Kiilaekskisio/Varpaan kynnen kavennusleikkaus

chui

Moikka!

Onko täällä kyseisen toimenpiteet kokeneita?

Olin viime viikon keskiviikkona kyseisessä toimenpiteessä, multa leikattiin molemmista jaloista isovarpaat. Puudutus oli sinänsä aika kivuton, paitsi aineen alettua "liikkumaan" tuntu inhottava paine joka oli tosin nopeasti ohi. Toimenpiteen jälkeen lähes samantien alko tuntumaan kipua. Kysyinkin lääkäriltä että onko normaalia että tunnen kipua nyt jo(puudutus ei ollut vielä lievittynyt OLLENKAAN) ja lääkäri sanoi että kyllä, koska varvas on niin herkkä.
Ja voi v**** sitä kipua kun se puudutus lakkas! Ihan älytön ja tajuton kipu, siinä meni se päivä maatessa sängyssä ja tuijotellessa seiniä kun ei muuhun kyenny ku kipu oli niin valtava!

Nyt toimenpiteestä tulee huomenna viikko eikä toivoakaan että voisin kenkiä laittaa tai kävellä normaalisti. Niin kyllästyny tähän tuskailuun jo!! Lääkäri sano että 2 viikon päästä poistetaan tikit ja sillon pitäis pystyy kävelemään jo aika normaalisti.

Kun olen täältä juttuja lukenut, niin moni on pystynyt kävelemään parin päivän kuluttua?! Jumaleissön mä makasin ekat pari päivää hirveissä kiputiloissa(pyörtyilinkin kivun vuoksi kun yritin vessaan mennä) eikä viikonkaan jälkeen oo toivoakaan vielä paremmasta. Painoa en pysty niille varpaille laittamaan kun heti kiristää tikeistä..

Onko täällä kohtalontovereita?! Kaipaan vertaistukea ja uskoa että nää vielä joskus paranee! :D

Ps. Nyt ymmärrän miksi tätä ei suositella tehtäväksi molempiin jalkoihin samalla kertaa, ja vahvistun vielä valinnastani, sillä en ikimaailmassa menis enää mihinkään samanlaiseen, joten onneksi molemmat on nyt hoidettu samalla kertaa!

13

2802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jsjakdkqoqq

      Tarkoitatko amputointia? "multa leikattiin molemmista jaloista isovarpaat. "

    • chui

      Kaikki, jotka tietävät ko. toimenpiteen ymmärtävät varsin hyvin mitä tarkoitin. :)

    • Pelottaaa !

      Mul toi leikkaus ylihuomenna.... Nyt alkoi pelottaa.... :(

      • chui

        Huomenna on tikkien poisto ja 2 viikkoa operaatiosta! Kenkiä en pysty vieläkään muita ku crocseja pitämään, enkä täydellisesti kävele vieläkään mutta säryt on kyllä loppunu. Tuntuu kyllä edelleen painetta jos vaikka roikotan jalkoja, mutta parempaan päin koko ajan!!!


      • auts....

        Mulla vajaan vkon päästä.. Muakin pelottaa! :/ :D


    • kuolen kipuun

      Moro! Mulla oli sama operaatio pari päivää sitten ja leikkauksen jälkeen kipu oli aivan sairasta. Makasin sängyssä ja löin päätä seinään kun sattui niin helvetisti. Nyt 3 päivää leikkauksesta enkä voi kävellä Siteet pitäisi poistaa tänään mutta voin kuvitella miten kipeää se tekee. He sanoivat rttä kestää 3-6 kk että kynsi kasvaa takaisin. Onko se sitten 3 kk niin arkana ettei voi tehdä mitään vai alkaako se helpottaa?

    • chui

      kuolen kipuun, sulle ei siis ole tehty niin mittavaa operaatiota että olisi poistettu juurineen? Nimittäin mulle tehtiin se eikä siihen enää ikinä kynttä tilalle kasva.

      Eilen tosiaan olin tikkien poistossa ja jumalaton operaatio oli sekin. Keskeytettiinkin pari kertaa kun sattui niin paljon etten pystynyt kestämään. Oli niin jumissa tikit rupien ja kuivuneen veren alla :(

      Ja tosiaan, saikkuakin pidennettiin koska en kävele vieläkään mitenkään kehuttavasti. (Kokonaisuudessa mun saikku on siis 4 viikkoa) Joten tsemppiä sulle, vielä on pitkä parantumisjakso edessä.
      Toivon todellakin että tämä kaikki kipu on tämän arvoista. :)

      • chui

        Ja ai niin, piti tuosta siteiden poistosta sanoa. Itellä meni 2,5h että sain ne pois. Liottelin vaan suihkussa pitkään, pitkään ja pitkään. Mulla oli alimmainen kerros haavateippiä, jonka sai sitten onneksi jättää niin ei tikit irvistellyt. Kärsivällisyyttä peliin niin kyllä ne siteet irti saa! Mulla oli ainakin sen verta jättitupot varpaissa että kevens oloakin kun sai ne pois. Sen sanon, että se ensimmäinen viikko on sitä tuskailua särkyjen kanssa mutta kyllä se siitä lähtee helpottamaan.


    • Ukkovarvas

      Vastasin jo johonkin viestiketjuun omasta toimenpiteestäni. Sen verran vain tähän, että voisko se kipu johtua niistä tikeistä. Nythän niitä ei laitettu mulle ainakaan enää. Lääkärin mukaan enää ei laiteta... Ei oo ollu kun vähäistä kipua ja kaikki tuntuu ihan olevan hyvin. Vähän jouduin liottelemaan 2 päivän jälkeen kiinni jäänyttä rasvalappua. Se ei tuntunut kivalta. Samalla nimimerkillä voi aiheesta löytyä mun kertomus ja kommentteja toimenpiteestä.

    • Eienääikinä

      Mulla on nyt viikko toisen isovarpaan kynnen kavennusleikkauksesta. Toisena yönä kipu oli aivan valtava ja en saanut nukuttua koko yönä. Ensiapuun piti soitella, kun tärisin ja hikoilin kivusta. Ihan järkyttävää. Söin panacodia ja buranaa, mutta välitön helpotus löytyi kylmäpussista!

      Eilen uskalsin "kävellä" ekaa kertaa varaten painoa jalan ulkosyrjälle ja meni ihan ok. Alla oli 600mg burana ja 500mg panadol. Vähän vihloi. Tänään sitten könkännyt menemään ja vähän sulavammin! Mulla oli operaation jälkeen 6pv tikit. Haava on parantunut ihan nätisti, vaikkakin vielä eiliseen saakka haavasta vuoti vähän verta ja kudosnestettä pesujen jälkeen. Olen 3 kertaa päivässä suihkutellut haavaa 1-2minuutin ajan, kuten sairaanhoitaja ohjeisti. Saikkua antoivat 2vk.

      • Eienääikinä

        Lisäisin vielä, että puudutus oli ihan ok. Ainahan se vähän nipistää, mutta sen jälkeen en kyllä tuntenut mitään. Sain 2 tikkiä ja operaation jälkeen sidettä piti pitää sitä seuraavan päivän iltapäivään. Siteen sain pois kevyesti liottamalla. Oli sitä kuivunutta verta aika paljon.

        Mulla leikattiin siis osa kynnestä pois ja juuri tuhottiin, eli siihen kohtaan kynsi ei enää kasva. Onhan tämä ollut melkoisen ikävä operaatio ja toivon todella, että leikkauksesta on hyötyä!

        Tsempit kanssakärsijöille! Muistakaa leikata varpaankynnet suoraan ja ehkäistä kynnen kasvu varpaan sisään!


    • piikkikammoinennuori

      Hei!

      Itsellä on tämä toimenpide ylihuomenna ja pelottaa järkyttävästi... onko jotain helpotusta saada siihen leikkaukseen? Tai jotain muuta:/

      Ja miten olette kestäneet kaiken? Eikö ole mahdollista saada mitäänkeppejä, jotta pystyy kävelee?

    • Pinja1234

      piikkikammoinennuori miten sulla meni se? Mulla leikattiin viikko sitten (eli samana päivänä kun sulla!) ja eilen poistetiin tikit, niitä oli 4. Kenkää en oikein saa jalkaan vielä, eilen oli töissä, mutta huomenna en taida mennä, kävely liian hankalaa. En haluu riskiä että repee tikkien poiston jälkeen. Kipuja ei enää muuten ole, ellei oli painetta päällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7598
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      116
      2139
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1414
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1341
    Aihe