Cavalier näyttelyyn?

velli1648

Eli olen 12vee tyyppi joka veisi 2v cavalierin näyttelyyn.

Mitä pitää ottaa huomioon?
Minkä paksuinen hihna?
Pitääkö karvalle tehdä jotain, jos se "törröttää"?
Voiko 12 ikäinenn lapsi viedä koiraa esim. Junioriluokkaan?

4

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuisten luokka

Sun kannattaa ensin lukea näyttelysäännöt Suomen kennelliiton sivuilta.

Ja kakkein paras olis, että menet mätsäreihin harjottelemaan sen koiran kanssa.

• Cawa

Jos haluat aloittaa näyttelyn noin nuorena niin aloita junior handlerilla.Siinä on ikä luokat 7-13 vuotta ja 13-17 vuotta . Junioriluokka jota kysyt on koiran ikään perustuva ja kehät alkaa pentuluokasta ja sitten juniori jne.... ei muuta kuin kennel sivuilta katsomaan säännöt ja harjoittelemaan :) Koira harrastuksia tai oikeastaan koiran kanssa harrastaminen on monipuolista ja vaihtoehtoja kyllä löytyy ! Ei muuta kuin mukaan vain ! ps: alku aina hankalaa mutta kyllä se siitä lähtee menemään :)

• joo mä olen jo käyny 1 vuode näyttelyissä ja mulla on 4 cavaa kaikki on avoluokissa käyn jh ja ihan kehis samaan aikaan helppoo oon

• Kitsi

Jos kyse ei ole JH- eli Junior Handler -kilpailusta, niin esittäjän iällä ei ole mitään väliä. Jos koirasi on 2-vuotias, ei se pääse enää junioriluokkan. Luokat menee koiran, ei esittäjän iän mukaisesti. Cavalierille käy kaikista ohuin näyttelyhihna, eli ei tarvitse paksua. Voit ostaa joko sellaisen missä on pantaosa valmiina tai sellaisen joka kiinnitetään ketjuun. Cavalierille kannattaa ostaa kultainen ketju. Näyttelyhihnan väri taas riippuu koirasi väristä. Itse ostaisin näin:

Blenheim -värinen (valko-punaruskea) koira: valkoinen hihna
      Black & tan (mustaruskea) -koira: musta hihna
      Tricolour (valkomustaruskea) -koira: valkoinen hihna
      Ruby (yksivärinen punainen) -koira: Hina mahdollisimman samaa väriä koiran kanssa.

Cavalier ei ole trimmattava rotu, mutta turkkia kuuluu siistiä näyttelyihin. Kysy neuvoa kasvattajalta tai joltakin muulta rodun harrastajalta. Lisäksi lue näyttelysäännöt Suomen Kennelliiton sivuilta ja googleta erilaisia näyttelyaiheisia ohjeita ja artikkeleita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      336
      7412
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      77
      4769
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3225
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3117
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      76
      2016
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1896
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      220
      1841
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1597
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1558
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1478
    Aihe