Uskovainen ahnein ihminen?

Nasse.

Kyllä vain, hän haluaa jumalan kaverikseen, ikuisen elämän, taivaan ja ylemmyydentunteen. Hän haluaa pahat tekonsa muiden (=jumalansa) hyvitettäväksi.

13

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • us - kis

Jep. Kaiken muun paitsi ylemmyydentunteen. Nimittäin jos saa nuo muut, ylemmyydentunne häviää. Ne eivät mahdu samaan pakettiin.

• Ylemmyyden tunteen skippaan, se jäi uskoontulo prosessin jalkoihin ja on pysyny poissa. Kaikki muu kelpaa ja on kelvannutkin hyvin. Toisaalta jos meinaa itse selvitä ja klaarata nuo kaikki, se se vasta ahneutta ja ylemmyydentunnetta onkin.

• Kristinusko

Kristinuskoon on kaikki ihmiset tervetulleita, jotka haluavat tuntea Jumalan, Jeesuksen, Pyhän hengen ja raamatun.

• jippiijuhuu

Pakko myöntää että minä ainakin olen ahnehtinut Jumalan hyvyyttä, armoa ja siunauksia omaan elämääni enkä minä edes häpeä yhtään.

• Nasse.

Aivan. Uskovainen uskoo satuunsa, pitää sitä totena, joten hän ei kykene analyyttisesti tilanteeseen suhtautumaan.

"Aina pitää olla pää täynnä"

• byyy

Ateisti ei voi ymmärtää uskon olemusta.

• Nasse.

"Ateisti ei voi ymmärtää uskon olemusta. "

Aivan kuten psykiatrikaan ei voi ymmärtää potilaansa harhaista kuuppaa :D

Olet oikeassa, aikuinen ihminen jolla on omnipotentti mielikuvitusystävä on hiukan haasteellinen ilmiö ymmärrettäväksi.

• byyy2121

Hirvittävä on se pimeys joka pitää ateisti-ihmisiä vankinaan. Tätä minä tarkoitin. Sääliksi oikein käy.

• oikeinnurin

Uskonnoton ei ole enempää pimeydessä kuin uskovaisetkaan, ellei todellisuutta
        katsota pimeydeksi.

Uskomalla muinaisten huru-ukkojen kirjoituksia,ei "vailaise" tietämystä edes
        sydämen ja aivojen toiminnasta.

Taivaaseen piletin luvanneet eivät eroittaneet edes planeettoja tähdistä .Säteilyn
        vaarallisuudesta tai hapenpuutteesta eivät ymmärtäneet mitään.

Tähdet putoavat maahan kuin kypsät viikunat joita tuuli ravistaa, ettei nyt vallan
        olisi vitsiksi tarkoitettu?

• Miksi raamattu ei aukene uudestisyntymättömälle:

1. Kor:14
      Ihminen ei luonnostaan ota vastaan Jumalan Hengen puhetta, sillä se on hänen mielestään hulluutta. Hän ei pysty tajuamaan sitä, koska sitä on tutkittava Hengen avulla.

• pöyristys!

teresa-aseret, Olivatko muinaiset Raamatun kirjoittajat Jumalia?

Katolinen kirkko Nikean kirkolliskokouksessa päätti Raamatun sisällöstä,
        päättivät mitkä kirjoitukset hyväksytään ja mitkä ei. Hyväksymättömien
        kirjoitusten esm.Barnabaan evankeliumin lukeminen ja hallussapito kiellettiin
        kuolemanrangaistuksen uhalla.

Katolinen kirkko kaikkine inkvisitioineen ja maailmanlaajuisen pedofilian
        harjoittajana on viimekädessä sanellut teille Jumalan sanan.

Täytyy todellisuuden olla pahasti vinksahtanut jos tuollaisesta lumoutuu.

• Pyöristys!
        pöyristys! kirjoitti:

teresa-aseret, Olivatko muinaiset Raamatun kirjoittajat Jumalia?

Katolinen kirkko Nikean kirkolliskokouksessa päätti Raamatun sisällöstä,
        päättivät mitkä kirjoitukset hyväksytään ja mitkä ei. Hyväksymättömien
        kirjoitusten esm.Barnabaan evankeliumin lukeminen ja hallussapito kiellettiin
        kuolemanrangaistuksen uhalla.

Katolinen kirkko kaikkine inkvisitioineen ja maailmanlaajuisen pedofilian
        harjoittajana on viimekädessä sanellut teille Jumalan sanan.

Täytyy todellisuuden olla pahasti vinksahtanut jos tuollaisesta lumoutuu.

"Täytyy todellisuuden olla pahasti vinksahtanut jos tuollaisesta lumoutuu."
        Oma lauseesi sopii hyvin myös sinulle. Sinä lumoudut siitä, että vääristelet Jumalan sanaa ja olen saa´tanan vallassa.

• kiijuuhiiloopuu

Raamattu on säilynyt sekä katolisen että ortodoksisen haaran kautta jälkipolville. Raamatun kirjoituksia voidaan verrata alkuperäisiin teksteihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      244
      4348
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      122
      2802
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2562
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      86
      1546
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      117
      1488
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      49
      1209
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      85
      1154
    8. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      996
    9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      993
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      179
      984
    Aihe