Toisen kulkupeli omassa ruudussa?

Epätietoinen kysyjä

Eli tilanne on tämä: autopaikasta maksan erikseen vuokraa ja tottakai haluan siihen silloin itse pysäköidäkin. Mutta mitä tehdä, kun ruutuun ilmaantuu jonkun toisen ajoneuvo? Pysäköinninvalvontaa hoitaa joku yksityinen yritys ja isännöitsijän kautta heille ilmoitus, mutta entäs jos tämäkään ei tehoa? Omat lappuni olen jo jättänyt, joten tyyppi on kyllä tietoinen, että paikka on varattu. Voiko pysäköinninvalvontayrityksen, poliisin tai jonkun muun tahon pyytää yksinkertaisesti siirtämään koslan pois? En tiedä, kenen kyseinen kosla on (iso talonyhtiö parkkiksen ympärillä kaksi muutakin talonyhtiötä) enkä todellakaan ala mihinkään lapsellisiin tuhoamis- tai sotkemistemppuihin, joihin ehdin jo törmätä netissä. Kenelläkään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?

21

2148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Estella

Jätä itse se oma autosi jonnekkin muualle! hirveää tollanen minä maksan ,minun, minä minä asenne.

• Manne-Estella

Estella on manne, siksi tälläinen asenne

• Hesekielto

-tun mutakuuppa!

• Epätietoinen kysyjä

Minne muualle? Ne harvat muut paikat ovat pari tuntia kiekolla. Ota järki käteen, miksi ottaisin sakot kun minulla on maksettu autopaikka. Ja asenteesta puheen ollen kannattaisi katsoa peiliin...

• maksan ja hallinnoin

Estellalle varmaan sitten sopii että tuon tavaroitani ja joskus ehkä itsenikin kämppääsi, koska sillähän ei mielestäsi ole mitään väliä kuka maksaa...

• estella sontiasia.

itse pysäköin autoni niin ettei väärin pysäköijä päässyt ajamaan pois.

pari kertaa ko hoitoa ja auto ei enää tullut p-paikalleni.

vaati kyllä tarkkailun ja turpaanveto valmistelun sille jos väärinpysäköijä olisi alkanut rikkomaan tai siirtään väkisin autoani.

• Parkkipete.

Ovenkahvoja voi käydä kokeilemassa, että onko ovet lukittu ja kädet on vaseliinissa ym.

• vissanen

Voit ottaa auton rekkarista selville omistajan ja ottaa yhteyttä häneen? Kysy, mitä varten parkkeeraa sun ruutuusi. Joskus voi syynä olla sekin, ettei vaan tajua tekevänsä väärin.

• Maksukiristystä

Jos kerran jätetty viestilappuja, niin luulisi normaaliälyisen tajuavan asian.

Itselläni vastaava tilanne korjautui vasta kun isännöitijälle esitin kirjallisen ilmoituksen paikan maksun tilapäisestä maksamatta jättämisestä em. syyhyn vedoten.

Tämä aiheutti sen, että hän suostui 3 (kolme) kertaa hankkimaan pysäköintivirhemaksun ääliölle joka ei kehotuksistani (joita oli myös kolme kappaletta) uskonut.

Eli idiootteja löytyy !

• Epätietoinen kysyjä

Tänks, tuota voisi kokeillakin.

• estella

Tuo toisen auton liikkeelle päästämisen estäminen on muuten rikos! Toisen paikalle parkkeeraminen ei sinänsä oo kun siinä ei vaaranna ketään. Ja aika lapsellista on avautua noin pienestä. Jätä vaikka oma autosi naapurin paikalle ja haistata hänelle pitkät paskat :) ei kaiken tartte olla niin justiinsa.

• idiootti estelle

Oletko estella idiootti? Kyllä kaiken mikä on sovittu, niin sen on oltava justiinsa niin. Oletko joku ääliö joka ajelee toisten varatuille/maksetuille paikoille? Vai oletko kiukkuinen, lapsellinen teini?

• mitä sitten

Yhyy. Mikä rikos se muka on? Aravaa kiinnostaako?

• oppia ikä kaikki....

Eräs naapurissa vieraileva nuorimies ajoi autonsa talon parkkipaikalle ja jätti autonsa ihan minne sattui. Kerran poika jälleen kerran jättänyt autonsa minun auton perään ja kehoitin kylään pistäytymään tullutta sisartani ajamaan autonsa pojan auton perään, jotta nuorimies saa nauttia omaa lääkettään. Tyhmyyksissäni kuvittelin pojan lähtevän ovelta ovelle kyselemään voisiko joku tulla siirtämään autonsa pois edestä - aivan kuten me asukkaat jouduimme usein tekemään.

No, nuorimies ei ollut moksiskaan vaan jätti oman autonsa meidän autojen väliin ja lähti kaverin kyydillä iltaa viettämään. Seuraavan kerran kun tarvitsin autoani, niin nuortamiehen auto oli edelleen autoni perässä. Vuorokausi myöhemmin nuoren miehen olinpaikka oli tuntematon ja autonavaimet oli tietenkin hänen taskussaan. Nuorimies ei oppinut yhtään mitään. Ainoastaan minä opin uuden näkövinkkelin ongelmanuorten asenteesta.

