Miten hän pärjää?

Nuoren äiti

Ensinnäkin, anteeksi kun tunkeudun näin tilaan joka ei minulle kuulu - en vaan tiedä mistä muualtakaan vastauksia löytäisin..

17v poikani kertoi pitävänsä pojista. Ei siinä mitään, tiedän ettei kaikki ihmiset ole heteroita eikä tarvitse ollakaan. Nuorempana, ennen kuin löysin lasteni isän, seurustelin jonkun aikaa miehen kanssa joka pisti seurustelumme poikki tajuttuaan että hän on homo, olemme edelleen ystäviä ja lapsenikin tuntevat hänet.

Poikani homous ei siis ole ongelma - mutta kun tiedän miten suvaitsemattomia ja suorastaan sydämettömiä jotkut, EIVÄT KAIKKI, homot voivatkaan olla.. En ole sellainen joka huolestuu kaikista maailman asioista, mutta pojastani huolestuin, koska hän on näkövammainen.

En oikein osaa selittää huoltani.. Haluaisin pojalleni hyvän, onnellisen elämän, ja jos hän on onnellisin miehen kanssa, tietysti toivoisin hänen löytävän miesystävän. Mutta ystäväni kertoo ja muualtakin olen kuullut että kovin moni homo on todella pinnallinen ja virheetön, täydellinen ulkonäkö on kaikki kaikessa!

Poikani joutuu liikkumaan valkoisen kepin kanssa - opaskoiraa hän ei saa koska kuitenkin sen verran on liikkumisnäköä jäljellä. Onko tässä maailmassa yhtäkään homomiestä joka kehtaisi valkoisen kepin kanssa liikkuvan näkövammaisen seurassa näyttäytyä julkisesti?

En todellakaan ole täällä poikani parittajana toimimassa - en tietenkään! Huolestuttaa vaan, koska haluaisin lapselleni hyvän elämän, mahdollisesti parisuhteen joka on myös poikani toive... Tämän kyllä kehtaan kysyä: Mistä pitäisi etsiä kun tarkoituksena olisi löytää hellä, hauska rehellinen mies joka ei pelkää vammaisia tai muuten erilaisia ihmisiä - yleensäkin erilaisuutta?

Näkövamma kun ei tartu eikä poikani ole idiootti, hän pärjää erinomaisesti koulussa mutta ystäviä ei hirveästi ole. Sosiaalinen hän on, on ollut vähän pakkokin oppia kun on kasvanut viiden veljen ja kahden sisaren kanssa. Yleinen harhaluulo on myös se että kaikki näkövammaiset ovat täysin sokeita.. Sokeat ovat kaikki näkövammaisia, mutta kaikki näkövammaiset eivät ole sokeita.

Iloista kevättä kaikille! :)

11

502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bro os

Voi rohkeutta sinulle! Ja kiitos hyvästä aloituksesta. Minäkin olen näkövammainen homo vaikken olekaan sokea, en tosin tarvitse keppiä, kun toisella silmällä näen riittävästi.

Minullla on mies joka on ihan normaali, siis näkökyvyn suhteen, eikä se näkövammastani ole juuri huomautellut, ollaan oltu toista kymmentä vuotta yhdessä.

En ole koskaan kuullut mistään erityisistä näkövammaisten homojen foorumista, mutta kaipa sellainen jostakin löytyy. Toisaalta voihan sitä itse alkaa pioneeriksi.

On hienoa, että on kaltaisiasi äitejä, minäkin olisin toivonut tuollaista.

• lolliloolli

Kyllä homoissakin on paljon niitä jotka eivät ole "virheettömiä ja pinnallisia". Sellaisia joita ei kiinnosta ulkonäköasiat juuri yhtään.

Itse seuraan jonkun verran muotia ja tykkään miettiä tyyli- ja kauneusasioita ja laittautua tyylikkäästi ja hoitaa ihoani, muttei minullekkaan ainakaan olisi mikään ongelma kulkea henkilön kanssa jolla on valkoinen keppi, ei sitten ollenkaan! Eri asia sitten voisinko jakaa pinnalliset kiinnostuksen kohteeni tälläisen henkilön kanssa joka ei pysty elämään yhtä visuaalisesti kuin mitä minä, mutta ei sekään ole kaikki kaikessa. On minulla ollut poikaystäviä joita ei ole kiinnostanut muoti jne visuaaliset asiat vaan enemmänkin esim urheilu, vaikka ihan näkeviä ovat olleet ja hyvin on mennyt vaikkei kaikki kiinnostuksen kohteet yhteisiä ole ollutkaan.

• EPÄUSKOINEN

Ymmärrän hyvin äidin huolen. Itse olen bi-mies ja aviossa. Olen seurannut läheltä homojen elämää. Toki meitä' on joka junaan, mutta uskon, että poikasi löytää kyllä kunnollistakin miesseuraa, jotka arvostavat myös toista ihmistä ihmisenä. Toki enemistö on tuuliviirejä. Homosuhteet tahtovat vain olla kovin lyhytkestoisia pisimmillään noin 5 vuoden pituisia. Toki joku poikkeus löytyy. Suhteet tuovat usein pettymyksiä ja mielipahaa ja aiheuttavat masennusta.

Seksi on homosuhteissakin tärkeä. Seksi vain ei ole miesten kesken niin suoraviivaista kuin heterosuhteissa. On btm, top ja vers. tyyppejä. Vers-vers sopivat hyvin yhteen, mutta ei taas btm-btm tai top-top. Peniksen koolla on myös tärkeä sija seksissä. Heterosuhteissa kun taas se häviää rakkauden taakse.

Pojallesi oli varmaan parasta, jos löytäisi lesbotytön jolloin kummatkin voisivat myös elää omaa elämää, mutta ei olisi koskaan yksinäinen ja tuntisi tulleensa hylätyksi.

Kaikkea hyvää itsellesi ja pojallesi.

• EPÄUSKOINEN

Kirjoitusvirhe. Pojallesi olisi .....

• Nyt vaan

äiti mittailemaan.

• Oikea rakkaus on välittämistä joten eiköhän sinunkin pojallesi joku mukava ja lämmin rakastaja löydy. Sinunkin pojallasi näkövamma on vain pieni vika, mutta minä en näkisi mitään estettä rakastaa näkövammaista. Hänelläkin on varmasti paljon hyviäkin puolia eikä vain se huonopuoli. Itse katson huonojen ulkoisten puolien sijaan kultaisen sydämen perään. Älkää luovuttako!

Jaksamisia!

• Setan Jäsen

Hei vaan!

Pirkanmaan Setassa on käynnistynyt ryhma johon kuuluu vamutuneita ja muita. Kannattaa soittaa toimistoon Riku Karppiselle hän osaa neuvoa eteenpäin. Vamman vuoksi ei kannata jäädä yksin, sieltä varmaan löytyy hauskaa seuraa.

• Parempi antaa

pojan soittaa, jos haluaa, eikä äidin sekaantua )

• SRRM

En minä nää mitään ongelmaa siinä, että olisin parisuhteessa näkövammaisen kanssa. Jotkut homot kyllä ovat todella pinnallisia mutta eivät kaikki.. en tietenkään voi taata sitä mutta ainakaan en itse katso ihmisen naamaa enkä varsinkaan mitään peniksen kokoa!.. ihminen on niin paljon itsessään tärkeämpi asia. Ja en varmasti ole ainoa joka näin ajattelee :)

Itsekin olen 17v ja mitä nyt olen oppinut elämässäni ja tunnen ikäpolveani, niin varmasti jos poikasi laittaa itsensä likoon löytää hän varmasti jonkun vierelleen elämässä. Myös niin kauan kun se ei ole hänelle ongelma, ei se ole kenellekään muullekaan.

Älä siis äiti siellä huolehdi pojastasi! hän pärjää ihan varmasti myös tällä elämän osa-alueella.

Ja vielä tuohon kysymykseen että mistä sitten voisi etsiä niitä miehiä.
      No onhan noita tapoja setan kerhoista aina nettipalstoille asti, tosin jos ei näe niin jossain qruiserissa voi olla vaikiaa olla. Mutta onhan noita baarejakin jo sitten. En vain nyt itse pysty käsittämään että kuinka paljon se näkövammaisuus rajoittaa elämää, joten tähän on vaikea mitään konkreettista neuvoa antaa :/

• lol

Lol.poikasi on hinuri

• lol

Lol.poikasi on hinuri

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      104
      6724
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      5057
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3309
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      32
      3180
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2348
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1716
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1351
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1302
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1206
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      984
    Aihe