MB Ateco ajovalojen korkeudensäätö

Missäs on?

Olen nyt muutaman viikon ajanut vuoden 2007 Atecolla, ja en ole onnistunut löytämään mistään kohtaa ohjaamoa nappulaa ajovalojen korkeudensäädölle, samaten ajotietokoneen valikkoja on koluttu läpi, eikä sielläkään ole oikein semmosta kohtaa ollut joka vaikuttaisi siltä.

Eli onko tässä vuosimallissa lainkaan korkeudensäätöä, ja jos on, niin missä?

Muistaakseni tuo ohjaamosta käytettävä korkeudensäätö on kuitenkin tullut pakolliseksi, oliko se nyt 1995

6

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rahti-Setä

      Tätähän minä olen koettanut isännälle jankuttaa,että kannattaa Mersusta luopua ja keskittyä autojen eliittiin,eli Scaniaan,niin jo löytyy kaikki tarpeellinen,eikä oo nappulat hukassa,kaikki on käden ulottuvilla.

      Voi vaikkapa ajella pikkuisen alle tessin pelkästä ajamisen ilosta,kun saa samalla kuunnella ilmatteeksi maantien kauneinta musiikkia,eli Södertaljen laulua.(V8).

    • Taitaapi olla se sinun Ateco ilmajousitteinen,takapään ilmajousitus pitää perän aina samalla korkeudella jolloin ei tarvita erillistä korkeudensäätöä valoille.

      • Juuri näon

        Kyllä, autossa on edessä ja takana ilmajouset.

        Mutta tuskin tämä vapauttaa korkeudensäädöstä.

        Samaten MANin kuorma-autossa on vain takana ilmajouset, mutta silti on se korkeudensäätölaite.

        Eikä valoissa ole muuta vikaa, muutakuin että ne on "omaan makuun" vähän liian lähelle osoittavat


      • MB-Artturi
        Juuri näon kirjoitti:

        Kyllä, autossa on edessä ja takana ilmajouset.

        Mutta tuskin tämä vapauttaa korkeudensäädöstä.

        Samaten MANin kuorma-autossa on vain takana ilmajouset, mutta silti on se korkeudensäätölaite.

        Eikä valoissa ole muuta vikaa, muutakuin että ne on "omaan makuun" vähän liian lähelle osoittavat

        Jos näyttävät liian lähelle, niin et saa niitä hytistä sisältä pitemmälle näyttämään. Korkeussäädöllä saa valot vain lähemmälle.


      • Voi vittu saatana
        MB-Artturi kirjoitti:

        Jos näyttävät liian lähelle, niin et saa niitä hytistä sisältä pitemmälle näyttämään. Korkeussäädöllä saa valot vain lähemmälle.

        "Korkeussäädöllä saa valot vain lähemmälle."

        Eli ne valot muuttuu pikkuhiljaa peruutusvaloiksi, kun ne osoittaa aina vaan lähemmäksi, ja lähemmäksi ;) eikä koskaan kauemmaksi


    • Juuri näin

      Jos autossa on ilmajouset, niin ei todellakaan tarvitse siitä säätöä, toki se voi olla, mutta ei ole pakko.

      Ja Mersun pakut ja kuormurithan on tunnettuja siitä, että niissä ei ole muutakuin pakolliset varusteet.

      Esim vuoden 2006 sprinteristä puuttuu seuraavat "vakiovarusteet"

      - Ulkolämpömittari
      - Ilmastointi
      - Sähköikkunat
      - Keskuslukitus (puhumattakaan kaukosäädöstä)
      - Penkinlämmittimet
      - Radio

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      71
      1388
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      373
      713
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe