ni tulee sit ajateltua että mitähän kaikki siihen sanos että noin komea kaveri ja et se oiski HOMO ja et ei uskois ja bla bla bla. En tiedä epäileekö kukaan tuttavapiirissäni sitte mitään ku mulla ei ole naista itse olen aina vedonnut siihen että ku hyvät on varattu ja huonoa en huoli! Aluksi arvelin että olen minä hetero mutta nää mietteet on vain joku mun vaihe elämässä mutta ny kun sitä on jatkunut pitkään niin olen ajatellut asiaa uudelleen... Olen miettinyt pääni puhki ehkä olen vain yksinkertaisesti bi seksuaali mutta on tää nyt kumma ku aikamies ei tiedä mikä on itsekkään! En tiedä vastaatko tähän viestiin koska en ottanut yhteyttä tuon tuki/neuvontapalvelun kautta! Hyvää kevään jatkoa kaikille!!!

• Aseksuaaliko

Lisäys edelliseen viestiin minkä unohdin sanoa nimittäin yksi syy kans miksi epäilin itseäni aseksuaaliksi on se että minua ei oikeastaan kiinnosta tai kiihota sukupuolielimet ei miehen eikä naisen vain pelkästään peput kiinnostaa ja kiihottaa että rakastelisin sinne tai mua sinne.

• auttaja

Aseksuaali ei kiihotu seksistä, eikä seksi kiinnosta yhtään. Sinä ajattelet seksiä, joten en ainakaan aseksuaali ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4842
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3962
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3860
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1344
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      170
      1333
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      583
      1253
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1135
    Aihe