Toyotan tyyppiviat

korroosio.

Nyt taas faktaa pöytään. Mitkä viat Toyotassasi ovat olleet? Viatontonta automerkkiä tuskin löytää. Asiallisia kommentteja..


Ohessa Toyotan tyyppiviat;


TOYOTA
Tyyppiviat - vikalista

Toyotan mallien Avensis, Corolla, Land Cruiser, Yaris ja Rav 4 tyyppiviat löydät alla olevasta listasta.

Lue lisää Toyota kokemuksia kommenteista, ja kommentoi itsekin!

Toyota Avensis
• MK2 03-08 massavauhtipyörä hajoaa ennemmin tai myöhemmin.
• MK2 diesel ruiskusuuttimet.
• Kannentiiviste ja muita moottorivaurioita MK2 diesel.
• Polttoaineen täyttöputki puostuu puhki.
• Vesipumpun vuotoja, moottorin ylikuumenemista.
• Polttoainepumpussa vuotoja.
• Iskunvaimennin vikoja.
• Penkinlämmitin rikki.


Toyota Corolla 97 ->
•VVT-i moottori saattaa kuluttaa runsaasti öljyä
•Vesipumppu vuotaa
•Käynnistysmoottorivikoja, solenoidi juuttuu
•Sytytysjohdinvikoja
•Virtalukkovika vuosimallissa 2002
•Käynnistysmoottorivikoja vuosimallissa 2000
•Jäähdytinvikoja
•Automaattivaihteistovikoja
•Jarruputket ruostuvat
•Käsijarrun vaijerit takertelevat
•ABS-anturivikoja
•Ohjausakselin nivel voi olla kulunut
•Jarruvalovikoja
•äänimerkki ei toimi
•Tuulilasinpyyhkijä jumiutuu
•Istuimien lämmityksen vikoja
•Polttoainesäiliön täyttöputki ruostuu
•Polttoainemittari näyttää väärin


http://www.tyyppiviat.com/tyyppiviat-toyota.php

107

15213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Land cruiser

      Mitäs autoja siellä Libyan sodassa taas liikkuikaan ? WW Caravelle, Fiat Dukato, Transit ? Entä Afrikan savanniretkellä ? Suosituimpia ja kestävämpiä on Peugeot boxer ja joku Jumpperi,

    • Toyoman

      Kahdessa edellisessä Corollassa paloi aika usein polttimoita ja kerran piti uusia jarrulevyt ruostumisen takia,mutta menivät onneksi takuuseen.
      Nykyisessä Auriksessa ei ole ollut mitään vikoja.
      Minulla ainakin Toyotat ovat toimineet kuin atomikello ja siksi siihen aina päädynkin.

      • 1069

        Tärkein jota Toyotassa ei voi korjata missään, on puuttuva imago, siihen ei nykyään auta kärryn jättäminen pimeään, ja sisätiloihin tullessa pyörittää BMV. n avaimenperässä olevaa Tojon avainta, koska avaimet ovat historiaa, mutta ei syytä huoleen, kun ajaa riittävän kauas kehä kolmoselta, niin flaksi käy mikäli jutut, ja naamari toimii.


      • Anonyymi
        1069 kirjoitti:

        Tärkein jota Toyotassa ei voi korjata missään, on puuttuva imago, siihen ei nykyään auta kärryn jättäminen pimeään, ja sisätiloihin tullessa pyörittää BMV. n avaimenperässä olevaa Tojon avainta, koska avaimet ovat historiaa, mutta ei syytä huoleen, kun ajaa riittävän kauas kehä kolmoselta, niin flaksi käy mikäli jutut, ja naamari toimii.

        Imagovajaus on paha vika ja Hönö tekee kaikkensa sen pahenemisen eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Imagovajaus on paha vika ja Hönö tekee kaikkensa sen pahenemisen eteen.

        Tojolla antaa varsin harmaan ensivaikutelman treffeillä – Alfalla saa paremmin.


      • Anonyymi
        1069 kirjoitti:

        Tärkein jota Toyotassa ei voi korjata missään, on puuttuva imago, siihen ei nykyään auta kärryn jättäminen pimeään, ja sisätiloihin tullessa pyörittää BMV. n avaimenperässä olevaa Tojon avainta, koska avaimet ovat historiaa, mutta ei syytä huoleen, kun ajaa riittävän kauas kehä kolmoselta, niin flaksi käy mikäli jutut, ja naamari toimii.

        Toyota imgon huippua
        Se on maailman kestävien suto
        Jo 3 mas niin tiedän ei mitään vikaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojolla antaa varsin harmaan ensivaikutelman treffeillä – Alfalla saa paremmin.

        Alfa ahdas rav 4 Hybriidi tilava ja upea


    • 2008 Aveni,

      jolla olen nyt ajanut 128 tkm on aiheuttanut varsin vähän harmeja: polttimot, jarrupalat, renkaat ja suodattimet vaihdettu huoltojen yhteydessä. Eivät liene tyyppivikoja. Auto on 2,2 D4D. Ei ruostetta missään.

      • Tuttua tavaraa

        Eihän tuo matka ole missään autossa kuin korkeintaan sisäänajo, mutta auto rapistuukin samoin kuin ihminenki sen huomaamiseksi pitää ajaa välillä jotain uudempaa, että tajuaa ohjauksen kulumisen, iskarit ,valot heijastimineen ja ruoste on usein piilossa, sen löytää kyllä kun katselee tojon oven helmoja ja vastaavia paikkoja. mutta kyllä Tojo vanhenee samaa tahtia kuin muutkin arvoisensa itäautot, tosin Matsda ja Mitsu ruostuvat silmissä Tojoon verrattuna. Ajettavuudeltaan myöskään tojot eivät ole luokkansa kärkeä varsinkin ohjaus on täysin tunnoton.


      • Anonyymi

        Tuossa 2,2 D-4D moottorissa on ongelmana kannenpulttien kierteiden roppaus. Se tapahtuu n. 200tkm paikkeilla. Korjauksena moottorin vaihto mikä kustantaa noin kymppitonnin. Sillä uudella moottorilla pääsee taasen sen 200tkm. Ei siinä sen kummenpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa 2,2 D-4D moottorissa on ongelmana kannenpulttien kierteiden roppaus. Se tapahtuu n. 200tkm paikkeilla. Korjauksena moottorin vaihto mikä kustantaa noin kymppitonnin. Sillä uudella moottorilla pääsee taasen sen 200tkm. Ei siinä sen kummenpaa.

        Kertakäyttömoottori tuo D4D – tyyppivikaa ei voi korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa 2,2 D-4D moottorissa on ongelmana kannenpulttien kierteiden roppaus. Se tapahtuu n. 200tkm paikkeilla. Korjauksena moottorin vaihto mikä kustantaa noin kymppitonnin. Sillä uudella moottorilla pääsee taasen sen 200tkm. Ei siinä sen kummenpaa.

        200 tkm on jo kova suoritus. Ja huono siinä mielessä, että kaatuu kaikki kulut artistin niskaa.

        Muistaakseni alle 180 tkm ja alle 7 vuoden iässä korkanneet menivät tehtaan piikkiin. Tosin tojon mahtidieseleillä kun ajetaan vähän, niin monella kerkisi aikaraja ylittyä ennen kuin kone korkkasi. Ja sitähän sattui jo jostain vähän päälle 100 tkm lukemista alkaen.


    • Tojo-Köle

      Ave I tyyppiviat:
      -virtalukon pohja
      -penkinlämmittimet
      -takavakaajatangon puslat
      -ravistavat jarrut
      -edellisiä malleja heikoimmat ajo- ja takavalopolttimot

      -muut viat lienevät yksilökohtaisia......

      • Toyota kestää

        Taisi mennä taas provo petterin provo kiville.katsos kun toyota kestää.toyota voittaa aina kaikki luotettavuus tutkimukset ja kestotestit.samaa ei voida monestakaan merkistä sanoa.esim vw.n moottorit ja laatikot olleet varsin pahoja pettymyksiä.vag konsernin autoihin on mennyt luottamus pahoin kiville vioista ja huonosta laadusta johtuen


      • Vw arvo romahti
        Toyota kestää kirjoitti:

        Taisi mennä taas provo petterin provo kiville.katsos kun toyota kestää.toyota voittaa aina kaikki luotettavuus tutkimukset ja kestotestit.samaa ei voida monestakaan merkistä sanoa.esim vw.n moottorit ja laatikot olleet varsin pahoja pettymyksiä.vag konsernin autoihin on mennyt luottamus pahoin kiville vioista ja huonosta laadusta johtuen

        Kävin toyotalla autoa vaihdattamassa.eipä oikein myyjä syttyny golfistani hyvittämään.08 1.4 tsi. Avensikseen 2010 vaihdattelin.kuulemma pitää ottaa hyvitys hinnassa mahdollinen kone remontti huomioon.harmittaa vaan kun häviän golfin hinnassa paljon.huomenna saattaa olla ave alla.


      • Halvalla saa
        Vw arvo romahti kirjoitti:

        Kävin toyotalla autoa vaihdattamassa.eipä oikein myyjä syttyny golfistani hyvittämään.08 1.4 tsi. Avensikseen 2010 vaihdattelin.kuulemma pitää ottaa hyvitys hinnassa mahdollinen kone remontti huomioon.harmittaa vaan kun häviän golfin hinnassa paljon.huomenna saattaa olla ave alla.

        Sama juttu myöskin vw konsernin halppis malli skodalla.liikkeiden takapihat pullollaan tsi skodia samoin korjaamot


      • Palautetta

        Heti Tojo-Kölen vastauksen jälkeen meni tämäkin ketju pilalle. Volkkari ei kuulu tähän pätkääkään, mutta siitä alettiin kirjoittaa. Arvostan muuten Tojo-Köleä siitä, että hän kirjoittaa asiaa, auttaa tietoa etsiviä eikä alennu räkyttämään joutavia.


      • Tojo-Köle
        Palautetta kirjoitti:

        Heti Tojo-Kölen vastauksen jälkeen meni tämäkin ketju pilalle. Volkkari ei kuulu tähän pätkääkään, mutta siitä alettiin kirjoittaa. Arvostan muuten Tojo-Köleä siitä, että hän kirjoittaa asiaa, auttaa tietoa etsiviä eikä alennu räkyttämään joutavia.

        -kiitti palautteesta. -

        vähä ihmettelinkin, että mua kommentoidaan "provo-petteriksi", vaikka palstalla ei ole minunlaisia tusinaa enempää, eli Tojon omistavaa vakiokirjoittajaa,,,,,

        T: jo vuodesta 2001


      • Osta Rolssi.
        Vw arvo romahti kirjoitti:

        Kävin toyotalla autoa vaihdattamassa.eipä oikein myyjä syttyny golfistani hyvittämään.08 1.4 tsi. Avensikseen 2010 vaihdattelin.kuulemma pitää ottaa hyvitys hinnassa mahdollinen kone remontti huomioon.harmittaa vaan kun häviän golfin hinnassa paljon.huomenna saattaa olla ave alla.

        Kyllä ne muunkin merkin kauppiaat osaa . Älä anna k...ttaa itseäsi.


    • Audikuski itse

      Avensis on ihan weetun ruma auto. Naapuri oli ostanut mustan, ties miten paljon kromikoristeita. Cr-listaa joka vitun paikassa ja sivupeilintakuset. Ihan niinkun olis paskanpalan kromannu. Buhhahahahahaa

      • A-kuskille tiedoksi

        Autoille ei järjestetä missikisoja.


      • Anonyymi
        A-kuskille tiedoksi kirjoitti:

        Autoille ei järjestetä missikisoja.

        Kyllä parhaimman näköiset autot myydään parhaiten


    • faktaa taas

      avensis on todella upea auto,eipä ihme kun kateellisia riittää,ja mikähän siinä on että toyota on kaikissa tilastoissa kestävin,

      http://www.iltalehti.fi/autot/2012031315316200_au.shtml

      ja lisää

      http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/paljon-ajetuissa-yleensa-paljon-vikoja

      ja mites moottori rikot

      http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=4&news_id=201108016&p=3&cat=30

      • tuomo3

        itselläni oli Toyota avenssis vm 2005 2.2 diesel 150h oli muuten senverran kova hajoilemaan, että en ikinä enään toyotaa huoli. kun sillä oli ajettu 120 000 siinä tuli tyyppi vika, eli kannentiiviste falskas, niin meni moottorista uusiksi lohko männät ja kannesta kaikki nostimen yn muuta, mutta onneksi ei mennyt omaan piikkiin. sitten kun autolla oli ajettu noin 220 000 niin menirikki virtalukon pesä, vepasto,laturi,tietokone boksi, startti , että sillain.. ihan huono auto, ei sovellu työ ajoon, huollot myös liian usein ja kalliit..toyota niittänyt hyvää mainetta bensiini koneillaan ne kyllä pelaavat..normaali kauppakassina pelaa työ ajoon voit unohtaa.


    • nimim. erkki

      Eikös se "väärä merkki" ole Toyotan yleisin tyyppivika? Ainakin jos saksanseisojilla ajelevilta kysytään.

    • vooxhall laatua

      Minulla ollut kuusi tojoa elämäni aikana, vanhemmissa tyyppivika surkeat ajo-ominaisuudet sekä meluisia. Hiasessa (ehkä vahvimmassa tojossa) kaukosäätöinen keskuslukko ei toimi kovilla pakkasilla, 4d4 kone syö öljyä n.2.5l/5000km aj. 192000km tällä hetkellä, melu on hirveä, mittari näyttää n.9km/h liikaa, no eihän tule ylinopeus sakkoja. Surkein tojoni oli englannissa valmistettu carina E (sama paikka jossa anjovikset tehdään). Ostin sen uutena, kilsoja tuli mittariin 33000km kolmen vuoden aikana (vaimo ajoi). Vika listaa: pyärän kulmat pielessä uudekseltaan, oven kahva katkesi vänkärin puolelta, aurinkolipat vaihdettiin, kallistuksen vakaimen nivelet vaihdettiin joka vuosi edestä ja takaa, pakoputkeen lisättiin resonansin vaimennin, oven tiiviste kuskin puolelle, tuulilasi vinkui kolme vuotta yli 70km/h nopeudessa kittauksista huolimatta, jarruvalonkytkin vaihdettiin, ovien rajoittimet vaihdettiin (kaksi viimeistä oli takaisin kutsuja), takaoven lukko vaihdettiin vasen puoli, valoumpiot vuoti kovalla sateella vedet sisään tosin kuivuivat taas kuivilla keleillä. Tämän jälkeen ostin Fiatin, vika listalle tuli vain kuskin penkinlämmitin ja yksi raidetangon nivel, (3 vuotta ja 90000km) tuli kilsoja enemmän kun muutettiin maalle. No, noissa molemmissa kaikki viat korjattiin takuuna, mutta silti vaivaa riitti. Nyt yli kymmenen vuoden jälkeen uskalsin tuon carinan jälkeen ostaa tuon hissukan, on toiminut muuten huomattavasti paremmin kuin tuo kaarina, mutta sehän on vielä jaappanissa tehty.

      • Onnen poika

        vaikuttaa siltä että saadakseen auton, jossa on sekä ajo-ominaisuudet että luotettavuus kohdillaan, joutuu tyytymään OOPPELIIN.... rokkenroll


      • Kepper

        Ihan vain vastailen ja rehellisesti.
        Itselläni on ollut 5 Toyotaa, ensimmäinen vuodelta -87 Toyota FX ja tykkäsin kovin,samoin emäntä. - ei mitään vikaa koskaan.
        Vuonna -91 vaihdettiin liftbackiin ja sillä kierreltiin ympäriämpäri Suomea vuoteen -96, jolloin hommattiin uusi lift back ensimmäistä kertaa peräti 1.6 koneella.
        Tuo malli poltteli polttimoita,mutta toimi kuin ajatus muuten.
        Vuonna 2003 vaihdettiin tilavaan Toyota Corolla Versoon ja sillähän reissut vasta luistikin ja kamaa mahtui kuin tavarataloon.
        Siitä varmaan tykättiin eniten,koska vasta viime vuonna raaskittiin siitä luopua ja tilalle tuli Auris 1.6 sol edition.
        Minun historiani Toyotien kohdalla on pelkkää plussaa ja onhan se mahdollista,että ketkä autosta ei pidä,eivät ole sitä koskaan omistaneetkaan.


      • Kepper
        Kepper kirjoitti:

        Ihan vain vastailen ja rehellisesti.
        Itselläni on ollut 5 Toyotaa, ensimmäinen vuodelta -87 Toyota FX ja tykkäsin kovin,samoin emäntä. - ei mitään vikaa koskaan.
        Vuonna -91 vaihdettiin liftbackiin ja sillä kierreltiin ympäriämpäri Suomea vuoteen -96, jolloin hommattiin uusi lift back ensimmäistä kertaa peräti 1.6 koneella.
        Tuo malli poltteli polttimoita,mutta toimi kuin ajatus muuten.
        Vuonna 2003 vaihdettiin tilavaan Toyota Corolla Versoon ja sillähän reissut vasta luistikin ja kamaa mahtui kuin tavarataloon.
        Siitä varmaan tykättiin eniten,koska vasta viime vuonna raaskittiin siitä luopua ja tilalle tuli Auris 1.6 sol edition.
        Minun historiani Toyotien kohdalla on pelkkää plussaa ja onhan se mahdollista,että ketkä autosta ei pidä,eivät ole sitä koskaan omistaneetkaan.

        Pitää muuten ihan lisätä,että nykyään tuo -96 lift back on edelleen iäkkäällä äidilläni ja tykkää siitä kuin hullu puurosta.
        Takalokareita olen kuitenkin joutunut jo hieman ruosteen takia korjailemaan.


      • kerran jos toisenki
        Onnen poika kirjoitti:

        vaikuttaa siltä että saadakseen auton, jossa on sekä ajo-ominaisuudet että luotettavuus kohdillaan, joutuu tyytymään OOPPELIIN.... rokkenroll

        ooppeleissa kyllä hyvät ajo-ominaisuudet mutta luotan enempi autojobbariin ku ooppeliin!


      • Tyylikästä

        Onneksi olkoon vielä löytyy tyyppejä jotka eivät välitä imagostaan, eivätkä ole rasisteja, syöt varmaan mielelläsi keitettyjä perunia ruskean jaukokastikkeen kera, ja juomana punaisen tölkin maito.


      • Joo kyllä
        Tyylikästä kirjoitti:

        Onneksi olkoon vielä löytyy tyyppejä jotka eivät välitä imagostaan, eivätkä ole rasisteja, syöt varmaan mielelläsi keitettyjä perunia ruskean jaukokastikkeen kera, ja juomana punaisen tölkin maito.

        syön ennen keitettyjä kuin raakoja perunoita. Kastikekin on
        yleensä ruskeaa,mutta en tiedä mitä sellainen "jaukokastike"
        sisältää. Onko sillä jotain merkitystä siihen imagoon.
        Toyota on rankattu autobrändeistä parhaaksi. Mihin se
        vaikuttaa?Juomana meillä käytetään tietenkin sakea
        japanilaiseen tapaan. Tosi halvaksi tulee talvisin kun
        lumipyrykin on sakea. Punaisen tölkin maito on tarkoitettu
        kommarilulla Skodan omistajien juomaksi.


