Kevytsoraharkon kestävyys

Kanza

Paljonko RUH-125 kestää painoa kun se asetetaan suoralle alustalle. Vaikuttaako puristuskestävyyteen jos kaksi harkkoa muurataan päällekkäin?

10

5736

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hhhhhgh

Itse en luottaisi minkäänlaisessa lujuuslaskennassa tältä enkä muitakaan nettipalstoilta saatuihin lukuihin...

Googlella löytyi Lakan betonin esite jossa mainittu joku puristuslujuus yhdenmalliselle 125 mm harkolle:
      http://www.lakanbetoni.fi/app/product/view/-/id/42

• Kanza

Olen kyllä lukenut nuo esitteet mutta kun tuo 3 MN/M2 ei kerro mulle mitään. Oisko se 300 000 kg per neliö? Harkon pinta-ala 0,59x0,125=0,07375 M2 antaisi arvoksi
        22 0125 kg

• Hffjh
        Kanza kirjoitti:

Olen kyllä lukenut nuo esitteet mutta kun tuo 3 MN/M2 ei kerro mulle mitään. Oisko se 300 000 kg per neliö? Harkon pinta-ala 0,59x0,125=0,07375 M2 antaisi arvoksi
        22 0125 kg

Eiks mega ole miljoona?

Ja yksi Newton vastaa 100g painoiseen kappaleeseen kohdistuvaa vetovoimaa?

Silloin 1000N = KN = 100 kg = 0,1 MN?

Eli tuo 3MN olisi 3000kg?

Huom: Mulla ei ole näistä mitään tietoa, tää on ihan arvailua...

• on
        Kanza kirjoitti:

22 0125 kg

on

• on
        Hffjh kirjoitti:

Eiks mega ole miljoona?

Ja yksi Newton vastaa 100g painoiseen kappaleeseen kohdistuvaa vetovoimaa?

Silloin 1000N = KN = 100 kg = 0,1 MN?

Eli tuo 3MN olisi 3000kg?

Huom: Mulla ei ole näistä mitään tietoa, tää on ihan arvailua...

Nyt meni vastaus niin että joku luulee sen tarkoittaneen tätä jälkimmäistä.
        Joten pitää korjata:
        Oisko se 300 000 kg per neliö? (kun esitteessä lukee 3 MN/M2)
        On, juuri näin menee. 10 N = 1 kg. (suunnilleen ja heittokin menee turvalliseen suuntaan, kun jo 9,82 N vastaa 1 kg massan aiheuttamaa voimaa.)

• Hhhj
        on kirjoitti:

Nyt meni vastaus niin että joku luulee sen tarkoittaneen tätä jälkimmäistä.
        Joten pitää korjata:
        Oisko se 300 000 kg per neliö? (kun esitteessä lukee 3 MN/M2)
        On, juuri näin menee. 10 N = 1 kg. (suunnilleen ja heittokin menee turvalliseen suuntaan, kun jo 9,82 N vastaa 1 kg massan aiheuttamaa voimaa.)

Joo, taisin laskea väärin. Onneksi en ole rakennesuunnittelija.. :)

Googlella "MN in kg" löytyy kaikenlaista konversio-sovellusta.

Toivottavasti alkuperäinen kysyjä ei ole suunnittelemassa mitään koirankoppia ihmeellisempää. Meinaan että ois aika pelottavaa jos joku tekisi itse talon perustuksia ja kyselisi lujuuslaskelmia web foorumilta..

• Sortuuko
        Hhhj kirjoitti:

Joo, taisin laskea väärin. Onneksi en ole rakennesuunnittelija.. :)

Googlella "MN in kg" löytyy kaikenlaista konversio-sovellusta.

Toivottavasti alkuperäinen kysyjä ei ole suunnittelemassa mitään koirankoppia ihmeellisempää. Meinaan että ois aika pelottavaa jos joku tekisi itse talon perustuksia ja kyselisi lujuuslaskelmia web foorumilta..

Kevysoraharkon kantavuus on noin kolmesataa grammaa neliömillimetrille. Neliömetrissä on miljoona neliö millimetriä. Neliön kokoinen ala kevytsoraharkkoja kantaa kolmesataatuhatta kiloa. Yhdessä 100 mm x500 mm harkossa on kantavuutta viistoistatuhatta kiloa.

• Vesivahinkomestari

Nyt tekis kyllä mieli kysyä, että mihin moista tietoa tarvit? Tai siis että mitä olet rakentamassa kun tarvit harkon puristuskestävyyttä tasaiselle kuormalle?

• Anonyymi

teen autohuoltopukin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

teen autohuoltopukin

😂😂

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      185
      8529
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4618
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4178
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3712
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3186
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2940
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2646
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      42
      2436
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2143
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2086
    Aihe