Olen 18-vuotias tyttö, enkä ole koskaan tanssinut. Tanssi on varmasti hienoin liikuntalaji minkä tiedän, ja aina kun näen jonkun tanssivan, haaveilen, että osaisin itsekin liikkua niin. Mulla ei kuitenkaan ole kovin hyvä rytmitaju, enkä ole kehdannut mennä minnekään tanssitunneille. Olen kerran käynyt zumbassa ja sielläkin sekosin askelissa! Mulle ongelmia tuottaa jo se kun käsillä ja jaloilla tarvii tehdä yhtä aikaa eri juttuja...!
Olen kiinnostunut varsinkin latinotansseista ja showtanssista. Olisi hienoa saada tanssia ihan omaksi iloksi vaikka pari kertaa viikossa. En siis tähtää minnekään huipulle, vaan haluaisin osata liikuttaa vartaloani ja tietysti uusi harrastus piristäisi myös arkea.
Tietäisikö joku paikkaa Tampereella, jossa saisi edullisesti tanssitunteja? Tanssikoulun ei tarvitse olla mikään iso paikka eikä välttämättä mikään tunnettu/"erityisen" hyvä. Tärkeintä on että paikka on lähellä keskustaa, tarjoaa alkeistunteja ja tunnelma on hyvä.
Missä tanssin alkeita tampereella?
9
2172
Vastaukset
- notadancer
Niin ja mikä tanssi (salsa, rumba, samba, cha cha cha jne) olisi ns. "helpoin" aloittelijalle?
- eri lajeja..
latinotansseja ei tällä hetkellä täältä löydy, mutta kaikki tanssiminen ja jumpat kehittää koordinaatiota, lihasmuistia ja nopeutta saada näytetyt liikkeet omaan kroppaan. http://www.tanssitehdas.fi/ Tuolla on aivan ihanan lämmin ja kannustava fiilis, pieni perheyritys, osaavaa porukaa, hauska tunnelma, mutta silti tehokas opin kannalta. esim. gogo tarjoaa paljon zumbaa, jamia ja muita tanssillisia tunteja, halpa kuukausimaksu varsinaisiin tanssitunteihin verrattuna, ja samalla rahalla saa halutessaan sitten käydä myös salilla, saunassa, vesijumpissa jne. Tunnit pyörii kesälläkin.
Razzmatazzilla on showta aikuisille, mutta itse en pidä talon tunnelmasta.
Vanhan Havannan Mari (liekö opettaa yhä?) on aivan ihana.
Tanssitunnit ei ole yleensä edullisia, johtunee isoista saleista peileineen - vuokrat ja satsaukset suuria.
Ahjolassa ja Sampolassa edullisempia tunteja, katso tarjonta. Myös Tanssis tarjoaa erimittaisia alkeiskursseja. - notadancer
Kiitos, tollaista tanssikoulua en ole huomannutkaan. Hyvä sijainti ja tanssit kuulostavat hauskalta. Varsinkin nykytanssi ja aikuisbaletti. Silti en ehkä viitsisi maksaa 60 e kuussa, jos käyn kerran viikossa... No tanssi on kallista, tiedän!
Muuten kyllä erittäin kiinnostavan oloinen paikka! - queenD
Hyvä paikka kokeilla on nykytanssifestivaali Nytke: www.nytke.com
- qDII
Hyvä paikka kokeilla on nykytanssifestivaali:
<a href="https://www.nytke.com">Nytke</a> - sitkeä.tanssija
Jos latinotanssit kiinnostaa, niin suosittelen parisalsaa. Siellä on paljon nuoria ja sitä voi tanssia missä tahansa maailmassa.
Ei kannata pelätä "rytmitajuttomuutta" tai sitä että sekoaa askeleissa. Ne ovat ihan tyypillisiä aloittelijoille.
Itse olen ollut sekä rymissä että askeleissa paljon huonompi kuin lähes kuka tahansa, mutta sinnikkäällä opettelulla olen kehittynyt erinomaiseksi tanssijaksi.
Ja vaikka tämä ei ehkä kuulosta näkökulmastasi kauhean lohdulliselta tai sitä voi olla vaikea ymmärtää, niin se on ollut myös siunaus, koska mitä isompia juttuja joutuu käymään läpi oppiakseen tanssimaan, sitä hienompia kokemuksia tanssista voi saada.
Joillekin tanssi sujuu alussa ihan luonnostaan, mutta he eivät pääse koskaan sellaisiin kokemuksiin joita herkemmät, mutta ehkä vähän vähemmän liikunnallisesti lahjakkaat ihmiset voivat saavuttaa. - Tarjontaapaljon
Iän perusteella salsakoulu tulee ensimmäisenä mieleen. 2-3 koulua on tarjolla, Marin koulu lopetti vuoden alussa. Niissä löytyy tunteja sekä pari- että yksintanssiin. Toinen asia, pääseekö niihin mukaan kesken kauden, eli olisi parempi aloittaa kurssien alkaessa. Kannattaa tutkia opetusohjelmia, kursseja voi alkaa kesken kaudenkin. En tiedä onko aloittelijoille show-ryhmiä, vai vaatiiko muutaman vuoden muuta perustaa.
Monilla kuntosaleilla on tarjolla liikunnallisia ja tanssillisia ryhmätunteja. En tiedä onko niissä erityisemmin opettamista tai ohjaamista, ehkä vain vapaata yritystä matkia ohjaajan liikkeitä. Tosin aika pitkälti homma toimii samoin muuallakin isommissa ryhmissä. Paritanssia kuntosaleilla tuskin löytyy.
Lavatanssiseurassa tunteja saa edullisimmin, mutta aika vähän siellä on ikäisiäsi. Kilpatanssiseurat ovat myös varteenotettavia paikkoja aloittaa, niissä edetään todella hitaasti. Ainakin pari vuotta niissä voi opetella ilman että painostettaisiin kisoihin.
Rytmitajusta ja askelkuvioista ei tarvitse huolestua, varsinkaan yhden kokeilutunnin perusteella. Muistan itsekin kuinka hankalaa oli alussa saada jalkojen lisäksi kädet toimimaan, kun aloittelin ns. kädenalitansseja, muita tansseja olin tanssinut jo vuosia. - tanssijaksi
Tuolta löytyy tanssin harrastustarjonta:
www.tanssi.net- paljonenemmän
Löytyy, mutta vain hyvin pieni osa. Googlettamalla "tanssiseurat Tampere" tai "tansssikoulut Tampere" löytyy aika kattava tarjonta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen Anna Koskela kaahasi 172 km/h
Kuvasi samalla myös videota, jonka sitten myöhemmin poisti. Jotenkin tuntuu persuilta lähtevän nyt kaikki lapasesta, va396640Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa
Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko895232Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä
Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas934815Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!
🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin64649Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan
Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa714495Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä224086Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus
Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast544037Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle
✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL1503959Miksi Marinin vasemmistohallitus ei tunnustanut Palestiinaa
kun mahdollisuus oli? Nyt sitten vasemmisto-oppositio ulvoo yhtään ääneen, että Palestiina pitää tunnustaa - onpa tode213530Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista
kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi173417