Olen ostamassa rotu kissanpentua, jonka isä on testattu FIP-negatiiviseksi. Äitiä ei ole testattu lainkaan, ja äidin veli on vuosi sitten kuollut FIP:iin. Kuinka suuri todennäköisyys on, että FIP on periytynyt pennuille?
Olen jättänyt eläinlääkärille soittopyynnön, ja keskustelen hänen kanssaan asiasta tarkemmin kun hän soittaa, mutta halusin vielä kysellä täältäkin.
Fip:n Periytyvyys.
Pennun tuleva omista
1
133
Vastaukset
- ei periydy
Kyseessä on coronavirus joka otollisissa olosuhteissa muuntuu FIPiksi. Siis vaikka kissalla olisi coronavirus, se ei kaikissa tapauksissa FIPiksi koskaan kehity. Lähes jokaisessa kissalassa on coronavirusta, mutta FIPin saaneita kissoja on suhteellisen vähän.
Mitä parempi vastustuskyky pennuilla ja aikuisilla on, sitä todennäköisempää on, ettei coronavirus FIPiksi muunnu. Eli FIP itsessään ei ole perinnöllinen sairaus, vaan alttius sille, että coronavirus muuntuisi FIPiksi voi olla.
Lääkäri varmaan tästä sinulle antaa selvemmän selvityksen ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100871
- 75703
- 51595
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13501ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381