SAIRAUSVAKUUTUSLAKI MUUTTUU 1.6.2012 ALKAEN

Mitäpä tuosta.....

Sairaus ja työkyvyttömyys ovat eri asioita. Kun sairastut, et välttämättä ole työkyvytön. Työkyvyttömyys on kuitenkin ratkaiseva, kun Kela myöntää sairauspäivärahaa.

Repikää tuosta huumoria. Sairauspäivärahan maksua kiristetään 1.6.2012 alkaen, joten tarkkana saa olla tämänkin suhteen. Siinäpä työntekijöille pähkinä purtavaksi. Tulee varmasti vaikuttamaan niille henkilöille, jotka työkyvyttömyyseläkettä ovat hakemassa tai aikovat hakea, eiköhän siihenkin tule tässä ohessa jotain kiristystä. Käykää ihmeessä lukemassa Kelan sivuita faktaa.

10

694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ijuewht5r

      Eiköhän siihen tule kiristyksiä..mutu tuntumaa. Mitenkäs sitä voidaan vielä kiristää?

      • uioer837429

        Niin, miten vielä kiristetään, kun nykyisinkin vaikeasti ja henkitoreissaan olevat sairaat kyykytetään kuoliaiksi. Vaikka olisit työkyvytön ja sairas potenssiin kymmenen, olet sairausvakuutuslain tulkinnallisuuden mukaan niin kauan työkykyinen, kunnes nurmikko kasvaa päälläsi. Ehkä Kela marssittaa jengin kuopan reunalle ja vakuutuslääkäri lataa sarjallisen.


    • Vieläkö pihisee?

      Kyllä se monelle melkoinen sarjallinen ja shokki onkin, kun vakuutuslääkärin hylsy tulee omasta mielestä täysin selvässä tapauksessa.

    • tyttö joka tiesi

      Toivoisin, että joku tutkisi näiden "vakuutuslääkäreiden" taustan eli onko
      heidän päätöksensä todella edes lääkärivalan suorittaneen henkilön antamia.

      Kiitos

    • mmmmmmmmmnmmmmmmmmmm

      Tämähän on näitä ikuisuusasioita joita on pyritelty yrityksissä jo vuosia. Elikäs ajatuksia siitä että
      - jos sinulla murtuu varvas ja saat useamman viikon saikkua, oletko todella täysin työkyvytön jos esim työsi on istumatyötä tms?
      - tai sinulla menee ääni ja olet puhekiellossa niin oletko täysin työkyvytön jos esim työsi on vaikkapa sanelujen purkamista sairaalassa tms ?
      - tai sinulla on hartiat/yläselkä jumissa ja siitä johtuvaa päänsärky, oletko täysin työkyvytön työhösi joka pääasiallisesti tehdään seisaaltaan? jos olet saikulla kotona ja lepäät, vastako ne hartiat ja yläselkä on kipeänä....

      Listaa voisi jatkaa loputtomiin.. Ja näitä rajatapauksia riittää...

      • åöp0o65uhy6gtrfed

        Mikään tästä lLISTALTA ei ole sairauksia vaan itsestään ohimeneviä sairaus-
        tiloja.. On täysin eri asia jos joku sairastaa vaikka vakavaa masennusta tai
        vakavaa muuta sairautta esim. syöpää.


      • mmmmmmmmmmmmmmnmmmmm
        åöp0o65uhy6gtrfed kirjoitti:

        Mikään tästä lLISTALTA ei ole sairauksia vaan itsestään ohimeneviä sairaus-
        tiloja.. On täysin eri asia jos joku sairastaa vaikka vakavaa masennusta tai
        vakavaa muuta sairautta esim. syöpää.

        Mielestäni eka viestissä nimenomaan pohdittiin sitä oikeuttaako sairaus -tai jos haluat käyttää sanaa sairaustila- työkyvyttömyyteen. Jos on vakava masennus onko todella niin että henkilö on oikeutettu pysyvää eli toistaiseksi voimassa olevaan eläkkeeseen..

        Niih, mä olen ollut jo 4 vuotta eläkkeellä. Jäin eläkkeelle 40-vuotiaana ja olen syöpäpotilas.


      • Ihmeparantumisia
        mmmmmmmmmmmmmmnmmmmm kirjoitti:

        Mielestäni eka viestissä nimenomaan pohdittiin sitä oikeuttaako sairaus -tai jos haluat käyttää sanaa sairaustila- työkyvyttömyyteen. Jos on vakava masennus onko todella niin että henkilö on oikeutettu pysyvää eli toistaiseksi voimassa olevaan eläkkeeseen..

        Niih, mä olen ollut jo 4 vuotta eläkkeellä. Jäin eläkkeelle 40-vuotiaana ja olen syöpäpotilas.

        KELA on siinä mielessä jännä laitos, että siellä amputuidutkin paranee... sinuna siis en pitäisi itsestäänselvyytenä eläkettäsi...


    • eläkkeellä mukavaa

      Ei haittaa olen jo hyvällä eläkkeellä.Nyt lähdössä asuntoautolla kiertään Eurooppaa taa 4 kuukaudeksi.

    • rip01

      Jotkut Kelan virkailijat alkoivat soveltaa tuota uutta 1.6.2012. alkanutta lakia
      jo ennen sitä. Mutta kun asianajaja sisko oli tarkkana niin käry kävi. Lisäksi
      jos vielä kerran tulee keksittyjä asiota, niin virkailijasta tehdään valitus
      ESIMIEHELLE. Vanhemmat työntekijät luultavasti järjestävät nuoremille kelan virkailijoille
      hankaluuksia, sillä sähköistymisen lisääntymisen ansiosta työpaikat Kelalla
      alkavat olla kortilla.

      T. KELAA NY?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe