mistä konesaumatun asentajia

peltikatto

mistä löytyisi konesaumatun peltikaton asentajia?
saimme rannilan tarjouksen 200neliön 2 krs talosta pelkkä asennus 7000!!! sairas hinta!! onko vaikea laittaa itse, ja monta miestä talkoisiin tarvittaisiin?? kauanko menisi ei ammattilaiselta aikaa ???

11

3024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Loopy

      Tosin konesaumatussa katossa työ nimenomaan maksaakin. Pellin hinta on pikkutekijä.
      Jokatapauksessa hinta on kohtuuton.
      Kysele tutuilta ja katso keltaisilta sivuilta.
      Oletko pääkaupunkiseudulta?.
      Siellä hinnat on kovemmat. Meilläpäin sauma-katto asennettuna pelteineen maksaa 13-20 euroa/neliö. Riippuen tietysti katon jyrkkyydestä. Jiirit ja läpimenot erikseen.
      Ei kannata ruveta itse harjoittelemaan. Vaikka itse rivin levitys onkin suhteellisen mutkatonta hommaa tarvitaan siihenkin erikois työkaluja ja saumarissat. Sittenkin jää läpimenot tekemättä ja itse asennetuilla riveillä mahdollisesti aiheutat ylimääräistä työtä vielä peltisepälle joka saumaa piippujen ym. läpimenojen juuret yhtenäiseksi katoksi.

    • lasse

      peltisepänliikkeet asentavat konesaumaa ja tekevät sen taatusti halvemmalla, mitä valtuutetut asentajat tms. venkulat. asuinalueesta tosiaan riippuen saat katon asennettua 15 -25 euroa neliötä kohden. en lähtisi itse konesaumapeltiä asentamaan, siinä on väärä säästön paikka. peltiseppiäkin on toki monenlaisia, mutta jos kaverille vähänkin selvä päivä sattuu kohdalle, niin ilman muuta sieltä sitten.

      • peltiseppä

        Rannila antaa tarjouksen ja jos tärppää niin teettää peltisepän liikkeellä esim tämän katon 2000-2500€ halvemmalla ja konttorirotta vetää provikat välistä .Suoraan yhteys peltisepänliikkeeseen ja kysyy joltain työmieheltä kuutamokeikkaa mut siinä menee veroetu ja takuu kakspiippunen juttu pääkaupunkiseudulla on kyllä tosi sikahinnat mutta peltisepät on loppumassa koko suomesta kiitos näiden tietokoneiden ei nuoriso enää viitti repii itteään rikki byggalla!


    • peltikatto

      olla viisainta tämä urakka teettää ammattilaisella. Vähän hirvittikin tuo katolla hyppiminen vaikka itse yritäämmekin urakoida mahdollisimman paljon.Ja kiitos hintatiedoista!

      • peltieki

        Konesauma maksaa mitä maksaa. Hidas on asentaa ja kukaan ei tee mitään kattoa alle 6000euron. (esim. 100M2 - Helpoin)


      • Provoa
        peltieki kirjoitti:

        Konesauma maksaa mitä maksaa. Hidas on asentaa ja kukaan ei tee mitään kattoa alle 6000euron. (esim. 100M2 - Helpoin)

        Kyllä totuus on, että rakennus alan hinnoittelu on karannut lapasesta ihan todellisesti. Hyviä palkkansa ansaitsevia tekijöitä toki on, mutta sekaan mahtuu paljon monen sorttista tekijää, joiden kokemus ja osaaminen ei ole likikään sitä tasoa, josta yritetään laskuttaa. Urakointiliike palkkaa virosta heput joiden taidoista ei mitään takeita ja hinta on kuitenkin sama, eikä kaikkien suomalaisten taso ole yhtään kummempi. Ollaan samassa tilassa kuin 80-luvun lopulla jolloin timpuriksi pääsi kaikki, jotka tunnisti vasaran. Sitten riidellään kenen vastuu ja kuka korvaa.
        Itse olen tehnyt valtaosan hommista itse kun ei muiden ammattimiehillä teettämien töiden jäljessä ole oikein ollut kehumista.
        Jos nyt lähtisin uusimaan kattoa, tekisen senkin ehkä itse, kun arvelen oppivani itse melko nopeasti saman mitä kaksi vuotta ammiksesta lintsannut kaveri on röökipaikalla käydessään oppinut.


      • peltiseppä
        Provoa kirjoitti:

        Kyllä totuus on, että rakennus alan hinnoittelu on karannut lapasesta ihan todellisesti. Hyviä palkkansa ansaitsevia tekijöitä toki on, mutta sekaan mahtuu paljon monen sorttista tekijää, joiden kokemus ja osaaminen ei ole likikään sitä tasoa, josta yritetään laskuttaa. Urakointiliike palkkaa virosta heput joiden taidoista ei mitään takeita ja hinta on kuitenkin sama, eikä kaikkien suomalaisten taso ole yhtään kummempi. Ollaan samassa tilassa kuin 80-luvun lopulla jolloin timpuriksi pääsi kaikki, jotka tunnisti vasaran. Sitten riidellään kenen vastuu ja kuka korvaa.
        Itse olen tehnyt valtaosan hommista itse kun ei muiden ammattimiehillä teettämien töiden jäljessä ole oikein ollut kehumista.
        Jos nyt lähtisin uusimaan kattoa, tekisen senkin ehkä itse, kun arvelen oppivani itse melko nopeasti saman mitä kaksi vuotta ammiksesta lintsannut kaveri on röökipaikalla käydessään oppinut.

        Ammattikoulussa ei saa peltisepän koulutusta,alalla pitää olla ainakin 5 vuotta että voi itseään jonkin laiseksi peltisepäksi kutsua ja sekin aika pitää olla aktiivista työskentelyä.Joten ei kannata kuvitella että katonteko joka ukolta onnistuu ainakaan konesauma.


      • jepjepaa
        peltiseppä kirjoitti:

        Ammattikoulussa ei saa peltisepän koulutusta,alalla pitää olla ainakin 5 vuotta että voi itseään jonkin laiseksi peltisepäksi kutsua ja sekin aika pitää olla aktiivista työskentelyä.Joten ei kannata kuvitella että katonteko joka ukolta onnistuu ainakaan konesauma.

        näin se on


    • Mikko para

      Lieksasta

    • Peltiseppä

      Suomalaiset peltiseppät ovat pakkolomilla koska virolaiset teke halvalla.


      Olen itse peltiseppä ja istuskelen pakkolomilla. Paska Homma

    • kjasöljdölaskd

      Se kuka lupaa tehdä konesaumakaton 13 euroa m2 pelteineen on aina tervetullut meille töihin. Ensialkuun voimme järjestää vaikka 100 miehelle töitä ja katsotaan sitten lisää kun saadaan homma pyörimään. Töitä tarjolla 24/7.

      Kannattaa nyt hieman miettiä mitä oikein horisee.


      Konesaumakatto 160m2, 1-lape, viisi läpivientiä, piipunpellitys. noin 170m2. Pellit noin 1600 euroa ja työt noin 4000 euroa. = 35 euroa m2. Halvin tarjous ja tyytyväinen olen. Kallein tarjous oli 106,2 e/m2


      Konesauma ja lukkosaumakatto on sitten ihan eri asia profiilipellistä puhumattakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe