Paljonko RUH-125 kestää painoa kun se asetetaan suoralle alustalle. Vaikuttaako puristuskestävyyteen jos kaksi harkkoa muurataan päällekkäin?
Kevytsoraharkon kestävyys
9
5253
Vastaukset
- Hhhhhgh
Itse en luottaisi minkäänlaisessa lujuuslaskennassa tältä enkä muitakaan nettipalstoilta saatuihin lukuihin...
Googlella löytyi Lakan betonin esite jossa mainittu joku puristuslujuus yhdenmalliselle 125 mm harkolle:
http://www.lakanbetoni.fi/app/product/view/-/id/42- Kanza
Olen kyllä lukenut nuo esitteet mutta kun tuo 3 MN/M2 ei kerro mulle mitään. Oisko se 300 000 kg per neliö? Harkon pinta-ala 0,59x0,125=0,07375 M2 antaisi arvoksi
22 0125 kg - Hffjh
Kanza kirjoitti:
Olen kyllä lukenut nuo esitteet mutta kun tuo 3 MN/M2 ei kerro mulle mitään. Oisko se 300 000 kg per neliö? Harkon pinta-ala 0,59x0,125=0,07375 M2 antaisi arvoksi
22 0125 kgEiks mega ole miljoona?
Ja yksi Newton vastaa 100g painoiseen kappaleeseen kohdistuvaa vetovoimaa?
Silloin 1000N = KN = 100 kg = 0,1 MN?
Eli tuo 3MN olisi 3000kg?
Huom: Mulla ei ole näistä mitään tietoa, tää on ihan arvailua... - on
Kanza kirjoitti:
22 0125 kgon
- on
Hffjh kirjoitti:
Eiks mega ole miljoona?
Ja yksi Newton vastaa 100g painoiseen kappaleeseen kohdistuvaa vetovoimaa?
Silloin 1000N = KN = 100 kg = 0,1 MN?
Eli tuo 3MN olisi 3000kg?
Huom: Mulla ei ole näistä mitään tietoa, tää on ihan arvailua...Nyt meni vastaus niin että joku luulee sen tarkoittaneen tätä jälkimmäistä.
Joten pitää korjata:
Oisko se 300 000 kg per neliö? (kun esitteessä lukee 3 MN/M2)
On, juuri näin menee. 10 N = 1 kg. (suunnilleen ja heittokin menee turvalliseen suuntaan, kun jo 9,82 N vastaa 1 kg massan aiheuttamaa voimaa.) - Hhhj
on kirjoitti:
Nyt meni vastaus niin että joku luulee sen tarkoittaneen tätä jälkimmäistä.
Joten pitää korjata:
Oisko se 300 000 kg per neliö? (kun esitteessä lukee 3 MN/M2)
On, juuri näin menee. 10 N = 1 kg. (suunnilleen ja heittokin menee turvalliseen suuntaan, kun jo 9,82 N vastaa 1 kg massan aiheuttamaa voimaa.)Joo, taisin laskea väärin. Onneksi en ole rakennesuunnittelija.. :)
Googlella "MN in kg" löytyy kaikenlaista konversio-sovellusta.
Toivottavasti alkuperäinen kysyjä ei ole suunnittelemassa mitään koirankoppia ihmeellisempää. Meinaan että ois aika pelottavaa jos joku tekisi itse talon perustuksia ja kyselisi lujuuslaskelmia web foorumilta.. - Sortuuko
Hhhj kirjoitti:
Joo, taisin laskea väärin. Onneksi en ole rakennesuunnittelija.. :)
Googlella "MN in kg" löytyy kaikenlaista konversio-sovellusta.
Toivottavasti alkuperäinen kysyjä ei ole suunnittelemassa mitään koirankoppia ihmeellisempää. Meinaan että ois aika pelottavaa jos joku tekisi itse talon perustuksia ja kyselisi lujuuslaskelmia web foorumilta..Kevysoraharkon kantavuus on noin kolmesataa grammaa neliömillimetrille. Neliömetrissä on miljoona neliö millimetriä. Neliön kokoinen ala kevytsoraharkkoja kantaa kolmesataatuhatta kiloa. Yhdessä 100 mm x500 mm harkossa on kantavuutta viistoistatuhatta kiloa.
- Vesivahinkomestari
Nyt tekis kyllä mieli kysyä, että mihin moista tietoa tarvit? Tai siis että mitä olet rakentamassa kun tarvit harkon puristuskestävyyttä tasaiselle kuormalle?
- Anonyymi
teen autohuoltopukin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983