Kevytsoraharkon kestävyys

Kanza

Paljonko RUH-125 kestää painoa kun se asetetaan suoralle alustalle. Vaikuttaako puristuskestävyyteen jos kaksi harkkoa muurataan päällekkäin?

10

6998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hhhhhgh

      Itse en luottaisi minkäänlaisessa lujuuslaskennassa tältä enkä muitakaan nettipalstoilta saatuihin lukuihin...

      Googlella löytyi Lakan betonin esite jossa mainittu joku puristuslujuus yhdenmalliselle 125 mm harkolle:
      http://www.lakanbetoni.fi/app/product/view/-/id/42

      • Kanza

        Olen kyllä lukenut nuo esitteet mutta kun tuo 3 MN/M2 ei kerro mulle mitään. Oisko se 300 000 kg per neliö? Harkon pinta-ala 0,59x0,125=0,07375 M2 antaisi arvoksi
        22 0125 kg


      • Hffjh
        Kanza kirjoitti:

        Olen kyllä lukenut nuo esitteet mutta kun tuo 3 MN/M2 ei kerro mulle mitään. Oisko se 300 000 kg per neliö? Harkon pinta-ala 0,59x0,125=0,07375 M2 antaisi arvoksi
        22 0125 kg

        Eiks mega ole miljoona?

        Ja yksi Newton vastaa 100g painoiseen kappaleeseen kohdistuvaa vetovoimaa?

        Silloin 1000N = KN = 100 kg = 0,1 MN?

        Eli tuo 3MN olisi 3000kg?

        Huom: Mulla ei ole näistä mitään tietoa, tää on ihan arvailua...


      • on
        Kanza kirjoitti:

        Olen kyllä lukenut nuo esitteet mutta kun tuo 3 MN/M2 ei kerro mulle mitään. Oisko se 300 000 kg per neliö? Harkon pinta-ala 0,59x0,125=0,07375 M2 antaisi arvoksi
        22 0125 kg

        on


      • on
        Hffjh kirjoitti:

        Eiks mega ole miljoona?

        Ja yksi Newton vastaa 100g painoiseen kappaleeseen kohdistuvaa vetovoimaa?

        Silloin 1000N = KN = 100 kg = 0,1 MN?

        Eli tuo 3MN olisi 3000kg?

        Huom: Mulla ei ole näistä mitään tietoa, tää on ihan arvailua...

        Nyt meni vastaus niin että joku luulee sen tarkoittaneen tätä jälkimmäistä.
        Joten pitää korjata:
        Oisko se 300 000 kg per neliö? (kun esitteessä lukee 3 MN/M2)
        On, juuri näin menee. 10 N = 1 kg. (suunnilleen ja heittokin menee turvalliseen suuntaan, kun jo 9,82 N vastaa 1 kg massan aiheuttamaa voimaa.)


      • Hhhj
        on kirjoitti:

        Nyt meni vastaus niin että joku luulee sen tarkoittaneen tätä jälkimmäistä.
        Joten pitää korjata:
        Oisko se 300 000 kg per neliö? (kun esitteessä lukee 3 MN/M2)
        On, juuri näin menee. 10 N = 1 kg. (suunnilleen ja heittokin menee turvalliseen suuntaan, kun jo 9,82 N vastaa 1 kg massan aiheuttamaa voimaa.)

        Joo, taisin laskea väärin. Onneksi en ole rakennesuunnittelija.. :)

        Googlella "MN in kg" löytyy kaikenlaista konversio-sovellusta.

        Toivottavasti alkuperäinen kysyjä ei ole suunnittelemassa mitään koirankoppia ihmeellisempää. Meinaan että ois aika pelottavaa jos joku tekisi itse talon perustuksia ja kyselisi lujuuslaskelmia web foorumilta..


      • Sortuuko
        Hhhj kirjoitti:

        Joo, taisin laskea väärin. Onneksi en ole rakennesuunnittelija.. :)

        Googlella "MN in kg" löytyy kaikenlaista konversio-sovellusta.

        Toivottavasti alkuperäinen kysyjä ei ole suunnittelemassa mitään koirankoppia ihmeellisempää. Meinaan että ois aika pelottavaa jos joku tekisi itse talon perustuksia ja kyselisi lujuuslaskelmia web foorumilta..

        Kevysoraharkon kantavuus on noin kolmesataa grammaa neliömillimetrille. Neliömetrissä on miljoona neliö millimetriä. Neliön kokoinen ala kevytsoraharkkoja kantaa kolmesataatuhatta kiloa. Yhdessä 100 mm x500 mm harkossa on kantavuutta viistoistatuhatta kiloa.


    • Vesivahinkomestari

      Nyt tekis kyllä mieli kysyä, että mihin moista tietoa tarvit? Tai siis että mitä olet rakentamassa kun tarvit harkon puristuskestävyyttä tasaiselle kuormalle?

      • Anonyymi

        teen autohuoltopukin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        teen autohuoltopukin

        😂😂


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      887
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      134
      579
    Aihe