Koiria joista ei lähde karvaa?

lady,.

Muutin vuosi sitten omaan asuntoon poikaystäväni kanssa ja nyt olisimme hommaamassa koiraa. Ongelmanani on se että meidän perheessä on ollut kaksi koiraa ja kumpikin on sellainen rotu joista ei lähde karvaa. En nyt millään uskaltaisi ottaa koiraa mistä lähtee karvaa, jos allergia puhkeaa. Meidän perheessämme oli espanjan vesikoira ja bichon frise. En haluaisi sellaista koiraa jonka turkkia pitäisi olla viikon välein laittamassa joten villakoirat ja bichon frise ei ole vaihtoehtoina. Sitten kuitenkin haluaisin suht pienen koiran, enkä liian aktiivista. Espanjan vesikoiraa olen miettinyt, mutta kokemuksen perusteella ne ovat ehkä liian aktiivisia. Mitä suosittelisitte?

21

1483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä ota koiraa

osta pehmolelu sillä karvaton koirakin tuo kaikki bakteerit kotisi lattialle lenkiltä tullessa.Ei auta tassujen huuhtelu ollenkaan ei lähde basillit ois ellei desinfioi joka kerta tassuja ja ne ei kestä sitä.

• komps

Jeb, parempi se pehmolelu sulle, mut hei siinäkin saattaa esiintyy pölypunkkeja, tiedäthän mitä silloin teet?
      Yhdenkään eläimen karva ei aiheuta allergiaa vaan eläimen hilse.

• kämps

Ei se hilsekään aiheuta allergiaa, mutta voi tuottaa oireita. Allergian vähentämiseen tarvitaan juuri siedättymistä, eli sitä mitä kohtaan on allerginen.

• kikkelitonttu

Pystykorva?

• opi allergiasta

Et taida tietää, mitä on allergia. Se on vastustuskyvyn puutetta.

Allergian välttämiseksi on tärkeintä juuri siedätellä luonnossa, eli olla allergianlähteen lhellä. Koirille moni altistuu juuri siitä syystä, etteivät ole tottuneet, jolloin vastustusyky on jäänyt vähille. Allergia ei puhkea koirista. Monet karttavat koiria liian varovaisesti tai jopa turhaan, jonka takia koiria sietäviltäkin ihmisiltä saattaa hävitä vastustuskyky.

• Eikö ole näin

Vastustuskyvyn yliaktiivisuutta nemmänkin(elimistö valmistaa histamiinia auttamaan "vihollisen" taltuttamiseen sen takia lääkkeenä toimii antihistamiini)

• lady,.

Ei minulle sellaisista koirista mitään tule joista ei lähde karvaa kuten esim. bichon frise tai espanjan vesikoira. Olen niiden kanssa elänyt samassa kodissa melkein kymmenen vuotta. Kyselisin siis sellasia koiranrotuja jotka ovat turkiltaan samantyyppisiä että karvaa ei lähde, mutta kuitenkin pieniä ja ei liian aktiivisia.

• _suffeli_

Mulla on kaksi kääpiöpinseriä, vaikka olen koirille allerginen. Omista koiristani en ole saanut mitään oireita.

Kääkistä lähtee karvaa, mutta vain vähän. Sohvalla, matossa eikä muuallakaan näy juurikaan karvoja. Karvanlähdönaikaan pesen koirat; siinä lähtee suurin osa irtokarvoista.

Kääkkä on aika aktiivinen koira, mutta osaa olla kotona rauhallisesti. Yleensä kotona koirat nukkuvat. Agilitykentällä ja lenkkipolulla ovat reippaita menijöitä. Mielestäni siis sopivan aktiivisia, mutta osaavat myös rauhoittua.

• Tässäpä ehdotus...

Pumista ei juurikaan lähde karvaa, ja on muutenkin allergikoille sopiva koiruus. Mutta energinen on, ja tarttee paljon liikuntaa.

• missä vastuunne

Kaikki koirat tarvitsevat liikuntaa ja virikkeitä voidakseen hyvin ja muutakin hoivaa ja hoitoa. Jos se tuntuu vaikealta niin ei pidä ottaa koiraa kärsimään eikä muutakaan eläintä. Kissoja otetaan hetken huumassa kun on niin söpöjä, kun se on kasvanut aikuiseksi, ei enää halutakkaan pitää sitä ja joko hylätään tai ilmoitetaan myytäväksi ´´allergian´´takia tai ´´muuton takia´´Täysin typeriä syitä.

• aluskarvaton

Karva ei aiheita allergiaoireita koira-allergiselle vaan koiran hilse ja sylki. Yleensä koira-allerginen saa pennusta voimakkaammat oireet, mutta omaan pentuun yleensä siedättyy. Mutta kaikille ei käy niin..Koira-allerginen saattaa saada joistakin vieraista koirista oireita riippumatta rodusta. Eli jostakin saman rodun yksilöstä voi tulla oireita, kun joistakin toisesta taas ei. Nämä ovat täysin yksilökohtaisia asioita. Jos ette taas ole koira-allergisia, niin turha allergiaa on etukäteen pelätä.

Allergiselle suositellaan yleensä rotua, jota pitää pestä viikoittain, koska ilmeisesti tällöin koira aiheuttaa vähemmän allergioita.

Jos haluaa vähän karvaavan koiran, kannattaa valita trimmattava tai alusvillaton rotu, joista ei yleensä paljon karvaa irtoa. Valitse kuitenkin sellainen rotu, joka sopii luonteeltaan perheeseesi parhaiten.

Onnea rodun etsintään!

• sjjjs

Koirat eivät aiheuta allergioita, mutta voivat tuottaa oireita niille allergisille. Allergia on vastustuskyvyn puutetta, eikä koira ainakaan vie sitä, mutta liiallinen siedättely koirien ympärillä voi johtaan liian vakaviin oireisiin. Koirien liikä välttely voi viedä vastustuskyvyn.

• allergiaaaaa
        sjjjs kirjoitti:

Koirat eivät aiheuta allergioita, mutta voivat tuottaa oireita niille allergisille. Allergia on vastustuskyvyn puutetta, eikä koira ainakaan vie sitä, mutta liiallinen siedättely koirien ympärillä voi johtaan liian vakaviin oireisiin. Koirien liikä välttely voi viedä vastustuskyvyn.

Allergia ei ole "vastustuskyvyn puutetta", vaan immuunijärjestelmän yliaktiivisuutta, eli juuri päinvastoin, elimistö reagoi siitepölyyn tms, samalla lailla kun viruksiin ym, siis liian herkästi. Kannattaisi tarkistaa asiat ennen kuin selität omiasi.

Jos on jollekin pahasti allerginen ei todellakaan kannata mennä itse siedättelemään! Eri asia on jos nenä hiukan vuotaa tai aivastuttaa. Itselläkin useita allergioita, koivukausi pistää työkyvyttömäksi ilman kortisonikuuria. Koiralle lievä allergia, koiralta on siitä syystä kielletty sohvalla ja sängyllä makailu ja käsien nuoleminen. Ja harjaaminen aina ulkona, harjaamisen jälkeen käsienpesu. Olen huomannut myös että en ole allerginen kaikille koira-yksilöille, kuten joku sanoi. Saattaa olla sattumaa, mutta oireilen enemmän lyhytkarvaisten koirien kanssa.. Varmuudeksi ei tietty kannata jättää mitään pois vaan esim. ruuissakin katsella että paljonko voi syödä jotain ilman oireita.

Hypoallergeenista koiraa ei ole olemassa, vaikka niin väitetäänkin joistain roduista.

Aloittajalle suosittelen kissaa jos liikkuminen on niin kovin rasittavaa.. Tosin kissat ovat yksi yleisimpiä allergian aiheuttajia. Sattumalta allekirjoittanut ei ole ollenkaan allerginen kissoille vaikka muita allergioita on vaikka muille jakaa.

• minuakin kielletään
        allergiaaaaa kirjoitti:

Allergia ei ole "vastustuskyvyn puutetta", vaan immuunijärjestelmän yliaktiivisuutta, eli juuri päinvastoin, elimistö reagoi siitepölyyn tms, samalla lailla kun viruksiin ym, siis liian herkästi. Kannattaisi tarkistaa asiat ennen kuin selität omiasi.

Jos on jollekin pahasti allerginen ei todellakaan kannata mennä itse siedättelemään! Eri asia on jos nenä hiukan vuotaa tai aivastuttaa. Itselläkin useita allergioita, koivukausi pistää työkyvyttömäksi ilman kortisonikuuria. Koiralle lievä allergia, koiralta on siitä syystä kielletty sohvalla ja sängyllä makailu ja käsien nuoleminen. Ja harjaaminen aina ulkona, harjaamisen jälkeen käsienpesu. Olen huomannut myös että en ole allerginen kaikille koira-yksilöille, kuten joku sanoi. Saattaa olla sattumaa, mutta oireilen enemmän lyhytkarvaisten koirien kanssa.. Varmuudeksi ei tietty kannata jättää mitään pois vaan esim. ruuissakin katsella että paljonko voi syödä jotain ilman oireita.

Hypoallergeenista koiraa ei ole olemassa, vaikka niin väitetäänkin joistain roduista.

Aloittajalle suosittelen kissaa jos liikkuminen on niin kovin rasittavaa.. Tosin kissat ovat yksi yleisimpiä allergian aiheuttajia. Sattumalta allekirjoittanut ei ole ollenkaan allerginen kissoille vaikka muita allergioita on vaikka muille jakaa.

Eli olen edellinen vastaaja.

Minua ollaan kielletty olemasta koirien ja kissojen seurassa lähes lainkaan, mutta ei siinä ole mitään järkeä, koska niistä ei tule minulle kuin pientä nuhaa ja silmien vuotoa. Rikon lääkärien antamia sääntöjä koirien ja kissojen suhteen, koska lääkärit ovat niin ylivarovaisia potilaita ohjeistaessaan.

Joskus meinasin pyörtyä, kun olin kissojen seurassa, sillä allergiani oli niin voimakas, mutta kyllä totuin niihin, kun vain väkisin koitin kestää.

• ghjhkjhjhkhjk

japanin chin. :)

• jeppulissjafdaoif

karkeakarvaisesta kettuterrieristä ei lähde karvaa.

• kikkelitonttu

Porokoira?

• Meillä myös Bichoni ja espanjanvesikoira. Allerkikko olen, mutten saanut oireita koiristani. Perrolla on mahtava luonne ja plussaa ettei lähde karvaa. Mutta tarvitsee hyvin paljon liikuntaa ja aktiviteetteja, sohvaperunaksi siitä ei ole! Jos koiraa ei ole aikaa käyttää ulkona, koirapuistoissa, koulutuksissa jne, ei kannata koiraa ottaa ollenkaan.
      Tsemppiä!

• epanijanvesikoira?

Minulla on espanijanvesi koira, joka on asunut meillä jo 6 vuotta, koko ikänsä. Siitä on lähtenyt vain yksi karva koko tämän ajan, paitsi tietenkin trimattaessa. Yksi perheenjäsenistämme on melkeinpä allerginen, mutta pärjää hyvin ! Suosittelen !

• avaasilmäsi

Koiran karva ei allergisoi, kuten luulaan vaan koiran HILSE. Monet pitkäkarvaiset rodut allergisoivat vähemmän kuin lyhytkarvaiset. Eroja on enemmän yksilöiden välillä kuin rotujen välillä, samanm rodun sisällä on koiria, joista irtoaa hirveästi hilsettä ja vastaavasti niitä, joista ei paljon. Pliis, faktat oikein kiitos! Koirassa allergisoi hilse ja koiran sylki sekä suora ihokontakti, ei itse karva.

• Eläinrakas <3

No jos haluat sellaisen koiran josta ei lähde karvaa niin ota karvaton terrieri, meillä oli kerran sellainen ja siitä ei lähtenyt muuta kuin hilsettä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2283
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1714
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      305
      1251
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      726
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      652
    Aihe