Lapsille

Rahat kiertoon

Annatko vielä rahaa lapsillesi - muuten vaan, synttäreitä, lahjaks. Autatko muuten?

Itse olen ajatellut, että jos on rahaa, niin jaan sitä ilomielin lapsilleni ja maksan matkat, jos jähtevät mukaan. Luin jostain että lehmästä pidetään enemmän kuin siasta, koska lehmä antaa jo eläessään, mutta siasta saa hyödyn vasta sen kuoltua.

10

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mahdollisesta omaisuudesta on tosiaan syytä yrittää päästä eroon jo ennen kuolemaansa. Eipähän jää jälkeläisille riideltävää, kun ei enää varsinaisia "perillisiä" edes ole kun ei ole perittävääkään. Ideaalitilanne?

Saas nähdä kuinka hyvin onnistutaan. Mutta siksi en sentistäkään eroa että minusta sen takia pidettäisiin enemmän... ;-/

• ,,

Ainoana sain, paljon, siitä olen ikuisesti kiitollinen.

• Avustusta

Varmaankin olet onnellinen saamisestasi, mutta kysymys oli että ANNATKO lapsillesi rahaa.
        Olen isosta perheestä enkä mitään superperintöä saanut, ja pienet on tulot eli työttömyyskorvaus, ja silti annan kuukausittain useita kymmeniä euroja lapselleni.
        Vanha sanonta on että hyvä antaa vähästäänkin, paha ei anna paljostaankaan. Olen siinä uskossa että kun panee hyvän kiertämään niin se kertaantuu tavalla tai toisella..

• Kyllä, aina kun on tarvetta. Myös synttärilahja on raha, saa ostaa tarvitsemansa.

• O-a

Kahdelle olen antanut vaihto-oppilasvuoden. Yksi ei uskaltanut mahd. ikävän takia lähteä. Mutta se oli sitä aikaa kun sain ylimääräistä rahaa "valvotuista öistä"
      ja sitä seuraavista kauheista työpäivistä. Mentiin monesti 3 tunnin yöunella, vieläkin puistattaa.

• tiinaex...

autan ja annan rahaa aina tarpeen ja mahdollisuuksien mukaan.

• Tot maar annetaa,se mikä pystytää ja hippase enemmänki :)
      Mut enää vaa kuapuksel,ku opiskelee.
      Vuakranmaksun jälkkee hänel jää alle 30e kättee,ei sil mont päivää elele.

Appuu tarttee koko ajan ja myäs antaa sitä.Ruoan laitos,siivoukses ja koiran ulkoiluttamises ! Jo häne olemas olos on onni

• Yhteinen mökki

Kyllä, mahdollisuuksien mukaan. Esikoisen lapsille ostellaan kaikenlaista tarpeellista, helpointa niin, sillä näin nuoret eivät tunne itseään "autetuiksi".
      Keskimmäinen opiskelee ulkomailla, yliopistomaksuihin ollaan osallistuttu. Kuopus opiskelee kotikaupungissamme, joten ruoka ja pyykkihuolto hoituu osaksi täällä kotonamme. Nuoret voivat vapaasti käyttää ystäviensä kanssa kesämökkiämme, me maksamme mökistä aiheutuvat kulut.

• ....

En anna, lapseni ovat hyvätuloisia ja heillä on kaikkea mitä ikinä voi toivoa. Samoin on lapsenlapsellani, omat vanhemmat huolehtivat hänestä silloin kun opiskeli, varmaan auttavat vieläkin.
      Itselläni on pienehkö eläke, olen pannut aikoinaan kaikki liikenevät rahani lasten koulutukseen, jopa otin velkaa. Oli isäkin, mutta häntä ei kiinnostanut, oli alkoholisti.
      Nyt käytän rahani itse, matkustelen varojeni mukaan. Ostelen myös kaikkea sellaista mistä olen joutunut ennen kieltäytymään.

• Tilannekohtaiset sponssaukset ovat kaukana takana päin.

Pitemmälle tehdyt järjestelytkin ovat jo vuosia sitten pantu kuntoon.

Penskamme eivät tarvitse meiltä taloudellista tukea eivätkä tarpeellisen ylimeneväänkään mitään.
      Saatamme silti tapauksittain yllättää.

Onnistumme kuluttamaan vaimon KELAn lisätukeman eläkkeen ja minun 27:n työvuoden aikana kertyneen, vajaan avustuksen, itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      325
      6225
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3686
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      149
      2861
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      227
      2190
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      107
      1763
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      67
      1232
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      83
      1102
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      145
      983
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      10
      958
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      904
    Aihe