Digipiirturikortti virosta

eipäiväriitä

Kellään tietoa mistä sieltä saa toisen digikortin ? puhetta on vain viron korteista.

30

1197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipäiväriitä

      Kerro jo tiedät,mangneetti kun sekoittaa uuden auton.

      • 87k

        Ei tietenkään sotke, sehän vastaa vain sitä, että auto olisi paikallaan.

        Ei siellä autossa ole mitään GPS-systeemiä joka tietäisi liikkuuko auto tai ei.

        Ja vaikka olisikin, niin sun logiikalla sitten esim laivan kyydissä auton koneet sekoaa myös, mittari ei saa tietoa että auto liikkuu, mutta silti se menee eteenpäin noin 35km/h

        Eli kyllä magneetilla saa pidettyä sen tauon tien päällä, tosin silloin pimenee myös nopeusmittari, mutta kyllähän sitä osaa kierroslukumittaristakin sen oman nopeuden päätellä, tai vaikkapa navigaattorista


      • autoinssi
        87k kirjoitti:

        Ei tietenkään sotke, sehän vastaa vain sitä, että auto olisi paikallaan.

        Ei siellä autossa ole mitään GPS-systeemiä joka tietäisi liikkuuko auto tai ei.

        Ja vaikka olisikin, niin sun logiikalla sitten esim laivan kyydissä auton koneet sekoaa myös, mittari ei saa tietoa että auto liikkuu, mutta silti se menee eteenpäin noin 35km/h

        Eli kyllä magneetilla saa pidettyä sen tauon tien päällä, tosin silloin pimenee myös nopeusmittari, mutta kyllähän sitä osaa kierroslukumittaristakin sen oman nopeuden päätellä, tai vaikkapa navigaattorista

        Onko huomioitu mangeetin käytössä auton omaa tietokonetta, siitä saa tar-
        kistettua ajoneuvon liikkeet, vaikka mitä kikkailua käyttää.


      • 87k
        autoinssi kirjoitti:

        Onko huomioitu mangeetin käytössä auton omaa tietokonetta, siitä saa tar-
        kistettua ajoneuvon liikkeet, vaikka mitä kikkailua käyttää.

        Jos "kaikki" auton laitteet luulee että auto on paikallaan, silloin ei kerry tietoja.

        Joo, ja kohta alkaa tulemaan legendaa miten jokaisesta purusta, lastauksesta, tankkauksesta, oven avaamisesta, kännykän käytöstä, turvakamerasta ja ties mistä saa auton liikkeet selville vaikka kuinka tarkkaan.

        Ja usein autoissa on vain yksi nopeusanturi, jolloin magneetti tosiaan lamauttaa nuo kaikki laitteet, eli auto luulee että se on paikallaan.


      • VT-12
        87k kirjoitti:

        Jos "kaikki" auton laitteet luulee että auto on paikallaan, silloin ei kerry tietoja.

        Joo, ja kohta alkaa tulemaan legendaa miten jokaisesta purusta, lastauksesta, tankkauksesta, oven avaamisesta, kännykän käytöstä, turvakamerasta ja ties mistä saa auton liikkeet selville vaikka kuinka tarkkaan.

        Ja usein autoissa on vain yksi nopeusanturi, jolloin magneetti tosiaan lamauttaa nuo kaikki laitteet, eli auto luulee että se on paikallaan.

        Kyseessä ei ole mikään legenda se että auton ja kuskin liikkeitä saadaan monesti selvitettyä ihan ilman piirtureita ja digikortteja. Tiedän tämän v. 2008 itselleni sattuneesta kuolonkolarista. Jos et iyse ymmärrä tiedä mitä kaikkea informaatiota jää kuormauksista,puruista,kulkukoreista,luvista,tankkauksista niin kovin vähäinen tieto sulla on tiedon siirtymisestä tiedon valtateillä. Auton liikkeet ja sen aikana kertyneet kilometrit ja tunnit pitää myös olla todellisuudessa suoritettavissa eli jos auto on liikkunut paikasa a paikkaan b vaikka viidessä tunnissa ja matkalla on ollut pituutta kilometreissä vaikka määrä joka edellyttäisi toteutuakseen sadan kilometrin KESKITUNTINOPEUTTA on onnettomuustutkijalle jokseenkin vaikea selittää miten kyseinen ajosuorite on tehty vaikka piirturi kertoo auton ja kuljettajan olleen tauolla eli paikallaan!! Tämä siis ihan esimerkkinä egtä on turhaa ja todella typerää kuvitella että magneetilla tai useammalla digikortilla ajamisella voisi päästä turvaan rikkeistä JOS tapahtuu vakavampi onnettomuus.


      • 87k
        VT-12 kirjoitti:

        Kyseessä ei ole mikään legenda se että auton ja kuskin liikkeitä saadaan monesti selvitettyä ihan ilman piirtureita ja digikortteja. Tiedän tämän v. 2008 itselleni sattuneesta kuolonkolarista. Jos et iyse ymmärrä tiedä mitä kaikkea informaatiota jää kuormauksista,puruista,kulkukoreista,luvista,tankkauksista niin kovin vähäinen tieto sulla on tiedon siirtymisestä tiedon valtateillä. Auton liikkeet ja sen aikana kertyneet kilometrit ja tunnit pitää myös olla todellisuudessa suoritettavissa eli jos auto on liikkunut paikasa a paikkaan b vaikka viidessä tunnissa ja matkalla on ollut pituutta kilometreissä vaikka määrä joka edellyttäisi toteutuakseen sadan kilometrin KESKITUNTINOPEUTTA on onnettomuustutkijalle jokseenkin vaikea selittää miten kyseinen ajosuorite on tehty vaikka piirturi kertoo auton ja kuljettajan olleen tauolla eli paikallaan!! Tämä siis ihan esimerkkinä egtä on turhaa ja todella typerää kuvitella että magneetilla tai useammalla digikortilla ajamisella voisi päästä turvaan rikkeistä JOS tapahtuu vakavampi onnettomuus.

        Miksi sitten käytetään piirtureita.

        Kun kerran on noin SINUN kännkyät, firman omat seurantalaitteet, tankkaukset, kulkuluvat, ovien avaukset, kuormakirjat, valvontakamerat, hälyttimet ja ties mitkä :)

        ELi voisit lopettaa ton paskan jauhamisen, oot samaa asiaa jo usean vuoden jauhanut, myös ennen vuotta 2008, kohta toi tapahtuma on varmaan sulla tapahtunut jo 2010

        Eli magneetin käyttö tuo mahdollisuuden että tulee hieman isompi sakko 45 minutin aikana, mutta ei lainkaan sakkoa seuraavan 40320 minutin aikana

        Jos taas ajaa ilman magneettia, saattaa tulla hieman pienempi sakko seuraavan 40320 minutin aikana, kumman siis valitsisi?

        Tulee mileen yksi palstan pelle, joka oli jotunut ylittämään ajoajan kahdella tunnilla, hänellä oli kaksi vaihtoehtoa

        A ajaa ilman korttia määränpäähän, jolloin on mahdollisuus saada hieman isompi sakkoa seuraavan 2 tunnin aikana, jos poliisit sattuu pysäyttämään, mutta myöhemmin ei mitään seuraamuksia

        B pitää korttia pesessä, jolloin on mahdollisuus saada hieman pienempi sakko kuukauden sisällä, jos poliisit sattuu pysäyttämään.

        No idiootti valitsi B:n ja parin viikon päästä sitten poliisit pysäytti, ja tuli se "hieman pienempi" sakko


      • VT-12
        87k kirjoitti:

        Miksi sitten käytetään piirtureita.

        Kun kerran on noin SINUN kännkyät, firman omat seurantalaitteet, tankkaukset, kulkuluvat, ovien avaukset, kuormakirjat, valvontakamerat, hälyttimet ja ties mitkä :)

        ELi voisit lopettaa ton paskan jauhamisen, oot samaa asiaa jo usean vuoden jauhanut, myös ennen vuotta 2008, kohta toi tapahtuma on varmaan sulla tapahtunut jo 2010

        Eli magneetin käyttö tuo mahdollisuuden että tulee hieman isompi sakko 45 minutin aikana, mutta ei lainkaan sakkoa seuraavan 40320 minutin aikana

        Jos taas ajaa ilman magneettia, saattaa tulla hieman pienempi sakko seuraavan 40320 minutin aikana, kumman siis valitsisi?

        Tulee mileen yksi palstan pelle, joka oli jotunut ylittämään ajoajan kahdella tunnilla, hänellä oli kaksi vaihtoehtoa

        A ajaa ilman korttia määränpäähän, jolloin on mahdollisuus saada hieman isompi sakkoa seuraavan 2 tunnin aikana, jos poliisit sattuu pysäyttämään, mutta myöhemmin ei mitään seuraamuksia

        B pitää korttia pesessä, jolloin on mahdollisuus saada hieman pienempi sakko kuukauden sisällä, jos poliisit sattuu pysäyttämään.

        No idiootti valitsi B:n ja parin viikon päästä sitten poliisit pysäytti, ja tuli se "hieman pienempi" sakko

        Ilmeisen nuoruuden ja kokemattomuuden lisäksi olet jonkinverran yksinkertainen kaveri. Toivottavasti ilmeisellä autonkuljettajan uralla saat jossain vaiheessa sen verran järkeä ja kokemusta ettei katselukantasi ole noin yksinkertainen ja suppea. Useimmat meistä kyllä vuosien kuluessa ymmärtävät että ratin pyörittämiseen kuuluu myös muutakin kuin lain ja säädösten rikkomista. Sinulle siis ilmeisen aloittelevana kuljettajana saattaa tulla tilanne jossa haet kuorman jotain jostain ja kun olet saanut kuorman päälle niin mietipä miten moneen paikkaa kuormauksesta lähteekään kun paperit ja muut olet kuitannut. Puhumattakaan että olet lastannut adr-tavaraa. Mieti vielä että miksi sinä joka teet tienpäällä työtä olet vapaaehtoisesti lähtenyt rikoksen tielle??! Miksi sinä työntekijänä otat vastuun oikeuden edessä rikollisista tapahtumista vain siksi että työnantajasi saisi rahansa ja tuon vastuun otat niskoillesi vielä ilman minkäänlaista korvausta.

        Oletko muuten tietoinen miten kalliiksi saattaa magneetin käyttäminen tulla tietyn merkkisen kuorma-auton kohdalla sen vaihdelaatikon kanssa?? Oletko tietoinen mitä tapahtuu kun elektronisesti ohjatussa vaihdelaatikossa menee pakkivaihde päälle ajon aikana syystä että magneetti on laatikon kyljessä??


      • 87k
        VT-12 kirjoitti:

        Ilmeisen nuoruuden ja kokemattomuuden lisäksi olet jonkinverran yksinkertainen kaveri. Toivottavasti ilmeisellä autonkuljettajan uralla saat jossain vaiheessa sen verran järkeä ja kokemusta ettei katselukantasi ole noin yksinkertainen ja suppea. Useimmat meistä kyllä vuosien kuluessa ymmärtävät että ratin pyörittämiseen kuuluu myös muutakin kuin lain ja säädösten rikkomista. Sinulle siis ilmeisen aloittelevana kuljettajana saattaa tulla tilanne jossa haet kuorman jotain jostain ja kun olet saanut kuorman päälle niin mietipä miten moneen paikkaa kuormauksesta lähteekään kun paperit ja muut olet kuitannut. Puhumattakaan että olet lastannut adr-tavaraa. Mieti vielä että miksi sinä joka teet tienpäällä työtä olet vapaaehtoisesti lähtenyt rikoksen tielle??! Miksi sinä työntekijänä otat vastuun oikeuden edessä rikollisista tapahtumista vain siksi että työnantajasi saisi rahansa ja tuon vastuun otat niskoillesi vielä ilman minkäänlaista korvausta.

        Oletko muuten tietoinen miten kalliiksi saattaa magneetin käyttäminen tulla tietyn merkkisen kuorma-auton kohdalla sen vaihdelaatikon kanssa?? Oletko tietoinen mitä tapahtuu kun elektronisesti ohjatussa vaihdelaatikossa menee pakkivaihde päälle ajon aikana syystä että magneetti on laatikon kyljessä??

        Kuten sanottu, magneetti ei toimi automatisoiduissa laatikoissa, mutta perusautossa auto vain "luulee" että se on paikallaan tyhjäkäynnillä, koska mikään ei saa autossa tietoa sen liikkumisesta.

        Ja mitä mahtaisi esim metallitehtaan työntekijä sanoa tässä tilanteessa:

        Olet ollut töissä 10 tuntia, ja lähdössä kotiin, olet jo vaihtanut siviilit päälle ja 10 metriä ennen kellokorttikonetta tulee pomo sanomaan "nyt alas istumaan, et mene senttiäkään eteenpäin 45 minuttiin" no arvaa vaan istuuko se duunari siinä 10 metrin päässä kellokorttikoneesta odottamssa 45 min, että pääsee lähtemään kotiin....

        Tuskin,

        Sama juttu kuljetusalalla, mutta siinä odotus voikin olla yli 10 tuntia, kun ollaan esim 5km päässä kotoota.

        Ja kerro ihmeessä tuon tapauksen diaarinumero, niin haetaan se tuomio oikeudesta, ne kun on julkisia asiakirjoja, niin katotaan miten on seurattua autoa mainitsemillasi keinoin.

        Niin, magneetti kyljessä ajo on yhtä vaarallista kun auton vieminen lautan kyytiin, auto luulee olevansa paikalla, mutta silti menee eteenpäin


      • VT-12
        87k kirjoitti:

        Kuten sanottu, magneetti ei toimi automatisoiduissa laatikoissa, mutta perusautossa auto vain "luulee" että se on paikallaan tyhjäkäynnillä, koska mikään ei saa autossa tietoa sen liikkumisesta.

        Ja mitä mahtaisi esim metallitehtaan työntekijä sanoa tässä tilanteessa:

        Olet ollut töissä 10 tuntia, ja lähdössä kotiin, olet jo vaihtanut siviilit päälle ja 10 metriä ennen kellokorttikonetta tulee pomo sanomaan "nyt alas istumaan, et mene senttiäkään eteenpäin 45 minuttiin" no arvaa vaan istuuko se duunari siinä 10 metrin päässä kellokorttikoneesta odottamssa 45 min, että pääsee lähtemään kotiin....

        Tuskin,

        Sama juttu kuljetusalalla, mutta siinä odotus voikin olla yli 10 tuntia, kun ollaan esim 5km päässä kotoota.

        Ja kerro ihmeessä tuon tapauksen diaarinumero, niin haetaan se tuomio oikeudesta, ne kun on julkisia asiakirjoja, niin katotaan miten on seurattua autoa mainitsemillasi keinoin.

        Niin, magneetti kyljessä ajo on yhtä vaarallista kun auton vieminen lautan kyytiin, auto luulee olevansa paikalla, mutta silti menee eteenpäin

        Olet totaalisen tietämätön näköjään miten suuressa osassa digitaalinen tiedonkulku myös ammattiliikenteessä nykyään. Siksi tätä keskustelua on turha jatkaa. Kyllä se sullekin jossain vaiheessa selviää,pikkuhiljaa todennäköisesti mutta kuitenkin. En usko että olet niin tyhmä mitä kirjoituksessasi annat ymmärtää. Ikä tuo sinullekin järkeä ja ymmärrystä joten jossain vaiheessa sinäkin alat näkemään työssäsi vähän kuljetusalaa laajemmaltakin....

        Ja lopuksi vielä että toivottavasti olet ylpeä työssäsi siitä että ihan ilmaiseksi ja vapaaehtoisesti haluat olla rikollinen työssäsi.


    • Rikollinen työssää??

      Etkö sinäkin voisi olla suoraselkäinen rehellinen työtä tekevä duunari etkä vapaaehtoisesti rikoksen poluille siirtyvä rotta? Onko moraali ja ajatustapasi niin alhainen että täytyy oikein netistä kysellä miten lakia pystyy parhaiten rikkomaan? Pidätkö itseäsi suurena työnsankarina? Oletko mielestäsi manteiden kuningas jonka suuri tarve tehdä rikoksia laittaa sinut tekemään epärehellisiä toimia vain siksi että teet työtä? Oletko ylpeä itsestäsi työntekijänä? Kuvitteletko ettei sinun ja ajokkisi liikkeitä voida muuten valvoa ja jäljittää kuin piirturin avulla?? Vakavan onnettomuuden sattuessa kaikki liikkeesi on jälkikäteen selvitettävissä kuten tälläkin foorumilla on aikaisemmin jo selitetty kuinka se onnistuu. Kannattaisiko miettiä että miksi työtä tehdäksesi sinun pitää siirtyä vapaaehtoisesti rikoksien tekijäksi?? MIKSI??

      • PASKAN RIKOS

        Helevetin hullut. Työnteko mikään rikos ole ,sano laki mitä sanoo.


    • Roisto2344
      • Rehellinen kansalain

        Onneksi olkoon! Olette juuri poliisin erityistarkkailussa. Tein sinusta rikosilmoituksen netin kautta senkin roisto!


      • Cizicen Gane
        Rehellinen kansalain kirjoitti:

        Onneksi olkoon! Olette juuri poliisin erityistarkkailussa. Tein sinusta rikosilmoituksen netin kautta senkin roisto!

        Teit rikosilmoituksen mistä? Mikä rikos nyt on tapahtunut?


      • 40h/vko
        Cizicen Gane kirjoitti:

        Teit rikosilmoituksen mistä? Mikä rikos nyt on tapahtunut?

        kannattasko hankkii elämä? on muutakin ku työ, taistelemalla on 40 tunnin työviikko saatu ja sit on tollasia paskakasoja, jotka puol ilmatteeks vielä myy ittensä, ei hevetti, häpeä!


      • er+ebiaoä
        40h/vko kirjoitti:

        kannattasko hankkii elämä? on muutakin ku työ, taistelemalla on 40 tunnin työviikko saatu ja sit on tollasia paskakasoja, jotka puol ilmatteeks vielä myy ittensä, ei hevetti, häpeä!

        Mistäs tiedät että aloittaja puoli-ilmaiseksi aikaansa myy? Jos vaikka haluais nukkua yöt omassa sängyssä niinkuin muutkin ihmiset eikä kivenheiton päässä kotoa lakisääteisellä levolla


    • --------------------

      Mitä kamalaa siinä on jos joku tekee enemmän työtä kun toinen?Jokaisella on oikeus tehdä työtä niin paljon kun haluaa.Toiset tykkää vapaa-ajasta ja jotkut tykkää tehdä työtä.Kummallista narinaa kun itse ei pystytä tekemään kunnolla edes 40tuntia viikossa niin sitten tarvitsee narista kun joku pystyy ja joutuu tekemään nekin työt mitä kommareilta ja sossuilta jää tekemättä.Mutta yksiasia on varmaa kun on kysymys vappujuhlista tai muista kommareitten pelleilyistä niin taatusti jokainen toveri on mukanana.Todellisuudessa juuri ne jotka tekee pitkääpäivää niin saavat siitä myös kunnon korvauksen.Kuljetusala on suurin minkä kommarit ovat pilanneet kaiken maailman työaikalaki ja muut sonnat on tulleet kiusaamaan työtätekeviä ajureita.Mutta duunari osaa valittaa se jopa kuuluu sen ominaisuuksiin ja kommarigeeni on niin syvällä että sitä ei saada pois millään keinoilla.Työmaallakaan ei kommareilla ole edes omia eväitä kun syövät kaverin eväät ja vievät vaikka leivän toisen suusta tosin eivät tekisi sitä työtä mutta siitä saadut eväät kyllä veisivät.

      • hbäöhh

        Minä, Klenkka-Vääpeli räkätän täällä aina vastaan! Minä olen oikeassa! Luulen, että kaikki maailman tieto ja aidot paperit ovat hyllyssäni Korkkareiden vieressä ja Lauttamuksen kirjojen takana! Valehtelet! Olen Klenkka!


      • Laki ja Asetus

        Sinä et siis ymmärrä mitä vaaratekijöitä liittyy puolikuoliaaksi väsyneenä ajanut kaveri on liikenteessä. Juuri näitä suuria työnsankareita jotka ajokkejaan kaatelevat milloin kummallekin puolelle tietä ojaan tai metsään pyritään saamaan työaikalailla pois vaarantamasta muita. Vaikka kuinka suuri työnsankari ja maanteiden kuningas sinäkin luulet olevasi tarvitset lepoa sinäkin. Tätä et ehkä ymmärrä mutta näin se vaan on.


      • Äly ja Järki
        Laki ja Asetus kirjoitti:

        Sinä et siis ymmärrä mitä vaaratekijöitä liittyy puolikuoliaaksi väsyneenä ajanut kaveri on liikenteessä. Juuri näitä suuria työnsankareita jotka ajokkejaan kaatelevat milloin kummallekin puolelle tietä ojaan tai metsään pyritään saamaan työaikalailla pois vaarantamasta muita. Vaikka kuinka suuri työnsankari ja maanteiden kuningas sinäkin luulet olevasi tarvitset lepoa sinäkin. Tätä et ehkä ymmärrä mutta näin se vaan on.

        Tarkoitus on kyllä hyvä. Toteutus vaan harvinaisen epäonnistunut joten ymmärrettävää että omatoimisuus valtaa alaa


    • eipäiväriitä

      Suomi on pitkä maa,jota ei ilmeisesti pullakuskit ymmärrä,ylitöitä en tee tarkoituksella,mutta kaikista ylitöistä saan oikean korvauksen.
      Mutta eikö tosiaankaan kukaan osaa sanoa siitä kortista mitään ?

    • Jugala

      Niin kaveri kysys onko tietoo? Josei nii turpa kii.

    • Jyrä-Jykä jyrää viel

      OH ohhoijaa,mikä meitä "Suomalaisia vaivaa"kiitos teille kaikille kohnottajille jotka pilasivat hienon ammatin omillaan typerillä tempuillaan.

      • Stade 45

        Hieno homma pojat että keskustelu jatkuu. Itse tulin alalle 83:- vuonna ja työkavereina oli silloin niitä jotka oli aloittaneet nämä hommat 50-60 ja 70 luvuilla. Nämä herrat osasivat opastaa nuorta jannua hyvin nuku kun nukuttaa aja kun ei väsytä ja niin edelleen.Näillä neuvoilla olisin päässyt ehkä eläkkeelle mutta kun kaikki valvonta ja lain säädäntö muutettiin niin ei se onnistunutkaan.Nyt pitäisi nukkua kun ei väsytä ja pystyä ajamaan kun nukuttaa jossain mentiin pahasti metsään. Onko enää koskaan paluuta siihen että järki voittaisi ehkä ei.Tämän takia en voi suositella kuljetusalaa enää kenellekkään . Ennen Neuvostoliitossa työn sankarit palkiittiin nyt Suomessa heitä rankaistaan


      • mie vaan
        Stade 45 kirjoitti:

        Hieno homma pojat että keskustelu jatkuu. Itse tulin alalle 83:- vuonna ja työkavereina oli silloin niitä jotka oli aloittaneet nämä hommat 50-60 ja 70 luvuilla. Nämä herrat osasivat opastaa nuorta jannua hyvin nuku kun nukuttaa aja kun ei väsytä ja niin edelleen.Näillä neuvoilla olisin päässyt ehkä eläkkeelle mutta kun kaikki valvonta ja lain säädäntö muutettiin niin ei se onnistunutkaan.Nyt pitäisi nukkua kun ei väsytä ja pystyä ajamaan kun nukuttaa jossain mentiin pahasti metsään. Onko enää koskaan paluuta siihen että järki voittaisi ehkä ei.Tämän takia en voi suositella kuljetusalaa enää kenellekkään . Ennen Neuvostoliitossa työn sankarit palkiittiin nyt Suomessa heitä rankaistaan

        SIIS MITÄ!!! kuvitteeko joku huijaavansa järjestelmää toisella kortilla?? vai ajattelitko laittaa toisenkin piirturin autoon
        vai miten muuten kuvittelet huijaavasi... ja sen 10 kilssaa voi muuten ajaa täysin lailisesti vaikla aika loppuisi kesken... muta ei joka päivä... LUKEKAA TYÖAIKALAKI!!!


    • Masakkina

      Mulla on käytössä 2 digikorttia, ei mitään ongelmaa. Toinen kortti lepää kun toinen ajaa. Näin on menty jo reilut pari vuotta, ratsioista läpi että heilahtaa.

      • TyhmäTyhmempiRekkakuski

        Ja kun kolari sattuu kohdallesi ja onnettomuustutkintalautakunta huomaa ettei ajokkisi yhdellä kortilla matkamittariin tulleita kilometrejä voi yhdellä kortilla ajaa niin voi voi. Miten tyhmä ja naiivi tarvii rekkakuskin olla että kuvittelee piirtureilla ja korteilla huijaamalla olevan turvassa kiinnijäämiseltä?


    • Jacobko

      Mites sitten kun ajat sen suomi digikortin täyteen, vaihdat vironkortin ja ajat ratsiaan. Poliisi setä katsoo digipiirturi tiedot että ajoneuvoa on ajanut ennemmin 800km veikko nieminen ja on vaihtunut kuljettaja mutta sielä on taas veikko nieminen? Varsinkaan yksin ajaessa yhtä autoa ei onnistu.

      Järki käteen tai sitten tämä oli provo

      • OnSeVaanKummaaPorukkaa

        Juuri näin. Uskomatonta ettei porukka ymmärrä sitä, että kilometrit lisääntyy mittariin aina kun auto liikkuu. On aivan sama vaikka kortteja olisi viisi jos digikortin mukaan omisi ajettu päivän aikana vaikka 6.5 tuntia mutta mittariin on silti tullut lisää 800 km. niin on siiinä selittelemistä ratsiassa.
        On täällä kuljetusalalla todella kyseenalaista porukkaa. Millään muulla alalla ei porukka etsi keinoja miten pystyy parhaiten lakia rikkomaan ja miten pystyy tekemään lisää työtä rikollisen suuren määrän. Teollisuudessa ja muilla aloilla porukallanon halua saada vähennettyä työmäärää mutta rekkaporukassa osa haluaa aina vaan lisää. Elämässä ei ilmeisesti ole mitään muuta kuin peltikopissa eläminen.


    • Anonyymi

      monta tarviit? tonnin kpl järjestyy

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1847
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe