Täystypistettu dobermanni

sordp

Onko tietoa mistä voisi hankkia täystypistetyn dobermannin uroksen?
ja vastauksia vain kysymykseen eikä mihinkää muuhun poikeavaa kiitos!

16

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luomu dobberi

      virosta, venäjältä...nyt noin lyhyimmiltään.. Aikuisia täystypättyjä voi löytyä suomestakin mut toine et onko niitä myynnissä

    • Bronco

      Venäjältä tai Latviasta saa minun mielestä hyviä koiria. Itelläni on Venäjän tuonti ja olen todella tyytyväinen.

    • hoosronja

      suomessa ei mun mielestä saa typistää enää -.- en oo ihan 100% varma

      • Oopsie daisy

        Suomessa EI saa typistää ja se on 100% totuus. Typätyt ei pääse näyttelyyn Suomessa ja typpääminen täällä katsotaan eläinrääkkäykseksi. Taitaa aloittajakin jollain tasolla tietää että se on rääkkäystä, koska sanoi ettei saisi muuta kommentoida kuin että mistä typätty koira. Sääli typättyjä. Typpäämisestä tulee aina ympärileikkaus mieleen. Hirveetä tuskaa vauvalle kun se esinahka leikataan pois ja sama pätee koiraankin.

        Otathan ketjun alottaja huomioon, että ne korvat pitää teipata ylös, jotta ne sitten rustottuu. Muuten ne korvat jää lupaks.


      • Oopsie daisy
        Oopsie daisy kirjoitti:

        Suomessa EI saa typistää ja se on 100% totuus. Typätyt ei pääse näyttelyyn Suomessa ja typpääminen täällä katsotaan eläinrääkkäykseksi. Taitaa aloittajakin jollain tasolla tietää että se on rääkkäystä, koska sanoi ettei saisi muuta kommentoida kuin että mistä typätty koira. Sääli typättyjä. Typpäämisestä tulee aina ympärileikkaus mieleen. Hirveetä tuskaa vauvalle kun se esinahka leikataan pois ja sama pätee koiraankin.

        Otathan ketjun alottaja huomioon, että ne korvat pitää teipata ylös, jotta ne sitten rustottuu. Muuten ne korvat jää lupaks.

        *kun koiralta typätään korvat tai häntä tai molemmat


    • loda

      Venäjältä saa ja on todella hyviä kenneleitä, kuhan jaksaa soitella ja ottaa selvää :)
      Itselleni tuli koira alkuvuodesta ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Korvien teippauksesta tuli hyvät ohjeen koiran mukana!

      • rkgrkgkgrg

        Mikä kenneli oli kyseessä? :-)


    • hörji

      Semmosia vuoden tai puolentoista vuoden ikäisiä typättyjä on myynnissä tasaisin väliajoin. Moppe kasvaa ja käytös reipastuu ja ihmiselle tulee vetelät housuun.

      En ota kantaa typpäykseen mutta pentua pitää kouluttaa alusta lähtien eikä vasta viiden kuukauden päästä kun se on jo aikuisen kokoinen. Rajat ja rakkaus.

    • Rodun alkuperämaasta Saksasta käsittääkseni saa? Kannattaa tutustua hyvin Eviran vaatimuksiin siittä mitä rokotteita ym. koiralla tarvitsee olla kun tuo muualta.

    • Typistystä vastaan!!

      Kuinka kehtaat!? Typistäminen on Suomessa eläinrääkkäystä!
      Koira puhuu elekieltä, johon tarvitaan suurin osin häntää.
      Ilman häntää koira ymmärretään helposti väärin.

      Typistettäessä hännästä ei saa poistaa
      kolmasosaa enempää.
      Joten tuskin löydät laillista täystypistettyä.

    • sunshine_hki
      • älä liioittele

        Olen nähnyt, ja sinun pointtisi on?? itse asiassa tällä kasvattajalal oli isä että emä, todella tilava omakotitalo todella isolla aidatulla pihalla jossa koirat oli irti. En näe mikä ongelma tässä on.. ainut että pari pentua saattaa typätä per pentue - koska joka maassahan ei ole kieltoa että näyttelyihin sais viedä typättyä, toisin kuin täällä


      • djifopsjo
        älä liioittele kirjoitti:

        Olen nähnyt, ja sinun pointtisi on?? itse asiassa tällä kasvattajalal oli isä että emä, todella tilava omakotitalo todella isolla aidatulla pihalla jossa koirat oli irti. En näe mikä ongelma tässä on.. ainut että pari pentua saattaa typätä per pentue - koska joka maassahan ei ole kieltoa että näyttelyihin sais viedä typättyä, toisin kuin täällä

        Kävitkö kennelissä vai uskotka kaiken mitä kirjoitetaan?


      • älä liioittele
        djifopsjo kirjoitti:

        Kävitkö kennelissä vai uskotka kaiken mitä kirjoitetaan?

        Kyllä olen käynyt juuriha sanoin että ''olen nähnyt'' ja ollaan kasvattajan kanssa tiiviisti yhteydessä, jos ei koiran kuulumisen kannalta niin ihan muuten vainkin. Itse olen vielä aika keltanokka näyttelyhommissa, niin kasvattaja on tullut jopa tänne Suomeen asti neuvomaan kädestä pitäen miten se homma hoidetaan ja näyttänyt pari kertaa puolestani jotta koira saisi paremmat tulokset kuin näin keltanokan näyttämänä. Joten ei kannata yleistää että kaikki olisivat pentutehtailijoita varsinkin jos joltain pennuilta saatetaan typätä korvat ja häntä


      • njklnkö
        älä liioittele kirjoitti:

        Kyllä olen käynyt juuriha sanoin että ''olen nähnyt'' ja ollaan kasvattajan kanssa tiiviisti yhteydessä, jos ei koiran kuulumisen kannalta niin ihan muuten vainkin. Itse olen vielä aika keltanokka näyttelyhommissa, niin kasvattaja on tullut jopa tänne Suomeen asti neuvomaan kädestä pitäen miten se homma hoidetaan ja näyttänyt pari kertaa puolestani jotta koira saisi paremmat tulokset kuin näin keltanokan näyttämänä. Joten ei kannata yleistää että kaikki olisivat pentutehtailijoita varsinkin jos joltain pennuilta saatetaan typätä korvat ja häntä

        Kunhan tarkistin : ) hyvä että olet löytänyt luotettavan kasvattajan. Tosiaan jos aikoo hankkia koiran niin pitää aina käydä paikanpäällä. Sitä sokkona ostamaan kun jotku tekee raakaa bisnestä.


    • perkeleenperkele

      Typpäys... jos haluaa pystykorvaisen koiran, jalostaa sellaisen. Koira ei välitä ulkonäöstä, omistaja välittää ja koiran ei koskaan pidä olla statussymboli. Typpäys oli vain koiratappeluiden ja koirien vartiokäytössä uhmakkuuden lisäys.

      Vituttaa ne dopermannien omistajat jotka juuri hankkivat dopermannin kun se on "pelottava" rotu ja sitten inisevät että ihmiset pelkää, kun meijän Moppe on niin ihana, vaikken epäilekään, dopermanneilla on mitä ihanin luonne.

      Statussympolikoirat päätyvät epävakaaseen käteen eikä koira ole onnellinen kun sen todellisia tarpeita ei huomioida vaan rehvastellaan. Näin kaupungilla täystypätyn dopermannin, jolla oli huivi kaulassa, hihna oli kettinkiä ja se raivosi täysiä toiselle koiralle täydessä markkinakadulla.

      SItten nämä fifi-ihmiset joihin te viittaatte. en pidä niistäkään. niille o n juuri että oi kuinka söpö, taas se helvetin ulkonäkö! Entä koiran terveys? joidenkin koiran selkään on kehitetty rypykät jotka oikeasti on geenivirhe joka aiheuttaa koiralle vakavia sairauksia. "no kun se on nätti niin mitäs se haittaa että koira kituu." Koira on koira! Luonne ja lemmikki, eivät mitään leikkikaluja että kato kuinka iso penis minulla on tai että mullon maailman kaunein lapsi. Koira on kehitetty palvelemaan ihmisten tarpeita, jopa seurakoirat ovat missionissa tasapainottaa perhettä.

      Toki ulkonäöllä on hieman väliä, vaikkapa iso, keskikokoinen, pieni, pitkä vai lyhyt karva, mutta ekana pitäisi olla aina LUONNE!

      Asennevammaisille ei ollenkaan koiria.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1346
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      924
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      829
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      784
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      783
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      764
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe