ALANYA!!!!!???

guy

Kertokaa jotain... tai siis kaikki hyvät vinkit ja kokemukset ko. paikasta kun tämä matkamiehen pää hajoo kun joutuu odottaan 24.7 asti ennen kuin pääsee sinne!! kiitos jo etukäteen!

11

4378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emppu

      Kävin siellä. Huippu paikka. Mutta älä mene sellaisiin pikku bussehin koska ne ei ole laillisia enään. Ja sieltä löytyy suomalainen ravintola Heikin baari, siellä on telkkari jossa on suomen kanavat :)

      • ???

        Siis olit Turkissa ja olit SUOMALAISESSA BAARISSA KATSOMASSA SUOMALAISIA TV KANAVIA!

        Olit siis aivan turhaan Turkissa! :(


    • Turkiye

      Itse olen ollut jo neljä kertaa Alanyassa. Se on mielestäni aivan paras paikka ja sieltä löytyy kaikkea mitä ainakin minä lomaltani hain. Turkki ja Alanya kyllä yleensä on sellainen paikka jota yleensä rakastaa tai vihaa. Harvoin olen kuullut sellaisia "ihan kiva" kommentteja. Itse olen luonnollisesti aivan rakastunut tuohon maahan :D Alanya on hyvä paikka koska siellä on aina lähes varma aurinko,hyvät rannat,ystävälliset ihmiset (tosin poikkeuksia tietenkin), hyvä palvelu,edulliset hinnat, paljon discoja ja shoppailupaikkoja jos ei jaksa joka ilta lähteä vaikka discoon.Ensikertalaisena kannattaa kokeilla myös jotain retkeä joka myös avartaa vähän enemmän turkkilaista kuvaa. Esimerkiksi vuoristoretki näyttää ihan erilaisen kuvan turkkilaisesta elämästä kuin Alanyan kaupungin turistikeskus. Käykää myös ihmeessä Sataman yläpuolella olevissa ravintoloissa,yhteen on jopa ilmainen kuljetus, Panorama niminen ravintola. Ja vielä vinkkinä että ota ihmeessä ekana yönä jo hotellihuoneeseesi ilmastointi :D

    • Jeps

      Joo tosiaankin kannattaa ottaa heti se ilmastointi. Muuten kyllä aivan huippupaikka. Siellä on kaikille jotain. Kannattaa jos vaan voi niin vuokrata skootteri. N. 15€ päivä. Ei oo paha hinta. Skootterilla pääsee hyvin joka paikkaan. Oli kiva mennä esim. alanyan korkeimmalle huipulle suoraan skootterilla ja ajaa bussien ohi missä näytti että ihmiset kuolee sinne kuumuuteen. Ja kaiken huippu on se että ne skootterit on 90 kuutioisia. Esim yksi skootteri mikä vuokrattiin niin kulki ku oli 2 ihmistä kyydissä ni huiput 105km/h. Tosi jees. Basaari ei oo kyllä kauheen kiva paikka. Ne on siellä aivan yli tyrkkyjä. Samaa ne siellä basaarissa myy kuin kadullakin. Jos ostaa jotain vaatteita,aurinkolaseja jne. niin MUISTA TINKIÄ. Esim ostin aurinkolasit eka myyjä pyys 55 € ,loppuhinta oli 5€ =D. kaikesta hinnasta vähintään 40-50 % pois.Rantakadulla kivoja ruokapaikkoja. Kaiken huippu on se että siellä on Mcdonalds ja Burger king. Tosi hyvät mätöt burger kingissä. Ja tuliaisia jos ostaa ni kannattaa tosiaan vertailla hintoja. En muista paikan nimeä mutta siellä rantakadun yhdessä"päädyssä" on kauppa missä on kaikkea. Ja halvalla.Kun sinne kauppaan menee niin sulle tulee oma myyjä mukaan joka kantaa kaiken mitä haluut ostaa.Esim. ostettiin kaulakorut missä luki riisiin kirjotettuna oma nimi ja sit se laitettiin sellaseen kapseliin niin makso 2,5€. Ei paha hinta. ALANYA ROKS

      • guy

        ...kiva kun vaivauduitte kertomaan noinkin pitkiä juttuja!!!! (=
        Lisää odoteltais....


      • turkkifani
        guy kirjoitti:

        ...kiva kun vaivauduitte kertomaan noinkin pitkiä juttuja!!!! (=
        Lisää odoteltais....

        jos et oo ennenkäyny niin älä vaan osta basaareilla myytäviä hajuvesiä..niis vettä ja tilkka hajua!turkissa oikeat hajuvedet on kalliita.oon käyny 6kertaa turkis,marmariksessa,icmelerissä ja alanyassa..laiva risteilyt on halpoja about 18-20e jaruoka sisältää hintaan.ja maisemat ihanat!rauhallista(:..verrattuna basareiden vilinään,heh!ja muista tingata basaareilla.tykkään paikasta tosi paljon,ainoat miinukset on lapset jotka kerjää tai myy rannekoruja..saattavat kokeilla takataskuja salaa ym..tarkkana!ja basaareilla liian yli ampuvaa kauppaamista suomalaiseen makuun!eli rahoista ja omaisuudesta kandee huolehtia(:muuten nautinnollista matkaa,olen itse lähdössä heinäkuussa(:taas..heh


      • Milja82
        guy kirjoitti:

        ...kiva kun vaivauduitte kertomaan noinkin pitkiä juttuja!!!! (=
        Lisää odoteltais....

        Hei!
        Huomasin että olet lähdössä 24.7. Alanyaan, menetkö Finnmatkoilla? Olen lähdössä kyseisenä päivänä viikoksi Alanyaan siskoni ja poikakaverini kanssa:) Alanya ja koko Turkki on minulle jo tuttu paikka sillä olen toiminut siellä matkaoppaana useamman kauden mutta aina palaan uudestaan! Heinä- elokuussa on yleensä todella kuuma joten päivisin ei paljoa muuta jaksa kuni olla rannalla tai altaalla. Iltaisin kannattaa tutustua kaupungin monipuoliseen ravintola tarjontaan sekä ostoksiin basaarialueella. Yöelämän parhaat paikat löytyvät satamasta ja meno on keskikesällä hurjaa;) Jollekin retkelle kannattaa myös osallistua niin kohteesta saa enemmän irti...


      • Milja82
        Milja82 kirjoitti:

        Hei!
        Huomasin että olet lähdössä 24.7. Alanyaan, menetkö Finnmatkoilla? Olen lähdössä kyseisenä päivänä viikoksi Alanyaan siskoni ja poikakaverini kanssa:) Alanya ja koko Turkki on minulle jo tuttu paikka sillä olen toiminut siellä matkaoppaana useamman kauden mutta aina palaan uudestaan! Heinä- elokuussa on yleensä todella kuuma joten päivisin ei paljoa muuta jaksa kuni olla rannalla tai altaalla. Iltaisin kannattaa tutustua kaupungin monipuoliseen ravintola tarjontaan sekä ostoksiin basaarialueella. Yöelämän parhaat paikat löytyvät satamasta ja meno on keskikesällä hurjaa;) Jollekin retkelle kannattaa myös osallistua niin kohteesta saa enemmän irti...

        Vastaukseni siis 6 vuotta myöhässä :S


      • Very Original..
        Milja82 kirjoitti:

        Vastaukseni siis 6 vuotta myöhässä :S

        X) Ha haa..
        Turkin feikkihajuvesistä tulin tänne lukemaan, kun itselläkin sellaisia mukaan tarttui.. Mutta tän palstan ehdottomasti parasta antia oli toi Milja82:n vuosikertaviesti.. :) reps..


      • "anne"
        Very Original.. kirjoitti:

        X) Ha haa..
        Turkin feikkihajuvesistä tulin tänne lukemaan, kun itselläkin sellaisia mukaan tarttui.. Mutta tän palstan ehdottomasti parasta antia oli toi Milja82:n vuosikertaviesti.. :) reps..

        Löysin ketjun, kun tytärtxt ja pyysi etsimään Burger Kingin tai Mäkin osoitteet Alanyassa.

        On vuosi 2011 :D


    • vinkkinä muille

      feikkihajuvesien ostajille vinkkinä, laittakaa imurin ilmansuodattimeen ennen imurointia niin tulee kivan raikas ilma samalla eikä tarvi heittää tarpeettomana pois :) Ostin itekin sellaisen, lomalla toimi ihan hyvin mutta arkena ei kestä riittävän pitkään. No eipä ollut kyllä kalliskaan :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1763
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1441
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      889
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      225
      852
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe