Asuminen veden äärellä

mitämieltäolette?

Hei,
Sattumien kautta saimme veden äärellä olevan talon asuttavaksemme. Asuinalue on siis rannikolla. Talo on ihana, mutta huoli lasten turvallisuudesta stressaa. Olen kovasti miettinyt, että miten lasten kanssa asutaan turvallisesti vedn äärellä? Nyt kun lapset ovat vielä päiväkodissa, asia ei ole ongelma, kun kykenemme koko ajan vahtimaan lapsia, kun ovat pihalla, mutta entä kun he menevät kouluun?

Epäilen, ettei 7-v. lapseen voi vielä luottaa niin, ettei hän varmasti mene veden lähelle päästyään koulusta. Olemme miettineet kahta vaihtoehtoa, eli lastenhoitajan palkkaamista tai sitä, että toinen meistä tekee sen pituista työpäivää, että on kotona lasten päästyä koulusta. Miten muut ratkaisevat ongelman?

4

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • munmielestä

Me vietämme mökillä kesäisin pitkiä aikoja ja mökki on perinteisesti veden äärellä. Normaalisti pidämme lapset sisätiloissa. Toisinaan ulkoilutamme heitä esimerkiksi oman lenkin yhteydessä tai pidämme heidät ulkona kytkettynä.

Meillä on pihalla myös pieni aitaus, jossa lapset voivat olla. Ostin tuolta nettikaupasta aitamateriaalit (http://interbauen.fi/aitaverkko-25m-strong-pvc-50x100-2-5mm.html) ja askartelin itse parissa illassa kivan aitauksen. Lapset ovat viihtyneet myös siellä hyvin.

Lapset saa kyllä hyvällä koulutuksella kuuliaiseksi, mutta en luottaisi niihin kuitenkaan tällaisessa asiassa. Siksi kannattaa varautua etukäteen, niin ei tarvitse katua myöhemmin.

• Jorpakkoon mars!

Lapset on opetettava elämään veden ääressä ja vedessä (ja sen alla) Tietty jos on maakrapu joka on aikasemmin itse nähnyt vettä vain lasissa ja kuralätäkössä, niin onhan se vaikeaa, kun asiat pitää ensin opetellla itse ja sitten siirtää se tietotaito jälkikasvulle. joo.

• lapsuus muistoja

Itse olen asunut lapsena suuren joen rannalla ja meillä oli ihan yksinkertiasestesti kiellettyä mennä yksin rantaan ja se toimi.

Kyllä lapset aika hyvin tottelee kun vaan muistaa kertoa mitä ei saa tehdä ja muistuttaa asiasta aina välillä.

• Uimataitoa

Jos rannassa on kuitenkin aika matalaa, ei kouluikäisillä pitäisi olla suurta vaaraa. Tärkeintä on, että eivät lähde uimaan syvälle päin. Useimmat kouluikäiset osaavat uida ja uimataitoa kannattaakin harjoitella ahkerasti, myös talvella uimahallissa. Jos lapsi ei osaa yhtään uida kouluiässä niin ei auta kuin vahtia itse tai palkata hoitaja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      23
      2413
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1640
    3. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      251
      952
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      276
      931
    5. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      907
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      893
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      814
    8. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      110
      739
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      46
      725
    10. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      8
      698
    Aihe