Asuntojen keskimääräinen myyntiaika jo yli 11 vuotta Espanjassa
Espanjan pankkien ongelmaisiksi kirjaamien luottojen määrä kasvoi maan keskuspankin mukaan helmikuussa 3.8 miljardilla eurolla, eli hieman vähemmän kuin tammikuussa. Koska ongelmaluottojen osuus koko lainakannasta kuitenkin nousi yli 8%:n, asiasta on kirjoitettu aina ulkomaita myöten. Ongelmaluottojen kokonaismäärä oli helmikuussa 143.8 miljardia euroa, eli vielä aika vähän verrattuna siihen, mitä se on kohta.
Myynti siis aloitettu 2001.
Toistaiseksi Espanjan pankit ovat vain tyytyneet takavarikoimaan velallistensa asuntoja. El Confidencialin mukaan joka neljännessä asuntokaupassa ostajana on pankki. Asuntojen rahaksi muuttaminen ei kuitenkaan ole helppoa, sillä asunnon keskimääräinen myyntiaika on tällä hetkellä 11.4 vuotta [varmaankin aika teoreettinen luku]. Tarjontaa riittää lehden asiantuntijan mukaan kahdelle miljoonalle ostajalle.
Eurooppakko voi hyvin? vain muulin kuvitelmissa jotka on syvääkin syvempi uni.
Varmaan kysyy pitkää pinnaa.
16
<50
Vastaukset
- minä vaan
Ei vaadi pitkää pinnaa.. En ole myymässä Espanjassa... Enkä ole myymässä Suomessakaan... Makselen lainani pois ja asun onnellisesti perheeni kanssa omassa talossani.Mahtaa vaatia pitkää pinnaa odottaa -70% rommia vuodesta toiseen ja kärvistellä vuokralla odottaen tuota suurta profetiaa toteutuvaksi.
- Luki.
Sinulle vaan näin lyhyesti,en odota -70% odottamalla.
Sehän näyttä tulevan itsekseen sieltä ja prosentit on enemmän kuin mainitsemasi se on -90% koska asunto kauppa on oikkasen jäissä,erikoisesti ok-talojen kohdalla.
Miksi olet palstalla kun et myy etkä osta silti kiinnostaa hinnat?
Mahtaa vaatia pitkää pinnaa maksaa ikivelkaa kärvistellen velkaloukussa,ja turha on tulla äpittämään ettei ole mitään tiukkaa,tiedän paremmin kuin sinä itse kuinka kauheeta sinulla on maksaa kun palstalle tulet lievittämään tuskaasi ,ostit liian ajoissa ja nyt joudut kärsimään,nimittäin koko 2000 luku on menetetty hintojen suhteen lasku on sen verran suuri,nousut valuu ilmaan. - minä vaan
Luki. kirjoitti:
Sinulle vaan näin lyhyesti,en odota -70% odottamalla.
Sehän näyttä tulevan itsekseen sieltä ja prosentit on enemmän kuin mainitsemasi se on -90% koska asunto kauppa on oikkasen jäissä,erikoisesti ok-talojen kohdalla.
Miksi olet palstalla kun et myy etkä osta silti kiinnostaa hinnat?
Mahtaa vaatia pitkää pinnaa maksaa ikivelkaa kärvistellen velkaloukussa,ja turha on tulla äpittämään ettei ole mitään tiukkaa,tiedän paremmin kuin sinä itse kuinka kauheeta sinulla on maksaa kun palstalle tulet lievittämään tuskaasi ,ostit liian ajoissa ja nyt joudut kärsimään,nimittäin koko 2000 luku on menetetty hintojen suhteen lasku on sen verran suuri,nousut valuu ilmaan.Sinulle tiedoksi että omasta talostani on velkaa jäljellä noin 60 000€. Asuntojen hinnat kiinnostaa sillä että olen ajatellut myydä 2 sijoitusasuntoani pois joskus hamassa tulevaisuudessa, mutta en vielä 10-20 vuoteen. Antaa vuokralaisten hoitaa laina pois ja tuoda vaurautta perheelleni.
(ps. kirjoitan tällä hetkellä osoitteesta Kiraly utca 51, Budapest, mutta huomenna jo kotiudun suomeen)
- Luki.
Olisi siinä palstan joensuulaiselle lkv välittäjälle työn sarkaa,epäilen kumminkin että hän lähettäisi edelleen vietiä näin,kauppa käy kuin siimaa ja myytäviä kohteita on mistä valita.
- Luki.
Lisää on tulossa.
Hollantikin pääsemässä AAA-maineestaan?
"Ambrose Armoton" Daily Telegraphista kertoo luottoluokituslaitos Fitch Ratingsin harkitsevan Alankomaiden vapauttamista AAA-tittelistään. Tämän hän on kuullut Fitchin analyytikolta, joka mainitaan jutussa nimeltä, joten asiassa lienee jotain perää. Syynä Fitchin huoleen on Alankomaiden yhä paheneva asuntomarkkina- ja -velkatilanne. Tuoreimpien arvioiden mukaan tämä osa maan taloutta on nyt "koomassa".
Hollantilaisten velkajuhlista on kirjoitettu paljon tälläkin palstalla, mutta jos haluatte aiheesta pahimmat vaihtoehdot yhteen niputtavan kertauksen, niin Ambrosen hyytävä selonteko kannattaa lukea. - Luki.
Unohdin tuolle minä vaan mainita kun ei näköjään tiedä että Luki asuu omassa velattomassa ok-talossa.
Siis askeleita edellä ja tietää kuinka on mukavaa kun ei maksa ilmaa. - Luki.
palstalla aina silloin tällöin siis aina ilmestyy näitä sijoittajia,ja sitten menee hetki ja onkin luu kurkussa,kun on itse havainnut saman ettei se oikein ole kanattavaa kaikkine kuluineen.
10-20 vuotta siihen mahtuu monta mutkaa matkaan.Oliko ne asunnot suomessa? - minä vaan
Miksi siis sinä pyörit täällä palstalla jos et ole ostamassa/myymässä asuntoasi. Miksi et ole myynyt asuntoasi ajoissa pois suuren -90% romahduksen jaloista? Miksi et myy hintaan 200 000€ ja osta rommin jälkeen takaisin hintaan 20 000€ ja tee selvää rahaa 180 000€? Kerrotko minulle oi suuri Luki?
- minä vaan
Sijoitusasuntoni sijaitsee Suomessa.Kumpikin on jo puoliksi maksettu ja kummassakin pysyvät vuokralaiset.Toisessa jo 7v toisessa 3v. Siinä olette ihan oikeassa, että itsekin pidän tämänhetkisiä hintoja korkeina, enkä ole kiinnostunut ostamisesta tällä hetkellä. Voisin harkita asuntojen myyntiä, mutta olen katsonut paremmaksi odottaa nuo asunnot velattomiksi ja myydä vasta sitten. Myöskin osaksi sen takia seurailen hintojen kehitystä. (saanko eläkkeeni lisäksi 200 000€ vai 600 000€ bonuksen)
- 77889956666666666666
minä vaan kirjoitti:
Sijoitusasuntoni sijaitsee Suomessa.Kumpikin on jo puoliksi maksettu ja kummassakin pysyvät vuokralaiset.Toisessa jo 7v toisessa 3v. Siinä olette ihan oikeassa, että itsekin pidän tämänhetkisiä hintoja korkeina, enkä ole kiinnostunut ostamisesta tällä hetkellä. Voisin harkita asuntojen myyntiä, mutta olen katsonut paremmaksi odottaa nuo asunnot velattomiksi ja myydä vasta sitten. Myöskin osaksi sen takia seurailen hintojen kehitystä. (saanko eläkkeeni lisäksi 200 000€ vai 600 000€ bonuksen)
Tästä nykyään niin paljon paasataan miten ihmisten tulisi itse hoitaa omat eläkkeensä omilla sijoituksillaan. Myös tyypillisesti jotkut nyt jotain 40 vuotiaat kiroavat näitä pakkoeläkejärjestelmiämme ja sanovat haluavansa ja pystyvänsä itse paremmin hoitamaan eläkkeensä omilla nerokkailla sijoituksillaan.
