Kenet pyydät apuun?

Jos sinulla on voimaksta rintakipua, tai vaikka voimakkaasti vuotava avohaava jalassa, niin soitatko paikalle papin vai ambulanssin?

Sama koskee kosteusvaurioita. Kutsutko paikalle uskonnolliseen lahkoon verrattavan järjestön "asiantuntijan", vai rakennustekniikka tuntevan henkilön? Näitä ääriliikkeitä kun sattuu löytymään etenkin homeuskovaisesten osalta.

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Suomessa löytyy ainoastaan kahdenlaisia asuntoja, niitä jotka ovat homevaurioisia ja niitä jotka eivät vielä sitä ole.

6

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuh huh ja voc voc

Homekoira apuun ja nopeaa.

• 3x pettynyt

Jos sinulla on voimakas tarve saada tietää kotisi todellinen arvo, niin soitatko paikalle kiinteistönvälittäjän vai AKA-arvioitsijan?
      Mikä ihme siinä on, kun haluan tietää siis sen arvon, jolla kauppa syntyy mahdollisesti, niin jokainen kus...välittäjä sanoo sen hinnan, jolla sitä lähdetään myymään. Juoni on kyllä hyvin tiedossa: 4 kk toimeksiantosoppari ja 2 vk päästä tunnustetaan käsiä levitellen että kyl se arvio ny vähän lipes yläkanttiin... Haluaisin kuulla edes YHDEN sellaisen tapauksen, että kus...välittäjä ilmoittaisi viikon päästä että arvio meni kuules kymppitonnin alakanttiin, joten hilataanpa se oikealle tasolle.
      Meinaan ammattitaidosta, jos on muutamia kymmeniä kauppoja takana, niin kyllä sen hinnan voi kymppitonnin tarkkuudella sanoa oikeinkin. Tai sitten ei ole ammattitaitoa.

• Välistäjä

Muuten olet ihan oikeassa, siinäpä vasta kysymys, tilatako asiantuntija vai vain rakennusalan ammattilainen tai jopa itse kiintestönvälittäjä. Tätä jääkäämme miettimään.

• Horriblehero

On myös kolmansia tapauksia jotka ovat todettu homeisiksi, mutta toisen kuntotarkastajan toimesta (joka tekee töitä välittäjille) todettu ihan hyväksi taloksi.
      Myyntimies on myyntimies ja asiakas on asiakas eli ei kukaan haukkumaan rupea, että kaupat syntyy.Muuten jäisi puolet suomen asunnoista myymättä.
      Tähän kolmenteen liittyy myös syndrooma: ei meillä, mutta naapurissa.

• Kvasi hometutkimus

Asuntokaupan kuntotutkimus ei ole hometutkimus. Siksi sillä ei saada vastausta kipeästi kaivattuun kysymykseen, onko myytävässä asunnossa homevaurioita vai ei.

Valitettavasti vain asuntojen myyjät ja ostajat luulevat, että kuntotarkastus sisältää hometutkimuksen ja sitten ihmetellään asuntokaupan jälkeen, että miten iheeessä juuri tarkastetussa asunnosa voi olla homevaurioita ja iso riita edessä käräjillä.

• Valittaja LVK

Paras ratkaisu on kysellä täällä palstalla kaikkiin vaivoihin ja ongelmiin ohjeita. Täältä löytyy aina asiantuntioita joka alalta, myös lkv.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3949
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      34
      3444
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2823
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2699
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2512
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2074
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1186
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1127
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      996
    Aihe