SAIRAUSVAKUUTUSLAKI MUUTTUU 1.6.2012 ALKAEN

Mitäpä tuosta.....

Sairaus ja työkyvyttömyys ovat eri asioita. Kun sairastut, et välttämättä ole työkyvytön. Työkyvyttömyys on kuitenkin ratkaiseva, kun Kela myöntää sairauspäivärahaa.

Repikää tuosta huumoria. Sairauspäivärahan maksua kiristetään 1.6.2012 alkaen, joten tarkkana saa olla tämänkin suhteen. Siinäpä työntekijöille pähkinä purtavaksi. Tulee varmasti vaikuttamaan niille henkilöille, jotka työkyvyttömyyseläkettä ovat hakemassa tai aikovat hakea, eiköhän siihenkin tule tässä ohessa jotain kiristystä. Käykää ihmeessä lukemassa Kelan sivuita faktaa.

10

798

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ijuewht5r

Eiköhän siihen tule kiristyksiä..mutu tuntumaa. Mitenkäs sitä voidaan vielä kiristää?

• uioer837429

Niin, miten vielä kiristetään, kun nykyisinkin vaikeasti ja henkitoreissaan olevat sairaat kyykytetään kuoliaiksi. Vaikka olisit työkyvytön ja sairas potenssiin kymmenen, olet sairausvakuutuslain tulkinnallisuuden mukaan niin kauan työkykyinen, kunnes nurmikko kasvaa päälläsi. Ehkä Kela marssittaa jengin kuopan reunalle ja vakuutuslääkäri lataa sarjallisen.

• Vieläkö pihisee?

Kyllä se monelle melkoinen sarjallinen ja shokki onkin, kun vakuutuslääkärin hylsy tulee omasta mielestä täysin selvässä tapauksessa.

• tyttö joka tiesi

Toivoisin, että joku tutkisi näiden "vakuutuslääkäreiden" taustan eli onko
      heidän päätöksensä todella edes lääkärivalan suorittaneen henkilön antamia.

Kiitos

• mmmmmmmmmnmmmmmmmmmm

Tämähän on näitä ikuisuusasioita joita on pyritelty yrityksissä jo vuosia. Elikäs ajatuksia siitä että
      - jos sinulla murtuu varvas ja saat useamman viikon saikkua, oletko todella täysin työkyvytön jos esim työsi on istumatyötä tms?
      - tai sinulla menee ääni ja olet puhekiellossa niin oletko täysin työkyvytön jos esim työsi on vaikkapa sanelujen purkamista sairaalassa tms ?
      - tai sinulla on hartiat/yläselkä jumissa ja siitä johtuvaa päänsärky, oletko täysin työkyvytön työhösi joka pääasiallisesti tehdään seisaaltaan? jos olet saikulla kotona ja lepäät, vastako ne hartiat ja yläselkä on kipeänä....

Listaa voisi jatkaa loputtomiin.. Ja näitä rajatapauksia riittää...

• åöp0o65uhy6gtrfed

Mikään tästä lLISTALTA ei ole sairauksia vaan itsestään ohimeneviä sairaus-
        tiloja.. On täysin eri asia jos joku sairastaa vaikka vakavaa masennusta tai
        vakavaa muuta sairautta esim. syöpää.

• mmmmmmmmmmmmmmnmmmmm
        åöp0o65uhy6gtrfed kirjoitti:

Mikään tästä lLISTALTA ei ole sairauksia vaan itsestään ohimeneviä sairaus-
        tiloja.. On täysin eri asia jos joku sairastaa vaikka vakavaa masennusta tai
        vakavaa muuta sairautta esim. syöpää.

Mielestäni eka viestissä nimenomaan pohdittiin sitä oikeuttaako sairaus -tai jos haluat käyttää sanaa sairaustila- työkyvyttömyyteen. Jos on vakava masennus onko todella niin että henkilö on oikeutettu pysyvää eli toistaiseksi voimassa olevaan eläkkeeseen..

Niih, mä olen ollut jo 4 vuotta eläkkeellä. Jäin eläkkeelle 40-vuotiaana ja olen syöpäpotilas.

• Ihmeparantumisia
        mmmmmmmmmmmmmmnmmmmm kirjoitti:

Mielestäni eka viestissä nimenomaan pohdittiin sitä oikeuttaako sairaus -tai jos haluat käyttää sanaa sairaustila- työkyvyttömyyteen. Jos on vakava masennus onko todella niin että henkilö on oikeutettu pysyvää eli toistaiseksi voimassa olevaan eläkkeeseen..

Niih, mä olen ollut jo 4 vuotta eläkkeellä. Jäin eläkkeelle 40-vuotiaana ja olen syöpäpotilas.

KELA on siinä mielessä jännä laitos, että siellä amputuidutkin paranee... sinuna siis en pitäisi itsestäänselvyytenä eläkettäsi...

• eläkkeellä mukavaa

Ei haittaa olen jo hyvällä eläkkeellä.Nyt lähdössä asuntoautolla kiertään Eurooppaa taa 4 kuukaudeksi.

• rip01

Jotkut Kelan virkailijat alkoivat soveltaa tuota uutta 1.6.2012. alkanutta lakia
      jo ennen sitä. Mutta kun asianajaja sisko oli tarkkana niin käry kävi. Lisäksi
      jos vielä kerran tulee keksittyjä asiota, niin virkailijasta tehdään valitus
      ESIMIEHELLE. Vanhemmat työntekijät luultavasti järjestävät nuoremille kelan virkailijoille
      hankaluuksia, sillä sähköistymisen lisääntymisen ansiosta työpaikat Kelalla
      alkavat olla kortilla.

T. KELAA NY?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1341
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1241
    3. 64
      1230
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1225
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1049
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      957
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      923
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      84
      857
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      43
      824
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      791
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      686
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      656
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      653
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      636
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      618
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      592
    19. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      564
    20. Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?

Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi
      Luterilaisuus
      307
      555
    Aihe