Kannattaa ottaa huomioon kun opettaa oman parkkiruutunsa luvatonta käyttäjää, että voi sattua kohdalle niin rauhallinen kaveri, että soittaa hinnasta välittämättä erittäin kiireellisen hinausautopalvelun. Ja hinausauton maksajan ei välttämättä ole sen tilaaja vaan toisten kulkua estänyt auton omistaja. Sattaa näet olla ettei toisen auton poispääsyä saa estää omalla autolla vaikka kyseinen parkkiruutu olisi ihan itse maksettu.

• siirrä syrjään

Olisit pyöritellyt sen mulkun auton pois, henkilö auto kaatuu helposti muutaman miehen voimin. On kokeiltu.

• kaikkea sitä löytyy

Puhdasta piittaamattomuutta. Jotkut eivät vain välitä kuin omasta navastaan.
      Ei siinä auta naapurin tai poliisin kirjoittamat lappuset.

Mitä mieltä olette siitä, että taloyhtiössä on lämpötolppapaikkojen lisäksi parkkiruutuja, joita eivät talon asukkaat saa käyttää sakkolappua saamatta? Lämpötolppapaikkoja ei riittänyt kaikille halukkaille ja ilman lämpötolppaa jääneet eivät saaneet käyttää maksuttomia parkkiruutuja, vaan ne oli pidettävä tyhjinä talossa asumattomia vieraita varten.

• fdtghsrj

Tönäisepä sitä autoa oikein kunnolla. Hyvällä säkällä siitä pärähtää varashälytin soimaan. Sitten vaan odottelet, että omistaja saapuu paikalle. Tönimistä voi jatkaa kauankin, kyllä se omistaja ennemmin tai myöhemmin paikalle tulee. Testattu käytännön elämässä toimivaksi keinoksi!

• harmaapeura

Taloyhtiöillä pitäisi olla (vaan harvallapa on) toimintakuvio näiden tilanteiden varalle. Normaalikuviohan on, että jätetään lappu, minkä jälkeen ko. autoa ei enää näy mailla halmeilla. Jos olisi näkynyt ilman lappuakaan.

Pääsääntöisesti taloyhtiön parkkiksilla pysäköinti on liikennemerkein kielletty, poislukien varatut ja vieraspaikat. Näin ollen väärin pysäköinnin asianomistajana on taloyhtiö. Eli isännöitsijän kuuluisi autopaikan varanneen pyynnöstä ryhtyä toimenpiteisiin väärin pysäköineen poistamiseksi.

Meidän taloyhtiön vieraspaikkoja on neljä 4 tunnin kiekkopaikkaa. Jos arkipäivänä joku säilyttää autoaan yli 4 tuntia sa hän siihen lapun missä on auton rekkari, päiväys ja kellonaika, sekä maininta että seuraavalla kerralla saa sakot. Se toimii arkisin päiväsaikaan, mutta ei siis iltaisin ja viikonloppuisin. Ilmeisesti tuo ei kuitenkaan ketään häiritse koska taloyhtiö ei ole asiaan puuttunut. Isännöitsijähän ei viikonloppuisin ole töissä, eikä huoltomiehen päivystykseen kuulu nämä. Minun autopaikalla on kahdesti ollut vieras auto, mutta oma autoni oli tuolloin korjaamolla just ne 2 päivää. Ihan kuin joku olisi tiennyt... Joten en ottanut nuppia.
      Tuolloin mietin, että paikkavarauksessa pitäisi lukea mikä nro paikan olet varannut, jolloin voisit vaikka itse kutsua poliisin (jos isännöitsijä ei sitä tee) kirjottamaan sakot, ja todistat oikeutesi varaussopimuksella (usein kuitti). Sitä kertaa odotellessa, olisi kai suotavaa taloyhtiöiden sopia näistä. Ihan arkipäivää taitavat yleisesti ottaen olevan.

• Varastettu

Kerran omassa ruudussani oli vieras auto ja kävinkin laittamassa lapun ikkunaan. Auto ei kadonnut ruudusta. Soitin akelle ja kysyin rekisterinumron perusteella haltiaa, sitä ei kerrottu mutta annettiin poliisin numero jonne voin soittaa. Auto oli pari päivää aikaisemmin varastettu, tai siis otettu luvatta käytöön. Muutaman tunnin kuluttua poliisi kävi siirtämässä auton.

• Sunair500

Tilaa hinuri ja hinauta se kaupungin varikolle! Itse joudut maksamaan ensiksi 100€, mutta sen saa takaisin, jos auton omistaja lunastaa autonsa ulos varikolta.
      Näin täällä lahdessa toimitaan

• Mattikattiratti

Siipiveikkoja löytyy joka lähtöön. Ikäänkuin olisi kiva maksaa siitä, että joku idiootti ajaa omaan ruutuun. Pitkin korvia vaan sellaisille!
      Sitten voi myös ottaa valokuvia ja tulostaa kauppojen ilmoitustauluille vaikka "Myydään auto, hinta 200 euroa" ja tietty siihen lisäksi auton omistajan puhelinnumero ja nimi (AKE).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe