Kenen vastuu ja tappio??

Aasiakaspalvelu...

Eli tällainen tilanne minulla:

Työskentelin kosmetologina vuokratuolilaisena kampaamossa. Lisäkseni työpaikassa työskenteli kampaamon omistaja ja toinen kampaaja vuokratuolilla, kaikki siis saman nimen alla mutta omilla toiminimillämme.

Lopetin työpaikassa viime elokuun lopussa, eli jo melkein 8kk sitten. Nyt sitten joku asiakas oli soittanut vanhaan työpaikkaani, että hänellä on lahjakortti kosmetologille. Jo aloittaessani kyseisessä työpaikassa minulla ei ollut vakituista asiakaskuntaa, joten jouduin koko ajan pitämään mielessä mahdollisen kannattamattomuuden ja toiminnan lopettamisen. Tästä syystä lahjakortteja myydessäni laitoin voimassaoloajaksi ainoastaan 3kk. Kirjoitin lahjakorttiin ostopäivän ja tekstin "voimassa 3kk ostopäivästä". Neuvoin myös työkavereitani toimimaan näin, jos he myisivät lahjakortteja asiakkaille minun poissaollessani.

Nyt oli sitten käynyt niin, että jompi kumpi työkavereistani oli myynyt lahjakortin ja unohtanut kirjoittaa siihen voimassaoloajan. Näin ollen asiakas luuli pääsevänsä vielä lunastamaan lahjakorttinsa. Tämä lahjakortti on ollut pakko ostaa viimeistään toukokuun loppuun mennessä, sillä en tietenkään myynyt niitä enää lopettamista edeltäneinä 3 kuukautena. Sanoin myös työkavereille, että älkää myykö enää lahjakortteja, koska olen jäämässä pois.

Nyt kun tämä asiakas oli soittanut vanhaan työpaikkaani varatakseen aikaa, oli ex-työkaverini ottanut asiakkaan numeron ylös ja soitti minulle ja pyysi selvittämään asian hänen kanssaan. Minä soitin asiakkaalle ja yritin selittää, että tässä on käynyt sellainen moka, että tytöt on myyneet lahjakortin ja unohtaneet laittaa voimassaolopäivän. Kerroin myös että itse myydessäni lahjakortin laitan AINA korttiin tekstin voimassa 3kk ostopäivästä ja myös ostopäivän tietenkin. Ja koska en ole ollut kyseisessä työpaikassa enää 8 kuukauteen, on lahjakortti ehtinyt vanhentua. Asiakas oli tietysti erittäin pahastunut ja halusi korvausta. Yritin selittää ettei se ole mahdollista, koska olen lopettanut yritystoiminnan ja moka ei alunperin ollut edes minun vaan jomman kumman työkaverini joka oli lahjakortin myynyt ja unohtanut siihen voimassaoloajan kirjata. Tämä ei kuitenkaan asiakkaan päähän mahtunut vaan hän edelleen oli sitä mieltä että hänen kuuluu saada jokin hyvitys. Sanoin hänelle vain että olen pahoillani etten voi tehdä asialle mitään, lahjakortti on jo moneen kertaan ehtinyt vanhentua. Asia jäi siihen.

Tietenkin itsellenikin jäi paha mieli moisesta, mutta nyt mietityttää kuka oikeasti lain mukaan on vastuussa ja kenen kuuluu kärsiä tappio? Asiakkaan? Minun? Työkaverini joka mokasi? En tiedä viekö tämä asiakas asiaa eteenpäin vai tyytyykö kohtaloonsa, mutta haluaisin varmuuden vuoksi tietää etukäteen mikä on lain mukaan oikein.

Osaako joku neuvoa? Kiitos ASIALLISISTA vastauksista. Tämä on ihan tosi juttu eikä mikään "trolli"...

2

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yritteliäsminä

      No eihän tuo nyt sen asiakkaan vika ole missään nimessä. Asiakas on ostanut palvelun, jota ei tule saamaan. Sinä olet viimekädessä noista lahjakorteista vastuussa etkä voi siirtää sitä unohtelevan työkaverin harteille, joka sen kortin on myynyt. Korvaa tälle asiakkaalle summa takaisin ja korjaa se tilinpäätökseen.

    • Kuisma.

      Olisit käynyt maksamassa leikkauksen (?) liikkeeseen ja sanonut asiakkaalle, että sinne vaan. Rahathan sinulle on kuitenkin kortista jo tilitetty.

      Välillä joutuu joustamaan omalla kukkarollakin, terv. pitkän linjan yrittäjä.

      Oikeille aasiakkaille ei pidä antaa tuumaakaan periksi, mutta tässä tapauksessa olisi kohtuus ja yleinen hyvä mieli etusijalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2693
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2480
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2101
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe