Cavalier näyttelyyn?

velli1648

Eli olen 12vee tyyppi joka veisi 2v cavalierin näyttelyyn.

Mitä pitää ottaa huomioon?
Minkä paksuinen hihna?
Pitääkö karvalle tehdä jotain, jos se "törröttää"?
Voiko 12 ikäinenn lapsi viedä koiraa esim. Junioriluokkaan?

4

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuisten luokka

      Sun kannattaa ensin lukea näyttelysäännöt Suomen kennelliiton sivuilta.

      Ja kakkein paras olis, että menet mätsäreihin harjottelemaan sen koiran kanssa.

    • Cawa

      Jos haluat aloittaa näyttelyn noin nuorena niin aloita junior handlerilla.Siinä on ikä luokat 7-13 vuotta ja 13-17 vuotta . Junioriluokka jota kysyt on koiran ikään perustuva ja kehät alkaa pentuluokasta ja sitten juniori jne.... ei muuta kuin kennel sivuilta katsomaan säännöt ja harjoittelemaan :) Koira harrastuksia tai oikeastaan koiran kanssa harrastaminen on monipuolista ja vaihtoehtoja kyllä löytyy ! Ei muuta kuin mukaan vain ! ps: alku aina hankalaa mutta kyllä se siitä lähtee menemään :)

    • joo mä olen jo käyny 1 vuode näyttelyissä ja mulla on 4 cavaa kaikki on avoluokissa käyn jh ja ihan kehis samaan aikaan helppoo oon

    • Kitsi

      Jos kyse ei ole JH- eli Junior Handler -kilpailusta, niin esittäjän iällä ei ole mitään väliä. Jos koirasi on 2-vuotias, ei se pääse enää junioriluokkan. Luokat menee koiran, ei esittäjän iän mukaisesti. Cavalierille käy kaikista ohuin näyttelyhihna, eli ei tarvitse paksua. Voit ostaa joko sellaisen missä on pantaosa valmiina tai sellaisen joka kiinnitetään ketjuun. Cavalierille kannattaa ostaa kultainen ketju. Näyttelyhihnan väri taas riippuu koirasi väristä. Itse ostaisin näin:

      Blenheim -värinen (valko-punaruskea) koira: valkoinen hihna
      Black & tan (mustaruskea) -koira: musta hihna
      Tricolour (valkomustaruskea) -koira: valkoinen hihna
      Ruby (yksivärinen punainen) -koira: Hina mahdollisimman samaa väriä koiran kanssa.

      Cavalier ei ole trimmattava rotu, mutta turkkia kuuluu siistiä näyttelyihin. Kysy neuvoa kasvattajalta tai joltakin muulta rodun harrastajalta. Lisäksi lue näyttelysäännöt Suomen Kennelliiton sivuilta ja googleta erilaisia näyttelyaiheisia ohjeita ja artikkeleita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      637
      4708
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3519
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3221
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2479
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2329
    6. 252
      1877
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1467
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      97
      1354
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe