JAMK urheiluliiketoiminta

vcxvxcvxcvxcv

Opiskeleeko joku kyseisessä koulutusohjelmassa? Olisi mielenkiintoista tietää mitä opiskelu pitää sisällään ja onko ollut mielestänne hyvä valinta. Itse hain kyseiseen ohjelmaan, mutta menin kuitenkin muualle kouluun. Olisi kiinnostavaa tietää, että kuinka vahvasti tuo oikeasti painottuu urheiluun ja onko opiskelijat saaneet töitä ja minkälaista työtä?

2

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -____________

Opiskelen JAMKissa liiketaloutta, tosin en urheilukärjessä, mutta jonkin verran tiedän siitäkin. Opiskelu on osin ihan sitä samaa kuin kaikilla muillakin liiketalouden opiskelijoilla (pääsykokeet, pakolliset perusopinnot jne). Tuohan on siis yksi koulutusohjelmakärki eli suuntautumisvaihtoehto, eli ei varsinainen itsenäinen linjansa. Urheilukärjen opinnoista taitaa tulla yhteensä vajaa 50 op (plus harjoittelu ja opinnäytetyö), joten muitakin kursseja pitää käydä lisäksi, jotta koko tutkinnon 210 op täyttyy.

Käsittääkseni opinnot painottuvat urheilun markkinointiin ja myyntiin ja ovat aika projektiluontoisia. Niissä tehdään aika paljon asiakaskyselyitä seuroille ja muille urheilutoimijoille, yhteistyökumppaneita ovat esimerkiksi JYP ja JJK. Lisäksi opiskelijat ovat aiemmin olleet mukana mm. jalkapallon MM-kisoissa tekemässä tutkimusta, ja tänä vuonna ainakin jääkiekon MM-kisoissa ja jalkapallon EM-kisoissa.

Yleisestä työllistymisestä en osaa sanoa, mutta tiedän yhden opiskelijan työllistyneen JAMKille / Sport Business Schoolille ja yhden taas olleen aiemmin JYPin toimistolla töissä.

• vcxvcxvxvcxvcx

Ihan mielenkiintoiseltahan tuo kiinnostaa. Hieman harmittaa, että nykyisissä opinnoissani urheilu ei ole mitenkään läsnä ja se on kuitenkin minua paljon kiinnostava asia. Onneksi ei tarvitse jämähtää yhdelle alalle loppu iäksi.

Tuo koulu olisi varmasti ollut hyvänä tukena kun haaveena on perustaa joskus kuntoilualan yritys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2235
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1838
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      176
      1383
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      233
      836
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      769
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      766
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      607
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe