Mielipiteitä naamakirjasta?

Hyviä, huonoja puolia. Oletetaan, että kaikkihan siellä jo on, mut ei se ihan niin liene..
Oon poistanu edellisen avauksen, koska perjantai 13 pv oli jo illassa.. ja taikauskosta lienee keskusteltu yllin kyllin jo..

69

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tylli-lylli

Ei mitään mielipidettä.
      En ole siellä, enkä mene.
      Mutta, kukin tyylillään.

• Sibone*

Niinpä, joillekin sopii..

• ++++++
      • Sibone*

Hauska biisi Jopella.. kyllähän täälläkin taitaa naama ruosteessa olla.. ;))

• näin on

Lapsellisten ihmisten touhua koko naamakirja.

• Sibone*

Vie aikaa ja koukuttaa..?)

• Yksin kotona

Mukava tapa pitää kaukanakin asuvien sukulaisten kanssa yhteyttä :D

• Sibone*

Eipä taida edes maiden rajat olla esteenä..?

Nimim. ilman parempaa tietoa

• Yksin kotona
        Sibone* kirjoitti:

Eipä taida edes maiden rajat olla esteenä..?

Nimim. ilman parempaa tietoa

Eipä ole, tai kait jossain Pohjois-Koreassa voi olla ;DD

• Naamariton

@yksin kotona

Eikö sähköposti ja skype aja saman asian yhteydenpidossa?

• Yksin kotona
        Naamariton kirjoitti:

@yksin kotona

Eikö sähköposti ja skype aja saman asian yhteydenpidossa?

Ei minun mielestäni, mm molempia tosin käytän yksityiseen viestittelyyn. Porukalla asioista sopiminen, kuulumisten kertominen ja esimerkiksi kuvien jakaminen onnistuu facessa mukavammin. Ei tarvitse päivittäin olla toisiltamme kyselemässä onko kaikki kunnossa kun päivityksistä näkee missä milloinkin mennään. Itselläni 3 lasta ja 6 sisarusta hajautuneena aika laajalle alueelle, ollaan kaikki todettu face porukan parhaaksi yhteiseksi yhteydenpitovälineeksi.

• Facebook on paikka, jossa pitää muistaa pitää rajaa.
      Niinkuin verkoss yleensäkki.
      Ihan joka uteluun ei kannata osallistuu, kannattaa muutenkin pitää se julkisen median ja valokuvien puoli aika suppeena.
      Katsoa minne kommentoi ja kuinka julkisesti.Ei kannata osallistua joka protestiliikkeeseen tai kommentoida ikävästi julkkiksille, vaikka mieli tekis....
      Ei kannata laittaa valokuviin henkilöitä heidän omilla nimillään.
      Eikä linkittää kännykkää käyttämään facebookkia.
      Kaikkea seurataan verkossa, joko kaupallisesti tai muuten.
      Sama pätee jokaisen henkilökohtaiseenkin elämään, pitää katsoa mitä tekee.
      Muutenhan se on erittäin kätevä tapa pitää yhteyksiä koko maapallon laajuisesti.
      Useimmat matkakohteet ja hotellit on Facessa jne....
      Kyllä sieltä tietoa löytyy ja monia aika yllättäviäkin, hienoja juttuja..
      Nimimerkillä jessssh facebook!

• Jos joskus meen..varmasti hyviä neuvoja tässä sulla!

• tavis

todella se ei ole treffipalsta muista se!!!

• Rattus sp.

Ei ole ollut ongelmia. Joku mainitsi päivystämisestä.. Sitä se ei todellakaan ole :). Hitaammallakin tahdilla ehtii katsomaan tuttaviensa kuulumiset.

• Mut nopeampiakin tapoja löytyy..:)

• Rattus sp.
        Sibone kirjoitti:

Mut nopeampiakin tapoja löytyy..:)

Osa tutuista on entisiä työkavereita ja kuulun ryhmään, joka koostuu kansainvälisen hankehallinnan kuvioissa olevista (suljettu ryhmä). Eli facebookissa on tuttuja, ystäviä ja työ- ja opiskelukuvioista tuttuja. Eli kaikkien kanssa en ole muuten tekemisessä ja en edes halua olla.

• Rattus sp. kirjoitti:

Osa tutuista on entisiä työkavereita ja kuulun ryhmään, joka koostuu kansainvälisen hankehallinnan kuvioissa olevista (suljettu ryhmä). Eli facebookissa on tuttuja, ystäviä ja työ- ja opiskelukuvioista tuttuja. Eli kaikkien kanssa en ole muuten tekemisessä ja en edes halua olla.

Luulenpa olevani jyvällä, ja tuollasessa facebook varmasti puolustaa paikkaansa.

• En ole siellä.

Ne tuttavat ja sukulaiset jotka haluavat pitää minuun yhteyttä, löytävät minut muutenkin.

• Ja päinvastoin, sinä heidät..

• Sibone kirjoitti:

Ja päinvastoin, sinä heidät..

Kyllä. En välitä kerätä sattumatuttuja, pieni piiri ja säännölliset kontaktit...

• Ensin plussia:

kuulee ulkomailla asuvan suvun kuulumisia
      sieltä on löytynyt vanhoja ystäviä, joiden kanssa on päässyt vaihtamaan kuulumisia,
      siellä ei tarvitse päivystää vaan sähköpostiin tulee ilmoitus, jos siellä on jotain toimintaa, joka saattaisi kiinnostaa.

Miinuksia:
      - ei pidä klikata mitään mainoksia sivun laidassa, myös ryhmiin suhtaudun varauksella, jos en ole aivan varma mitä ne ovat.
      - muutama ystävä lienee vain tyydyttämässä uteliaisuuttaan, joten ei kannata kertoa mitään kovinkaan henkilökohtaista.

• Varmaan, jos oisi sukua ulkomailla, ois tullu intoa enemmän ottaa selvää, ja liittyäkin ehkä..

• Sibone kirjoitti:

Varmaan, jos oisi sukua ulkomailla, ois tullu intoa enemmän ottaa selvää, ja liittyäkin ehkä..

Sukulaiset sinne minut alunalkaen halusivat ja halusivat lasten synttäreistä yms. kuvia nähtäväkseen. Jos ne näkee joku muukin, ei se ole minulta pois. Tuskin olisin muuten koko Facebookissa. Myöhemmin muutamat vanhat tutut tunnistivat ja halusivat kavereikseni. Eipä siellä ketkään tuntemattomat ole tupanneet kavereikseni. Mun puolesta käyköön katsomassa kuka tahtoo. Tykkään ennemmin poiketa täällä, missä ei ole tuttujani, kai... ja nimettömänä.

• Viitsiskö sanoa, persiistä se on. Aikani seurailin ja kuuntelin juttuja siitä, ennenkuin tutustuin. Hieman ihmettelin, miten se voi olla niin suosittua. Tekninen toteutus syvältä, Suomi24:n profiilijuttukin on toiminnallisesti parempi ja selkeämpi.
      Hyvin pärjäisin ilman naamakirjaakin.

• Pärjäisit?
        Et kuitenkaan oo sitte jättänyt kokonaan.. voineehan siellä viettää varsin hiljaiseloakin..

• koht täysikäinen

Täytyypi sanova, että ei ole tullut liityttyä koko naamakirjaan. Meitiin koko suku siellä kyllä on, mutta mitäs minä muuta voin perheen ainaisena mustanalampaana kuin laistaa kyseisen paikan.
      No, on aika moni ihmetellyt miksi en ole siellä, mutta itse näen asian toisin ja ihmettelen miksi olisin siellä?

• Niinpä.. kyllähän sitä voi vaikka txt-viestillä heittää, kuuluu piippaus heti.
        Oma känny niin pieni, että hermo menisi, jos sillä alkais netin kans pelata..

• Kiitti mielipiteistä, lisääkin saa laittaa..
      Oon ollu kahden vaiheilla liittyä.. mutta kun kysyjät on olleet henkilöitä, joiden kans pystyn pitään tarvittaessa yhteyttä hyvin/paremmin, muutenkin.
      En keksi henkilöitä, joiden kans en pystyisi.
      Jos juttu on, että ois paljo kavereita, se tuntuu lapselliselta.
      Sellanen kuva, jos jokin yhteinen harrastus; rotukoira/-kissa, musiikki, kulkupelit.. mitä vaan tuon tapaista. Se mun mielestä ihan ok!
      Noloa tunnustaa, mutta hiukka oon kaverin sivujen kautta "tirkistelly" ;)
      Varovaisesti on asiaa julkisesti oikeessa elämässä tuntemillani.
      Hassuinta on, että samalla nimellä, pelkällä nimellä, voi olla useita henkilöitä, ilman mitään parempaa tietoa, kuka kyseessä. Jos tällaseen haluis yhteyttä, pitääkö vaan kysyä ootko se ja se..

