Tammikuu 50 v - minne?

kohta 50v

Minne mennä tammikuussa karkuun 50 v päiviä? Mikä paikka ja ehkä hotelliehdotus myös? Aivan luksusta ei tarv. olla. Lämpöä, ja rentoa olemista.

Puerto Rico on vielä käymättä.....voisiko kenties ajatella? Vai Ingles, americas sittenkin?

Kiitos kivoista vinkeistä!

26

3485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vilperi571

Kun itse olen 50:n, niin Ricoa voisi hyvinkin harkita mikäli rauhallisuutta arvostaa; se ei nykyään ole enää nuorison suosiossa kuten vielä reilut 10v taaksepäin.
      Kalareissullekin pääsee helposti kun satamasta lähtee aamuisin paatteja merelle.
      Amadoresin uimaranta on kävelymatkan päässä ja mikäli liikkua haluaa, niin sieltä on kohtuuhyvät bussiyhteydet Inglesiin ja Palmasiin.
      Tuolta löytyy joitakin tarinoita Ricosta:

http://p2.foorumi.info/suomikerho/viewtopic.php?t=49

http://p2.foorumi.info/suomikerho/viewtopic.php?t=48

Mas Palomastakin voisi harkita juuri rauhallisuutensa vuoksi.

• IS

Itse olen vielä alle 50, mutta olen tykästynyt Puerto Ricoon, samoin perheeni ( vaimo ja pari muksua ). Suosittelen siellä Marina Suites-hotellia. Siisti, hyvällä paikalla oleva hotelli. ( Tutustu Tjäreborgin sivuilla ko. hotelliin ).
      Muutenkin Puerto Rico on miellyttävä löhölomakohde. Aurinko paistaa ja kaikki palvelut ovat kävelymatkan päässä.
      Ylhäällä rinteessä olevat hotellit ovat halvempia, mutta portaissa kiipeäminen on, ainakin ostoskassien kanssa, hikistä puuhaa. Toki taksilla pääsee ja ne ovat huokeita, mutta silti alhaalla, rannan tuntumassa, olevat hotellit miellyttävät meitä enemmän.

• Rubico

Itse suosin vähän rauhallisempia paikkoja, joista voi sitten reissata suurempiin keskuksiin. Yksi varteenotettava paikka on Los Cristianos Playa de las Americasin kupeessa. Hotelli Villa Mandi oli rauhallisessa paikassa, sopivan kävelymatkan päässä Los Cristianosin ja Americasin keskustoista. Matkan kruunasi ainakin meillä päiväretki Gomeran saarelle asiantuntevan oppaan johdolla. Puerto Rico ja Ingles nähty usempaankin kertaan, mutta itse en menisi niihin synttäreitäni viettämään. Mutta meistä jokainen arvostaa vähän erilaisia asioita.

• Tammikuussa täällä Inglesissä voi olla tuulista. Puerto rico on hyvä valinta, sillä sieltä voi tehdä stinttejä tänne Inglesiin. Itse paketoisin 50v synttärit vaikka näin: Itselle ja puolisolle kolmen tunnin luxushoito, sisältää avoautolla haun hotellilta, yrtti-käärehoidon, tai vaikkapa kokohieronnan palmunlehtikääreineen, porealtaan käyttö kahdestaan. Sen jälkeen makean veden altaille grilli-illalliselle. Te plus kymmenkunta vierasta kyyteineen, hoitoineen, ja ruokailuineen juomien kera olisi noin 600 e, siis koko paketti. Hemmotteluhoitoja minun lisäksi täällä antaa suomalaisia ainakin Greenfield-hotellilla sekä cc Santa Klarassa, myös Iskelmäbaarin luona on suomalaishoitola.

• hyvä paikka

Nyt kun alkaa tuo viidenkympin villitys niin paras paikka on iglesin rannoille katsomaan herkkuja.

• 45

Mitä muuta kaipaat lomaltasi kuin lämpöä ja rentoa olemista? Tuota näet löytyy kaikilta saarilta kaikista kohteista. Omia suosikkejani ovat kaupungit ja kylät joista löytää paljon muutakin kuin pelkästään turistiteflonia. Oma top3 onkin Las Palmas Gran Canarialla sekä Santa Cruz & Puerto de la Cruz Teneriffalla. Myös Los Christianos Teneriffalla oli sangen mukava paikka.

• Jos et niin

Oletko käynyt vielä Madeiralla? Sitä voi suositella.

• koHTA 50 V

Siis tammikuun alussa, missä lämmintä?
        Onko madeiralla lämmintä?

Milllainen on Amadores kanarialla??

• vilperi571
        koHTA 50 V kirjoitti:

Siis tammikuun alussa, missä lämmintä?
        Onko madeiralla lämmintä?

Milllainen on Amadores kanarialla??

Ehkä saaren paras uimaranta johtuen laguunimaisesta olemuksesta ja siten merivesi lämpimämpää kuin muilla rannoilla. Länsireunassa on nk. privapuoli jossa tarjoilu toimii divaaneille asti kiitettävästi ja siellä pystyy myös ruokailemaan halutessaan.
        Sen rinteillä olevista hotelleista ei ole kokemusta, mutta uusimpia hotelleja ovat ikävuosiltaan ja kuntoilijoille sopivia koska sijaitsevat aika ylhäälläkin "rinteessä". :)

• Matkaaja

Kävin talvella Puerto-Ricossa ja minusta koko paikka olisi siistimisen tarpeesssa. Itse olin Melonerasissa lähellä Maspalomasia ja Inglisiä ja pidin paikasta kovasti. Taksilla liikuin sitten iltaisin Inglisiin missä oli iltaisin menoa sen minkä tarvitsin. Melonerasissa oli paljon merkkiliikkeitä mikäli ostokset kiinnostaa. Itse vietin 50 v Thaimaan phuketissa Horizon hotellissa, ihan OK.

• vilperi571

Aivan totta; rempan tarvetta olisi varsinkin ostarin nurkilla.
        Nk. kasvojen kohotus olisi kyllä todella paikallaan, mutta jos sen kulahtaneisuuden ei anna liiemmälti itseään häiritä, niin kyllä niissä nurkissa voi lomansa viettää varsinkin kun niillä nurkilla on saaren parhaat ilmat lomalaisen kannalta. :)

• sepe vaan

Parhaana paikkana pitäisin ehdottomasti Thaimaan Pattayaa,siellä palvelu pelaa ja tammikuussakin on mukavan lämmintä.
      Suosittelen hierontoja ovat edullisia ja jos löytää hyvän hierojan,on namukasta nauttia syntymäpäivästä.
      Itse olen käynyt Thaimaassa joka talvi pari kertaa,hyvin on mennyt sitten koko talvi ei masennusta niinkuin aiemmin oli.

• Nainen 50/5

Samaa mieltä , vietin merkkipäiväni myös Pattayalla . Lämpöä riitti
        ihan liiankin kanssa ja hotellissa palvelu pelasi aivan loistavasti.

Poika- ja tyttökaduilla tuli käytyä ja muutkin menopaikat katsastettua
        ja ihmeteltyä tätä maailman menoa.

Mieheni ei aikonut siellä juhliaan viettää , mutta minulle se kyllä
        oli mitä mainion lomapaikka.

Tutustuin siellä yhteen ladyboyhin , poikaan josta oli tehty nainen ja minkälainen
        nainen olikaan. Aivan upea ilmestys , takula ei voinut uskoa että oli
        alunalkan ollut mies niin kaunis ilmestys hän oli.
        Leikkauksen ja
        hormoonihoitojen jäljeen hän meni täysin naisesta. Oppaamme oli hänelle
        entuudestaan tuttu ja niinpä mekin päästiin seuraamaan vähän eristä
        näkökulmasta länsiturismin tapoja lomilla. Oli kyllä erittäin valaisevaa
        nähdä miten suuri osa ihmisistä (varsinkin miehistä) siellä käyttäytyy.

Mutta itsestähän kaikki riippuu mitä lomalla puuhailee.
        Oikein hyvää vuosipäivää sinulle, toivottavasti lomasi
        onnistuu hyvin.

• Perdone
        Nainen 50/5 kirjoitti:

Samaa mieltä , vietin merkkipäiväni myös Pattayalla . Lämpöä riitti
        ihan liiankin kanssa ja hotellissa palvelu pelasi aivan loistavasti.

Poika- ja tyttökaduilla tuli käytyä ja muutkin menopaikat katsastettua
        ja ihmeteltyä tätä maailman menoa.

Mieheni ei aikonut siellä juhliaan viettää , mutta minulle se kyllä
        oli mitä mainion lomapaikka.

Tutustuin siellä yhteen ladyboyhin , poikaan josta oli tehty nainen ja minkälainen
        nainen olikaan. Aivan upea ilmestys , takula ei voinut uskoa että oli
        alunalkan ollut mies niin kaunis ilmestys hän oli.
        Leikkauksen ja
        hormoonihoitojen jäljeen hän meni täysin naisesta. Oppaamme oli hänelle
        entuudestaan tuttu ja niinpä mekin päästiin seuraamaan vähän eristä
        näkökulmasta länsiturismin tapoja lomilla. Oli kyllä erittäin valaisevaa
        nähdä miten suuri osa ihmisistä (varsinkin miehistä) siellä käyttäytyy.

Mutta itsestähän kaikki riippuu mitä lomalla puuhailee.
        Oikein hyvää vuosipäivää sinulle, toivottavasti lomasi
        onnistuu hyvin.

Kyllä Kanariansaarilta löytyy ihan sopivaa menoa 50-juhliin. Mutta tuon tuohon toisten tarjoamaan kaukomaavaihtoehtoon lisän: Karibian lämpö on myös taattua, ja voi valita espanjankielisen kohteen. Jos siis tykkää latinokielistä. Matka maksaa vähän enemmän =tuplat , mutta on melko värikäs vaihtoehto. Ja enkulla pärjää kaikissa turistipaikoissa, mutta paremman kohtelun saa jos espanjaa puhuu.
        Itse olen ollut 50-kymppisillä Puerto Ricossa, vajaavuosilla Dominikaanisessa Tasavallassa. On ne ulkomaiset vuosijuhlat mieleenpainuvammat.

• kohTA 50v
        Perdone kirjoitti:

Kyllä Kanariansaarilta löytyy ihan sopivaa menoa 50-juhliin. Mutta tuon tuohon toisten tarjoamaan kaukomaavaihtoehtoon lisän: Karibian lämpö on myös taattua, ja voi valita espanjankielisen kohteen. Jos siis tykkää latinokielistä. Matka maksaa vähän enemmän =tuplat , mutta on melko värikäs vaihtoehto. Ja enkulla pärjää kaikissa turistipaikoissa, mutta paremman kohtelun saa jos espanjaa puhuu.
        Itse olen ollut 50-kymppisillä Puerto Ricossa, vajaavuosilla Dominikaanisessa Tasavallassa. On ne ulkomaiset vuosijuhlat mieleenpainuvammat.

Vieläkin mietityttää, että minne...?

Ollaan käyty aiemmin Ingles, Americas, Lanzaroten Carmen, Puerto Cruz ja Americas. Puerto Rico siis käymättä vielä.

Halutaan siisti, kiva paikka - ollaan esim. tykästytty käymään monesti Turkissa Alanyassa, joten tason ja rannan pitäisi olla sitä luokkaa....
        niin ja Thaimaa ei pitkän lentomatkan vuoksi käy - harmi. Egypti ei taas mahaoireiden vuoksi....

Lämpöä, ja rauhallinen hotelli , vieläkin otetaan ehdotuksia
        ( yl. matkustetaan FM:lla)

..mutta kiitos jo nyt vinkeistä!

• Paljon seissannut
        kohTA 50v kirjoitti:

Ollaan käyty aiemmin Ingles, Americas, Lanzaroten Carmen, Puerto Cruz ja Americas. Puerto Rico siis käymättä vielä.

Halutaan siisti, kiva paikka - ollaan esim. tykästytty käymään monesti Turkissa Alanyassa, joten tason ja rannan pitäisi olla sitä luokkaa....
        niin ja Thaimaa ei pitkän lentomatkan vuoksi käy - harmi. Egypti ei taas mahaoireiden vuoksi....

Mielestäni Puerto Rico on oikein mainio paikka ja siellä tuossa edelläkin
        jo mainittu Marina Suites hotelli . Vietettiin siellä 3-viikkoa puolidoidossa
        pari vuotta sitten ja tykättiin kovasti paikasta.
        Mukavan muiston jätti myös
        Meloneras Gran Cranarialla ja siellä kaunis ja tyylikäs hotelli Lopesan Villa del Conde. Palvelu ja kaikki muukin oli siellä huippuluokkaa. Joka ilta mm.
        vuode käytiin aukipetaamassa ja samalla tyymylle laitettiin suuri ihana
        suklaakonvehti se tuntui oikein mukavalta eleeltä päivän päätteeksi.

Tuosta aikaisemmasta kirjoituksestasi päättelin ettei pitkät lennot
        oikein tunnu mukavilta , mutta jos tuntuis niin Barbados on aivan mahtava
        saari Karibian meressä. Ihana valkoinen hiekka ja upea turkoosi meri ja
        ja se ihmisten rentous ja iloisuus. Musiikki soi joka paikassa ja kaikkialla.

Vietin siellä 40-vuotisjuhlat ja jäi kyllä tosiaan helmenä mieleen.
        Hotelli oli Rockley Resort golfkentä laidalla ihan Bridgetownin kaupungin
        lähellä.
        Saari on ollut kauan pois matkavalikoimasta , mutta käsittääkseni nyt
        jollain matkanjärjestäjällä taas mukana valikoimassa. Voin suositella
        käymisen arvoinen saari.
        Toivottavasti syntymäpäivästäsi tulee kaikinpuolin onnistunut ja
        hyviä muistoja jättävä matka.

• Try
        kohTA 50v kirjoitti:

Americaksen vieressä Fanabe ja löytyy hotellin ja rannan tasossa .... ja varmaankin tiedätkin paikat.

• Perdone
        Paljon seissannut kirjoitti:

Mielestäni Puerto Rico on oikein mainio paikka ja siellä tuossa edelläkin
        jo mainittu Marina Suites hotelli . Vietettiin siellä 3-viikkoa puolidoidossa
        pari vuotta sitten ja tykättiin kovasti paikasta.
        Mukavan muiston jätti myös
        Meloneras Gran Cranarialla ja siellä kaunis ja tyylikäs hotelli Lopesan Villa del Conde. Palvelu ja kaikki muukin oli siellä huippuluokkaa. Joka ilta mm.
        vuode käytiin aukipetaamassa ja samalla tyymylle laitettiin suuri ihana
        suklaakonvehti se tuntui oikein mukavalta eleeltä päivän päätteeksi.

Tuosta aikaisemmasta kirjoituksestasi päättelin ettei pitkät lennot
        oikein tunnu mukavilta , mutta jos tuntuis niin Barbados on aivan mahtava
        saari Karibian meressä. Ihana valkoinen hiekka ja upea turkoosi meri ja
        ja se ihmisten rentous ja iloisuus. Musiikki soi joka paikassa ja kaikkialla.

Vietin siellä 40-vuotisjuhlat ja jäi kyllä tosiaan helmenä mieleen.
        Hotelli oli Rockley Resort golfkentä laidalla ihan Bridgetownin kaupungin
        lähellä.
        Saari on ollut kauan pois matkavalikoimasta , mutta käsittääkseni nyt
        jollain matkanjärjestäjällä taas mukana valikoimassa. Voin suositella
        käymisen arvoinen saari.
        Toivottavasti syntymäpäivästäsi tulee kaikinpuolin onnistunut ja
        hyviä muistoja jättävä matka.

Tuli myös käytyä Barbadoksella jokunen vuosi takaperin ja ominpäin lennolla. Halpa sillä tavalla ja oma vapaus. Majoitus on edullista, eli siinä tuli tasoitusta lentoon. Mukava valkoisten hiekkojen saari.

• Ehrotan
        kohTA 50v kirjoitti:

Minusta toiveisiin siisti ja kiva paikka ei kyllä Puerto Rico sovi. Ingles ja Meloneras talvella usein tuulisia ja siten viileitä, varsinkin illalla. Amadores voisi olla kiva, mutta onko liian hiljainen? Suosittelisin ehkä Puerto de Mogania Gran Canarian kohteista. Teneriffan eteläisistä kohteista voisi löytyä myös joku mukava, jos kaipaa enemmän elämää. Hotelli jostain muualta kuin siitä Americasin keskustasta. Los Cristianos tai Fanabe. Los Cristianos on paikallisempi, Fanabe tyylikkäämpi alue. Tammikuussa voi olla lämmintä tai sitten ei, se on tuurista kiinni.

• Perdone kirjoitti:

Puerto Rico ok. Asuimme viime talvena Thaimaasssa Huahinissä, hyvä paikka synttärijuhliin jne, Pattaya ehkä liian turistikeskeinen paikka. Joku moitti Puerto Ricon ns ostaria hiukan suttuisaksi. Minusta juuri sopiva rosoisuus tekee paikoista paikallisen näköisiä. Lasipalatseja ja ostoskeskuksia on joka paikka täynnä. Kliinejä ja huoliteltuna niin, että et edes erota esim missä välimeren maassa olet. Itse pidän eniten pienistä kylistä missä on elämisen maku

• Puerto Rico,

kanariansaaret,hotelli El Greco,aivan mahtava hotelli meren äärellä,rauhallinen paikka,tiedot kuvia hotellista löytyy netistä,aion mennä uudelleen kun löydän matkaseuraa!

• hyväpaikka

Tammikuussa olin Maspalomasissa Gran Canarialla.Hotelli Villa del conde. Täydellinen paikka minulle ja hieman luksustakin oli. Kaikki mitä saatoin toivoa löytyi. Suosittelen sitä Meloneras Maspalomas seutua.

• Finnmatkojen Fani

Hei Te
      jotka mietitte 50 vuotis päiviänne ..
      Lähtekää Malediiveille, lämmintä ja rentouttavaa

• HooKymppi

Americas ja hotelli H10 Gran Tinerfe. Täys kymppi hotelli, ensiluokkainen palvelu, lapsivapaa, mainio sijainti.

• Alkuperäinen kysyjä hakee varmaankin vähän erilaista lomaa. Itse tein 50-vuotismatkani joulun ja uuden vuoden aikoihin, koska päädyin sittenkin järjestämään ystävilleni ja sukulaisilleni juhlat.

Lentokentällä minua odotti vuokra-auto, jolla suuntasin viikoksi keskelle Gran Canariaa San Bartolomeen hotelliin Paradise las Tirajanas. Otin puolihoitopaketin. Vietin tuossa hotellissa rauhallisen joulun. Kiertelin autolla ja kävellen Gran Canarian vuoristoa. Sää oli San Bartolomessakin lämmin, joten vietin aikaa myös uima-altaalla. Uma-altaalla oli rauhallista, koska muut hotellin asukkaat keskittyivät vaeltamaan vuoristossa. Uima-altaan vesi oli ihanan lämmintä. Saatoin kellua altaassa tunnin tai pari kenenkään häiritsemättä. :) Illalla istuin parvekkeella nautin upeasta maisemasta ja hyvästä punaviinista. Loman kruunasi mainio jouluillallinen ja upeat musiikkiesitykset. Hotellin jouluillallisella oli paljon lähialueella asuvia.

Vähän ennen uutta vuotta suuntasin toiseksi viikoksi alas rannikolle hotelli Dunas Maspalomasiin, josta olin varannut sviitti-bungalowin all inclusivella. Toisen aikana tutustuin Maspalomasiin. Melonerasiin ja Inglesiin. Vietin myös paljon aikaani allasbaarin tuntumassa. Toisen viikon kruunasi upea uuden vuoden illallinen ja juhlat.

Pointtini on se, että kahden viikon matkan voi jakaa kahteen eri paikkaan. Las Palmas ja Maspalomas, Meloneras, Puerto Rico tai Mogan on myös varteenotettava vaihtoehto. Toinen hieno vuoristihotelli Gran Canarialla Parador Cruz de Tejeda on vieläkin rauhallisempi paikka kuin San Bartolome.

• mukava matka

Me olimme miehen 50-v päiviä viettämässä Arguineguinissa tammikuussa ja tykättiin. Inglesissä ja P Ricossa on oltu aiemmin ja Arguineguinista on helppo lähteä kumpaankin suuntaan. Kylä itse on rauhallinen ja sää ainakin silloin oli parempi mitä Inglesissä ja jopa Ricossa, vaikka sinne ei olekaan kuin muutama kilometri. Hotellina neljän tähden Tjären Sunwing resort Arguineguin. Mukava reissu, voin suositella!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4446
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3303
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1113
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1036
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      12
      1033
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe