mummo ja pappakin hylkäsi

miskimaski

Kun erosin niin ex mies ei enää halua ostaa mitään lapselleen. sama koskee exmiehen vanhempia.. he eivät ole ostaneet lapsenlapsilleen yhtään mitään eromme jälkeen..

16

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo...

Nii-in. Jos isä maksaa elatusmaksua, hänen ei tarvitse maksaa mitään muuta. Isovanhemmilla taasen ei ole senkään vertaa velvollisuutta.

• Sarkasmi-Salme

Totta. Synttäri- ja joululahjat on laskettu elariin. Turha niitä on eksältä odotella. Ja mummoilla sekä vaareille ei ole mitään velvollisuutta ostaa lapsenlapsilleen yhtään mitään. Vai oletteko muka joskus kuulleet että mummu olisi ostanut lapsenlapselle jotakin? Kyllä minä ainakin laittaisin välit poikki sellaseen eksminiään joka luulisi että minä pienestä eläkkeestä lapselle jotain hankkisin. Hankkikoon itse kun kerran elaritkin saa.

• Huijaat vaan
        Sarkasmi-Salme kirjoitti:

Totta. Synttäri- ja joululahjat on laskettu elariin. Turha niitä on eksältä odotella. Ja mummoilla sekä vaareille ei ole mitään velvollisuutta ostaa lapsenlapsilleen yhtään mitään. Vai oletteko muka joskus kuulleet että mummu olisi ostanut lapsenlapselle jotakin? Kyllä minä ainakin laittaisin välit poikki sellaseen eksminiään joka luulisi että minä pienestä eläkkeestä lapselle jotain hankkisin. Hankkikoon itse kun kerran elaritkin saa.

No ei ole! Ei kaikkia menoja ole voitu laskea elariin, jos olisi elarit olisi suuremmat.
        Miten sinä saat mahtumaan kaikki lapsen kulut 140 e kk?? Ruoka, vaatteet, harrastukset, lääkkeet, yllärikulut( kengät hajoo, pyörähajoo tms), vuodevaatteet, reput, urheiluvarusteet, synttärilahjat, joululahjat, matkat... hyvänen aika.. en minä ainakaan saa mahtumaan.

Niin ja onko sekinl askettu erlaiin, kun äiti tekee kahven työt vosikaudet, kun isä en viitsi lastaan hoitaa tai edes tapailla, onko siinä äidin palkka kun isä ei viitsi???

Näin ne miehet etsii ikuista helppoa elämää, lapset jätetään äidielle, jotta itsellä on kylliksi rahaa, vapaa aikaa ja vailla vastuuta.

• älä välitä

Smmoisilla anopeilla ja apeilla ei tee mitään eikä lapset mummoilla jos ei lapsia muista, ja sotkee lapsetkin eroon mukaan.

No eipä sunkaan tarvi viedä lastenlapsia mummolaan, iahan samoin olkooti ilman.

Taitaa olla miehen nyksällä sormet pelissä, jos semmonen on, he yleensä sotkevat selvätkin sävelet.

• Että semmosta...

Itselläni taas on sellaisia kokemuksi, että se exä sotkee ne selvätkin sävelet. Rahaa ollaan vain aina vailla elatusmaksujen lisäksi. Täältä kyllä paljon lapsille ostellaankin ylimääräistä ihan omasta tahdosta. Joulu- ja synttärilahjat myös. Lapset kuitenkin meiltä kyselevät, että "miksi äiti ei ostanut heille synttärilahjaa?" Nii-in, sitäpä itsekin ihmettelen, mitäpä tuohon olisi voinut vastata. Isältä kyllä ollaan aina kaikkea vailla mutta äiti ei edes synttärilahjaa lapselleen hanki. Uskomatonta mutta niin totta! Voisi siinä äidiltä kysyä, että mikä on hänelle tärkeintä, kun ei omia rahojaan voi lapseensa sijoittaa.

• Ota yhteyttä.
    • sopuliupuli

Jaa a.. Hmm.. raha raha raha.. Siitä ne ihmiset jaksaa aina kitistä. Varsinkin nuo isähahmot. Se on kumma kun elatusmaksuja maksetaan ja kuvitellaan, että se on jotenkin todella iso raha ja suuri uhraus. Kun maksetaan elatusmaksua nii eihän lasta tarvi mitenkään muistaa. Voi sitten sanoa sille jälkikasvulle, että en mä sulle mitään osta, mä maksan susta elatusmaksua! Aivan...
      Ei taida olla iso juttu isovanhemmilta muistaa lapsenlapasiaan? Eihän lahjan tarvitse olla kallis, tärkeintä on se, että muistaa. Mut täällähän yleensä törmää pikkusieluisiin ihmisiin joille raha on kaikki kaikessa, ei lapset. Semmoisten ihmisten ei varmaan tarvis niitä lapsia tehdä jos niihin liikaa rahaa menee ja se on suurin huolenaihe.

• ei järki päätä palel

Mä luulen että kaiken takana on myös kosto, lasten kautta onhelppo kostaa. Isovanhemmat jos ei muista lapsenlapsiaan niin he kostavat pahan olon heidän kauttaan. Kun kerran erositte, en enää muista lapsenlapsiani...

Kurja että hekin pelaavat lapsilla.

Lapset ovat syyttömiä, eikä heihinp idä kohdistaa kostoa, vaan pitää ihan erillään.

• Ovat kaikkeni

Tuskin on montaa mummoa ja pappaa jotka vanhempien eron johdosta hyökäävät lapsenlapsensa.
      Mutta on asioita joita näiden vanhempienkin pitää ymmärttää, Suomessa on paljon isovanhempia joiden eläketulot ovat niin pienet, että niillä ei ostella kunnon omaa ruokaa ja saada kattoa pään päälle, vaikka ovat tehneet pitkän elämäntyön. Tosin olen aika paljon sitä mieltä, että nämä euvät ole koskaan ajatelleet tulevaansa ja pistäneet silloin parempina päivänä sukanvarteen.

Lapseni ja lapsenlapseni ovat itselleni se kaikkein tärkein ja numero yksi elämässäni, mutta eron vuoksi lapseni onkin päättänyt erota meistä vanhemmistaan ja osin lapsistaankin.
      Siltikin yritän kaikin tavoin olla pienten tukena ja odottaa rukoillen, että lapseni paha olo ja tuska hellittää ja hän alkaa ymmärtää asioita oikein ja palaa luoksemme, odotamme sitä hetkeä nyt enemmään kuin mitään muuta.
      Niin rikki se ero voi viedä, että kaikki muuttuu pahaksi, kun tämä yhteiskunta auttaisi nuoria perheitä, eikä aina vain vaatisi lisää ja lisää.

• ....

Miksi mummon ja papan pitäisi ostaa lapselle jotain? Eikö tärkeintä ole se että isovanhemmat ovat läsnä lapsen elämässä, antava aikaa ja rakkautta. Vaikka vanhemmat eroavat niin isovanhemmuus säilyy ja eronneiden aikuisten tehtävänä on vaalia suhteita myös isovanhempiin.

• KATKERA ISÄ

Olen elämäni aikana maksanut elatusmaksuja melkein 40 000e.....ja YHDEN ainoan kerran olen saanut tavata lastani.....niin että repikää siitä huumoria....vitun molopäät!

• voi sinua rassukkaa

Sinustako lapsesi on vain 40 000 arvoinen??? On se iso summa, mutta mittaatko lapsesi rahassa?

Kummasta ennemmin luopuisit 40.000 vai lapsesta?

Ja tuonoh tapaamiseen, miske ei ole halunnut nähdä lasta kuin kerran? On sinun oma syy, ei kenenkän muiden, ellet ole aktiivisesti halunnut häntä tapaamaan, ei ole äidin homma järjestellä sinun puolesta lapsen tapaamista, se on sinusta kiinni.
        Yriti siis syyllistää muita siitä, ettet ole tavannut lasta.

• mieoonsepashapää

Aloittajaan yhdyn oman kokemukseni verran, minulla on 3- ja 1-vuotiaat lapset.
      Eron jälkeen ei ole isovanhemmat exän puolelta muistaneet lapsenlapsiaan millään tavalla. Ei synttäreinä, nimppareina, jouluna, ei edes nuoremman syntymän jälkeen tai tämän ristiäisissä.
      Isompi lapsi on askarrellut ja piirrellyt tuohon mummolaan ja niitä on lähetetty, samoin onnittelukortteja ja joulu- sekä pääsiäistervehdykset.

Eikä tuo lasteni isä muistanut oman lapsensa ristiäisissäkään lastaan edes kortilla. Kaikki muut vieraat antoivat pienokaiselle lahjan kera kortin, kukkia. Muttei oma isä.

Ensin olin katkera. Nyt lähinnä säälin ihmisten sairaalloista hylkäämistä sekä lapsieni ikävää kohtaloa. Onneksi heillä on sentään yhdet hyvät ja kunnolliset isovanhemmat jotka muistavat ja tukevat mitä moninaisimmin keinoin.

Sääli että erosta pitää olla niin suivaantunut, jopa isovanhempien vaikkei he meidän eroon pitäisi mitenkään liittyä.

• hihefcile

Onko isä vieras oman lapsensa ristiäisissä? Ostitko itse kortin ja lahjan?

Tiedän myös paljon tilanteita, joissa isovanhemmat, kaverit ja kummit vievät lahjat isän luo silloin kun lapset ovat isän luona. En tiedä tapaustasi, mutta voiko myös teillä olla näin? Ethän välttämättä tiedä, jos isovanhemmat ym. vie lahjat isän luo.

• SURUSILMÄ

Minulla taas on isovanhampana kokemus, ettei ex-miniä koskaan anna tavata lapsia.... Eivät soita, eivät käy. Ainoat kerrat, kun tapaamme heitä on silloin, kun viemme heitä jonnekin (esim. syömään merkkipäivänä tai ms..

Olemme usein halunneet ottaa heitä lyhyille kotimaan matkoille mukaan. Vastaus on aina EI....

• !!!!

Meillä on taas toisinpäin. Haluaisimme olla pojantyttären kanssa tekemisissä, mutta hänen äitinsä ei hyväksy sitä. Olen nähnyt tytön kolme vuotta sitten, nyt 6v. Myöskään isä ei ole nähnyt tytärtään, osin omasta osin äidin syystä. Kaksi kakaraa hankki lapsen ilman ajatustakaan, että toisen kanssa pitäisi tulla toimeen lapsen syntymän jälkeenkin. Niin, molemmat halusivat lapsen. Meillä on useampi lastenlapsi, mutta ajattelen tyttöä paljon enemmän kuin muita. Ei siksi että hän olisi muita tärkeämpi, mutta toisia lapsenlapsia näen säännöllisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4394
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      100
      3840
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3519
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3130
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2608
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2529
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2322
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1976
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1742
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1705
    Aihe