Onko normaalia

LapinKulta asuu meil

että kumppani juo kaljaa joka ikinen ilta 4-6 pulloa? Viikonloppuisin 8-10 pulloa.
Ja menee töihin ihan virkkuna viikolla kaikesta huolimatta.
Kuukaudessa ehkä 1-2 juomatonta iltaa.
Tissuttelua kaiken askareiden keskellä, että ei mitään örvellystä eikä muita ongelmia.

35

532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koff koff koff

mikä SIIS ongelma?kerrohan.

• nun cest bibendum

On se ihan normaalia.

• Trust me i'm a doc

Miehelläsi on alkoholiongelma.
      Suurkuluttaja on mies, joka nauttii kerralla 7 alkoholiannosta tai enemmän tai nauttii yli 24 alkoholiannosta viikossa.

• Viinapiru

Kyllä tuo viittaa alkoholismiin. Monet uskottelevat juomisensa olevan ns. normaalia kun menevät aamulla töihin, vaikka töihin menolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Itse tunnen vastaavantyyppisen tapauksen, ja kun kerroin tälle henkilölle suoraan mitä mieltä olen hänen juomisestaan niin hän lopetti kaiken yhteydenpidon kanssani. Alkoholistit ovat selitysten mestareita.

• Beer racing team

Reilut 2000 pulloa keppanaa vuodessa, on se aikamoista kaljarallia!

• periaatteessa ei!

jos ovat puolen litran tai pintin töllkkejä niin ei ongelmaa, on aivan normaalia... pikku 1/3L pulloissa ja tölkeissä sen sijaan näkisin tulevan ongelman, Vituttaa kun saa liian vähän. Ja samalla suosittelisin jatkamaan ne pari puuttuvaa iltaa samaan syssyyn!

• HaimaMaksaHermosto

Miten kauan maksa kestää?
      Onko tietoa, että miten nopeasti vaikuttaa maksaan, esim rasvamaksa?

• tietää tän

hei tietämätön, rasvamaksa voi olla ihan absolutistilla , ei alkohoolia ollenkaan ; (

• fhhfhfhf

Ei taida maksa poksahtaa ekana vaikka niin usein kuvitellaan, esim. aivoissa vauriot näkyvät nopeammin.

• heitä ulos !

hyvä kuntonen ukko sulla ; ) mut, sano, et vaihtaa Koffiin, Lapin kulta on kusta!
      Pitäskö sen käy "thai hieronnassa", et rentoutuu ; )

• viinan voimalla 70v.

pienet on määrät, itse olen kitannut pian lähes 50v. ja kunto on kuin teräsmiehellä.

• ghghhghgh
        viinan voimalla 70v. kirjoitti:

pienet on määrät, itse olen kitannut pian lähes 50v. ja kunto on kuin teräsmiehellä.

Mutta vaikka terveys kestäisikin niin ei se sitä miksikään muuta, että olet alkoholisti. Alkoholismi aiheuttaa on paljon muitakin ongelmia kuin terveysongelmia, esimerkiksi sosiaalisia ongelmia.

• Aloittaja@@@

...mutta...kun kyseessä on rouva....???
        Kaikki heti ajattelee, että mies tinttaa olutta. Nyt on nainen kyseessä.

• kalvanoitu
        viinan voimalla 70v. kirjoitti:

OLIKO kyse HAPPOTERÄS miehestä,jolla ei ole paidanhelma ruosteessa?

• hetkeksi
        Aloittaja@@@ kirjoitti:

...mutta...kun kyseessä on rouva....???
        Kaikki heti ajattelee, että mies tinttaa olutta. Nyt on nainen kyseessä.

kenen aviovaimo nyt tinttaa olutta ? Kait se mies jo ottanut puheeksi?
        6 kertaa 5 ja viikonloppu 10 kertaa 10 , voihan tuosta jo nainen kin humaltuu?

• Tappava tauti

Naisen elimistö rasittuu vielä nopeammin, maksa-arvot reilusti on jo varmaan kohonneet.Kirroosi ja siitä johtuva ihon kutina, mustelmat ym.Alkoholin haitat vie myös aivotoiminnan ja vaikuttaa liikkumiseenkin. On lääkkeitä vieroitushoitoon, pitää hakea apua ennen kuin on pysyvät vauriot tulleet.Tästä ongelmasta tulee perheriita, kun sitä ei halua tunnustaa ongelmaksi.

• Naapurin akka

Levoska on nyt vaan ihan rauhassa eikä ota pulttia juopottelusta.

• 456rty

Ei ole normaalia. Hänellä on paha alkoholiongelma.

• CabernetORKoff

Vertailua:
      'Sivistynyt' pariskunta hienoissa ammateissaan laittaa viikolla kotiruokaa parin punkku-tai valkkaripullon kera.(Pullo mieheen)

'Tavan duunari heittää helttaan sixpäkin illankuhjeessa siipan kanssa töllöä katsoen ja relaten(sixpäkki mieheen)

Kumpi pariskunta on juopompi?

• Toinen tietty,

mutta kumpi? Nykykäytännönmukaanhan ei esim. viikonloppuisin ainakaan voi syödä etteikö jotain punkkua, tai valkkaria ole palan painikkeeksi. Ainakin niin näyttää olevan kolmoskanavan aamulähetyksissä viikonlopun tullessa. Oudoksi menny kokkiohjelmat telkussa kun saavat mainostaa sitä tipottelua.

• ps, kokemusta on

Viiniä voi litkiä pullosotalla, se on tervellistä, kuulema, väittävät isossa maailmass
        Mut, otappa kaljaa, siinä hurja määrä b vitamiiniä, ei flunssat eikä mahataudit iske ... vainaskaan eikä ainaskaan
        Tarpeeksi tai liian vähän, viiniä,kaljaa,buranaa päänsärkyyn?

Mä luulen, että ei kumpikaan juoppo, ihan CabernetOKoff tasapainoss ; )

• arska_tenussa

Yllättävän vähän menee viikon loppuna.

• kaljaviemäri

Jos 8-10 putelia per päivä? (pe, la, su)

Tekisi yhteensä 24-30 putelia/viikonloppu.

• koljaakaneeseen
        kaljaviemäri kirjoitti:

Jos 8-10 putelia per päivä? (pe, la, su)

Tekisi yhteensä 24-30 putelia/viikonloppu.

Ihan normia

• kalpea hinkkunen

Silmä kirkas askel vakaa kristinusko kaiken takaa, viina on vienyt monta hautaan ennen aikojaan. Kaikki me kuollaan toiset vaan liian nuorina.

• 4324242352355

ei ole normaalia juoda noin vähän.

ei vaineskaan. jollain taitaa olla alkoholiongelma.

• 234234234

kerropa vielä missäpäin kajaania auto starttaa kohti työmaata aamuisin.

• arSKA_tENUSSA

KYLLÄ 6 KÄRSII ILLASSA JOUDA KEVYESTI ILMAN VIISARIN VÄRÄHTÄMISTÄ.

• Tosimiehellä toisin

Aika huonossa kunnossa on viisaris, jos tuonvertasella ei enää värähdä.

• öl098743&/%¤#"!
    • askartele sen Kaa

ooppa ilonen, että se ei huoraa, käytä thaikkuja tai muuta matereriaalia, vaan kotona pikkusen pömppää illan ratoksi ; ) anna sen kaljat juoda, se muuten menee taneliin/jussilaan/napanteriin... ja sit alkaa armoton huoraaminen

• myötäelämistä ; )

hyvä, et avauduit, sait monta miestä kyy neliin ; ) jäikö nyt kertomatta omat viinipullot joka ikinen ilta ? rittääkö yks,kaks, vai meneekö kolme?
      ja, oot aamull ihan virkee töihin menness? Askareet osaa kuka vaan, olipa tissuja eli ei ; )
      oliko tää kumppani nyt mies vai nainen.....HERÄÄ KYSYMYS ??????

• tääon väärin

Joo,saa sitä näin naapurinakin ihmetellä miten naapurin vanha-ukko se on niin terästä, vaikka kans kittaa alkomaholia enemmän kun syö.
      Ihan katteeksi käy töissä käy ja puuhastelee vapaa-ajallaan...niin ja vetää korsteenina tupakkaakin.

Tulee mieleen ,että alkoholin suurkulutus onkin elimistölle hyväksi.

Itse oon ihan rapakuntoinen absolutisti!

• Paha paikka,
    • hevoshuijari.

Raahaa se johonkin harrastukseen tai vaikka lenkille silloin kun yleensä ottaa pullon käteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6084
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      98
      3055
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2863
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2125
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      86
      1039
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      126
      981
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe