Lapsi ei tunnu omalta

Mitä tehdä?

Seurustelin naisen kanssa jolla oli jo ennestään yksi lapsi. Yhteiselo sujui hyvin, paitsi että joka kerta käydessäni kyläilemässä, hyppäsi naisystäväni tietokoneelle ja piti minua lapsenvahtina. Syyksi kertoi sen, "kun ei muuten ehdi". Naisystäväni tuli raskaaksi minulle, ja lähes heti sen jälkeen, lopetti yhteydenpidon kokonaan. En saanut osallistua raskausaikaan, en neuvolakäynteihin, en ultraan, enkä myöskään synnytykseen. En saanut päättää ensimmäistä enkä edes toista nimeä. Minun sukunimeänikään ei lapsi tule saamaan. Minulla ei ollut mitään vaikutusvaltaa lapsemme nimeen, sen kun hän oli päättänyt jo äitinsä kanssa valmiiksi. Ristiäisistä sovimme, että molempien puolelta tulisi yksi kummi. Ehdotin omalta puolelta sukulaistani, ja se tälle sopi. Nyt kuitenkin, alle viikko ristiäisiin, hän ilmoittaa ettei haluakaan sukulaistani kummiksi, koska ei tunne tätä! Olen saanut nähdä lapseni kerran, muuten minut on pidetty kokonaan ulkona tämän elämästä. Rupeaa olemaan hieman kärsivällisyys loppu. En halua että lapsi joutuu kuitenkaan kärsimään vanhempiensa huonoista väleistä, lapsen vika se ei missään nimessä ole!

13

387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Provo?

Nyt en ymmärrä. Ettekö asu yhdessä vaikka teille on syntynyt yhteinen lapsi? Vai pitääkö äiti lapsen koko ajan poissa sinun silmistä? Ilmeisesti lapsi on kuitenkin yhteistuumin hankittu koska muutenhan olisit miehenä huolehtinut ehkäisystä. Turha tässä vaiheessa on enää valittaa, järjenkäyttö olisi ollut sallitua jo paljon aikaisemmin.

• Leväperäinen yh iski

Oot joutunut huorahtavan yhärin uhriksi, jotka tehtailee lapsia rahat mielessä ;). Lapsen syy se ei ole tiettykään. Ootko tunnustanut isyyden ja onko teillä yhteishuoltajuus?

• Mitä tehdä?

En ole vielä tunnustanut isyyttä. Kuten viestissä sanottu, naisystävälläni oli jo ennestään yksi lapsi, jonka isä ei myöskään ollut isyyttä tunnustanut, ei ollut myöskään päässyt osallistumaan mihinkään, ja potkittu pihalle raskauden alkuvaiheessa. Näin miten naisystäväni kasvatti aikaisempaa lastaan - ei käynyt ulkona kuin noin 4 minuutin ajan siirtyminen talosta toiseen, ja sitten ihmetteli miksi lapsi keksii itse tekemistä ja tuhoaa paikkoja ja rankaisi lasta läpsäisemällä päähän. Ehdotin ulkona käymistä porukalla tämän siskon, hänen miesystävänsä ja näiden lasten kanssa, jotta lapset pääsisivät purkamaan energiaa, mutta kutsu meni kuuroille korville.

• rtuyhukkm,l
        Mitä tehdä? kirjoitti:

En ole vielä tunnustanut isyyttä. Kuten viestissä sanottu, naisystävälläni oli jo ennestään yksi lapsi, jonka isä ei myöskään ollut isyyttä tunnustanut, ei ollut myöskään päässyt osallistumaan mihinkään, ja potkittu pihalle raskauden alkuvaiheessa. Näin miten naisystäväni kasvatti aikaisempaa lastaan - ei käynyt ulkona kuin noin 4 minuutin ajan siirtyminen talosta toiseen, ja sitten ihmetteli miksi lapsi keksii itse tekemistä ja tuhoaa paikkoja ja rankaisi lasta läpsäisemällä päähän. Ehdotin ulkona käymistä porukalla tämän siskon, hänen miesystävänsä ja näiden lasten kanssa, jotta lapset pääsisivät purkamaan energiaa, mutta kutsu meni kuuroille korville.

Sulla on oikeus vaatia isyydentunnistusta, yhteishuoltajuutta ja tapaamisia.
        Ota välittömästi yhteyttä kuntasi lastensuojeluun /lastenvalvojaan, he osaavat parhaiten neuvoa miten edetä asian kanssa.
        Nostan jokaiselle miehelle hattua joka haluaa olla lapsensa kanssa, omani kun ei ole...

• ...
        Mitä tehdä? kirjoitti:

Nyt kun lapsi on kerran maailmaan saatettu niin äkkiä menet tunnustamaan lapsen ja haet yksinhuoltajuutta. Vai olitko kenties ajatellut olla tunnustamatta ja unohtaa koko lapsen? Et ole tyytyväinen naisen tapaan kasvattaa entistä lastaan ja tuskin haluat että oma lapsesi kasvatetaan samalla tavalla. Nyt ei ole muuta mahdollisuutta kuin ruveta itse kasvattamaan lapsi. Helpolla et yksinhuoltajuutta tule saamaan mutta aina kannattaa yrittää.

• Juuri niin!
        ... kirjoitti:

Nyt kun lapsi on kerran maailmaan saatettu niin äkkiä menet tunnustamaan lapsen ja haet yksinhuoltajuutta. Vai olitko kenties ajatellut olla tunnustamatta ja unohtaa koko lapsen? Et ole tyytyväinen naisen tapaan kasvattaa entistä lastaan ja tuskin haluat että oma lapsesi kasvatetaan samalla tavalla. Nyt ei ole muuta mahdollisuutta kuin ruveta itse kasvattamaan lapsi. Helpolla et yksinhuoltajuutta tule saamaan mutta aina kannattaa yrittää.

Edellinen puhuu asiaa! Ei tuollainen naikkonen sovi äidin hommaan, söheltää mitä sattuu ja kuksii siellä sun täällä.

• dfxgcjvkkm,-.
        Juuri niin! kirjoitti:

Edellinen puhuu asiaa! Ei tuollainen naikkonen sovi äidin hommaan, söheltää mitä sattuu ja kuksii siellä sun täällä.

Tapa lissu ittes

• huolenpitoa
        ... kirjoitti:

Jotain outoa äidin käytöksessä tosiaan on. Jo toinen lapsi, jossa isällä ei ole oikeastaan mitään roolia. Ei hyvältä kuulosta. Miten sinä aloittaja jouduit tällaiseen tilanteeseen? Et tainnut paljon naiseen tutustua ennen raskautta. Olit ajattelematon. Yritä nyt pysyä lapsen elämässä. Vaikutat ihan selväjärkiseltä. Olisit hyvänä tukena lapselle. Mutta älkää ruvetko lapsesta riitelemään. Tällaisissa tapauksissa asioista sopiminen voi olla hankalaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja lapsi saa hyvät järkevät vanhemmat.

• äitsykkä34
        huolenpitoa kirjoitti:

Jotain outoa äidin käytöksessä tosiaan on. Jo toinen lapsi, jossa isällä ei ole oikeastaan mitään roolia. Ei hyvältä kuulosta. Miten sinä aloittaja jouduit tällaiseen tilanteeseen? Et tainnut paljon naiseen tutustua ennen raskautta. Olit ajattelematon. Yritä nyt pysyä lapsen elämässä. Vaikutat ihan selväjärkiseltä. Olisit hyvänä tukena lapselle. Mutta älkää ruvetko lapsesta riitelemään. Tällaisissa tapauksissa asioista sopiminen voi olla hankalaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja lapsi saa hyvät järkevät vanhemmat.

Ehkä nainen on lepakko ja on päättänyt hankkia vain lapset ei miestä. Sillä ei anna niille mitään roolia lasten suhteen.
        Näinkin voi käydä. Aloittajalle pidä pintasi ja vaadi oikeutesi lapseen, sinulla on siihen täysi oikeus kunhan et anna periksi!!!

• fhgjhkhhkkhk
        Juuri niin! kirjoitti:

No sittenhän suomi on täynnä näitä naikkosia sillä uusioperheitä riittää. ;)
        Vanha perhemalli on hävinnyt. Nykyään ihastutaan uudestaan ja uudestaan haetaan tunnetta ja siinä tunteessa sitten hankitaan rakkaudenlapsia ja kun arki iskee niin erotaa. "kasvoimme erillemme" vaikka lapsi ihan pikkainen ja juuri "hankittu"..ja sitten taas haetaan tunnetta rakkaus on niin ihanaa. Perheelämä tylsää. ;)

Ja lapset kärsii levottomasta jatkuvasti vaihtuvista isäpuolista ja seilaamisesta kotien välillä. No mitä siitä kun rakkaus on niin ihanaa. :)

• Huono maine

Niin siis sen akan olis pitänyt huolehtia olemassaolevasta lapsestaan sen sijaan, että juoksee kuksimassa pitkin kyliä. Ei kuulostaa hirveän hyvältä ja järkevältä äidiltä ;). Ei edes eläimet tehtaile uutta pentuetta, ennen kuin edellinen on saatu omilleen.

• fghhjytuiyiyuiyyi

Kyllä näitä on jotka hakee miehen ihan vain lapsen saadakseen. Tiedän itsekin yhden. Tai oikeastaan parikin.

Oletko varma ettei nainen ole tosiaan lesbo tai bi? Ja oliko edes alussakaan sen kummemmin sitoutunut sinuun muuta kuin lapsen hankkimiseen. Joskus nainen voi olla heterokin muttei halua miestä vain lapsia. :)

Elämme kummallisessa maailmassa jossa perhesuhteet muuttuu koko ajan..aika päivittää ;)

• stupid c

voi voi.....milloin miehet oppivat panemaan kumin kanssa? Sitä niittää,mitä kylvää.Jos olet tunnustanut lapsen niin sullahan on täydet tapaamisoikeudet siihen.Näitä tapauksia on ihan liikaa,akat tekee kakaroita ja mies ja yhteiskunta maksaa,jotta voivat maata himassa tekemättä mitään elantonsa eteen.Mutta joka kerta kun työnnät sisään niin mieti,onko se sen arvoista että maksat 18 vuotta ipanasta,jota et edes välttämättä tapaa.Huoriinmeno pn paljon halvempaa eikä tule lapsia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2690
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      2328
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      2122
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      28
      2038
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1708
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1252
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1239
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      1090
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      1075
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      4
      1055
    Aihe