en ollut puoliksikaan niin lapsellinen
kuin sinä luulit
olin vain nuorennäköinen
mutta sisältä vanha sielu
tunsin eläneeni ennenkin
olin luultavasti ollut entisessä elämässäni
kapakkalaulajatar,joka sai naiset kateellisiksi
ja miehet kuumaksi laulullaan
paksut punaiset hiukseni
valuivat lanteilleni asti
vihreät.ilkikuriset silmäni
leiskuivat aloittaessani laulun
savuinen pieni kapakka
sivukadulla,siellä minä esiinnyin joka ilta
olin rähjäisen kaupungin yön kuningatar
minä kyllä tunsin miesten riisuvat katseet
ja heidän palavan halunsa koskettaa minua
olihan minulla monia kosijoitakin
mutta en välittänyt heistä
kukaan ei saanut sydäntäni värisemään
ei yksikään merimies saanut minua mukaansa
maailman ääriin
kerran sitten kapakkaan saapui eräs mies
huoleton hulivili,joka otti repun selästään
ja ryhtyi oitis soittamaan pianoa pitkillä
sormillaan
hän lumosi minut täysin hymyllään
joka kutitteli mukavasti kehoani
hän antoi sormensa juosta koskettimilla
ja minä annoin sydämestäni kaiken
ja lauloin rakkaudesta,niin siitä minä
lauloin
minä rakastuin soittajaan,hulivili kaveriin
lempemme hehkui kesästä talveen
talvesta kesään
sitten hän lähti
eikä tullut enää koskaan takaisin
minä jäin odottamaan
ja odotan vieläkin....
minä,vanha sielu
en minä ole puoleksikaan
niin lapsellinen kuin sinä kuvittelet
minun elämäni oli kerran
se on jo eletty
rakkauskin koettu
maailmalle laitettu
hyvä niin
en enää jaksaisikaan jos sydämeni
sykkisi kaiken aikaan kuin hullu
jollekin hulivili viikarille
suloiselle soittajalle
lemmelle !
vanha sielu
josefina paraske
0
87
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341383
- 1031085
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308842- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144614