Rikosrekisteri?

Pian DI

Hei,

Olen kohta valmistumassa DI:ksi, mutta huolenaiheena on rikosrekisteri nuoruuden törppäilyjen takia. Parikymppisenä tuli riehuttua humalassa melko usein ja siitä seurauksena tuli joitain sakkoja ja lyhyt ehdollinen. Tiedän, että turvallisuuselvityksessä huomioidaan vain 10 vuoden aikana tapahtuneet asiat, mutta viimeisimmästä teosta on kulunut noin 6 vuotta. Miten tarkkaan DI hommissa tarkistetaan taustoja ? Pärjäsin koulussa hyvin ja olen oppinut läksyni. Asiallisia vastauksia kiitos!

11

960

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskus mukana

Tieto- ja kommunikaatiobisneksessä sekä muilla kriittisillä toimialoilla kuten esimerkiksi kansainvälisessä logistiikassa ja puolustusvälineteollisuudessa tarkistetaan säännönmukaisesti diplomi-insinööritasoisen ihmisen taustat. Tuollaisten rangaistusten osoittama aggressiivisuus ja impulsiivisuus ei ole välttämättä meriittiä kaikissa tehtävissä, myynnissä ja markkinoinnissa niistä saataisi jopa olla etua.

Joten tietyille toimialoille hakeutuessasi voit valmistautua siihen, että tarkistus varmasti tehdään. Silloin ehkä viisain politiikka voisi olla ottaa itse asia ennakolta esille, mikä saattaisi kohottaa vielä rehellisyyspisteitä.

• aloittaja____

Mutta eikös noilla kriittisilläkin aloilla merkkaa vain 10v aikaiset jutut ?

• ertrtyrutu

Joissain toimeksiannoissa voidaan edellyttää turvallisuusselvitystä ja toki jenkkiomisteisille firmoille, jos tekee töitä. Ehkä se on teknologiateollisuudessa yleistä, mutta esim. rakennusalalla harvemmin.

• Riippuu toimialasta

Jos työskentelet vaikkapa pankissa tai konsultoit pankille niin käry käy ns. supotuksessa kyllä.

• Lehman et Brothers

Olet varmaankin koneteekkari... no, leikki sikseen. Ehkä sinun kannattaisi hakeutua finanssipankkiiriksi heidän ammattinsa vähintäänkin puolirikollinen toiminta kuuluu luonnostaan ja oikein "ahkeraa" finanssipeluria rikosrekisteriin joutuminen uhkaa muutoinkin jatkuvasti, joten siitä ei tarvitsisi enää murehtia.

• xxxconins

Itselläni tuli tuo turvallisuusselvitys tehtyä, nimenomaan, eräiden rakennusprojektien yhteydessä,
      Vaan ei sen takia kannata surra, mitäänhän et pysty tilanteelle tekemään.
      Eikö se kerrota etukäteen jos selvitys tehdään

• Taasnaita

Ei ole koskaan tullut edes mieleen tarkistaa mitaan rikosrekisteria, sitapaitsi nuoruuteen tietylla tavalla kuuluu toppailyt. Koulutodistuksiakaan en ole niin suurennuslasilla kaynyt lapi, paitsi jos kaikki on ykkosia tai viitosia. Asenne ratkaisee.

• Näitäpä näitä

Ei turvallisuustarkastusta miltään alihankintaa tekevän Penan Pajan insinööriltä olla toki vaatimassakaan, jos tuotteet eivät ole menossa esimerkiksi puolustusväline- tai ilmailuteollisuuteen.

Asiakkaat tai päämiehet asettavat vaatimukset.

• £dmdagpm
        Näitäpä näitä kirjoitti:

Ei turvallisuustarkastusta miltään alihankintaa tekevän Penan Pajan insinööriltä olla toki vaatimassakaan, jos tuotteet eivät ole menossa esimerkiksi puolustusväline- tai ilmailuteollisuuteen.

Asiakkaat tai päämiehet asettavat vaatimukset.

tilaajalla on käytäntö, että turvallis
        uusselvitys tehdään ja se on edellytys että heidän tontilleen on lupa tulla töihin. Ei sitä lupaa ole kaikki saaneet, tokikaan en tiedä ja ei kuulu mulle mikä syy.

• rikollinen1
        £dmdagpm kirjoitti:

tilaajalla on käytäntö, että turvallis
        uusselvitys tehdään ja se on edellytys että heidän tontilleen on lupa tulla töihin. Ei sitä lupaa ole kaikki saaneet, tokikaan en tiedä ja ei kuulu mulle mikä syy.

Ehdollinen tuomio taitaa hävitä rikosrekisteristä 5 vuoden päästä kun tuomio on saanut lainvoiman.

• Käsittääkseni ydinvoimaloissa tuollaisia tarkistetaan myös.

Samoin tutkimustyössä saattaa olla jotain selvitystä salaisten tietojen takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      50
      3364
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      552
      2078
    3. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      84
      1976
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1960
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1588
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1528
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1386
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1349
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1307
    10. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      48
      1230
    Aihe