Meillä on 3-vuotias tyttökultsu joka on ollut koko ikänsä mahdoton "änkeäjä". Tarkoitan tällä että koira pyrkii sohvalla istuessani syliin jatkuvasti tai ainakin laittaa pään minun polvelle ja katsoo raasusti eikä sitä voi olla rapsuttamatta. Jos olen sohvalla läppäri sylissä, koira tulee ja änkee läppärin päälle, menee kyljelleen ja nostaa etu- ja takatassua ilmaan että rapsuttaisin mahasta. Välillä tuntuu että koira tulisi mieluiten vaikka minun sisään jos se olisi mahdollista, niin lähelle se tulee.
Erittäin häiritsevää tämä on silloin kun meille tulee vieraita. Koira pyrkii vieraan syliin ja rapsutusten aikana se istuu nätisti paikoillaan ja nauttii, mutta auta armias kun vieras lopettaa rapsutuksen niin koira heti kerjää lisää ja taas änkee... Vieraiden aikana koira jättää minut kylläkin rauhaan ja hakee huomiota vain vierailta. Yritän sanoa vieraille että älkää huomioko koiraa kuin hetken niin se lopettaa mutta vieraat ei ilmeisesti "kehtaa" työntää koiraa pois ja minä joudun ärähtämään sille.
Koira kyllä yleensä uskoo kun komennan lopettamaan rapsutuskerjäilyt, mutta miten ihmeessä se päivästä toiseen jaksaa ängetä?
Kultsu änkeää
7
455
Vastaukset
- Kultsukulta
Tyypillinen kultsu
- Mökö
Nimenomaan, ne ovat sellaisia. Mn annan kyll lähdöt, minä päätän milloin rapsutan, ei koira.. niin kannattaa sinunkin tehdä. Kiellä, älä päästä sitä kerjäämään.
- Tuollein teet
opeta koiralle paikka mihin komennat sen tarvittaessa.
- Tällviisiin
komenna pois, joko omalle petille, tai jonnekin, pois jaloista. Sinä päätät milloin rapsutetaan, ei koira. Ja sinun tehtäväsi on komentaa koirasi pois vieraiden luota, jossakin vaiheessa vieraat eivät ehkä enää pidä koiran jatkuvasta kerjäämisestä.
Sinun on otettava tiukempi kuri koirallesi! Tiukka EI ja työntö alas sohvalta. Jos vielä tämän jälkeen tulee niin sama uudelleen. Omistajan pitää saada koiransa alistettua!
- hdgiojpo
Veikkaisin että käytös loppuu, jollet yksinkertaisesti anna mitään huomiota. Jos koira esimerkiksi menee vapaaehtoisesti pois sohvalta kun et oli sohvalla antanut huomiota, kehu sitä ja ala silloin rapsuttaa.
- 4+12=16
Niin on meidänkin kultsu rapsutteluja kaipaava. Varsinkin minä (emäntä) olen sille tärkeä. Kun tulen töistä kotiin se tietää jo rituaalit. Nyt on kivaa kun äiti tulee. Ja täytyy sanoa, että uskomaton navigaattori sillä on päässä. Tietää kaikki reitit ja lenkit ja muistaa paikat vielä vuosienkin takaa. Iltaisin ollaan aivan lähekkäin aina siellä missä minäkin. Kultainen noutaja on seurakoira ja kaipaa ihmisen läheisyyttä. Rapsuttelussa on rajansa ja näin se on. ....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631513929Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503305Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4742764Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2721783Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321443- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611300- 771278