Paljonko RUH-125 kestää painoa kun se asetetaan suoralle alustalle. Vaikuttaako puristuskestävyyteen jos kaksi harkkoa muurataan päällekkäin?
Kevytsoraharkon kestävyys
10
5634
Vastaukset
- Hhhhhgh
Itse en luottaisi minkäänlaisessa lujuuslaskennassa tältä enkä muitakaan nettipalstoilta saatuihin lukuihin...
Googlella löytyi Lakan betonin esite jossa mainittu joku puristuslujuus yhdenmalliselle 125 mm harkolle:
http://www.lakanbetoni.fi/app/product/view/-/id/42- Kanza
Olen kyllä lukenut nuo esitteet mutta kun tuo 3 MN/M2 ei kerro mulle mitään. Oisko se 300 000 kg per neliö? Harkon pinta-ala 0,59x0,125=0,07375 M2 antaisi arvoksi
22 0125 kg - Hffjh
Kanza kirjoitti:
Olen kyllä lukenut nuo esitteet mutta kun tuo 3 MN/M2 ei kerro mulle mitään. Oisko se 300 000 kg per neliö? Harkon pinta-ala 0,59x0,125=0,07375 M2 antaisi arvoksi
22 0125 kgEiks mega ole miljoona?
Ja yksi Newton vastaa 100g painoiseen kappaleeseen kohdistuvaa vetovoimaa?
Silloin 1000N = KN = 100 kg = 0,1 MN?
Eli tuo 3MN olisi 3000kg?
Huom: Mulla ei ole näistä mitään tietoa, tää on ihan arvailua... - on
Kanza kirjoitti:
22 0125 kgon
- on
Hffjh kirjoitti:
Eiks mega ole miljoona?
Ja yksi Newton vastaa 100g painoiseen kappaleeseen kohdistuvaa vetovoimaa?
Silloin 1000N = KN = 100 kg = 0,1 MN?
Eli tuo 3MN olisi 3000kg?
Huom: Mulla ei ole näistä mitään tietoa, tää on ihan arvailua...Nyt meni vastaus niin että joku luulee sen tarkoittaneen tätä jälkimmäistä.
Joten pitää korjata:
Oisko se 300 000 kg per neliö? (kun esitteessä lukee 3 MN/M2)
On, juuri näin menee. 10 N = 1 kg. (suunnilleen ja heittokin menee turvalliseen suuntaan, kun jo 9,82 N vastaa 1 kg massan aiheuttamaa voimaa.) - Hhhj
on kirjoitti:
Nyt meni vastaus niin että joku luulee sen tarkoittaneen tätä jälkimmäistä.
Joten pitää korjata:
Oisko se 300 000 kg per neliö? (kun esitteessä lukee 3 MN/M2)
On, juuri näin menee. 10 N = 1 kg. (suunnilleen ja heittokin menee turvalliseen suuntaan, kun jo 9,82 N vastaa 1 kg massan aiheuttamaa voimaa.)Joo, taisin laskea väärin. Onneksi en ole rakennesuunnittelija.. :)
Googlella "MN in kg" löytyy kaikenlaista konversio-sovellusta.
Toivottavasti alkuperäinen kysyjä ei ole suunnittelemassa mitään koirankoppia ihmeellisempää. Meinaan että ois aika pelottavaa jos joku tekisi itse talon perustuksia ja kyselisi lujuuslaskelmia web foorumilta.. - Sortuuko
Hhhj kirjoitti:
Joo, taisin laskea väärin. Onneksi en ole rakennesuunnittelija.. :)
Googlella "MN in kg" löytyy kaikenlaista konversio-sovellusta.
Toivottavasti alkuperäinen kysyjä ei ole suunnittelemassa mitään koirankoppia ihmeellisempää. Meinaan että ois aika pelottavaa jos joku tekisi itse talon perustuksia ja kyselisi lujuuslaskelmia web foorumilta..Kevysoraharkon kantavuus on noin kolmesataa grammaa neliömillimetrille. Neliömetrissä on miljoona neliö millimetriä. Neliön kokoinen ala kevytsoraharkkoja kantaa kolmesataatuhatta kiloa. Yhdessä 100 mm x500 mm harkossa on kantavuutta viistoistatuhatta kiloa.
- Vesivahinkomestari
Nyt tekis kyllä mieli kysyä, että mihin moista tietoa tarvit? Tai siis että mitä olet rakentamassa kun tarvit harkon puristuskestävyyttä tasaiselle kuormalle?
- Anonyymi
teen autohuoltopukin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
teen autohuoltopukin
😂😂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 192595
- 441281
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70937Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää138915- 45861
- 59827
- 42806
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44785Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164762Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis134725