Moikka!
Sopiiko pk collie ekaksi koiraksi? Meidän perhe (olen siis 13-vuotta) asuu maaseudulla isossa oma-kotitalossa, jossa tontti. Äitini on lievästi koirille allerginen, mutta en usko, että ne "allergisoimattomat" koirat ovat mitenkäään erilaisia. Sille omalle koiralle voi tietysti siedättyä. Kuolaako pk colliet kamalasti tai haisevatko? Äitini väittää, että isommat koirat haisevat, mutta mielestäni eivät. Kertokaa omista kokemuksistanne?! Kiitos kaikille asiallisille vastaajille! (::
Hankkimassa koiraa...
10
341
Vastaukset
- LoveDoggis!
Anteeksi, ISO TONTTI! :D
- Koukkuhäntä
Heipä hei,
collie ei ole mitenkään järin kova kuolaamaan. Kannattaa heti pennusta asti kouluttaa, että ruokapöydän ääressä ei kärkytä herkkupaloja, niin ei kuolaa.
Kaikki koirat haisevat, niin pienet kuin isotkin. Varsinkin heti ulkoa tultuaan.
Collien turkin hoito, harjaus ja tarvittaessa likaisen koiran pesu pitää huolta siitä, että haisee vähemmän. Ja puhdas, hyvin hoidettu koira on aina omistajalleen ilo ja ylpeys. Koirakin voi hyvin, kun on hoidettu ja huolehdittu.
Collie tarvitsee toki muutakin liikuntaa ja aktiviteettia, kuin vain isollakin tontilla olo ja liikkuminen. On älykäs rotu ja liikunnallinen. Yhteiset ulkoiluhetket ovat koiralle ja myös omistajalle pelkkää plussaa.
- LoveDoggis!
Kiitos vastauksestasi!
Kyllä se tulisikin saamaan liikuntaa muutenkin kuin vain pihassa, mutta ajattelin vain laittaa tohon senkin asian.. (:: Kuinka nopeita oppimaan? - Muisto colliesta <3
Palveluskoirana Colliet ovat moneen muuhun rotuun nähden nopeita oppimaan.
Itselleni vain ensimmäiseksi koiraksi osui pk-collie, jolla oli paha collien kuono eli sen kirsu vuoti verta aina välillä, oli tulehtunut ja punainen. Eikä siihen oikein mikään hoito tehonnut. Siksi en uskaltanut toista ottaa, vaikka sydämeen jäikin collien tassunjälki... - 2 collien omistajaa
meilläkin oli eka koira pk collie, ja asutaan kans maaseudulla omakotitalossa ja colliesta ei hilsettä pitäis lähee niiin kauheesti ku yleensä muista koirista, mut tietysti siitä allergia oireita voi tulla, mutta jos lievästi allerginen niin ei luulisi haittaavan. pk colliet ei kuolaa melkein lainkaan, välillä vaan jos on hiki tms. mut ei oikeestaan (ainakaan meidän) ja ei haise, ainaki meijän 10kk pentu tuoksuu ihanalle!:DD ei lainkaan haise, vaikka ois ulkona ollu koko päivän, aina sellanen ihana oma hajunsa
- 2 collien omistajaa
ja ylipäätään terveitten vanhempien pentuja kannattaa ottaa!
- LoveDoggis!
Heipähei, nyt meillä on ollut tricolour-uros jo 2,5 kk ja hyvin menee ;) Äitini ei saanut allergia oireita ! Kaikin puolin ihana rotu (; Koskas teidän collieillanne lähti pentukarva ja tuli pidempi karva? Meillä on meilkein 8 kuukautinen ja on vielki pentukarva ja koska alkaa merkkailemaan? Kiitos kaikil !
- collieonistajaaa
meillä 1v trikki uros myös ja vielä on selässä ainakin pentukarvaa ja merkkailemaan alko tossa alle vuoden iässä. :D
- Onneaonneaonnea
Ihanaa! Onnea pennulle!
Vuoden vanhana tuli pidempi karva (joka vaatii paljon hoitoa). Meillä alkoi merkkaamaan siinä 8-9 kk:n ikäisenä - aluksi tosin väärinpäin, eli nojasi puuhun ja nosti ulkojalkaa ;D.
Murrosikä oli meillä tosi paha, joten pentua kannattaa kouluttaa jo hyvin ennen murrosikää. Tosin kun se meni ohi, meillä on maailman kiltein koira...
- LoveDoggis!
Meillä on kyllä tosi kiltti poika vaikka taitaa siin murrosiässä olla :) Välillä nousee niin sanotusti "kusi päähän" ,mutta muuten on kyl ihana ja tottelevainen. Tosi nopeita kyllä oppimaan ! Meillä on ollu pennusta asti pihalla vapaana vaikkei mitään aitoja ole ja ei ole karannu ku kerran ;) MEIÄN POJALLA ON KYLLÄ PYSTYT KORVAT, MUTTA MÄ EN SILTI YMMÄRRÄ MITÄ VIKAA NIISSÄ EDES ON (: ? Koira mikä koira ne on kaikki yhtä ihania vaikka oliski erilaisia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279