Primera p10 -96

Japskilla edelleen

Käytin katsastuksessa.hylättiin koska kumpikin ala-pallo väljä. korjaamolla sanottiin että 700e maksais remontti. melkein koko auton arvo.
tilasin motonetistä uudet pallot n.30e
Otin irti koko alatukivarret ja löin lekalla kunnon alustaa vasten entiset veks ja napautin uudet tilalle ja käytin leimalla. helppo ja halpa remontti kunhan vaan viitsii aikaa meni kaikkine puheineen ja kahvitteluineen n. kolme tuntia. jäi itselle aika kova tuntipalkka.

7

457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei mitään järkeä

      Tällaista pelleilyä ja ylihinnoittelua auton korjaaminen nykyään tuntuu olevan.
      Toki vielä löytyy pieniä pajoja, joissa vanhan auton korjaaminen onnistuu järkevillä hinnoilla. Parhaiten kyllä palkoille pääsee, kun tekee itse.

      Monesti tehnyt pahaa työtoverien puolesta, kun ovat saaneet soiton huollosta, mitä ehdottomasti vielä pitäisi vaihtaa. Järkyttäviä hintoja perustöistä. Tietämätöntä on helppo kusettaa ja maksattaa huoltotoimenpiteitä varmuustoimenpiteinä.

      Väitän, että monen auton vuotuisilla ajo km:llä, hieman kulunut osa olisi kulunut vaihtorajalle vasta 3 vuoden kuluttua... kun korjaamo jo vaihtaa varmuustoimenpiteenä...

    • Minulla on primera p10 vm-96 2.0 sri. 350tkm ajettu peli . Siitä katkesi jakopäänketju 80km vauhdissa , en ole tutkinut konetta tarkemmin mutta merkkiliikkeen asentaja sanoi, että ei kannata korjata kun halvemmaksi tulee vaihtaa moottori. Jos vaihdan moottorin käykö tähän esim. 1.6l moottori ja jos käy niin mitä säätöjä pitää tehdä polttoaineen syötössö ja voiko niitä yleesä tehdäkkään. Auto on katsastettu elokuussa joten ajoaikaakin olisi enkä raskisi romuttaakkaan. Olen myös pohtinut purkamista ja myydä osina pois kun näin eläkeläisenä on tuota aikaakin. Jos jollakin teistä on tietoa niin neuvokaapa vanhaa miestä.

      • Ei kannata

        Lienee kaikista helpoin, että hommaat siihen 2,0 tilalle. Peruskone kuitenkin 2,0 sama 90-02. Voit ottaa vanhasta koneesta osat imu- ja pakosarjasta lähtien, jos uusi kone ei olekkaan ihan identtinen moottorinohjauksen suhteen.

        Muutos 1,6 tarkoittanee isoja sähköpuolen muutoksia, pitäisi siirtää moottorinohjauksen yksiköt, yms. Kaiken lisäksi lopputuloksena sinulla on nuhaisempi primera minimaalisessa kulutuserolla. 1,6 on toki luja, mutta 2,0 on kuitenkin ehdottomasti lujin kone primeraan (vaikka sinulle kävikin huono tuuri).


      • Ei kannata kirjoitti:

        Lienee kaikista helpoin, että hommaat siihen 2,0 tilalle. Peruskone kuitenkin 2,0 sama 90-02. Voit ottaa vanhasta koneesta osat imu- ja pakosarjasta lähtien, jos uusi kone ei olekkaan ihan identtinen moottorinohjauksen suhteen.

        Muutos 1,6 tarkoittanee isoja sähköpuolen muutoksia, pitäisi siirtää moottorinohjauksen yksiköt, yms. Kaiken lisäksi lopputuloksena sinulla on nuhaisempi primera minimaalisessa kulutuserolla. 1,6 on toki luja, mutta 2,0 on kuitenkin ehdottomasti lujin kone primeraan (vaikka sinulle kävikin huono tuuri).

        Kiitos neuvosta. Pitänee panna haku päälle "uuden " koneen etsintään.


    • sarana55

      Mistä uuden vaihtokoneen saa ja paljonkoo maksaa?

      • Miksi korjata?

      • Tai sitten
        Miksi korjata? kirjoitti:

        Mikset ostaisi samanlaista vanhaa autoa, ja pidät oman varaosa autona
        http://www.nettiauto.com/nissan/primera/5098494

        vakuutusyhtiöltä kolaroitu, eivät maksa paljon. Jossain keskustelussa on linkki yritykseen missä myyvät moottoreita, löytynee googlellakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      173
      22259
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      74
      9466
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      29
      7460
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      80
      6305
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      182
      5930
    6. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      34
      4946
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      108
      4600
    8. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      101
      4366
    9. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      85
      2026
    10. Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa

      Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k
      Maailman menoa
      77
      1320
    Aihe