• tiinaex...

naamakirja on ihan hyvä juttu ja se on siinä mielessä kivempi paikka jutella ja seurata kavereiden ja sukulaisten tekemisiä ja tekemättä jättämisiä nimittäin jos siellä kirjoittelee korhosen kaisa tai virtasen ville niin tietää ja tuntee ne mutta täällä mää vastaan sibonelle eikä mulla oo mitään havaintoo edes siitä onko sibone nainen vai mies mun mielestä on kiva jutella ihmisten kanssa jotka on todellisia eivätkä vaan jotain kasvottomia nimimerkkejä mutta suurin osa näillä palstoilla on ihan toista mieltä mun kanssa ja nimen omaan ettei vaan kukaan naapuri tai sukulainen saa tietää että mää nyt kirjoitan tällei ja oon tätä mieltä tästä asiasta se on täällä hyvin yleistä.

• tiinaex... kirjoitti:

naamakirja on ihan hyvä juttu ja se on siinä mielessä kivempi paikka jutella ja seurata kavereiden ja sukulaisten tekemisiä ja tekemättä jättämisiä nimittäin jos siellä kirjoittelee korhosen kaisa tai virtasen ville niin tietää ja tuntee ne mutta täällä mää vastaan sibonelle eikä mulla oo mitään havaintoo edes siitä onko sibone nainen vai mies mun mielestä on kiva jutella ihmisten kanssa jotka on todellisia eivätkä vaan jotain kasvottomia nimimerkkejä mutta suurin osa näillä palstoilla on ihan toista mieltä mun kanssa ja nimen omaan ettei vaan kukaan naapuri tai sukulainen saa tietää että mää nyt kirjoitan tällei ja oon tätä mieltä tästä asiasta se on täällä hyvin yleistä.

Joo, siis erilaisia ollaan.. rikkaus tässä elämässsä? :)
        Mä just tykkään, ettei liikaa tiedä toisesta.. jos vaan ajatuksia vaihtaa. Voihan ne ajatukset olla niin selkeet, että joku tunnistaiskin; ei väliä.. ja ehkä siksi pieni varaus kuitenkin, vaikkei mitään niin salattavaakaan.
        Sibone on nainen, ei sitä tietäne, ellei klikkaa galleriasivua, siellä se lukeepi :))

• tiinaex...
        Sibone kirjoitti:

Joo, siis erilaisia ollaan.. rikkaus tässä elämässsä? :)
        Mä just tykkään, ettei liikaa tiedä toisesta.. jos vaan ajatuksia vaihtaa. Voihan ne ajatukset olla niin selkeet, että joku tunnistaiskin; ei väliä.. ja ehkä siksi pieni varaus kuitenkin, vaikkei mitään niin salattavaakaan.
        Sibone on nainen, ei sitä tietäne, ellei klikkaa galleriasivua, siellä se lukeepi :))

galleria sivujen pitäs kertoo mutta onko niihinkään uskominen siitähän on niin moneen kertaan saanu lukea että kuka sinne nyt omaa nimeensä laittaa on se niin salaperästä tää netti systeemi mää taas oon niin varmanpäälle pelaaja että haluan olla just se joka oon jotenkin se on niin turvallista kun on se mikä on niin on aina vahvoilla jos jotain sattuu sattumaan näissä internetin ihmeellisissä kiemuroissa sitähän ei kukaan koskaan tiedä kun joskus on kirjoiteltu siitä kuka mitenkin kirjautuu galleria sivuilleen niin oon kuullu useemman kerran sanottavan että kuka hullu sinne omia tietojaan antaa mutta siinähän se sit onkin jos joudut joskus vaikka virkavallan kanssa selvittämään asioitas joskushan täällä mennään niinkin pitkälle että sitä kautta joutuu apua pyytämään selittele siinä sitten että itse asiassa mää oon se mutta täällä mää oonkin ihan toinen ja itseasiassa vielä kolmaskin ja neljäskin ei kovin uskottavaa.

• tiinaex... kirjoitti:

galleria sivujen pitäs kertoo mutta onko niihinkään uskominen siitähän on niin moneen kertaan saanu lukea että kuka sinne nyt omaa nimeensä laittaa on se niin salaperästä tää netti systeemi mää taas oon niin varmanpäälle pelaaja että haluan olla just se joka oon jotenkin se on niin turvallista kun on se mikä on niin on aina vahvoilla jos jotain sattuu sattumaan näissä internetin ihmeellisissä kiemuroissa sitähän ei kukaan koskaan tiedä kun joskus on kirjoiteltu siitä kuka mitenkin kirjautuu galleria sivuilleen niin oon kuullu useemman kerran sanottavan että kuka hullu sinne omia tietojaan antaa mutta siinähän se sit onkin jos joudut joskus vaikka virkavallan kanssa selvittämään asioitas joskushan täällä mennään niinkin pitkälle että sitä kautta joutuu apua pyytämään selittele siinä sitten että itse asiassa mää oon se mutta täällä mää oonkin ihan toinen ja itseasiassa vielä kolmaskin ja neljäskin ei kovin uskottavaa.

Mä oon silleen "sinisilmäinen", jos galleriasivulla kertoo olevansa nainen, niin myös on nainen :)
        Enpä sinne henkilötietoihinkaan mitään Matami Mimmiä oo laittanut.. syntyny vuonna yks ja kaks.. oiskohan menny läpi?)
        Mutta ymmärrän sun pointin, meitä immeisiä on niin moneen lähtöön..

• tiinaex...
        Sibone kirjoitti:

Mä oon silleen "sinisilmäinen", jos galleriasivulla kertoo olevansa nainen, niin myös on nainen :)
        Enpä sinne henkilötietoihinkaan mitään Matami Mimmiä oo laittanut.. syntyny vuonna yks ja kaks.. oiskohan menny läpi?)
        Mutta ymmärrän sun pointin, meitä immeisiä on niin moneen lähtöön..

niinhän ne ovat kirjoittaneet että kaikki siellä menee läpi en oo määkään kokeillu eikä oo mitään tarvettakaan koska niin kun kirjoitin pelaan varman päälle mutta useemman kerran täältä lukenu että kuka hullu jne... mutta naamakirja on siinä mielessä turvallinen jos sää kerran tunnet ihmisen niin se toinen ihminen on aina omana itsenään vastuussa siitä mitä kirjoittaa ja jos se loukkaa sua niin se myös vastaa niistä sanoistaan ja muutenkin sielläkin on ihan kivoja ja kehittäviä keskusteluja ihmisten kesken.

• tiinaex... kirjoitti:

niinhän ne ovat kirjoittaneet että kaikki siellä menee läpi en oo määkään kokeillu eikä oo mitään tarvettakaan koska niin kun kirjoitin pelaan varman päälle mutta useemman kerran täältä lukenu että kuka hullu jne... mutta naamakirja on siinä mielessä turvallinen jos sää kerran tunnet ihmisen niin se toinen ihminen on aina omana itsenään vastuussa siitä mitä kirjoittaa ja jos se loukkaa sua niin se myös vastaa niistä sanoistaan ja muutenkin sielläkin on ihan kivoja ja kehittäviä keskusteluja ihmisten kesken.

Oikeessa oot varmasti.. eikähän tässä ollu ajatus vertailla facebookia ja tätä galleriaa täällä.

• En ole siellä, joten paha kai sanoa mitään puolia.
      Mutta en myöskään näe tarvetta liittyä sinne.
      Kun en ole kamalan sosiaalinen tyyppi muutenkaan.
      Omiin pidän yhteyttä kännyllä ja kavereihin.
      Kuulen aina välillä mitä kaikkea työkaverit on sinne kirjoittaneet.
      Eikä tule sitä vaikeutta tuttujen ihmisten kanssa jos en haluaisi heitä kaveriksi niin ei tartte selitellä.
      Mulla on vaan omat epäuskot koko systeemiin.

• Kävin muuten katsomassa omalla nimellä, etu- sukunimellä.
        Ja sieltä löytyy kaksi naista.
        Toinen oli kuvalla toinen ilman.
        Senhän näkee googlettamalla oman nimensä.

• Kovin samalla tapaa ajattelen.
        Työkavereista en paljo tiedä, sitä vähä, ketkä kavereita keskenään.. ja hiukka ihmettelen, jos huoneet suunnilleen vierekkäin, ettei voi jutskailla siellä naamatusten.. muttei se haittaa...jokainen tavallaan.

• tulisilla kirjoitti:

Kävin muuten katsomassa omalla nimellä, etu- sukunimellä.
        Ja sieltä löytyy kaksi naista.
        Toinen oli kuvalla toinen ilman.
        Senhän näkee googlettamalla oman nimensä.

Mä tuolla aiemmin kerroin, että oon ystävän sivuilla kurkkinut joskus.. useampi kuin kaks löytyy mun nimellä., ilman kuvaa tai mitään muita tietoja. Se jo jotenkin on erikoista..

• Minä olen aikeissa poistua "Pärstä-aapisesta" . Ajattelin kyllä jotenkin vaivihkaan, ettei katoamistani huomattaisi.
      Itseasiassa olen löytänyt merenranta-asunnon. Siihen löytämääni en kerkeä saamaan rahoja kasaan, vaan sen joku kerkeää ostaa, mutta tiedän mikä on hintataso siellä minne haluan muuttaa ja siellä taatusti joku merenranta-asunto joskus vapautuu.
      Virtuaaliminä lakkaa siis pikkuhiljaa olemasta. Huomenna Duke "heittää veivin" ja ylihuomenna tai joku toinen päivä, kun kukaan ei ole kirjautuneena naamakirjani lakkaa myös olemasta. Tai voihan sen vaan unohtaa, kun ei sillä oikein ole mitään virkaa.

• Ethän sä mitään 'veiviä heitä' Duke!!
        Oliko vilkasta facebook'issa.."pärstä-aapinen" onkin ihan uus nimike mulle:)
        Haluan kans joskus pois oravanpyörästä.. kun vaan tietäis ettei ruoho ole vihreämpää siellä.. jossain..
        Nyt ois vielä intoo ja kuntoo ;)

• Sibone kirjoitti:

Ethän sä mitään 'veiviä heitä' Duke!!
        Oliko vilkasta facebook'issa.."pärstä-aapinen" onkin ihan uus nimike mulle:)
        Haluan kans joskus pois oravanpyörästä.. kun vaan tietäis ettei ruoho ole vihreämpää siellä.. jossain..
        Nyt ois vielä intoo ja kuntoo ;)

Siis en minä-minä mitään veiviä heitä, mutta virtuaaliminä heittää vaikka herätyskellolla vesilintua. Pärstäsysteemin lopetin ja minulla on 14 päivää aikaa perua, jonka jälkeen se katoaa kuin suhahdus virtuaaliavaruuteen.;)
        En kyllä ihan hetimiten häivy, vaikka jo uhosin. Hiukan käytän aikaani ja kerron ehkä hajanaisia ajatuksiani. Hirmuinen työinspis iskenyt ja hirmuisesti tarvitsen rahaa:) Tai niinhän me kaikki. Välttämättömiin menoihin tarvitsen 60 000 pikaisesti ja yhden hankkeen toteuttamiseen 300 000, joten töytyy hiukan tehdä töitä että tuolaiset ylimääräiset summat saavuttavat minun kätöseni:DDD

• Duke.of.America kirjoitti:

Siis en minä-minä mitään veiviä heitä, mutta virtuaaliminä heittää vaikka herätyskellolla vesilintua. Pärstäsysteemin lopetin ja minulla on 14 päivää aikaa perua, jonka jälkeen se katoaa kuin suhahdus virtuaaliavaruuteen.;)
        En kyllä ihan hetimiten häivy, vaikka jo uhosin. Hiukan käytän aikaani ja kerron ehkä hajanaisia ajatuksiani. Hirmuinen työinspis iskenyt ja hirmuisesti tarvitsen rahaa:) Tai niinhän me kaikki. Välttämättömiin menoihin tarvitsen 60 000 pikaisesti ja yhden hankkeen toteuttamiseen 300 000, joten töytyy hiukan tehdä töitä että tuolaiset ylimääräiset summat saavuttavat minun kätöseni:DDD

Kyllähän mä sen hjymmärsin tuon "veivin heiton".. siis heittämättömyyden :)
        On hyvä olla työinspistä, kun rahaa tarvii!
        Mä oon alkanu vähä säästellä itseeni, silleen jos ylitöitä, jätän suosiolla nuoremmille. Vuorotyö muutenkin joskus aika väsyttävää, ja sitä tehny kauan.

• Heips! Mie oon facessa, siellä on lähimmäisiäni joiden kanssa jutellaan ja heitetään kuulumisia. Onhan siellä kavereita ja miulle tiettyjä kohteita joista saan tuoretta ja viimeisimpiä tietoja joita käyn lukemassa. Muuten en kovinkaan kauan siellä viivähdä aika nopeaa miun käyntini siellä on..))

• Heips, pitkästä aikaa!
        Kuulut varmaan enemmistöön, ja kun aidosti hyödyksi, se sopii sulle.
        Yhteydenpito ihmisiin, ja vielä tuoretta tietoa. :))
        Joitain ihmisiä tiedän, kun uteliaisuuttaan menee, mikä juttu, kun siellä 'kaikki' on, silloin se alkuinnostuksen jälkeen voi lopahtaa/hiljentyä ainakin.. kuulemma :)

• Sibone kirjoitti:

Heips, pitkästä aikaa!
        Kuulut varmaan enemmistöön, ja kun aidosti hyödyksi, se sopii sulle.
        Yhteydenpito ihmisiin, ja vielä tuoretta tietoa. :))
        Joitain ihmisiä tiedän, kun uteliaisuuttaan menee, mikä juttu, kun siellä 'kaikki' on, silloin se alkuinnostuksen jälkeen voi lopahtaa/hiljentyä ainakin.. kuulemma :)

Joo,siellä on työhöni liittyviä kohteita joita käyn lueskelemassa, sekä kukkiin ja kahviin liittyviä juttuja joita välillä luen. Tyttäret on ja muita sukulaisia sekä joitaki tuttuja:))) Olen rajannu faceani hieman, ulkopuoliset ei sinne pääse.:))

Se on tosiaan niin puhuttu ja kuuluisa paikka, et varmaan kiinnostaa monia.:) Sehän on pitkälti pieniä kuulumisia sekä kommentteja sivu täynnä. Välttämättä ei aina satuta samaan aikaan heidän kanssa, kenen kanssa tulee juteltua siellä. Pitemmän päälle alkuinnostus saattakin jäädä jos ei juttukaveria oo saatavilla eikä niitä omia kiinnostuksen kohteita.No, riippuu ihmisistä tietty.:))

• sasus kirjoitti:

Joo,siellä on työhöni liittyviä kohteita joita käyn lueskelemassa, sekä kukkiin ja kahviin liittyviä juttuja joita välillä luen. Tyttäret on ja muita sukulaisia sekä joitaki tuttuja:))) Olen rajannu faceani hieman, ulkopuoliset ei sinne pääse.:))

Se on tosiaan niin puhuttu ja kuuluisa paikka, et varmaan kiinnostaa monia.:) Sehän on pitkälti pieniä kuulumisia sekä kommentteja sivu täynnä. Välttämättä ei aina satuta samaan aikaan heidän kanssa, kenen kanssa tulee juteltua siellä. Pitemmän päälle alkuinnostus saattakin jäädä jos ei juttukaveria oo saatavilla eikä niitä omia kiinnostuksen kohteita.No, riippuu ihmisistä tietty.:))

Enpä oo tainnu sua vielä Onnitella, joten nyt sen tein. :))
        Parempi myöhään kuin ei silloinkaan..
        Työhösi liittyvää asiaa opiskelit, ja pidät itseesi ajantasalla..hieno asia!

• Paperinukke

Olin siellä jonkin aikaa.
      Rehellisesti sanoen vaikuttaa siltä, että siellä tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. Ja ne profiilikuvat sitten. Tunnen joitakin naamakirjailioita todellisuudessa, ja tulipa mieleen, että hyvä valokuvaaja tai retusoija on aikamoinen taikuri.
      Ihmettelisin jos joku pyytäisi mua pitämään yhteyttä facebookin kautta. Helpompia ja vähemmän itserakkaitakin tapoja on.

Julkisuus on facebookin hyvä puoli ja huono puoli riippuen näkökulmasta.

• Yhdelle mun tutulle kaveri sanoi, työjuttuihin liittyen, että facen kautta sitte. sinne on mentävä.
        Tuttuni oli sieltä jo poistunut.. liittyi uudelleen.. kun tällä kaverilla sitte oli asiaa, niin puhelimellahan se hoidettiin :)

• plusmies

Ei ole ehtinyt, eikä kiinnostanut mennä naamakirjaan. Eikös se riitä, että lapset ja isovanhemmat ovat siellä jo?

• plusmies

Ei ole ehtinyt, eikä kiinnostanut mennä naamakirjaan. Eikös se riitä, että lapset ja isovanhemmat ovat siellä jo?

• Varmaan riittää.. vielä jos edes osa teistä asuu saman katon alla, lähietäisyydellä ainakin.. lienet "ajan hermolla"..

• Väärä tuo oletus. En ole naamakirjassa, enkä tiedä tutuistakaan, että olisivat.
      Tuttujen kanssa ollaan nokakkain tai puhelimella. Skypellä joku vuosi sitten, mutta se on jäänyt.
      Olen aika hitaasti tutustuvaa sorttia, niin naamakirjaan sisälle pääseminen veisi aikaa.

• Aika fifti fifti taitaa tässä ketjussa mielipiteet facesta mennä..
        Eikös meitä hämäläisiä hitaiksi sanota.. se kuva, että jostain muualtapäin Suomea oisit..
        No nuo on noita juttuja, ei kait esim. kaikki savolaisetkaan umpikieroja ole.. Ja vielä kun ajatellaan, että Hesassa asunee melki enemmän toisaalta muuttaneita kuin syntyperäisiä.. plus maahanmuuttajat,.
        Nyt meni jo seko seko jutut :)

• pskö,

on siitä FBstä ollut hyötyäkin minulle. Sain kutsun gaala-iltaan ja minulla ei ollut pukua. laitoin faceen että lainaako joku ja sieltä ystävätär tarjosi mekkoa jota sitten lainasinkin.

Myös ulkomailla asuva veljeni laittaa lastensa kuvia ja se on kyllä mukava niitä katsoa.

Poikieni elämästäkin saan vähän iloa kun näen sieltä mitä viikonloppuisin tekevät. Pitää vaan olla kommentoimatta että eivät sulje mua kavereistaan, ehkä heillä jotain rajoituksia siellä minun suhteen onkin.

Tykkään kyllä että on hyvä idea. Mitä tahansa päivittäisä tekemisiä ei tietenkään tarvii laittaa.

• Ai tänne alkaa tulla lisää "puoltoääniä".. :)
        Sinulla kans monta hyvää syytä vaikuttaa olevan..
        Ulkomailla asuvat sukulaiset myös aiemmin ollut tuolla yhtenä asiana, miks olla
        FB:ssä.
        Nuoret taitaa aika avoimesti pitää esim. kaverinsa esillä.. satamäärin toisilla heitä siellä. Ylpeä voit olla.. eikä ehkä kannatakaan kommentoida.. tai ainakin olla suht' varovainen :)

• tiinaex...

meidän pieni suku ilmoittelee siellä tulevat ylioppilas ja rippijuhlat kihlajaiset ja häät tekevät niistä aina semmoisen sivun minne ei oo asiaa muilla kun kutsutuilla siellä voi sit keskustella lahjatoiveista ym ym siinä sääsätää monta puhelin soittoa ja kyselyä ei tarvi niitä iänikuisia kutsukortteja lähettää kaikenmaailman kissanristiäisitä mää ainakin käytän facebookkia tosi paljon jos laitan viestin jollekkin ystävälle laitan sen facebookin kautta tietysti sellaiselle jonka tiedän sitä käyttävän ahkerasti onhan tietenkin niitäkin jotka vaan sillon tällön käyvät siellä sieltä löytyy ihminen nimellä ei tartte olla kaikkien sähköpostiosotteita papereilla yhdellä avauksella löytyy kaikki tarvittava.

• Rahastusta

Hyvä ilmoittaa varsinkin ylioppilaat että voit sitten muistaa heitä muhkealla pankin rahashekillä;DDDD

• tiinaex...:n kans jo aiemmin ollut juttua.
        Nythän noista monet juhlat ajankohtaisia alkaa olla; hyvältä vaikuttaa systeemi!
        Eikä sukukaan hurjan pieni voi olla, kun noin paljo tapahtuamia..

• tiinaex...
        Sibone kirjoitti:

tiinaex...:n kans jo aiemmin ollut juttua.
        Nythän noista monet juhlat ajankohtaisia alkaa olla; hyvältä vaikuttaa systeemi!
        Eikä sukukaan hurjan pieni voi olla, kun noin paljo tapahtuamia..

siitä se meidän suku kertyy kun siskolla on kolme lasta ja ykstoista lastenlasta lapsenlapaset iältään 23-1 välillä pakkaa oleen näitä rippi juhlia ja ylppäreitä lähes joka kesä siihen tuparit ja sun muut valmistujaiset kihlajaiset kakstuhattakolmetoista kesäsällä ekat häät siitä se lähtee käyntiin veljen puolen lapsenlapset on sen verran pieniä että saa oottaa näitä juhlia vielä tovin eikä niitä oo kun neljä sit mulla on kaikki neljä serkkua joista kahden kanssa oon tekemisissä tosi harvoin kahden kans en ollenkaan kyllä se aika pientä on.

• tiinaex...
        Rahastusta kirjoitti:

Hyvä ilmoittaa varsinkin ylioppilaat että voit sitten muistaa heitä muhkealla pankin rahashekillä;DDDD

joopa joo rippijuhlaht ylppärit valmistujaiset kihlajaiset ja häät on sellaset mihin tulee aina kutsu ja jotka aina muistan mielellään syntymäpäivät ja nimpparit viettävät keskenään.

• tiinaex... kirjoitti:

siitä se meidän suku kertyy kun siskolla on kolme lasta ja ykstoista lastenlasta lapsenlapaset iältään 23-1 välillä pakkaa oleen näitä rippi juhlia ja ylppäreitä lähes joka kesä siihen tuparit ja sun muut valmistujaiset kihlajaiset kakstuhattakolmetoista kesäsällä ekat häät siitä se lähtee käyntiin veljen puolen lapsenlapset on sen verran pieniä että saa oottaa näitä juhlia vielä tovin eikä niitä oo kun neljä sit mulla on kaikki neljä serkkua joista kahden kanssa oon tekemisissä tosi harvoin kahden kans en ollenkaan kyllä se aika pientä on.

No nuorillahan sitä riittää kaikkee kivaa, ja vaihtelua.
        Omilla kahdella sisaruksella yhteensä viisi lasta.. ikäskaala n.5-20 vuotta..
        Oiskohan 5 -vuotissynttärit syssymmällä tiedossa.. :)

• Ansku,.-.,

no eihän siellä ole muuta kuin klikata tykkään

• blaablaa _

Kerroit meille juuri ettet tiedä mitä kaikkea siellä voi tehdä ja miksi se on antoisa ympäristö

• Keisarilla ei ole vaatteita!

Jokainen tyylillään vaan itse poistuin naamakirjasta jo vajaa vuosi sitten! EVVK kommentit tyyliin:

Tänään kävin shoppailemassa!
      Kuoro toistaa: tykkään, tykkään, tykkään...

No tapa se tuokin haaskata aikaansa! UGH, olen puhunut!

• Näköjään olet.. puhunut! :)
        Kehitin oman ymmärrykseni mukaisen version tuosta keisarin vaatteettomuudesta; että jotkut menisi kuin "pässit narussa".. kun kaikki muutkin, saattoi mennä ihan pieleen, muttei se kait se haittaa.
        Sinutkin on kuitenkin joskus siihen mukaan saatu, minuapa ei ;)

Suomi - Sveitsi 5 -2.. jee!

• Sibone kirjoitti:

Näköjään olet.. puhunut! :)
        Kehitin oman ymmärrykseni mukaisen version tuosta keisarin vaatteettomuudesta; että jotkut menisi kuin "pässit narussa".. kun kaikki muutkin, saattoi mennä ihan pieleen, muttei se kait se haittaa.
        Sinutkin on kuitenkin joskus siihen mukaan saatu, minuapa ei ;)

Suomi - Sveitsi 5 -2.. jee!

Suurinpiirtein noin!

Juu viekkaudella ja vääryydellä minut muinoin mukaan saatiin kunnes omin silmin havaitsin, että keisarilla ei ole vaatteita! Ole onnellinen jos tiedät tuon kokeilemattakin etenkin, kun se tänä päivänä lähinnä on naisten keskinäinen tykkäyskerho!

Ei paha Suomelta vaikka välillä aika takkuista peli olikin. Vaan yksi Sveitsin jäähy ja yksi Leo Komarov kaiken muuttaa voi! Mutta paljon pitää pelin vielä parantua, että torilla tavattaisiin- siis jotain muuta kuin aapista! :)

• Kyllä naamakirja ihan kiva on. Tulee pidettyä yhteyttä kaukaisempiinkin sukulaisiin.
      Ei sinne kannata kirjoittaa kuin aivan yleisiä asioita.

• Joo, tähän ketjuun tulleiden vastausten perusteella vaikuttais pikasilmäyksellä, että naiset innostuneempia.
        Mutta eihän se kerro koko totuutta..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      258
      2810
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      99
      2257
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      12
      1960
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      84
      1403
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      68
      1384
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      18
      1300
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1138
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1120
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      43
      974
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      973
    Aihe