ikuinen pelkoko?

uudestaan rakastunut

Seurustelin monta vuotta miehen kanssa, joka parina viimesenä yhdessä olomme aikana jäi kinni pettämisestä. Annoin ekan kerran anteeksi niin hyvin kun semmoisen voi antaa. Mutta sen ekan kerran jälkeen aina pelkäsin koska se pettää mua taas. Aina kun se lähti ulos, sai viestin tai viestitteli koneella netissä pelkäsin että sillä on joku nainen . No joskus sainkin selville, et naisten kanssa viestitteleekin, mutta aina ne oli olevinaa vain kavereita. Pelkäsin jokaista sen tekemistä ja menoa. En pystynyt elämää enää kunnollista elämää, kun koko ajan pelkäsin, että saan taas kuulla jostain yhden illan panosta.
Sitte kerran mittani tuli täyteen ja jätin miehen.
Nyt olen tavannut ihanan miehen. Olen kertonut hänelle miten exäni minua kohteli.
Nyt pelkään, et voinko koskaan luottaa miehiin. Mitä jos tässä tapahtuu samoin tai rupean epäilemään miestä ja pilaan suhteen sillä, että en luota häneen.
Petetyksi tuleminen on niin kauheeta, etten toivo sitä " vihamiehellenikään".

3

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NeedYouToStay

      Sama tunne. Pelkään pilaavani hienon suhteen, koska olen kokoajan niin epäileväinen. Kaiken takana on menneisyydestä pitemmän suhteen päättyminen pettämisepisodiin, joka olikin todellinen "ranteet auki"-kärsimys...

      Tulenkohan ehjäksi koskaan, tulee mietittyä... Saa nähdä. Nyt minulla on uusi mies, joka on varsin ihana, mutta menneisyys nostaa päätään. Tekee välillä surulliseksi, mutta toivon, että pääsen asian kanssa sinuiksi ihan itsekseni. Siihen ei oikeastaan pysty kukaan muu vaikuttamaan.

      Tsemppiä sinulle!

    • Myös mustis 79

      Minulla on sama. Itseasiassa minua on pettänyt menneisyydessä jo kaksi miestä. Olen nykyisessä suhteessa todella pelokas ja aika mustasukkainen. Yritän käydä läpi asioita sekä mieheni kanssa että itsekseni ja terapeutin kanssa, mutta sitä en tiedä, että tulenko tästä koskaan "normaaliksi"... Se pelko aina kun mies on jossain, tai en tiedä mitä hän tekee, on aivan kamala jota tosissaan en toivoisi kenellekään! Onneksi on kohtalotovereita, jotka tietävät.. Itse ei haluaisi todellakaan olla mustasukkainen tai epäileväinen, mutta se ei ole tunne tai asia mitä voisin itse kontrolloida. Yritän kyllä. Ja yritän järkeillä päässäni. Mutta ei..

    • NeedYouToStay

      Aivan! Se on jännä, kun sen mustasukkaisuuden tunteen tiedostaa, eikä sille voi mitään. Ja vaikka olo on kovastikin sellainen, että ei haluaisi olla kaikesta niin varpaillaan - sitä vain on...

      Minulle tulee säännöllisesti oloja siitä, että haen hyväksyntää ja varmistelua siitä, että nykyinen mieheni tykkää minusta varmasti. Hän on perus-pohojalaanen mies, joka ei tunteistaan juurikaan puhu ääneen, jos en ota ensin puheeksi. Tai ehkä ennemminkin hän osaa keskustella, mutta tunteista puhuminen on aika harvassa. Ja viimeisimmän keskustelun aikana hän totesi, että hän vain on luonteeltaan tasaisen viileä - se on hyväksyttävä. Arvostan sitä hirveästi, että hän on aito ja osaa kertoa itsestään näinkin paljon.Toiset kun eivät osaa sanoa asioita ääneen. Tämä helpottaa sitä, etten spekuloi asioita itsekseni, kun saan häneltä kyllä apuja sen suhteen miten häneen pitäisi suhtautua.

      Uskoisin, että avain omaan toipumiseen on siinä, että uskaltaa avata suunsa mustasukkaisuudesta kun siihen liittyvät asiat mietityttää. Ei nyt ehkä jokapäivä kannata kuitenkaan - ensin on tultava sinuiksi itsensä kanssa, mutta jos tuntuu, että samat ajatukset pyörivät päässä viikosta toiseen - keskustelua kehiin. Ei kuitenkaan kannata haastaa toista "todistelemaan" uskollisuuttaan, koska se voi koitua kohtalokkaaksi. Omien ajatuksiesi avaaminen toiselle on se tärkein ja sen jälkeen kuunnella, mitä toisella on vuorostaan sanottavaa. Asiaa voi työstää yhdessä varsin hyvin ja kannattaakin, koska sillä pääsee eteenpäin.

      Itse uskon, että se luottamus ja ennenkaikkea itsevarmuus (kyllä, jos meinaa luottaa toiseen ihmiseen, on ensin luotettava itseensä..) kyllä kasvaa pikkuhiljaa, kunhan pääsee sinuiksi suhteessa. Itse muutan pian tuhansien päähän miesystävästäni n. vuodeksi ja aiomme jatkaa suhdetta siitä huolimatta. Sinä aikana punnitaan niin molempien tunteet kuin testataan luottamus ja mustasukkaisuuden vakavuus. Jotenkin minulla on kuitenkin kutina, että etäsuhde tekee meille hyvää ja suhde vain vahvistuu. Ja ennenkaikkea kasvattaa minua.

      Toivotaan, että me kaikki selviämme tästä turhaasta tunteesta elämässä eteenpäin ja ettei tulisi enää yhtään samanlaista takaiskua eteen. Sehän veisi taas alkupisteeseen ja tuottaisi uuden pettymyksen. Ehkä sitä pelkään itse eniten. Nyt kuitenkin luottavaisin mielin kohti tulevaa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe