joka yö

klo. 00:45

En tiedä onko tämä välttämättä kummittelua, mutta minulla on allergiani takia käytössä sellainen ilmanpuhdistin jossa on automaattisesti toimiva ns. hajututka eli kun laite havaitsee vierasta hajua sen värisilmä muuttuu punaiseksi ja automaattinen imusäätö muuttuu turboksi mitä enemmän hajua on. Kaiken aikaa tuo laite on päällä ja yleensä se on hajuttomassa asunnossani jatkuvasti normaaliteholla eikä hajutunnistin yleensä havaitse vieraita hajuja.

Mutta poikkeus tapahtuu aina yöllä klo. 00:45 hajutunnistin villiintyy täysin mennen punaiseksi ja automaattisesti turboteholle aivan kuin tunnistaisi jotain todella voimaksata hajua. Itse en kyllä haista mitään erilaista tuolloin, mutta laite tunnistaa. Laite on siis täysin kunnossa eikä sekoile itsekseen koskaan paitsi juuri tuolloin öisin klo 00:45 ja sitä kestää n. 5 min. jonka jälkeen laite taas palaa normaalilukemiin. Kykeneekö tällaiset laitteet tunnistamaan esim. haamun ektoplasmaa tms? Asun paikassa jossa on kuollut useita ihmisiä vuosien saatossa.

5

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hepulis

      Usein selvin merkki kummittelusta ovat juuri toistuvat sähkölaitteiden toimintahäiriöt. Yleisintä on sähkövalojen välkkyminen sekä ongelmat matkapuhelinten ja langattomien Internet-yhteyksien kanssa. Myös paristojen ja akkujen tavallista nopeampi tyhjeneminen on tavallista. Sitä paitsi kummitteluun liittyy usein ummehtunut haju, joten hajutunnistin voi hyvinkin reagoida, jos asunnossa on kummitus.

    • Hepulis

      Lisättäköön vielä, että tuo kellonaika on hyvin otollinen kummittelulle. Kummitukset ovat päivänvalossa heikkoja ja pimeässä vahvoja. Kokeilepa jättää yövalo tai vaikka täydet halogeenit päälle yöksi. Se voi auttaa.

      • pölyäää

        Jotkut siitepölyt lähtevät liikkeelle yöllä, tai myöhään illalla, ja se voi johtaa siihen että tunnistus ilmanpuhdistimessa(hyvä pelejä) alkaa varoittamaan lisääntyneestä siitinpölystä.


    • räpsfilmaten

      Minäkin olen kuullut, että useisiin kummittelutapauksiin liittyy erilaisia hajuja, tuoksuja jne. Voisi olla tuokin pölyään:n sanoma siitepölyjuttu, mutta vähän hämmentävää että aina samaan kellonaikaan. Kokeileppa tosiaan jättää vaikka valoja yöksi päälle, jos asia häiritsee. :D

    • haha00

      sä oot hukassa :D oletko miettinyt, että laite tunnistaa pierut :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe