Olisiko kenelläkään tietoa mistä saisi mökki saunaan hankittua valaisimen
joka toimisi vapaa-ajan akulla. Syksyisin ja alkukeväästä olisi kiva jos saisi
enemmän valoa saunaan. Meillä ei ole sähköjä vedetty saunalle ja en tunnu
löytävän mistään tietoa olisiko tuollaisia akulla toimivia valaisimia edes olemassa.
vapaa-ajan akulla valoa saunaan
12
2250
Vastaukset
- 7+13=?
Esim. Biltema.fi. Suosittelen sisustusvalaisin, LED. Tuotenumero 25-943. Lämpimän valkoinen valo. 24 lediä. 12V. 2,1W. 0,18A. 42Lm. 10,99e. Voi laittaa useita. On paljon muitakin LED-valaisimia.
- tarkasta lämmönkesto
Jos asennus on löylyhuoneeseen ja etenkin ylös niin pitäisi varmistaa että tuote kestää lämpötilan. Bilteman sivuilla ei ole teknisiä speksejä tuolle valaisimelle. Sinänsä valaisin varmaan olisi OK jos vaan kestää.
- oma vastuu
tarkasta lämmönkesto kirjoitti:
Jos asennus on löylyhuoneeseen ja etenkin ylös niin pitäisi varmistaa että tuote kestää lämpötilan. Bilteman sivuilla ei ole teknisiä speksejä tuolle valaisimelle. Sinänsä valaisin varmaan olisi OK jos vaan kestää.
Itse laitoin uuteen myrskylyhtyyn atuon 5w lampunkannan lampuineen ja johdotin öljytäytön kautta ja hyvä tuli, myös ulkokäyttöön.
- anöäao
Itse ostin Halpa-hallista 2 kpl sellaisia myrskylyhdyn näköisiä led-lamppuja, lampun korkeus n. 40-50cm.
Lyhdyt maksoivat 10 eur / kpl isot paristot.
Paristot ( tai ladattavat akut, jos haluaa) kestävät yllättävän hyvin ja saunaan valoa tulee riittävästi. - jo monta vuotta
osta saunaan tarkoitettu valaisin esim. marketista ja lampuksi tämmönen http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=162512116 .mulla on 2 kpl toinen lauteiden alla ja toinen katossa. riippuu fiiliksestä kumpaako käyttää, valo on hyvä eikä vie virtaakaan paljon n 2ah kappale joten 70 ah akku kestää kauan. ledit ei taho kuumassa kestää ja 12voltin energiansäästölampuista ei oo kokemusta
- wdpwdpwp
Täältä 12 voltin jännitteellä toimivia lamppuja. E14 ja E27 kannat käyvät tavallisiin lamppuhin.
http://www.mokille.fi/polttimot-c-121_18.html - kallis
pirun kallis kauppa .Nuo lamput yli100% kalliinpia kun muualla samoin nuo lampunkanta-adapterit. Marketissa ne maksaa n. 3 euroo kipalem,tuli syksyllä muutama lamppu ja adapteri ostettua.
- biltemasta
kaverilla on biltemasta 1w 12v lamppu. semmoinen valkoinen muovinen. tosi kirkas valo 1w:ksi.
Tuvan puolella on sit moottoripyörän pikku akku joka kestää koko kesän.
Muita en miettisikään. Lamppu on vähän alle metrin korkeudella Kestänyt nyt ainakin 3 vuotta. - 7 + 6
Meillä on sellainen kannettavan lyhdyn mallinen verkkovirralla ladattava valaisin, taisi olla Airam. Hyvin kirkas valo (ei kyllä kovin tunnelmallinen) ja akku kestää tosi kauan. Se on roikkumassa ulkona ikkunan takana, ei uskalla löylyyn viedä. Valaisee sillä lailla sekä ulko- että sisäpuolelle.
En tiedä mikä olisi turvallinen lamppu sisällä löylyhuoneessa. Tosin jos lattialle sen lampun laittaa, niin eihän siellä ole kovin kuuma
Jos on jatkuvalämmitteinen puusauna, niin kiukaan luukun vaihtaminen lasiseksi tuo jo paljon valoa. - turha kapistus
eikö saunassa pidäkkin olla pimeää...ja kesällä on 4 kk valoisaa jopa illalla.
Ja juuri kun valoa tarvitsee niin akku on tyhjä....- 7 + 6
Kokeile käydä vaikka uimassa syyskuussa kuuttomana tai pilvisenä yönä kello 23, niin havaitset valon kätevyyden. P.S: Ota varmistaja rannalle pelastamaan sut.
- eBay:sta
.
eBaystä tullut hankittua 6 watin 12 V led e27 lamppuja 600 lumenia
Suomesta noita ei saa vielä moneen vuoteen
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2725370- 704816
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234355Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest483926- 513790
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363687- 413318
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo843073Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv612920Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu222656