Cavalier näyttelyyn?

velli1648

Eli olen 12vee tyyppi joka veisi 2v cavalierin näyttelyyn.

Mitä pitää ottaa huomioon?
Minkä paksuinen hihna?
Pitääkö karvalle tehdä jotain, jos se "törröttää"?
Voiko 12 ikäinenn lapsi viedä koiraa esim. Junioriluokkaan?

4

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuisten luokka

Sun kannattaa ensin lukea näyttelysäännöt Suomen kennelliiton sivuilta.

Ja kakkein paras olis, että menet mätsäreihin harjottelemaan sen koiran kanssa.

• Cawa

Jos haluat aloittaa näyttelyn noin nuorena niin aloita junior handlerilla.Siinä on ikä luokat 7-13 vuotta ja 13-17 vuotta . Junioriluokka jota kysyt on koiran ikään perustuva ja kehät alkaa pentuluokasta ja sitten juniori jne.... ei muuta kuin kennel sivuilta katsomaan säännöt ja harjoittelemaan :) Koira harrastuksia tai oikeastaan koiran kanssa harrastaminen on monipuolista ja vaihtoehtoja kyllä löytyy ! Ei muuta kuin mukaan vain ! ps: alku aina hankalaa mutta kyllä se siitä lähtee menemään :)

• joo mä olen jo käyny 1 vuode näyttelyissä ja mulla on 4 cavaa kaikki on avoluokissa käyn jh ja ihan kehis samaan aikaan helppoo oon

• Kitsi

Jos kyse ei ole JH- eli Junior Handler -kilpailusta, niin esittäjän iällä ei ole mitään väliä. Jos koirasi on 2-vuotias, ei se pääse enää junioriluokkan. Luokat menee koiran, ei esittäjän iän mukaisesti. Cavalierille käy kaikista ohuin näyttelyhihna, eli ei tarvitse paksua. Voit ostaa joko sellaisen missä on pantaosa valmiina tai sellaisen joka kiinnitetään ketjuun. Cavalierille kannattaa ostaa kultainen ketju. Näyttelyhihnan väri taas riippuu koirasi väristä. Itse ostaisin näin:

Blenheim -värinen (valko-punaruskea) koira: valkoinen hihna
      Black & tan (mustaruskea) -koira: musta hihna
      Tricolour (valkomustaruskea) -koira: valkoinen hihna
      Ruby (yksivärinen punainen) -koira: Hina mahdollisimman samaa väriä koiran kanssa.

Cavalier ei ole trimmattava rotu, mutta turkkia kuuluu siistiä näyttelyihin. Kysy neuvoa kasvattajalta tai joltakin muulta rodun harrastajalta. Lisäksi lue näyttelysäännöt Suomen Kennelliiton sivuilta ja googleta erilaisia näyttelyaiheisia ohjeita ja artikkeleita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      109
      2700
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1724
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      15
      1710
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1585
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      9
      1552
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      26
      1256
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      26
      1125
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1052
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1022
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      81
      1015
    Aihe