peitto heiluu...

siiiiiiiiiiiiiri

42 vee ja uuden elämän myötä löytänyt unelmien miehen, seksiä niin että ei koskaan ennen. Aivan loistavaa. Nyt vaan ilmaantunut ongelmia, limakalvot välillä todella huonossa kunnossa. Gyne määräs Vagifemia jolla sainkin homman hoitumaan ja taas hetken oli hyvä. Nyt taas antibiootti kuurin, poskionteloiden takia, alapää riehaantui. olen koittanu hiivakuurit suun kautta ja alapäänkautta. Hetken hyvä ja taas alkaa kuumotukset ja kirvelyt. Edelleen ylläpitohoitona Vagifem ja iltaisin laitan Ceridal öljyä... nyt vaan heräsi kysymys; onko muille ollut/tullut ongelmia suuseksistä? itse pidän erityisesti antamisesta ja se toimiikin esileikkinä kummasti, jatkamme siitä siis yhdyntään...voiskos noi suun pöpöt tehdä jatkuvan vaivan?? Itse en enää keksi muuta syytä...

18

799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielikki

jaahas,jos ilmiö on uusi,niin kannattaa kokeilla ilman suuseksiä ja testata,että paranisiko limakalvojen kunto niin.suukin pitää aamuin illoin pestä ja miksei senkin pöpöt leviäisi alaosastoon.kokeilkaahan muitakin esileikkeja..vain mielikuvitus on rajana.liukuvoidekin vois olla jees,ja vibraattorin kanssa,hellin liikkein.myös kumppanin hampaiden tila voi vaikuttaa ...alaoasatoon,jos reikiä ja ientulehdusta...

• siiiiiiiiiiiri

Juu, no eiköhän aikuisena osaa hygieniasta huolehtia ja aina keksii uusia juttuja :D Kunhan pähkäilin...

• akkaväärällä
        siiiiiiiiiiiri kirjoitti:

Juu, no eiköhän aikuisena osaa hygieniasta huolehtia ja aina keksii uusia juttuja :D Kunhan pähkäilin...

Kunhan pähkäilit? 42v? Ei ole vaihdevuosipalsta kai oikea paikka. Vai halusitko vain tulla kehaisemaan, kuten pari ensimmäistä lausetta antaa ymmärtää. Aika voimakkaita heittoja, vaikka kyse vaan limakalvo-ongelmasta. Olet varmaan lukenut täältä paljon tuskasta, jota haluttomuus meille vaihdevuotisille aiheuttaa.
        Asiaasi vastaan, että paljo seksi itsessäänkin aiheuttaa noita oireita, kun lorttonen joutuu alituiselle hankaukselle alttiiksi.

• samaa ikää32

hankauhan aiheuttaa limakalvoille oireita kuten liian raju hammasharja suulle.nuorenakin kun oikein innsotuimme kaikkea kokeilemaan niin paikat aristivat ja olivat sentuntuisia että jotain on työskennelty.jotkut miehet ei pes hampaita tai edes käsiään,siitä on ollut kirjoituksia useinkin.mutta rakastelkaahan vähän hellemmin ettei tarvitse liioitella niissäkään töissä

• Sellaistahan se

Kyllä ne limakalvot kestävät terveellä ihmisellä, siis ei vaihdevuotisella (joka ei todellakaan vastaa tervettä). Itsellä vielä tuossa iässä olivat asiat hyvin, ei mitään oireita vaikka olisi rakastellut kuinka. Sain lapsen 44 - vuotiaana ja vaihdevuosioireilut alkoivat vasta kun olin 51. Ja ne olivatkin sitten aivan kamalia. Ja jatkuvat vieläkin seitsemän kärsimysvuoden jälkeen. Voivathan ne vaihtarit alkaa nelikymppiselläkin, vaan harvoin. Jos gyne on määrännyt Vagifemiä, niin taitaa olla kuivuudesta jo kysymys, eli enteilee vaihtareita.
      On se merkillistä kuinka vaihtelevaa tämä vaihdevuosien alkaminen ja kesto on. Toisilla on jopa kymmenen vuotta enemmän aikaa nauttia seksistä ja kaikesta normaalista naisen elämästä.

• Sofi

Mulla oli samanlaisia ongelmia, tulehduksia tuli aina suuseksin jälkeen. Mies kyllä huolehti hampaiden pesusta, mutta hammaslääkäri käynti oli tainnut unohtua.

• täkkihän se heiluu

Mielenkiintoista jos tuo hampaiden rikkonaisuus onkin oikea päätelmä. Mulla sama juttu noiden hiivojen kanssa. Ajattelin vaan, että eikö se huonokuntoiset hampaat tuntuisi suuteloissa. Ja voiko syljessä olla jotain, joka aiheuttaisi hiivatulehdusta alapäähän...Meilläkin seksi on vauhdikasta ja liukasteita käytetään, koska olen jo 50 vee.

• Oral g
        täkkihän se heiluu kirjoitti:

Mielenkiintoista jos tuo hampaiden rikkonaisuus onkin oikea päätelmä. Mulla sama juttu noiden hiivojen kanssa. Ajattelin vaan, että eikö se huonokuntoiset hampaat tuntuisi suuteloissa. Ja voiko syljessä olla jotain, joka aiheuttaisi hiivatulehdusta alapäähän...Meilläkin seksi on vauhdikasta ja liukasteita käytetään, koska olen jo 50 vee.

Olen 48 v ja limakalvot olleet heikot jo monta vuotta. Olen ollut vuoden verran uudessa kuumassa suhteessa, jossa miehen erektiohäiriön vuoksi toiminta on varsin suuseksipitoista. Limakalvot ovat nuortuneet! Ilmeisesti hormonit ovat seonneet uudelleen löytyneen kiihkon myötä. Tilapäisesti, arvaan. Kirvelyä tulee jos harrastamme kielen sijasta kovasti muunlaista jankausta. Eli en usko tuohon suun likaisuus -teoriaan.

• take it to hand

kaikkea kandee kokeilla,esim.tyrniöljyjä,omegakalanmaksaöljyjä ym.lohdullista että miehilläkin tuppaa olemaan erekstion kanssa ongelmia,niin ei ole yksipuolista libidon katoamista.

• Mankka

Minun mielestäni ongelma on hiiva. Olin hiivakierteessä joku aika sitten. Olen 51-vuotias, mutta kuivuudesta en ole vielä kärsinyt ja olen käyttänyt hormoneja 43-vuotiaasta saakka.

Kun hiivatulehdus oli päällä yhdynnnän jälkeen kirveli ja yhdytänkin vähän sattui. Kun söin suun kautta pitkä kuurin, ongelma poistui. Limakalvot ovat nyt terveet.

Huomasin kun hiivaoireet oli päällä, että keksin jos minkälaisia selityksiä, mutta kyllä se syy löytyi hiivasta. En jaksa uskoa, että suuseksi saisi aikaiseksi ongelmia alapäässä jos ei sitten ole joku sukupuolitauti suussa.

• 51vee myös

Hiivakierre taitaa vaivata minuakin. Jos hiivatulehdus on päällä niin olisiko viisainta käyttää kondomia, jotta ei tartu mieheen ja takaisin. Minulla yhdynnän jälkeen tulee kutinaa ja hiivan tapaista vuotoa. Ajattelin kokeilla maitohappokapseleita seuraavaksi, vaikka ne sottaavatkin.

• Mankka

Minulla pääsi niin pahaksi, että uusiuitui 2 kuukauden välein. Hiivaa oli myös peräaukon ympärillä ja se oli kuin tulessa. Söin 28 päivää kestävän kuurin( 1 tabletti / päivä) ja ainakin tällä hetkellä (4 kuukautta lopetuksesta) näyttäisi, että hiiva talttui eikä ole yhdynnän jälkeen uusitutunut.

• 51 vee myös

Hienoa kun parantui, mutta huh, kun oli pitkä kuuri. Pitänee gyneltä kysyä kuuria, jos vielä oireilen.

• ikää on57
        51 vee myös kirjoitti:

Hienoa kun parantui, mutta huh, kun oli pitkä kuuri. Pitänee gyneltä kysyä kuuria, jos vielä oireilen.

Samaa vaivaa oli mullakin, kun vaihtarit alkoivat. Oli virtsarakon limakalvojen kuivuus vaivoja, kuten jatkuva vessajuoksua ja kirvelyä ja pakotusta virtsatessa. Kuitenkaan ei tulehdusta näkynyt testeissä. Emättimen kuivuutta ja myös ulkoisesti kirvelyä ja limakalvot olivat ulkopuoleltakin tosi arat. Hiiva iske helposti huonoihin limakalvoihin. Paikallishoidolla sain loppujen lopuksi limakalvoni kuntoon emättimessä, ulkopuolelta ja virtsarakossa. Ennen yhdynnän jälkeen vaivat aina pahenivat, tai oikeastaan ilmantuivat sen jälkeen. Ollaaan myös vaihdettu yhdyntä asentoa vähemmän virtsarakkoa hankaavaksi. Hiivakuureja ei ole tarvinnut käyttää pariin vuoteen, kuten ei virtsavaivojakaan ole ollut:D Olen myös lisännyt luonnollisen E-vitamiinin saantia 50mg/pv vehnäalkio kapseleilla.

• Mankka

Eipä auttanut tuo pitkä kuuri vaan maanantaina oli alapää taas ihan punainen. Nyt on hiivalääke 150 mg kerran viikossa. Ihan hirvittää tämä tilanne. Syön nyt 3 kuukautta tätä lääkettä kerran viikossa vähän niin kuin estona.

Lääkäri epäili, että vaihdevuosista johtuva puolustuskyvyn heikkeneminen aiheuttaa hiivaa tai epäili jopa sitä, että minulle voisi olla kehittymässä joku ihotauti?

Pahimpana oireena on punoittava ihottuma peräaukon ja emättimen ulkopuolella. Kutinaa on vähemmän, enemmänkin semmoista polttelua joka iltaisin ja öisin pahenee.

Onko jollakin ollut samanlaista. Miten te olette tällaisesta hiivakierteestä selvinnet siis millä konsteilla vai loppuiko hiiva kun lopetitte estrogeenin käytön?

• ex-hiiva

Monet tässä ketjussa ovat kirjoittaneet hiivan iskevän antibioottikuurin jälkeen. Tämä onkin hyvin tavallista, sillä antibiootit tappaa haitalliset bakteerit mutta myös kaikki tarpeelliset ja hyvät bakteerit, joita emättimessä kuuluu olla.
      Kun bakteerit eivät huolehdi emättimen terveydestä kuurin jälkeen, pääsee hiivasieni lisääntymään rauhassa. Normaalitilassakin emättimessä on jonkin verran hiivaa, mutta se ei pääse valloilleen juuri näiden hyvien bakteerien ansiosta.
      Hyvä gyne yleensä määrääkin vielä antibioottien lisäksi hiivakuurin, jonka voi tarvittaessa syödä samantien kun lääkekuurin jälkeen hiivaa havaitsee. Monesti on hyvä hoitaa vielä molemmat puolisot samaan aikaan, sillä hiiva elää kyllä hyvin esinahan allakin.
      Meillä on kyllä loppunut hiivakierteet sen jälkeen, kun pari vuotta sitten antibioottien jälkeen hoidomme molemmat. - minut ja ukkokullan.

• hiiva/hormoonit

Hormoonikierukkaa käyttäessäni oli jatkuva hiivakierre.
      Loppui heti, kun kierukka poistettiin, eikä ole sen jälkeen palannut.

• Ei peitto heilu

Hampaissa ei tarvitse olla, kuin reikä ja siinä on sellainen määrä tulehdus -ym bakteereja, että heti tarttuu.

Miehet hammaslääkäriin ja heti !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      56
      2950
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2711
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2431
    4. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2269
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1928
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1549
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      105
      1235
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1203
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe