Radio pätkii ja ääni rätisee

Peke

Moi autoasiantuntijat! Olis probleema auton radion kanssa. Radioa kuunneltaessa lähetys pätkii ja vaimenee/palautuu entiselleen vähän väliä. Myös puheen kuuluessa kuuluu rätinää.. Cd-levyjä kuunneltaessa mitään ongelmaa kuuluvuuden yms. suhteen ei ole.

Ostin jo uuden antennin jatkojohdon, koska aikaisempi johto ylettyi nippa nappa radion liitinosaan. Ongelma ei korjaantunut. Onko jollain kokemusta samanlaisista ongelmista ja mahdollisesti korjausehdotuksia?

Kiitos,
Peke

2

11601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Jarppi

Oletko koittanut vaihtaa antennia? Onko autossasi aktiiviantenni? On melko yleistä, että niistä hajoilee tuo vahvistinpiiri, jolloin kuuluvuus heikkenee radikaalisti. Vika tuskin on soittimessa, sillä siitä kuitenkin kuuluu radio, enemmän tai vähemmän.

Voit tietenkin tarkastaa soittimen radiopiirin ohittamalla nykyisen antennijärjestelmän käyttämällä tilapäistä antennia: Ota 70cm pätkä rautalankaa ja liitä se antenniliittimen keskijohtimeen, siten ettei lanka koske liittimen reunoihin tai maadoitu muuten soittimeen tms. Jos langan saa pystyyn niin, sitä parempi. Toimiiko kuuluvuus paremmin näin? Jos toimii, niin ongelma on edempänä.

Ennen kuin rupeat tekemään isompaa vaihtoruljanssia, niin varmista, että antenni on maadoitettu kunnolla. Tämä on hyvin tärkeää kuuluvuuden kannalta. Antenni siis maadoitetaan suoraan antennin liitoskantaan. Puhdista kontakti vaikka hiomapaperilla, niin ainakin se asia on poissuljettu.

Jos kuuluvuus ei parantunut, niin tarkista antennisi vahvistinpiiri (löytyy joko integroituna antennin kantaan tai erillisenä boksina, riippuen autosta) yksinkertaisesti laittamalla radio päälle ja kuuntelemalla muuttuuko kuuluvuus, kun vedät antennivahvistimen virtapiuhan irti (mikäli virta kuljetetaan erillisellä johdolla antennivahvistimeen). Kokeile mieluusti jollakin heikosti kuuluvalla kanavalla, niin huomaat eron paremmin.

Mikäli mitään ei tapahdu niin antennivahvistin on rikki ja voit suunnata kauppaan ostamaan uutta antennia (eivät ole kalliita). Asentaminen on helppoa, eikä mene kauaa.

Toivottavasti näistä oli apua ensihätään.

-Jarppi

• Yka jolla sama ongelma

Mulla on ihan sama ongelma ja taysin samat viat tuntuis olevan. Luoja ei suonut minusta automekaanikkoa niin revin koko soittimen mäkeen ja hankin tilalle peitelevyn. Nyt meinaa pää hajota hiljaisuudessa ja kun joutuu olemaan hiljaa omien ajatusten kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5161
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2809
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2468
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      22
      1770
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1610
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1324
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1268
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1197
    Aihe