Mulla on menossa eka kurssi liikunnasta, ja motivaatio on täys nolla. Ensinnäkin vihaan liikkumista suurissa ryhmissä, toisekseen en tunne ketään liikunnanryhmästäni, kolmanneksi liikunta on toisella puolen kaupunkia jonne minulla ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia kulkea. Ajattelin, että voikohan liikunnan kurssit (tai osan niistä) suorittaa esim. käymällä itsenäisesti kuntosalilla? Käyn salilla kolmesti viikossa, kerrallaan noin kaksi tuntia. Liikuntaa meillä on kahdesti viikossa hieman yli tunti. Olen kysynyt liikunnanopettajaltani tätä Wilmassa, mutta hän ei vastaa. Olen jopa suunnitellut skippaavani kaksi pakollista liikunnankurssia ja suorittavani ne myöhemmin aikuislukiossa. Tämä ei kyllä ole järkevää, mutta ongelmia on kiva lykätä ja silloin mua ainakin motivois liikkua, koska tulevaisuus periaatteessa riippuu siitä.
Miten teidän lukioissa? Saako liikuntaa yleensä suorittaa salilla?
Liikunnan suorittaminen salilla?
2
254
Vastaukset
- Liikunnanvihaaja
Lisäys: voisinko siirtää liikunnan ykköskurssin jollekkin muulle jaksolle? Ja jos vaikuttaa mitenkään, suoritan kaksoistutkintoa (ammattikoulu lukio).
- säälittäväjätkääääää
Voi voi. Ei kaikkia kiinnosta matematiikka tai ruotsi tai jokin muu aine, silti niitä on vain opiskeltava.
Kyllä liikuntaa pystyy hyvin harjoittamaan, vaikka ryhmät olisivatkin suuria, riippuu toki opettajasta.
Eipä varmaan missään koulussa ole kaikkia mahdollisia liikuntamuotoja aivan lähettyvillä. Sitten sinne mennään tavalla tai toisella: linja-auto, mopo, polkupyörä, kävely, autokyyti.
Itsenäiset kurssit ovat erikseen. Pakolliset liikunnat suoritetaan ryhmässä.
Jos opettaja ei vastaa netissä, niin kysy häneltä sitä suoraan liikuntatunnilla. Pelkuri olet, jos et siihen kykene.
Vaikutat vaan yhdeltä säälittävältä tapaukselta, joka ei tykkää siitä kun ei tunne ketään ryhmässä ja pakoilee sen takia opiskelua. Voin kuule sanoa, että liikunnantunnit ovat parhaimpia tunteja tutustua uusiin ihmisiin, koska yleensä pelit vaativat yhteistyötä.
En tiedä teidän aikuislukioistanne, mutta ainakaan täälläpäin ei ilmeisesti liikuntaa edes aikuislukiossa voi suorittaa.
Ongelmia ei kannata lykätä, sillä et voi jättää näitä kursseja käymättä. Käy ne mielummin samanikäisten kanssa kuin nuorempien.
Ryhdistäydy!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652242Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2182119- 1171428
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711190Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj161183- 1041051
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki84930Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933875