      • Anonyymi

        Taita vaimosis ola aikamoinen ayåutojen tuhooja kaikki noåuo viat tulee juri kun nainen käsittelee autoa.


    • Best with Toyo
      • Anonyymi

        Mersua ei köyhällä perheellä ole varaa ylläpitää
        Samoin naapurilla ei rahaa maksaa velkojaan kun omistaa BMW n


    • 38v

      oli 02 farkku 1.6 corolla.hehkuja meni kuin leipää.mutta eipä siinä muuta vikaa sitte ollutkaa.nyt 08 corolla 100000 km ei ongelmia.

    • hohhoijaa..........

      Miksi et vain katso luetteloja eri merkkien tyyppivioista, jos kiinnostaa? Toyotalla nuo listat ovat olleet huomattavan lyhyitä verrattuna muihin merkkeihin.

    • 1.8 aveeeee

      Omistamieni Toyojen (5kpl carina,ave) paras tyyppivika on ollut niiden viattomuus ja käyttövarmuus!

    • PASKAtoyota

      Minun corollalla on nyt ajettu vähän päälle 400tkm ja ilmeni simmoinen vika että jarrunesteet katoaa mutta mielestäni auto ei sitä vuodata mutta ne katoaa säiliöstä hyvin äkkiä, voisiko syy olla korkissa kun muuten auto näyttäisi olevan ok ja kun tänään lisäsin jarrunestettä jarru menee yhtä alas kun kytkin AUTTAKAA epätoivoinen corollan omistaja!!

      • Kiala Viulu

        Taitaa olla jo 400 000 km ajetussa yksilössä jarruputki syöpynyt hajalle. Vaihda jarruputket, sillä noin vähän ajettuun kannattaa. Noilla kilometreillä Toyotasi on vasta sisäänajettu ja matka jatkuu huoletta.


    • Kiala Viulu

      Eipä Toyota autoissa paljon vikoja ilmene ja merkissä onkin huomattavasti keskimääräistä vähemmän vikoja muihin automerkkeihin verrattuna.

      Vähävikaisuus onkin lisännyt Toyota menekkiä maailmalla ja on eniten myydyin.


      www.iltasanomat.fi/autot/art-1288504586354.html


      www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201208426


      www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-nousi-alkuvuonna-ykkoseksi


      www.iltasanomat.fi/autot/art-1288438105446.html

    • mainlain

      Pääsylinterin kumit vuotavat. Pari euroa. Oliko se -65 malli?

    • ei koskaan toyotata.

      2008 toyota corolla kansiremontti 2700e,, saatte usko että vitutaa.tämä paska lähtee meijän nurkista. ja muuten tämä ei ole provo.sitähän joku pelle kohta täällä vuodattaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

    • EX Toyota asiaksas

      Esimerkki Toyotan laadusta ja takuusta: RAV alle 50tkm ajettu, ohjaus alkoi paukkumaan, Toyotan oma bulletin ko. vian korjaamiseksi löytyi ja Toyotan huolto vahvisti vian johtuvan bulletiinin mukaisesta alemmasta ohjausakselin kiinnityksestä. Vika korjattiin ja oletin ko. vian menevän tuotevastuun piiriin, mutta ei, ei kuulemma ole takaisinkutsua tullut Toyota Finlandilta. Takaisinkutsu samasta viasta löytyyy kyllä Priukseen, Avensikseen, Corollaan, 4-Runneriin ja Hi-Luksiin.
      Soitin maahantuojan takuuasiamiehelle, mutta ei, maksaa pitää ei takuuta eikä tuotevastuuta. Kerroin, että maksan laskun pois ja vaihdan merkkiä. Minulta meni muutama satanen ja Toyota menetti yhden asiakkaan ja heidän kilpailijansa sai uuden asiakkaan. Ilmeisesti Toyotalle menii liian hyvin.

      • kopioitu juttu

        Heikko provon keksitty ja muutettu juttu eräästä vanhasta jutusta


      • Ex Toyota asiakas
        kopioitu juttu kirjoitti:

        Heikko provon keksitty ja muutettu juttu eräästä vanhasta jutusta

        Voitko tarkentaa mistä vanhasta jutusta. Kirjoitin eilen vähän pidemmän selostuksen toiseen tämän kesk. palstan otsikon alle. Tänään kyseinen ketju ei enää auennut. Ketjun viimeinen kirjoitus oli siis minun eiliseltä pvm ja sitä edellinen parin vuoden takaa.
        Miksi koet tämän provona, multa löytyy Toyota Airportin korjaustilaus korjausselostus ja lasku ja Trafin sivuilta löydät noiden muiden mallien takaisinkutsut.


    • avec4

      Itsellä oli 2.0 d4d aj. 150 tkm. Kannentiivistevika, josta alkanut ongelma johti koneen vaihtoon. En tiedä yksityiskohtia, mutta kuulemma tuon kakkoskoppaisen Avensiksen tyyppivika. Toivottavasti korjattu kolmoskoppaiseen, moottoriahan on ainakin jonkin verran muuten päivitetty.

    • KGFKIU

      vanha OIKEA TOYOTA KESTÄÄ

    • vanha paras

      Ehkä vanha kestää, jos sen saa pidettyä ruosteesta erossa jollain ihmeen konstilla. Nämä uudet ei kestä.

    • 01207

      Kohta 300 000 km mittarissa ja öljyjä ja suodattimia on joutunut vaihtamaan kaikista eniten.

      • 01207

        Moottorin lisäksi.....


    • autujeni

      en ole tojotia moittinut,ensimmäisen ostin 1979,mutta tänä päivänä rupesi vituttamaan,kävin tojota liikkeellä varkaudessa ,autoni on avenssis 1.8 farmmari etuovissa pelleissä saranapuolella on pellillit repeilleet,sanottiin ei korjata takuuseen koska auto on yli viisi vuotta vanha 032009 ajettu alle 100tkm.nyt vitutta niin paljon että vaihtuu merkki vaikka oppeliin.

    • ToyotaCorolla1.4vm2002

      Heippa!,
      Oisko kellään mitään ajatuksia missä vika on kuin Corolla 1.4 vm 2002 sammuu kesken ajoa?, mutta auto käynnisty kyllä heti uudestaan?.

    • tojotinnn

      1993 corollassa 1.6 16v mittarissa 870 000km.taka kaaret vaihdettu ja ventiilin ohjuri kumit.Missä muussa merkissä on vielä alkuperäinen pakoputki?Ihan mielenkiinnolla aion seurata saako tojotaa ajamalla lopuun,tähän mennessä näyttää huonolta.

      • Kovaa_ajoa

        Noin se menee Toyotalla eli aivan eri luokan lukemat kuin muilla merkeillä. Noilla kilsoilla olisi jo neljä ranskalaista autoa romutettu.
        Onko vielä alkuperäiset nivelet ja iskarit? Avessa tahtovat nivelet mennä vaihtoon jo 600 000 kilsan tienoilla, mutta iskarit kestävät siinäkin enemmän. Tosin Corolla taitaa olla yleisesti kestävämpi.


      • iuytiuti

        406 pösön jouduin viemään paalaamoon 700 000 km jälkeen. Toivottavasti tämä minun corolla kestää paremmin kuin pösö.


    • Prius_kiinnostaa

      Corollan H7 polttimot palavat kerran vuodessa, kenties kahdessa. Vaihtaminen onneksi vain minuuttien työ kokemattomalta. Hinta halvimmilla lampuille alle vitosen. Valot ovat tehokkaat verrattuna H4 lamppuihin.

      Istuimesta löysin useiden vuosien omistamisen jälkeen korkean asennon, jossa 177 cm kuljettajan pää on melkein katossa kiinni. Hyvä puoli on asennon olevan kuin keittiön tuolissa. Huono puoli on ratin peittäessa nopeusmittarin yläosan, joten joutuu kurkistamaan nopeutta silloin tällöin. Selkä saa tässä asennossa hyvän tuen. Luulen, etteivät kaikki ole löytäneet tätä asentoa. Asento toisaalta vie penkkiä eteenpäin, joten siinä olen tottunut ajamaan kauempaa.

      Farmarin taka-ajovalon sijainti jokseenkin hankala. En vieläkään osaa sitä, jos ei ole ollut tarvettakaan. Siinä on kontaktivika, joka poistuu päiviksi napauttamalla lasin kehystä.

      Laturi meni 200 tkm kohdalla, mutta luulen itse hajoittaneeni sen ajamalla tyhjällä akulla 0,5 km muuttomatkoja kovalla pakkasella. Laturi joutui liian kovalle diesel-autossa.

      Tuulilasi menin rikki laitettuani liian pitkiä lautoja auton sisään ja takaluukun kansi painoi ikkunan rikki.

      Etupään jarrupalat vaihdoin 185 tkm kohdalla ja 200 tkm kohdalla takapään jarrupalat. Jarrupalat tehdasvalmisteena ovat liian tiukat asennettavaksi. Kannattaa viilata terävät nurkat paloista ja muutenkin väljentää. Sanottakoon tässä, että palat tulevat jousilevyjen sisään. Nyt osaamattomatkin tietävät, etteivät jarrupalat voi koskaan kilistä.

      Öljyä joutuu lisäämään kenties 0.5 litraa ajamani öljynvaihtovälin aikana.
      Öljynvaihto kerran keväällä ja kerran syksyllä kilometreistä riippumatta, joka on 9 000 - 15 000 tkm. Ei tarvitse koskea ikinä moottoriin.

      Madallettu alusta parhailla komponenteilla, Ebersbächer ja siinä 1 km etäisyydellä toimiva kaukosäädin, sähkovastukset moottorillle ja sisälämmittin, tummennetut lasit, 205x45x17 renkaat, laadukkailla aluvanteet 9 kpl, tummennetut ikkunat, ikuinen moottorin ilmansuodatin (kesällä käytän paperista), murtohälytysjärjestelmä. Lisävalot tarpeettomana poistettu pienen kolarin seurauksena, johon itse syytön. En halunnut reikiä uuteen puskuriin.

      Ei ruostetta ja katsastajan kehuma alustan puolesta. Ei ole pilattu liiallisella madalluksella n. 4 cm ja osien laadulla. Osat pitäisi olla mainittu rekisteriotteessa, mutta katastajat eivät ole halunneet näkemänsä perusteella edelleenkään merkitä niitä.

      Katsastuksista aina läpi käytöstä, mutta pestynä katsastukseen.

      Aivan normi juttu kaiken kaikkiaan. Autollahan on ajettu vasta 220 tkm.

      • Mikäaiheuttiminkä

        Jos käyt vielä palstalla, mitä tarkoitat 0,5 km muuttomatkoja, montako keikkaa pystyy tyhjällä akulla ajamaan vai voiko laturi mennä kerta-ajosta? Jos akku on tyhjä, eikai auto edes käynnisty ja minua kiinnostaa tietää, mikä sinun akun tyhjensi? Jos laturi ei toimi, akkuhan ei lataudu, mutta jos laturi toimii, eikai akku itsestään tyhjene?


    • Herätysmaahantuonti

      Toyota Corolla 2008, 40 tkm jäähdytysnestesäiliön putkivuoto, 66 tkm jarrupalojen vaihto, jarrut laahasivat jo lähes uutena, takaisinkutsu kaasupolkimen 2010 ja ovien vuoksi 2012. 99 tkm laturihihan vaihto, 120 tkm laturinhihna (14 kk), laturi, akku (alle 2 v) vaihtoon sekä jarrupalat (60 tkm), jarrulevyt ja satulat vaihtoon, että mikä laatu Toyotassa muka on?

      Huollot tehty 10-15 tkm välein, vaihteiston öljyt vaihdettu 99 tkm ym. huoltokirjoissa määrätyt toimenpiteet, mutta ei ikinä enää Toyotaa. Mikään alkuvuosien vioista ei mennyt takuuseen, vaikka laaduttomat jarrut ovat varmasti tyyppivika, enkä niele kyllä laturin ja jarrupalojen vaihto 60 tkm:n välein, nyt sitten menee levyt ja satulatkin.

      • fffddd

        Piti kaivaa viisi vuotta vanha oma kirjoituksesi esiin ja laittaa satua jatkoksi. Voi sinua. Säälittävä.


      • eikovinuskottavaa

        Toyotan jarrupalat kestävät yleensä 250 tkm ja levyt jopa 350 tkm. Latureita ei juurikaan uusita koskaan Toyotassa. Että näin.


      • Huijataankokorjaamoissa
        eikovinuskottavaa kirjoitti:

        Toyotan jarrupalat kestävät yleensä 250 tkm ja levyt jopa 350 tkm. Latureita ei juurikaan uusita koskaan Toyotassa. Että näin.

        Mistä johtuu, että näin ei 2008 mallissa ole, ei se minustakaan ole asiallista ? Ei tämä uskon asia ole vai valehteleeko korjaamot saadakseen tiliä itselleen?


      • Asiaatoivon
        fffddd kirjoitti:

        Piti kaivaa viisi vuotta vanha oma kirjoituksesi esiin ja laittaa satua jatkoksi. Voi sinua. Säälittävä.

        Oliko sinulla jotain järkevämpää sanottavaa vai edustatko maahantuontia/korjaamoja? Säälittävää on maksaa tuollaisesta romusta turhia maksuja, totta, mutta eikö tämän keskustelun palsta ole tuoda esille tojojen ominaisuuksia ja "laatua" tänä päivänä. Jos et kestä sitä, ei ole minun ongelma, ehkä sinun kannattaa jatkaa päiväuniasi ja uskoa omiin uniisi.


      • Toyotassa.parempi
        Asiaatoivon kirjoitti:

        Oliko sinulla jotain järkevämpää sanottavaa vai edustatko maahantuontia/korjaamoja? Säälittävää on maksaa tuollaisesta romusta turhia maksuja, totta, mutta eikö tämän keskustelun palsta ole tuoda esille tojojen ominaisuuksia ja "laatua" tänä päivänä. Jos et kestä sitä, ei ole minun ongelma, ehkä sinun kannattaa jatkaa päiväuniasi ja uskoa omiin uniisi.

        Toyotan laatu on juuri ilmestyneen Autobildin laaturaportin mukaan aivan huippua. Ollut jo vuodesta toiseen. Falskvaaken oli selviytynyt ennen Fiatia toiseksi viimeiseksi. Siinäkö on laatu ja luotettavuus kohdallaan? Se on jopa eurooppalaisiinkin verrattuna häpeällisen surkealla tasolla.


      • Valmistusmaa
        Toyotassa.parempi kirjoitti:

        Toyotan laatu on juuri ilmestyneen Autobildin laaturaportin mukaan aivan huippua. Ollut jo vuodesta toiseen. Falskvaaken oli selviytynyt ennen Fiatia toiseksi viimeiseksi. Siinäkö on laatu ja luotettavuus kohdallaan? Se on jopa eurooppalaisiinkin verrattuna häpeällisen surkealla tasolla.

        Euroopassa ja Afrikassa tojotkin valmistetaan ja mitä olen näitä tojojuttuja lukenut, ei niissä ole käytetty japanilaisia osia? Minusta ei voida puhua japanilaisesta autosta, tosin jokin malli valmistetaan vielä siellä, valmistenumero alkaa JT -tunnuksella.


      • Anonyymi

        mazdoissa myös useasti jarrut jumittuivat ja aina jarrupalat ja jarrusatulat piti vaihtaa huollossa. Moottorin vuotaminen myös suuri ongelma mazdoissa


      • Anonyymi
        Toyotassa.parempi kirjoitti:

        Toyotan laatu on juuri ilmestyneen Autobildin laaturaportin mukaan aivan huippua. Ollut jo vuodesta toiseen. Falskvaaken oli selviytynyt ennen Fiatia toiseksi viimeiseksi. Siinäkö on laatu ja luotettavuus kohdallaan? Se on jopa eurooppalaisiinkin verrattuna häpeällisen surkealla tasolla.

        toyota maksanut autobildille


    • vielä.10vuotta.ajoa

      Minulla on 2000 Corolla. Ajettu vajaa 200 000. Vaihdettu etujarrupalat viime vuonna, pakokaasuanturit 2 vuotta sitten ja takaluukun toinen pumppu. Siinä kaikki. Esim pakoputkisto on alkuperäinen, samoin vesipumppu, laturi ym.

      • MistäonVaraosat

        Voiko vm. 2000 Corolla olla japanilainen, 2008 tehty Etelä-Afrikassa, ei ole käsittääkseni käytetty alkuperäiset osia vai onko laadunvalvonta heikentynyt osien osalta? Se selittäisi näiden uudempien laatuongelmat.

        JT -valmistenumeron edessä kertoo, että japanilainen, AH- on etelä-afrikkalainen eli kirjainyhdistelmä valmistenumeron edessä kertoo valmistusmaan.


      • Anonyymi
        MistäonVaraosat kirjoitti:

        Voiko vm. 2000 Corolla olla japanilainen, 2008 tehty Etelä-Afrikassa, ei ole käsittääkseni käytetty alkuperäiset osia vai onko laadunvalvonta heikentynyt osien osalta? Se selittäisi näiden uudempien laatuongelmat.

        JT -valmistenumeron edessä kertoo, että japanilainen, AH- on etelä-afrikkalainen eli kirjainyhdistelmä valmistenumeron edessä kertoo valmistusmaan.

        Kaikki Euroopassa olevat toyotat tehty Saksassa. Japanilaiset saaneet törmäystesteissä liian huonot arvosanat, joten niitä ei saa olla euroopassa


    • Corolla_2011

      Ei tyyppivikoja tai edes vikoja tähän saakka mutta eipä ole autollakaan ajettu kuin 80 tkm. Öljyt vaihdettu 10 tkm välein ja jarrut katsottu renkaiden vaihdon yhteydessä keväällä ja syksyllä. Ei ne tavallisessa ajossa paljon kulu mutta täytyy varmistaa etteivät varsinkaan takajarrut ala jumittamaan.

      • Anonyymi

        Minulla toyota verso 2.0 d4d 2011 190tkm Juuri vaidettu laturi ja nyt vaihdetaan siitä eteenpäin sähköosia merkkihuollossa. Osia tilataan belgiasta lisää kun niitä ei Suomesta tahdo löytyä. Kassakone soi polkantahtiin ja korjaamopäällikkö hieroo käsiään. Vikaa riittänyt autossa yllin kyllin. Kesäloma alkoi ja lapinreissulle piti lähteä, mutta merkkihuollossa löydetään aina uusi sähkövika autosta. Autossa kaikki valot väpättää, välin virrat häviää kesken ajon ja ohjaustehostin lakkaa muutamaksi sekunniksi toimimasta. Mulle on turha huudella toyotan ylivertaisesta laadusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla toyota verso 2.0 d4d 2011 190tkm Juuri vaidettu laturi ja nyt vaihdetaan siitä eteenpäin sähköosia merkkihuollossa. Osia tilataan belgiasta lisää kun niitä ei Suomesta tahdo löytyä. Kassakone soi polkantahtiin ja korjaamopäällikkö hieroo käsiään. Vikaa riittänyt autossa yllin kyllin. Kesäloma alkoi ja lapinreissulle piti lähteä, mutta merkkihuollossa löydetään aina uusi sähkövika autosta. Autossa kaikki valot väpättää, välin virrat häviää kesken ajon ja ohjaustehostin lakkaa muutamaksi sekunniksi toimimasta. Mulle on turha huudella toyotan ylivertaisesta laadusta.

        Miksi sinulle pitäisi huudella?
        Toyota on kaikissa uskottavissa tutkimuksissa todettu luotettavimmaksi autoksi. Jos on luotettavin niin tuskin silloin laatukaan voi olla huono, verrattuna esim. Volkkariin lähimenneisyydssä on löytynyt ties mitä suurta ja pienempää ongelmaa ja varsinkin niitä suuria joista alan lehdet ja muutkin mediat ovat meitä tietämättömiä valistaneet. Mikään auto ei ole täydellinen mutta laadussa ja luotettavuudessa merkkien välillä on isoja eroja .
        Tuulilasissakin Kamuksin tutkimuksessa Luotettavuudessa Toyota nappasi ykköspaikan ennen Volvoa ja Mersua, jotka kuitenkin arvotettiin arvostetummiksi. Volkswaagen ja Skoda eivät sijoittuneet millään mittarilla mitaten. Audilla meni vähän paremmin.


    • Anonyymi

      RAV4 hybrid 2020

      -takaovien rakenne päästää hiekkapölyn sisälle, paska rakenne eli oven alareuna suoraan takapyöräholviin eikä tiiviste pidä kunnolla

      -pyöränkulmat uutena pielessä ja pyörien tärinää korjattu takuuseen, täristää yhä eivätkä enää tutki

      -navi ja keskinäyttö sekoilevat välillä, kello jätätti ja ongelmat poistuu buuttaamalla eli virrat pois ja ovet kiinni ja uudelleen käyntiin

      -sähköinen takaluukku pysähtyy joskus noustuaan 20-30 cm, joutuu avaamaan käsin

      -vakkarikytkin ratissa temppuilee välillä

      • Anonyymi

        Ja mahdollisesti jo valmiiksi halkeilleet tukivarret joita takaisinkutsuissa vaihdellaan.
        Toinen huolestuttava takaisinkutsu on korkeajännitekaapelien kuorien sulaminen jota paikkaillaan teipillä, kuvitelkaa teipillä. Kaapelit kuumenevat vasta silloin kun ne on mitoitettu väärin ja ovat liian ohuet ja kuoret heikot.


    • Anonyymi

      Kolme pahinta tyyppivikaa,
      1. ruoste
      2. ruoste
      3.ruoste.
      lisäksi helposti jumittavat jarrut, turvavarusteista esim. automaattinen törmäyksen jarrutus ei toimi jos on tällaiset kosteat ja viileät ilmat, vaan ilmoittaa että ei ole käytössä.

      • Anonyymi

        Että ihan tällaisia "vikoja" olet hädissäsi löytänyt! Jos Toyotan vika on sinulla peräti kolme kertaa ruoste niin minulla Passatin vikoja on kuusikymmentä kertaa ruoste ja myös salatun ruotsalaistutkimuksenkin mukaan ja kaikki muut moottori ja vaihteistoviat päälle jotka todellakaan ei ole mitään pikkuvikoja tutkitustikaan. Eikä ne paljoa hymyilytä kun vielä pakkasessa kaasupoljinkin katkeaa. Ilmankos ei ole paskattia enää näkynyt missään lähelläkään rekisteröistitilastojen alkupäätä. Sorri kun vähän rönsyili tuo keskustelu mutta provoon yleensä vastataan samalla mitalla. Toki nyt kyllä vastaus oli tutkittua tietoa ilman omaa mielipidettä. Haluaisitko linkin, voisin kyllä etsiä?


      • Anonyymi

        Toyota on tässäkin ylivoimainen; ruostuu kolmeen kertaan.
        Mazdat ja muut helposti ruostuvat, ruostuvat vain kertaalleen.


    • Anonyymi

      Mulla oli joskus Carina E 1.6 bensakoneella, ja mitähän vikoja siinä nyt olikaan:

      - Maalin haalistuminen vaalean laikukkaaksi (punainen).
      - Rämisevä pakoputken nivelkohta oli ikuinen kiusa. Välillä saatiin vähän hiljenemään mutta kohta alkoi taas.
      - Vetonivel alkoi rutisemaan, uusittiin.
      - Etupyörän laakeri piti vaihtaa.
      - Lämmityslaitteen puhaltimen moottori vinkui ja vaikersi, lopulta uusittiin.
      - Lasinpyyhkijöiden moottori jumitteli, magneetit irtosi rungosta. Piti uusia.
      - Jäähdytinnestettä piti lisäillä.
      - Öljyäkin alkoi syömään puolen miljoonan kilsan paikkeilla.
      - Vilkun rele lakkasi toimimasta.
      - Niin nojoo, ei ne penkinlämmittimetkään toimineet, ja jarrulevyt vääntyili ja alkoi väpättämään, kuten on muuallakin mainittu.

      No en nyt enempää muista. Hyvä auto. Hyvin meni kyllä katsastuksesta läpi, olikohan ihan muutaman kerran jotain sanomista, niistä jarruista ehkä.

    • Anonyymi

      Ei pienintäkään vikaa, ei siis minkäänlaista. Täysin ongelmaton auto.
      Toyota.

      • Anonyymi

        Sinun kannattaisi olle kiireesti yhdeydessä terveydenhoitoon, jos et kykene näkemään Tojossa olevia vikoja.


    • Anonyymi

      Tuo on vanha lista tojotien vioista. Uusi vikalista 10 kertaa pidempi.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Edellisen vuosituhannen vuosimallisella anjoviksella ajeltu jokunen satatonneja km, kytkinpolkimen kumipinta irtosi sekä takalasi likaantuu helposti ajoviimassa.

      • Anonyymi

        Ennen kaikki oli paremmin. Nykyään autot on kertakäyttökamaa.


    • Anonyymi

      Tojotassa on kaikki maailman tyyppiviat.

    • Anonyymi

      Toyota on tunnetusti automaailman viattomin brändi.
      Ja mikä parasta, tuotteetkin ovat aivan viattomia.

      • Anonyymi

        Toyotan brändi on viaton mutta autot viallisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan brändi on viaton mutta autot viallisia.

        Kaikkiiin autoihin tulee vikoja. Toisiin ennemmin ja toisiin myöhemmin. Toyota ei siinä vikaantumisen nopeudessa pärjää alkuunkaan. VW ottaa voiton ilman muiden konsernimerkkien apuakin. Autobildin julkaisemassa tutkimuksessa saavutti melkein viimeisen sijan. Vain Fiat onnistui pääsemään edelle. Niin ja kaikistahan tulee Opeleita kun riittävästi vanhenevat.


    • Anonyymi

      Meidän Rav4:n moottorin vaihto maksoi 120000 euroa, lohkon kierteet petti 205 tkm.

      • Anonyymi

        Kallis RAV4 moottori koska maksanut
        120 000 €.
        Kallis on.


    • Anonyymi

      Tero ei lue vikatilastoja, koska katsastustilastot ovat mukavampaa luettavaa.
      Tero polttaa takassa Toyotansa korjauskuitit ja säästää vain huoltokuitit.

      • Anonyymi

        Tero on aatteen mies!


    • Anonyymi

      Miten pian on liian pian? Yariksessani on ihan syöpyneet ja ruostuneet jarrulevyt ja kuluneet epätasaisesti. Miten kauan niiden pitäisi kestää?

      • Anonyymi

        Jarrulevyjen pitäisi kestää niin kauan kunnes minimipaksuus on saavutettu.

        Jos ne kuluu epätasaisesti, syynä on usein se, että jarruja ei ole huollettu ja ne jumittaa sen vuoksi.

        Jos jarrulevyt ruostuu, käytät jarruja liian vähän ja/tai liian kevyesti ja/tai säilytät autoasi liian kosteissa olosuhteissa.

        Kumpikin asia on enemmän kiinni auton omistajasta kuin auton merkistä.


    • Anonyymi

      Toi-ota jos haluut tyyppivian.

    • Anonyymi

      Toi ota jos haluat viattoman auton ja miljoonat suomalaiset ovatkin hankkineet luotettavan Toyotan. Toyota myös sinulle, meille ja kaikille teille ja poluille.

      • Anonyymi

        Avensis uutena ostettu.
        Vaihteisto, moottori, kaikki jarrut, ajovalot,
        Eberi, taka-akseli, isarit, pakoputki, egr, käsijarru, käyttöhihna ja paljon muuta vikaa ja remonttia.

        Kaikki ollut takuuaikana mutta Toyotan ei korvaa.
        Kaiken korjautin ja maksoin takuun jälkeen.
        MIETTIKÄÄ, MIETTIKÄÄ


      • Anonyymi

        Tässä ketjussa puhutaan tyyppivoista, ei sokeasta uskosta olemattomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avensis uutena ostettu.
        Vaihteisto, moottori, kaikki jarrut, ajovalot,
        Eberi, taka-akseli, isarit, pakoputki, egr, käsijarru, käyttöhihna ja paljon muuta vikaa ja remonttia.

        Kaikki ollut takuuaikana mutta Toyotan ei korvaa.
        Kaiken korjautin ja maksoin takuun jälkeen.
        MIETTIKÄÄ, MIETTIKÄÄ

        Täysin höpö juttu tuo sinun tarinasi.Ei sinulla ole edes ollut toyotaa.


    • Anonyymi

      Mulla oli tasan yks toyota. Vm 2004corolla. Siinä tuli koko ajan vikoja. Ostin 2010 ja kilometrejä oli vasta 110000 ja jo vuoteen 2012 mennessä olin vaihtanut tai vaihdattanut bensapumpun, etupyörien laakerit, toisen etulampun, korjauttanut sähköt aika perusteellisesti en tiedä mitä kaikkee piti tehdä mutta laskusta ja tuntimäärästä päätellen hyvin paljon, laturin, akun ja viimeiseksi vaihdoin sytytystulpat. Tämän jälkeen sain tarpeekseni ja myin sen 1000€ hintaan naapurin kakaralle joka just sai kortin. Ei toyota hänelläkään kauaa kestänyt. Oli kuulemma jo vuotta myöhemmin vaihdelaatikko mennyt hajalle ja Toyota paaliin. Itse en autoa oo tuon jälkeen hommannut vaan oon ajanut Fordilla. Vaikka Ford ei olekaan kuulemma auto niin hyvä tuo mk3 mondeo ainakin on ollut.

      • Anonyymi

        Kuulostaa kuin sinulla olisi ollut 2 tojotaa. Ensimmäinen ja viimeinen ;-D

        Sama kokemus täällä. Ostin 7 vuotiaan ja vajaan 130 tkm ajetun luottopelin. Sitä sitten pääsi remppaamaan 5 tkm välein. Meni pyöränlaakerit, jäähdytin (ei osumaa kivestä, vaan muovi/metalli sauma päädystä ratkesi), ohjausakselin nivel, pyyhinkoneisto, polttoaineen tankkausputki ruostui poikki, sitten lokasuokat, takakontin pohja ja luukku yms yms yms. Muutaman vuoden jaksoin uskoa siihen, että oli vaan mahdottoman huonoa tuuria ja nyt tämän viimeisen korjauksen jälkeen edessä huolettomia kilometrejä. Sitten parannuin tästä uskosta. Ylihintaa maksettu merkistä, joka täysi pommi, iso kulutus ja ajettavuus talvella mallia "varsi edellä heitetty vasara".


    • Anonyymi

      Toyotan pohja ruostui muutamassa vuodessa. Lohkossa oli reikä ainaisen kolkotuksen jäljiltä. Paska!

    • Anonyymi

      Itselataava täyshybridi isolohko-Corolla, vm-20, 67000km, ei pienintäkään vikaa, ei kertakaikkiaan mitään, ei ollenkaan, ei.

    • Anonyymi

      Mulla on 98 hatchback.Bensatankki on ruostunut puhki.Paska auto. Virtalukko jumittaa ja vasen ovi ei mene lukkoon.

    • Anonyymi

      Neuvokaa mua kun Toyotassa palaa moottorin vika valo ja luiston esto valo ja auto toimii moittettomasti. Varotusvalo.
      Tl.😐

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1175
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      14
      1083
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe