Olen 20-vuotias ja ekat kuukautiset alkoi about 13-vuotiaana.. Eli vanha konkari niiden suhteen jo. ;)
Perusmenkat mulla on tällaset:
Epämääräinen, lievähkö, jomottava alavatsakipu alkaa muutamaa päivää ennen vuotoa. Kipu tulee varsinkin juostessa tai muuten rehkiessä.. Seksi ei tee kipeää, mutta orgasmin jälkeen tulee kivut.
Vuoto on ensimmäisenä päivänä runsasta. Käytän kuukuppia, ja kahden ensimmäisen päivän aikana joudun tyhjentämään kupin parin tunnin välein (ja se on aina ihan täynnä!!) ja kivut ovat voimakkaat.. Syön 2-3 Buranaa tai Panadolia (ihan perus käsikauppalääkkeitä) päivässä.
Vuodon viimeiset päivät ovat sitten helppoja.. Vuoto on niukkaa ja kivut ovat kadonneet. Kaikkiaan vuoto kestää n. 5pv ja kierron pituus n. 30pv. Parin päivän heittoja joskus mutta muuten säännölliset.
En käytä hormonaalista ehkäisyä, ainoastaan kondomia.
Viime kuukautiset oli siis maaliskuun 14.pv. Odotin tämän kuun menkat alkavaksi siinä 13.pv:n tienoilla. Minkäänlaisia kipuja ei ole ollut ilmoittamassa menkkojen alkamisesta, mitä olen vähän ihmetellyt... Ainoastaan pientä tuhrustavaa, en voi sanoa "vuotoa", mutta ikään kuin rusehtavia roskia sekoittuneena valkovuotoon.. Tätä tuhrua saattaa jäädä hieman paperiin kun on käynyt vessassa, tai pikkuhousunsuojaan. Kyseessä siis ihan, ihan pieniä määriä, tosiaan kuin pikkusia murusia vain. Mistään verisestä vuodosta ei ole kysymys. Itse vuoto siis n. 4 päivää myöhässä..
Onko muilla ollut tällaista? Mistä tämä voisi johtua? En usko olevani raskaana, vaikka olinkin suojaamattomassa yhdynnässä viime kuukautisten aikoihin (ja hieman niiden jälkeen). Ko. mies ei tullut sisääni ja tuo "suojaamaton" osio kesti vain hetken, kun oli vähän suuseksi painotteisia kertoja. ;) En siis todellakaan usko että olisin niistä tullut raskaaksi... Lisäksi raskaaksi tullessa tuskin tämän sorttista tuhruttelua tulee silloin kun pitäisi olla kuukautiset.. tai en tiedä. Osaako joku kertoa?
tuhruttelua muttei vuotoa
6
273
Vastaukset
- ekana mieleen
Raskaustestin voisit tehdä ensimmäiseksi. Jos se näyttää negaa, niin uusi viikon kuluttua.
- nainen-20
Tänään tein testin ja oletetusti oli negatiivinen.. menkkamainen jomotus vatsassa, jospa ne sieltä kumminkin alkaisi.
- ------------
Raskaaksi voi hyvinkin tulla tuollaisella touhulla, eli jos on yhdynnässä ilman ehkäisyä. Ei se ole mikään uskon asia;"En usko olevani raskaana,.."
Raskauden aikana on mahdollista että ns. valekuukautiset tulevat, ovat niukemmat kuin normaalit kuukautiset. Itse asiassa verinen vuoto alkuraskaudessa on hyvinkin yleistä.
No, nyt et raskautunut, sen sijaan jos ei halua vielä lapsia niin ei kannata olla suojaamattomassa yhdynnässä, se ei ole kiinni mistään ajasta, sitä saattaa raskautua yhdestä työnnöstäkin.
Ettet vain olisi tehnyt raskaustestiä liian aikaisin? Milloin olit viimeksi suojaamattomassa yhdynnässä? Mikä on "hieman niiden jälkeenkin"?? - vaihtoehtoja
Raskaustesti kannattaa uusia viikon kuluttua tai kahden viikon kuluttua.
Tietysti yhdynnässä voi saada sukupuolitaudin, varsinkin kun kumia ei ole käytetty.
Jos tuo kipuilu vain jatkuu, niin tottakai yhteys lääkäriin - ap
Mistään sukupuolitaudista tässä ei ole kysymys, partneri on sama ja tuttu jo vuosien takaa.
Olen ollut suojaamattomassa yhdynnässä (ja kyse on todellakin vain siitä yhdestä tai kahdesta työnnöstä!!) viimeksi 24. tai 25.3. en ole aivan varma päivästä. ja vuoto oli siis 14.-19.3.
Teoriassahan raskaus olisi mahdollinen, mutta kyllä se todennäköisyys on käytännössä 0,1% luokkaa. Ajatellen että ovulaatio olisi sijoittunut 27.-29.3. ja kun puhutaan tosiaan vain muutamasta vedosta niin se mahdollisten siittiöiden määrä on niin mahdottoman pieni, että tuskin olisivat hengissä selvinneet loppuun asti (muistaakseni 90% siittiöistä tuhoutuu ennen munanjohtimeen pääsyä).
Edelleen välillä tulee lieviä menkkakipuja, mutta edelleenkään ei tule muuta kuin valkovuotoa. Menkkojen myöhästyminen lähestyy jo viikkoa ja raskaustesti oli negatiivinen pari päivää sitten.- ap
Olen kyllä ollut tavattoman stressaantunut erinäisistä syistä tässä viimeisen kuukauden aikana. Olisikohan sillä mitään tekemistä asian kanssa? Kuinka voimakkaasti stressi vaikuttaa kuukautisiin noin ylipäätänsä? Aikaisemmin en ole huomannut suurempaa yhteyttä, vaikka läheinen olisi kuollut, niin ajallaan ovat tulleet. Nyt syystä tai toisesta ovat myöhässä ja alan itsediagnosoida sitä stressiä aiheuttajaksi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m533837Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163685Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3983481Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o813287Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363069Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582558- 502445
- 1032295
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise142079Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182079