hamsterille koiran ruokaa---> TÄH

nomnom123

joo siis oon iha ulapalla, saako hamsterille antaa pedigreen koiran nappuloita? :D
nii ja niitä matoja :---D en oo tienny et hamsteri on kaikki ruokane.

mut saaks tälläsii nappuloita antaa?
kuva:

http://aijaa.com/0006710031771

mitäs jos annankin joskus vääriä koiran nappuloita?

23

2673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • banshee_

      Saa antaa ja hamsulle pitäisikin antaa n. pari kertaa viikossa esim. lihaa tai kananmunaa. Eli siis hamsterit OVAT kaikkiruokaisia.

    • sdfhökshfösf

      Saa antaa, mutta vain lisänä eli ei missään nimessä pelkstään noita. Niitä voi vaikka sekoittaa siemenseokseen, ovat hyvä eläinproteiinin lähde.

      Noissa on kuitenkin melkoisesti lisäaineita, että sen vuoksi en itse antaisi.

    • nomnom123

      voi ei, annoin jo se sille D:

      mutta eihän se siitä kuole? :D

      • minä itse!

        Ei se kuole!


      • Anonyymi
        minä itse! kirjoitti:

        Ei se kuole!

        Ei nii


    • Jöötä

      Tuskin kuolee, mutta jos syöttää marketin hamsteri/jyrsijäruokaa niin se voi johtaa pidemällä aikavälillä kasvaimiin ja elinten virheelliseen toimintaan koska sisältävät yleensä _jumalattomasti_ lisäaineita eikä ruoka loppujen lopuksi ole kovin monipuolista...

      Ja tässä kätevä sivu :)
      http://www.hamsteriyhdistys.fi/hamsteritietoa/hoito-ohjeet/syyrianhamsterin-perushoito/

      Foorumilla kannattaa käväistä, siellä pureudutaan asioihin paljon syvällisemmin :))

      • Anonyymi

        Olen antanut mun hamsterille ihan kaupasta ostettua hamsteri ruokaa... Siinä kyllä lukee että ei ole lisä aineita ja on ihan monipuolista, voko sitä antaa vai vaihdanko ruoan?


    • omnom1234

      siis jos antaa hamsterin ruokaa se voi johtaa kasvaimiin ja elinten virheelliseen toimintaan?? en usko :3

      • ghrdhtf

        Kyllä, lisäaineet voivat aiheuttaa esimerkiksi kasvaimia. On useitakin hamsterinruokia, jotka ovat täynnä lisäaineita ja joita ei kannattaisi antaa.


      • Jöötä

        Eih, vaan jos annat ns. markettimuonaa = S-marketista, Halpa-hallista yms. ostettua hamsterinruokaa niin se sisältää paljon lisäaineita koska laatuun ei kiinnitetä paljon huomiota
        mutta
        jos ostat eläinkaupasta hamsterinruokaa niin se on laadukkaampaa---> vähemmän lisäaineita ja monipuolisempaa---> terveellisempää ruokaa.

        Pikkuisena ohjenuorana voi pitää sitä että jos ruoka sisältää kirkkaan punaisia, vihreitä yms. värisiä maissipalleroita, jätä se hyllylle tai jos se näyttää sisältävän vain kauraa.

        Esimerkiksi. Altromin Hamsteripelletti, Hamster Crispy, Harry Hamster ja Hamster Nature ovat hyväksi havaittuja ruokia, näitä ja monia muita hyviä ruokia saa eläinkaupasta.

        Eli markettimuona bad, eläinkaupparuoka good!

        Ps. linkittämäni yhdistyksen foorumilla on keskustelua hamsterinruuista


      • katsokaasisältöjä
        Jöötä kirjoitti:

        Eih, vaan jos annat ns. markettimuonaa = S-marketista, Halpa-hallista yms. ostettua hamsterinruokaa niin se sisältää paljon lisäaineita koska laatuun ei kiinnitetä paljon huomiota
        mutta
        jos ostat eläinkaupasta hamsterinruokaa niin se on laadukkaampaa---> vähemmän lisäaineita ja monipuolisempaa---> terveellisempää ruokaa.

        Pikkuisena ohjenuorana voi pitää sitä että jos ruoka sisältää kirkkaan punaisia, vihreitä yms. värisiä maissipalleroita, jätä se hyllylle tai jos se näyttää sisältävän vain kauraa.

        Esimerkiksi. Altromin Hamsteripelletti, Hamster Crispy, Harry Hamster ja Hamster Nature ovat hyväksi havaittuja ruokia, näitä ja monia muita hyviä ruokia saa eläinkaupasta.

        Eli markettimuona bad, eläinkaupparuoka good!

        Ps. linkittämäni yhdistyksen foorumilla on keskustelua hamsterinruuista

        Ei se aina ihan näinkään mene. Eläinkaupanruoista suurimmassa osassa on lisäaineta. Tässä erittäin valaisevia postauksia aiheesta (löytyy, kun googlailee):

        http://blog.lavendershamstery.net/2011/05/hamstereiden-siemenseoksista.html

        http://blog.lavendershamstery.net/2011/08/hamstereiden-siemenseoksista-osa-2.html

        http://blog.lavendershamstery.net/2012/03/hamstereiden-siemenseoksista-osa-3.html


      • vielätarkennan
        katsokaasisältöjä kirjoitti:

        Ei se aina ihan näinkään mene. Eläinkaupanruoista suurimmassa osassa on lisäaineta. Tässä erittäin valaisevia postauksia aiheesta (löytyy, kun googlailee):

        http://blog.lavendershamstery.net/2011/05/hamstereiden-siemenseoksista.html

        http://blog.lavendershamstery.net/2011/08/hamstereiden-siemenseoksista-osa-2.html

        http://blog.lavendershamstery.net/2012/03/hamstereiden-siemenseoksista-osa-3.html

        Lisään vielä.. Eli pääosin eläinkaupanruoat ovat markettiruokia parempia, eli marketista ei ainakaan kannata ostaa! Mutta tässä esimerkiksi lisäaineet mainitsemissasi eläinkaupparuoissa:

        Hamster Crispy: E320, E321, E102, E132, E110, E124
        Altromin hamsteripelletti: Ei lisä- eikä säilöntäaineita
        Harry Hamster: Tietoa ei löydettävissä, mutta ei ole myöskään mainintaa "lisäaineeton"
        Hamster nature: E320, E321, E102, E132, E110, E124

        Yllä olevien lisäaineiden vaikutukset:

        E320 Butyylihydroksianisoli - Aiheuttanut syöpää eläinkokeissa, voi aiheuttaa muutoksia DNA:ssa C-vitamiinin kanssa käytettynä. Käytetään säilöntäaineena.
        E321 Butyloitu hydroksitolueeni - Mahdollisesti karsinogeeninen (syöpää aiheuttava), sisäeritysjärjestelmän toimintaa ja immunologista järjestelmää häiritsevä. Käytetään säilöntäaineena.
        E102 Tartratsiini, atsoväri, jolla saadaan aikaan keltainen pigmentti. Voi aiheuttaa iho-oireita, kilpirauhaskasvaimia, sekä hyperaktiivisuutta.
        E132 Indigotiini, indigo-värin synteettinen versio. Voi allergisoida.
        E110 Paraoranssi, atsoväri joka voi aiheuttaa hyperaktiivisuutta. Kielletty Norjassa ja oli aiemmin kielletty myös Suomessa.
        E124 Kokkeniilipunainen, mahdollisesti karsinogeeninen, voi vahvistaa astman oireita.


    • minä itse!

      Kyllä, niille voi antaa koiran KEKSEJÄ jyrsittäväksi. Niille voi myös/pitää antaa jauhomatoja. Kuvassa oleva nappula... Ei välttis...

      • kjhkgljkhlkhjk

        Yhtälailla voi antaa nappuloita kuin keksejäkin. Ainoastaan lisäaineet huomioitava, joita on kyllä ihan samoin kekskeissäkin..


    • Jennakani11

      Saako kanillekkin antaa koiran ruokaa? Itselläni niitä on kaksi ja yski koira ja muuten,saako koiran näitä tavallisia luitakin antaa??

      • Hamsteriinaa

        Ei kumpaakaan, koska kani on kasvissyöjä ja hamsteri taas kaikkiruokainen.


    • sama ruoka...

      Mutta mua vaan kiinostaa,että eikö ruokakaupoissa ja eläinkaupoissa myyö joitain samoja ruokia? Nii eiks se sit oo iha sama vaikka ostais sitä marketista sitä ruokaa?:D

      • trhjryjtyhrthde

        Ei myydä samoja. Markettimössöt sisältää useimmiten eniten lisäaineita, eikä niissä ole tarpeeksi huomioitu juuri hamsterien ravintoainetarpeita. Eläinkaupan ruoissa tämä on yleensä onnistunut paremmin, vaikka lisäaineiden suhteen tulee silti olla tarkkana.


    • sama ruoka..

      Kyllä kuule myydään! Esim niitä mitä onkaan best friend (tai en muista mitä se oli, mutta vihreessä pussissa on) myydään myös eläin- ja ruokakaupoissa:)

      • ELäinkaupasta ruokaa

        Mustissa ja Mirrissä olen nähnyt best friend menun, ihmettelen kyllä miten sellainen on sinne otettu.... Muissa eläinkaupassa en markettiruokia ole nähnyt


    • jennakani11

      ok! Kiitos:)

    • Anonyymi

      Heippa mä siis omistan hamsterin ja kyselen nyt että miten sais hamsun niinku kiinnostuu jostain virkkeestä

    • Anonyymi

      En tiiä voiko kaikenlaisia koiran nappuloita antaa hamstereille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9343
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2760
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      154
      2513
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1356
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe