Auttaako vanhempasi ensiasunnon ostossa?

Kysyn vaan

Jos rahaa on niin fiksumpaahan sitä on silloin käyttää kuin rahalle on tarvetta, antaa ennakkoperintönä sen verran että saa asunnon ostettua vai mitä mieltä sinä olet?

39

534

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luki.

Tätä pullomössökansaa on liikaa suomessa.Käveleviä katasrofeja.

• Kysyn vaan

Jos vanhemmilla on rahaa niin miksi eivät voisi auttaa lapsiaan, mitä järkeä on jättää kaikki perintönä kun lapset ovat 40-60 vuotiaita eikä silloin enää ole rahantarvetta.

• Hyvä isä
        Kysyn vaan kirjoitti:

Jos vanhemmilla on rahaa niin miksi eivät voisi auttaa lapsiaan, mitä järkeä on jättää kaikki perintönä kun lapset ovat 40-60 vuotiaita eikä silloin enää ole rahantarvetta.

Jos lapsia hommaa pitää heitä auttaa asunnon hankinnassa jos on varaa. Näin tekivät omat vanhempani ja niin teen myös minäkin. Minulla on kaksi sijoiskaksiota joista on vielä yhteensä noin sata tonnia velkaa. Kun lapset parikymppisiä on asunnot velattomia ja annan kummallekin omansa ennakkoperintönä.

• Armoton totuus

Luki on kateellinen kun hänen vanhempansa ovat persaukisia surkimuksia eivätkö ole voineet häntä auttaa asunnon ostamisessa. Siksi joutuu asumaan vuokralla.

• Luki.
        Armoton totuus kirjoitti:

Luki on kateellinen kun hänen vanhempansa ovat persaukisia surkimuksia eivätkö ole voineet häntä auttaa asunnon ostamisessa. Siksi joutuu asumaan vuokralla.

Armoton totuus sinulle pikkasen valaisen Lukin elämän koulua.

En asu vuokralla,vaan omassa ok-talossa,en ole ole kateellinen olen itse kaiken sen mitättömyyden saanut hankittua,vanhempani eivät ole auttaneet Lukia missään taloudellisesti,en ole koskaan nähnyt omia vanhempia,olen siis käynyt elämän koulun,jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Ostin kaiken omilla säästöillä siis työllä,polkupyörästä lähtien,mopon ostin säästäen tuliteränä suzuki pv 50 maksoi 5600mk,pyyntö oli 6500mk,mutta sain sen alella kun oli jo hyvät suhteet kauppiaaseen, kauppias möi sillähintaa jolla se sai ostettua sisään.

Kaikki ostokset jotka olen tehnyt olen ne tehnyt suhteellisen edullisesti.

Nyt ostin matkailuauton,laadukkaan saksalaisen namu palan,sain kolmekertaa halvemmalla kuin sen todellinen hinta on.Samoten nykyisen asunnon ostin 3-4 kertaa halvemmalla kuin sen markkinahinta nyt on.

Autonkin kun ostan ja kun sen joskus myyn saan omani pois,autoja on ollut yli 60 kpl.

En siis maksa ilmaa,omin avuin ilman isiä,äitejä,on pitänyt selvitä,kysymys on selviytymis tarinasta,ja saisi tehtyä kirjan uskomattomasta lähtökohdista.

Kun muut leikkivät lasten leikkejä,niin Luki teki töitä ja oli tarkkaakin tarkempi eikä maksa euroakaan ilmaa.

• sinua kusetetaan
        Luki. kirjoitti:

En asu vuokralla,vaan omassa ok-talossa,en ole ole kateellinen olen itse kaiken sen mitättömyyden saanut hankittua,vanhempani eivät ole auttaneet Lukia missään taloudellisesti,en ole koskaan nähnyt omia vanhempia,olen siis käynyt elämän koulun,jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Ostin kaiken omilla säästöillä siis työllä,polkupyörästä lähtien,mopon ostin säästäen tuliteränä suzuki pv 50 maksoi 5600mk,pyyntö oli 6500mk,mutta sain sen alella kun oli jo hyvät suhteet kauppiaaseen, kauppias möi sillähintaa jolla se sai ostettua sisään.

Nyt ostin matkailuauton,laadukkaan saksalaisen namu palan,sain kolmekertaa halvemmalla kuin sen todellinen hinta on.Samoten nykyisen asunnon ostin 3-4 kertaa halvemmalla kuin sen markkinahinta nyt on.

Autonkin kun ostan ja kun sen joskus myyn saan omani pois,autoja on ollut yli 60 kpl.

En siis maksa ilmaa,omin avuin ilman isiä,äitejä,on pitänyt selvitä,kysymys on selviytymis tarinasta,ja saisi tehtyä kirjan uskomattomasta lähtökohdista.

Kun muut leikkivät lasten leikkejä,niin Luki teki töitä ja oli tarkkaakin tarkempi eikä maksa euroakaan ilmaa.

Olet hyväuskoinen hölmö :)

• 44556699999999999999
        Luki. kirjoitti:

No meillä on näitä rääsyistä tai kurjuudesta rikkauksiin nousseiden tarinoita tapana ihailla ja niitä mediassakin pyritään aina esiin tuomaan. Näiden selviytyjäihmisten annetaan ymmärtää myös olevan jotenkin jalompia ja sinnikkäämpiä yrittämään. Todellisuudessa heidän on pitänyt olla häikäilemättömiä, aina kaiken minkä irti saa itselleen repijöitä, muista ihmisistä mitään piittaamattomia ja muden hyväksi käyttäjiäkin. Ei ihan välttämättä aina näin, mutta melkein joka tapauksessa.
        Niinkin voisimme ajatella että vain sellainen henkilö joka on perinyt niin paljon että sitä perintöään syöden elämänsä läpi selviää(tähän tarvittavan perinnön suuruus riippuu siis siitä paljonko elämiseensä törsää ja kuinka kauan elää) voi edes periaatteessa selvitä elämänsä läpi myös oikeasti mukavana ihmisenä ja siis muita ihmisä hyvkseen käyttämättä tai heitä alas polkematta.

No se siitä vähän esimderkkinäkin tähän. Mutta oli ne lähtökohdat ja se miten ja mihin niistä on päässyt minkälaiset hyvänsä, niin aina niistä pakkaa jäämään näkökulma asioihin turhan kapeaksi, ja ei sitten osaa eikä välttämättä haluakkaan katsoa asioita mistään muusta näkökulmasta.

• 46 vuotias autoilija
        Luki. kirjoitti:

""Autonkin kun ostan ja kun sen joskus myyn saan omani pois,autoja on ollut yli 60 kpl.""

Ajoneuvojen määrästä päätellen ajelet vieläkin vanhoilla romuilla vaikka ikääkin kertynyt. Nuorempana oli pakko rasvaisilla näpeillä rassata vanhoja romuja viikonloppuisin kun ei ollut varaa parempiin taikka kalliisiin huoltoihin. Luulisi sinunkin väittämäsi varallisuuden myötä olla varaa ajaa hieman tuoreemmilla peleillä ja kärsiä arvonlaskusta auton vaihdossa. Olet varmaan kuluttanut runsaasti aikaasi tutustumalla niihin nariseviin renkaanpotkijoihin jotka käyvät katsomassa sinun myynnissä olevia romuja. Autokantamma on jo vaimon kanssa toistakymmentä vuotta varallisuuden myötä olleet tuoreita. Poikkeuksena yksi anopilta saatu vanha Astra jolla ajelin kaksi vuotta. Alla lista minun autokannastani ja myöhemmin vaimonkin autot.

Ostettu vuosimalli
        1985 VW 1200 1967
        1986 VW 1300 1967
        1989 Fiat 133 1978
        1990 Talbot Solara 1,5 GLS 1982
        1994 Renault 14 farm 1978
        1995 Fiat Uno 1,1 1984
        1996 Mitschubis Colt 1,4 1981
        1996 Citroen BX farm. Dies. 1987
        1997 Citroen van 1,6 1989
        1999 Citroen AX 11 1989
        1999 Peugeot 406 1,8 1999
        2002 Citroen C5 Berline 2,0 2002
        2002 Citroen Saxo 1,1 2002
        2003 Citroen C5 Break 2,0 2003
        2006 Saab 9-3 farm. 2006
        2007 Citroen C3 2007
        2009 Opel Astra 1,8 1998
        2011 Citroen C4 1,6 dies. 2011
        2012 Peugeot 206 2012

• Lukin ikä?
        Luki. kirjoitti:

Hetkinen... Kuinkas nuori Luki on, vai onko kusetettu pahemman kerran tuon PV:n ostossa. Itse ostin omani aikoinaan neljällä tonnilla. Olen kuvitellut että kaiken tietävä ja kokenut luki on minua vielä vanhempi. Vai ostiko luki mopon siinä vaiheessa kun ikätoverit olivat autoilleet jo vuosia?

• fakta nro1
        Lukin ikä? kirjoitti:

Hetkinen... Kuinkas nuori Luki on, vai onko kusetettu pahemman kerran tuon PV:n ostossa. Itse ostin omani aikoinaan neljällä tonnilla. Olen kuvitellut että kaiken tietävä ja kokenut luki on minua vielä vanhempi. Vai ostiko luki mopon siinä vaiheessa kun ikätoverit olivat autoilleet jo vuosia?

Luki ostaa alennusprosentteja ja lähtötasoista hänellä ei mitään tietoa. eli lähtö ylös ja kovat ale% nipin lukin saa koukkuun. Yksinkertainen hölmö.

• ihan kakara vielä?
        Luki. kirjoitti:

" ostin säästäen tuliteränä suzuki pv 50 maksoi 5600mk,pyyntö oli 6500mk,"

Minäs vuonna Luki ostikaan PV:n ja minkä ikäisenä?

6500mk taisi olla hintana joskus -91 (pikkuveli osti PV:n paria vuotta aikaisemmin)ja jos luki osti moponsa 15 vuotiaana, niin ikää olisi vasta 36v.

• Luki. odotetaan
        ihan kakara vielä? kirjoitti:

" ostin säästäen tuliteränä suzuki pv 50 maksoi 5600mk,pyyntö oli 6500mk,"

Minäs vuonna Luki ostikaan PV:n ja minkä ikäisenä?

6500mk taisi olla hintana joskus -91 (pikkuveli osti PV:n paria vuotta aikaisemmin)ja jos luki osti moponsa 15 vuotiaana, niin ikää olisi vasta 36v.

Selitystä odotetaan Luki.

• Kerro toki Luki.
        Luki. odotetaan kirjoitti:

Selitystä odotetaan Luki.

Kerroppas nyt Luki että onko ikää reilusti alle 40, vai kusetettiinko sinua mopon hinnassa, vai ostitko mopon aikuisena?

• Miksi et kommentoi
        Kerro toki Luki. kirjoitti:

Kerroppas nyt Luki että onko ikää reilusti alle 40, vai kusetettiinko sinua mopon hinnassa, vai ostitko mopon aikuisena?

Luki. miksi et kommentoi tätä?

• Luki.
        Lukin ikä? kirjoitti:

Eihän Luki mikään vanha höppänä vielä ole,ostelin autoja jo ennen ajokortti ikääkin en siis ammatikseni niitä on tainut tarkemmin kuin miettii olla lähempänä 80 kpl,edellä mainittu lista 46 v autoilijalla on edullisia autoja joita on vaikea myydä,aikoinaan saattoi auto olla vain pari tuntia pihassa ja uusi omistaja ajelia jo tukka putkella.Tosin viimeisinpiä myyntejä oli kun kaveri toi auton niin möin tunnin sisään oli kaupat autosta tehty auto mersedes-benz.

Ostin ensimmäisen pappa tunturin alaikäisenä omilla säästöillä,sen jälkeen tunturi super sport,sen jälkeen pv,olen siis iki nuori.

2005 möin viimeisen mopon pappa tunturin ai että ostaja maksoi makeasti.

Oli siinä välissä yksi moottori pyörä,en ajanut metriäkään vaan möin 4 kertaisella tuotolla.

Nykyään en ole vuosiin enään harrastanut myyntejä autojen suhteen se kun kauppa ei käy tarpeeksi hyvin,enkä siis ammatikseni vaan hupinani harrastelin aikoinaan.

Luki on on siis 10 vuoden vanhasta raatanut p ruvella olin kouluistakin poissa 2 viikkoa kerrallaan työluvan kanssa,ja nyt tilanne on toinen.
        Nuoresta iästä huolimatta olen varmasti palstalla eniten kauppaa tehnyt tai epäilen, olen siis edelleen hyvinkin nuori,ikää pitäisi olla jäljellä reippaasti.

Monet varmaan pitävät Lukia 60 senä tai vanhempanakin,ettei voi mitään saada ennen sitä,voin kertoa voi saada,vaatii paljon tietämystä ja oikeita ajoituksia.

Palstan kaverit saatan olla nuorimpia palstalla olevia.Kun 60 ukkelit eläke miehet karauttelevat mersuillaan velattomana niin Luki tekee sitä nuorena jo tiedän että mersut on tänä päivänä romurautaa.

Olen siis kerinnyt tekemään yhtä sun toista ainoastaan koulussa en kerennyt olemaan, oli vähän kiirettä.

Lukihäiriöstä huolimatta olen jokseenkin pärjännyt,myös tällä palstalla sitkeyden takia.

• jlsdjldsjkfjj
        Luki. kirjoitti:

"Omassa Ok-talossa"?

Palstan mittapuun mukaan, jos laatikossa on pyörät alla, niin se ei ole talo, vaan asuntoauto.

• Luki.
        jlsdjldsjkfjj kirjoitti:

"Omassa Ok-talossa"?

Palstan mittapuun mukaan, jos laatikossa on pyörät alla, niin se ei ole talo, vaan asuntoauto.

Omassa Ok-talossa"?

Nimen omaan juuri sellainen,tulipahan hankittua pyörillä liikkuva kakkos koti,oikein mukavaa kun on siistipeli.

Omakotitalohan on erikseen niin kuin tietänet.Muutei sillä paljon kyllä kierellä ja kaarella.

Onneksi oli ostaja viimme elokuussa kakkoskodille (arvoasunto)möin siis ennen kuin tapani kansa,arvaa olisko nyt myyminen ostajat on kaikonnut.

• ------.-
        Luki. kirjoitti:

Omassa Ok-talossa"?

Nimen omaan juuri sellainen,tulipahan hankittua pyörillä liikkuva kakkos koti,oikein mukavaa kun on siistipeli.

Omakotitalohan on erikseen niin kuin tietänet.Muutei sillä paljon kyllä kierellä ja kaarella.

Onneksi oli ostaja viimme elokuussa kakkoskodille (arvoasunto)möin siis ennen kuin tapani kansa,arvaa olisko nyt myyminen ostajat on kaikonnut.

Vaihdoit siis arvoasunnon asuntoautoon ja teet kaupoillasi aina nettoa. Huh huh, mikä kauppamies!

• hillda-rane
        Luki. kirjoitti:

Eihän Luki mikään vanha höppänä vielä ole,ostelin autoja jo ennen ajokortti ikääkin en siis ammatikseni niitä on tainut tarkemmin kuin miettii olla lähempänä 80 kpl,edellä mainittu lista 46 v autoilijalla on edullisia autoja joita on vaikea myydä,aikoinaan saattoi auto olla vain pari tuntia pihassa ja uusi omistaja ajelia jo tukka putkella.Tosin viimeisinpiä myyntejä oli kun kaveri toi auton niin möin tunnin sisään oli kaupat autosta tehty auto mersedes-benz.

Ostin ensimmäisen pappa tunturin alaikäisenä omilla säästöillä,sen jälkeen tunturi super sport,sen jälkeen pv,olen siis iki nuori.

2005 möin viimeisen mopon pappa tunturin ai että ostaja maksoi makeasti.

Oli siinä välissä yksi moottori pyörä,en ajanut metriäkään vaan möin 4 kertaisella tuotolla.

Nykyään en ole vuosiin enään harrastanut myyntejä autojen suhteen se kun kauppa ei käy tarpeeksi hyvin,enkä siis ammatikseni vaan hupinani harrastelin aikoinaan.

Luki on on siis 10 vuoden vanhasta raatanut p ruvella olin kouluistakin poissa 2 viikkoa kerrallaan työluvan kanssa,ja nyt tilanne on toinen.
        Nuoresta iästä huolimatta olen varmasti palstalla eniten kauppaa tehnyt tai epäilen, olen siis edelleen hyvinkin nuori,ikää pitäisi olla jäljellä reippaasti.

Monet varmaan pitävät Lukia 60 senä tai vanhempanakin,ettei voi mitään saada ennen sitä,voin kertoa voi saada,vaatii paljon tietämystä ja oikeita ajoituksia.

Palstan kaverit saatan olla nuorimpia palstalla olevia.Kun 60 ukkelit eläke miehet karauttelevat mersuillaan velattomana niin Luki tekee sitä nuorena jo tiedän että mersut on tänä päivänä romurautaa.

Olen siis kerinnyt tekemään yhtä sun toista ainoastaan koulussa en kerennyt olemaan, oli vähän kiirettä.

Lukihäiriöstä huolimatta olen jokseenkin pärjännyt,myös tällä palstalla sitkeyden takia.

"Lukihäiriöstä huolimatta olen jokseenkin pärjännyt,myös tällä palstalla sitkeyden takia."

Tai hulluuden vai jopa tyhmyyden?

• näin se toimii

Auttoivat laittamalla nimet takauspaperiin. Minulta toinen vanhempi ja emännältä toinen. Vuosi oli 2000. Asuimme siinä kaksi vuotta, jonka jälkeen ostimme isomman. Arvonnousu sekä lainanlyhennykset takasivat sen ettei enää tarvittu vahempia takaamaan.

• Joskus isäntä

Itselläni oli sama. En saanut vakuuksia kuitenkaan ilmaiseksi vaan maksoin vähän valtiontakausta alemman hinnan vanhemmilleni tuosta takauksesta.

• Ok-verokarhun kaveri

Vastaan vanhempana.....autoin. Oma ok-talo maksettu ja hullua on seisottaa rahoja tilillä tämmöisenä aikana. Joskushan tämä omaisuus jää jälkikasvulle kuitenkin joten vuosi sitten autoin poikaa muutamalla kymppitonnilla asunnon hankinnassa. Osa julkisesti ja osa pimeästi verottajalta piilossa.

• Varma tieto

Köyhät tuhnut ovat vain kateellisia, siksi kiukuttelevat.

• Omassa kituva

Olen vuokralaisperheestä eikä sellaisilla ole varaa auttaa omia lapsia. Vuokraisännän lapset ovat kyllä saaneet vanhemmiltani vuosien mittaan hyvän potin ensiasunnon ostoon.

• liikaa liian äkkiä

Laskeppa. Jos omavastuu siis asuntolainana on 15 minimissään ja ostetaan asunto joka maksaa 300 000 tai 450 000 niin jostain toi alkuraha saatava. Mikäli hyvä työ saa siitä palkkaa kivasti. Takaajiakin toden näköisesti tarvii. Kun alkaa sitten joku osa koneessa yskiä niin haaveet kaatuu

• Ennakkoperintö rules

Perheasunnon hinta on puoli miljoonaa, molemman puolison vanhemmat antavat 150 tonnia ei velkaa tarvitse ottaa kuin 200 tonnia. Ei mahdoton määrä keskituloiselle.

• verottaja kinuaa
        Ennakkoperintö rules kirjoitti:

Perheasunnon hinta on puoli miljoonaa, molemman puolison vanhemmat antavat 150 tonnia ei velkaa tarvitse ottaa kuin 200 tonnia. Ei mahdoton määrä keskituloiselle.

Verohan sitä menee ennakkoperinnöstäkin. Noin suurten summien siirtelyssä on aina vaarana että verottaja iskee väliin. Fiksumpaa antaa lapselle vaikka "viikkorahaa", siihen ei kukaan puutu, kun antaa sen vielä käteisenä.

• Helppo homma
        verottaja kinuaa kirjoitti:

Verohan sitä menee ennakkoperinnöstäkin. Noin suurten summien siirtelyssä on aina vaarana että verottaja iskee väliin. Fiksumpaa antaa lapselle vaikka "viikkorahaa", siihen ei kukaan puutu, kun antaa sen vielä käteisenä.

Voihan omille lapsilleen lainata nollakorolla, velkaa maksetaan kuukausittain, raha annetaan käteisenä takaisin lapsille. Verottaja ei mitenkään pääse väliin.

• pankista parempi
        Helppo homma kirjoitti:

Voihan omille lapsilleen lainata nollakorolla, velkaa maksetaan kuukausittain, raha annetaan käteisenä takaisin lapsille. Verottaja ei mitenkään pääse väliin.

Mahtaako verottaja katsoa nollakoron lahjaksi? Työnantaja ei ainakaan saa antaa lainaa nollakorolla, koska se katsotaan palkkaan verrattavaksi eduksi.

Toisekseen pankin lainasta saa verovähennyksen ja korotkin on realisesti miinuksella tällä hetkellä, joten parempi ottaa laina palnkista ja avustaa lasta kuukausittain sen maksamisessa.

• autan jos pystyn

Vanhempani ovat olleet molempien asuntolainojeni takaajia siihe asti kunnses asunto on yksin riittänyt lainan vakuudeksi. Rahallista apua en ole saanut, eikä heillä ollut siihen mahdollisuuttaa vielä siinä vaiheessa.

Fiksuahan se olisi siirtää varallisuuttaan jälkipolville. Kukaan ei kysele perään jos antaa muutaman satasen kuukaudessa elinkustannuksiin, jolloin lapsi voi käyttää omista tuloistaan suuremman osan lainan lyhentämiseen.

Typerykset udottelee kuolemaansa ja sitä että valtio vie perintöverot.

Itse ainakin haluan auttaa lapisiani, mikäli on mahdollisuus.

• HEI HEI HEI

No ei kun ei ne omista edes omaa.

• mauskoleumi

Äitini pistää sukanvarteen eläkkeestään rahaa, että saisi ostettua minulle pienen oman asunnon, kun meillä on välillä ahdasta pienessä yksiössä, kun ei ole tilaa kuin yhdelle sängylle, mutta viihdyn vanhassa kalliossa, kun lähellä hierontaa ja kaljaa.

• mauskuleumi

Juh, nyt sää olet asian ytimessä, juuh.

• mauskuleumi

Minä nukun äitini kanssa samassa puusängyssä, vaikka olen jo 54 vuotias, kyllä me mahdumme, ainoastaan luteet puusängyssä haittaa joskus, täällä kalliossa, Juuh,

• 10 plus.

Toi oli paha, paha, mauskuleumi on ihan selvästi, Rane-hilda, paha kuitti, huh, huh,

• sefert3456

Vanhemmat jelppas alkuun.

Ensiasunto maksoi 550.000€ jonka vanhemmat maksoivat. Maksoivat myös lahjaveron.
      Vuosi oli 2000.

• 2+11

550.000€? Tarkoitat varmaan markkaa, tuolloin oli vielä markka-aika. Omat vanhemmat kustansivat myös minulle ensimmäisen yksiön, joka maksoi 300 000 markkaa (eli n. 50 000 euroa). Lahjaveron maksoin itse pois.

Onneksi auttoivat, sen jälkeen hinnat ovat nousseet sen verran pahaa tahtia, että nykyään ei olisi toivoakaan ostaa ensimmäistä asuntoa "tyhjän päältä".

• Luki.

Ensimmäisen kohteen ostin ja möin kymmenen kertaisella tuotolla.

Siis 10 kertainen voitto.Siinä on tekemistä itse kullekkin,halvalla möin silti ja sai huippupaikan rantoineen.

• olli kujala

no totta kai antoivat rahat asuntoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      282
      4150
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      135
      2365
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2016
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1511
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      998
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      133
      972
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      959
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      901
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      877
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      820
    Aihe