Eli olen 12vee tyyppi joka veisi 2v cavalierin näyttelyyn.
Mitä pitää ottaa huomioon?
Minkä paksuinen hihna?
Pitääkö karvalle tehdä jotain, jos se "törröttää"?
Voiko 12 ikäinenn lapsi viedä koiraa esim. Junioriluokkaan?
Cavalier näyttelyyn?
4
251
Vastaukset
- aikuisten luokka
Sun kannattaa ensin lukea näyttelysäännöt Suomen kennelliiton sivuilta.
Ja kakkein paras olis, että menet mätsäreihin harjottelemaan sen koiran kanssa. - Cawa
Jos haluat aloittaa näyttelyn noin nuorena niin aloita junior handlerilla.Siinä on ikä luokat 7-13 vuotta ja 13-17 vuotta . Junioriluokka jota kysyt on koiran ikään perustuva ja kehät alkaa pentuluokasta ja sitten juniori jne.... ei muuta kuin kennel sivuilta katsomaan säännöt ja harjoittelemaan :) Koira harrastuksia tai oikeastaan koiran kanssa harrastaminen on monipuolista ja vaihtoehtoja kyllä löytyy ! Ei muuta kuin mukaan vain ! ps: alku aina hankalaa mutta kyllä se siitä lähtee menemään :)
joo mä olen jo käyny 1 vuode näyttelyissä ja mulla on 4 cavaa kaikki on avoluokissa käyn jh ja ihan kehis samaan aikaan helppoo oon
- Kitsi
Jos kyse ei ole JH- eli Junior Handler -kilpailusta, niin esittäjän iällä ei ole mitään väliä. Jos koirasi on 2-vuotias, ei se pääse enää junioriluokkan. Luokat menee koiran, ei esittäjän iän mukaisesti. Cavalierille käy kaikista ohuin näyttelyhihna, eli ei tarvitse paksua. Voit ostaa joko sellaisen missä on pantaosa valmiina tai sellaisen joka kiinnitetään ketjuun. Cavalierille kannattaa ostaa kultainen ketju. Näyttelyhihnan väri taas riippuu koirasi väristä. Itse ostaisin näin:
Blenheim -värinen (valko-punaruskea) koira: valkoinen hihna
Black & tan (mustaruskea) -koira: musta hihna
Tricolour (valkomustaruskea) -koira: valkoinen hihna
Ruby (yksivärinen punainen) -koira: Hina mahdollisimman samaa väriä koiran kanssa.
Cavalier ei ole trimmattava rotu, mutta turkkia kuuluu siistiä näyttelyihin. Kysy neuvoa kasvattajalta tai joltakin muulta rodun harrastajalta. Lisäksi lue näyttelysäännöt Suomen Kennelliiton sivuilta ja googleta erilaisia näyttelyaiheisia ohjeita ja artikkeleita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2432808- 1011164
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231131Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell21065Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581015Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531012- 64964
Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717927- 63861
- 132858