Sairaus ja työkyvyttömyys ovat eri asioita. Kun sairastut, et välttämättä ole työkyvytön. Työkyvyttömyys on kuitenkin ratkaiseva, kun Kela myöntää sairauspäivärahaa.
Repikää tuosta huumoria. Sairauspäivärahan maksua kiristetään 1.6.2012 alkaen, joten tarkkana saa olla tämänkin suhteen. Siinäpä työntekijöille pähkinä purtavaksi. Tulee varmasti vaikuttamaan niille henkilöille, jotka työkyvyttömyyseläkettä ovat hakemassa tai aikovat hakea, eiköhän siihenkin tule tässä ohessa jotain kiristystä. Käykää ihmeessä lukemassa Kelan sivuita faktaa.
SAIRAUSVAKUUTUSLAKI MUUTTUU 1.6.2012 ALKAEN
10
731
Vastaukset
- ijuewht5r
Eiköhän siihen tule kiristyksiä..mutu tuntumaa. Mitenkäs sitä voidaan vielä kiristää?
- uioer837429
Niin, miten vielä kiristetään, kun nykyisinkin vaikeasti ja henkitoreissaan olevat sairaat kyykytetään kuoliaiksi. Vaikka olisit työkyvytön ja sairas potenssiin kymmenen, olet sairausvakuutuslain tulkinnallisuuden mukaan niin kauan työkykyinen, kunnes nurmikko kasvaa päälläsi. Ehkä Kela marssittaa jengin kuopan reunalle ja vakuutuslääkäri lataa sarjallisen.
- Vieläkö pihisee?
Kyllä se monelle melkoinen sarjallinen ja shokki onkin, kun vakuutuslääkärin hylsy tulee omasta mielestä täysin selvässä tapauksessa.
- tyttö joka tiesi
Toivoisin, että joku tutkisi näiden "vakuutuslääkäreiden" taustan eli onko
heidän päätöksensä todella edes lääkärivalan suorittaneen henkilön antamia.
Kiitos - mmmmmmmmmnmmmmmmmmmm
Tämähän on näitä ikuisuusasioita joita on pyritelty yrityksissä jo vuosia. Elikäs ajatuksia siitä että
- jos sinulla murtuu varvas ja saat useamman viikon saikkua, oletko todella täysin työkyvytön jos esim työsi on istumatyötä tms?
- tai sinulla menee ääni ja olet puhekiellossa niin oletko täysin työkyvytön jos esim työsi on vaikkapa sanelujen purkamista sairaalassa tms ?
- tai sinulla on hartiat/yläselkä jumissa ja siitä johtuvaa päänsärky, oletko täysin työkyvytön työhösi joka pääasiallisesti tehdään seisaaltaan? jos olet saikulla kotona ja lepäät, vastako ne hartiat ja yläselkä on kipeänä....
Listaa voisi jatkaa loputtomiin.. Ja näitä rajatapauksia riittää...- åöp0o65uhy6gtrfed
Mikään tästä lLISTALTA ei ole sairauksia vaan itsestään ohimeneviä sairaus-
tiloja.. On täysin eri asia jos joku sairastaa vaikka vakavaa masennusta tai
vakavaa muuta sairautta esim. syöpää. - mmmmmmmmmmmmmmnmmmmm
åöp0o65uhy6gtrfed kirjoitti:
Mikään tästä lLISTALTA ei ole sairauksia vaan itsestään ohimeneviä sairaus-
tiloja.. On täysin eri asia jos joku sairastaa vaikka vakavaa masennusta tai
vakavaa muuta sairautta esim. syöpää.Mielestäni eka viestissä nimenomaan pohdittiin sitä oikeuttaako sairaus -tai jos haluat käyttää sanaa sairaustila- työkyvyttömyyteen. Jos on vakava masennus onko todella niin että henkilö on oikeutettu pysyvää eli toistaiseksi voimassa olevaan eläkkeeseen..
Niih, mä olen ollut jo 4 vuotta eläkkeellä. Jäin eläkkeelle 40-vuotiaana ja olen syöpäpotilas. - Ihmeparantumisia
mmmmmmmmmmmmmmnmmmmm kirjoitti:
Mielestäni eka viestissä nimenomaan pohdittiin sitä oikeuttaako sairaus -tai jos haluat käyttää sanaa sairaustila- työkyvyttömyyteen. Jos on vakava masennus onko todella niin että henkilö on oikeutettu pysyvää eli toistaiseksi voimassa olevaan eläkkeeseen..
Niih, mä olen ollut jo 4 vuotta eläkkeellä. Jäin eläkkeelle 40-vuotiaana ja olen syöpäpotilas.KELA on siinä mielessä jännä laitos, että siellä amputuidutkin paranee... sinuna siis en pitäisi itsestäänselvyytenä eläkettäsi...
- eläkkeellä mukavaa
Ei haittaa olen jo hyvällä eläkkeellä.Nyt lähdössä asuntoautolla kiertään Eurooppaa taa 4 kuukaudeksi.
- rip01
Jotkut Kelan virkailijat alkoivat soveltaa tuota uutta 1.6.2012. alkanutta lakia
jo ennen sitä. Mutta kun asianajaja sisko oli tarkkana niin käry kävi. Lisäksi
jos vielä kerran tulee keksittyjä asiota, niin virkailijasta tehdään valitus
ESIMIEHELLE. Vanhemmat työntekijät luultavasti järjestävät nuoremille kelan virkailijoille
hankaluuksia, sillä sähköistymisen lisääntymisen ansiosta työpaikat Kelalla
alkavat olla kortilla.
T. KELAA NY?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559