Todellisuudessa jos näistä pakkoeläkkeistä lähdettäisiin luopumaan, niin jo ennen tätä pitäisi tämä piensijoittajan asema ja koko sijoitusinfra saada sillä tavoin vakaalle pohjalle että ylipäätänsä olisi asiallisia ja turvallisia sijoituskohteita tavallisille yksittäisille piensijoittajille. Nythän piensijoittajaa jo lähtökohtaisesti pidetään vain nyljennän kohteena jolta pitää vetää rahat pois kun hänellä katsotaan sitä olvan liikaa silloin jos kerran säästämässä tai sijoittamasa on.
Nykyoloissa pankissa makaaville säästöille maksetaan korkeintaan inflaatioprosentin verran korkoa. Ja kun tästä korosta sitten peritään vielä 30% pääomatuloveroakin, niin pankkitalletukset ovat poissuljettu yksinkertaisena säästämismuotona.
Sijoittaa rahansa siis pitäisi johonkin. Mutta aina se saatanallinen niin monessa vaiheessa moneen kertaan tapahtuva verotus tapaa syömään kaiken. Todella hyvin pitää onnistua jo siihen jos mielii omillaan pysyä ja kaikki verot, maksut, velvoitteet ja välittäjien palkkiot veroineen hoitaa. Asuntojen vuokralla pitäminen ostamisine ja myynteineen on tässä verotussuhteessa yksi ihan pahimmista, ja tätä asuntoihin liittyvää verotusta ollaan koko ajan vaan vielä lisäämässä.
Itse asiassa ihmisten omassa käytössään olevat asunnot jo aiotaankin realisoida heidän eläkkeidensä jatkoksi. Näin siksi kun eläkkeitä on tarkoitus leikata(tämä tullaan tekemään indeksien kanssa venkoilemalla ja siis inflaatiolla). Yksittäiset eläkeläiset näitä realisointisopimuksia(n.s käänteinen asuntolaina) jo pankkien kanssa tekevätkin. Kyllä se joidenkin yksittäisten n.s. arvoasuntoja omistavien osalta jonkin verran toimiikin tällainen, niin että siitä voi saada merkittävästikkin eläkkeeseen lisää. Mutta jos tavallisten ihmisten tavallisia asuntoja tulee realisoitavaksi, ja nimenomaan vielä markkinoille yhtäaikaa ja massoittain, niin eipä niistä silloin niin paljon mitään ole saatavaissa hyvä jos ylipäätänsä kelpaamaan jollekkin saa. Nuorille vauraille ei kelpaa alkuunkaan, ja ne jotka eivät ole vauraita saavat asuntonsa muutenkin sossusta tai kunnalta ilmaiseksi.
No kyllä ainakin ne vähänkin fiksummat eläkkeiden leikkaajasuunnittelijat tämän asian ymmärtävätkin, mutta tärkeintähän heille onkin se että eläkkeet saadaan leikattua tai siis luistettua niiden maksamisesta.
- Luki.
Enhän minä samaa ostaisi jos möisin,en edes ilman ottaisi vastaan jos päättäisin vaihtaa maisemaa.
Asuntoni on siis niin halvalla ostettu ettei sillä olisi mitään vaikutusta -90%.
Mutta viimme elokuussa laitoin lihoiksi uudeltamaalta arvokiinteistön.
Mutta nyt en ole ostamassa,seuraan tarkkaan kun asuntojen hinnat luisuvat alaspäin,juuri äsken katsoin erään kohteen joka pikkasen säväytti,kuukauden ollut myynnissä ja tiputti -20% siis kuukaudessa toisesssa kohteessa sama,molemmat kohteet on rantatonteilla.
Nämä siis ok-taloja.Omalla rannalla.Muistathan tämän vielä Lukilla ei ole oma lehmä ojassa.- Tuskin sentään
Jos sinun asuntosi muka on ostettu niin halvalla, niin kyseessä voi olla ainoastaan purkukelpoinen homeloukku, joka ei kelpaa kenellekään, etkä itsekään siinä kauan voi asua ilman jättimäistä remonttia (joka maksaa paljon enemmän kuin asuntosi arvo). Eli en usko tuohon väitteesi ollenkaan, tuskin edes asut omistusasunnossa, eikä sinulla taatusti ikinä ole ollut sijoitusasuntoja.
ps. Edes Kreikassa tai Espanjassa ei asuntojen arvot ole tippuneet lähellekään -90%. - 44455666666668888888
Tuskin sentään kirjoitti:
Jos sinun asuntosi muka on ostettu niin halvalla, niin kyseessä voi olla ainoastaan purkukelpoinen homeloukku, joka ei kelpaa kenellekään, etkä itsekään siinä kauan voi asua ilman jättimäistä remonttia (joka maksaa paljon enemmän kuin asuntosi arvo). Eli en usko tuohon väitteesi ollenkaan, tuskin edes asut omistusasunnossa, eikä sinulla taatusti ikinä ole ollut sijoitusasuntoja.
ps. Edes Kreikassa tai Espanjassa ei asuntojen arvot ole tippuneet lähellekään -90%.Paljon alle markkinahintojen ostaminen edellyttää ostajalta myyjän huijaamisessa onnistumista. Tällainen taas ei hevin onnistu asuntomarkkinoilla vaikka asunnoista, asuntomarkkinoista ja kaupoista mitään ymmärtämättömiä asunnon myyjiä paljonkin on. Ei onnistu siksi koska tällaisiin isompiin kauppoihin tulee aina mukaan välittäjiä ja pankkikin ja myyjä kyselee jo omaisltaankin jos ihan pihalla on.
Ei niitä kauppakirjojakaan nykyään missään tuvan pöydällä myyjän kanssa väännetä. Ja erityisesti jos myyjällä on asunto vielä jonkun lainan panttina pankissa, niin kyllä siellä katsovat että suht. asiallinen hintakin asunnosta saadaan.
- minä vaan
siis miksi et myy asuntoasi, jos profetiasi -90% on varma? Mikäli minä tietäisin tuollaisen asian 100% varmaksi, niin myisin jopa sukkahousut anopin jaloista ja odottelisin rommia rahakasan päällä.
- Luki.
Eihän se ole varma,mutta kymmeniä prosentteja markkinahinnoista,niin kuin nyt äskeisellä kahdella kohteella oli kuukaudessa laskenut -20%.
Veikkaukseni on yleisellätasolla vuosia kestävä lasku.
En maksa vuokraa,vaan olen ostanut kohteen niin edullisesti ettei -90% tuntuisi missään.
Tiedän että markkina hinnalla arvioituna kohde on neljäkertaa kalliinpi kuin maksamani hinta.
Että silleen.romahdusta tuskin tulee vaan laskua monta vuotta.kymmeniä prosentteja aivan helposti 50% pahin olisi 90%.- Luki.
Hyvinkin monissa kohteissa on hinnat laskenut 20-30% kun kauppa ei käy niin kuin esim.vuosi sitten.
Kun ostan kohteen niin tiedän kohteen arvon olevan sen hetkisellä arvolla moninkertainen,en siis osta markkina hinnalla tai edes -50% laskullakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724384Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003830Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363509- 513110
- 402598
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182519Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222312- 231966
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151732Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?341691