Tein turvallisuusalan suoramyyntityötä jonkin aikaa - ja riippumatta siitä mikä oli oma tulos pidän työtä eräistä kaikein vastenmielisimmistä manipulaatio ja silmänkääntötempputöistä. Hommassa oli mukamas käsikirjoitus ja ihmisiä piti harhauttaa jollain keskustelun tekosyyllä ja kuitenkin tarkoitus oli tehdä kaupat. Ihmisiä ensin lämmittellään (small talkataan) aikansa ennen kuin mennään suoraan "asiaan". Käsikirjoitus täytyy tietää ja muistaa - ja jos ei muista niin ei mukamas saavuta asiakkaan tarpeita ja tunteita oikein - Uri Geller joka väänteli ajatuksensa avulla lusikoita, teki aitoja juttuja näihin halpahintaisiin huijareihin verrattuna.
Niinkuin sanottua tulos ei ole se mikä ratkaisee vaan onko oikea tyyppi ryhmään. Jos henkilö omaa oikeanlaisen kemian johtajaportaan henkilöiden kanssa ts. jakaa samanlaisen arvomaailman ihmisten "käännyttämisestä" hän on heidän etsimänsä ihminen. Tiedän että heidän käyttmänsä metodit ovat hypnotisoijien kyseenalaisia metodeja, ihmisiä suggeroidaan ostamaan jotain jonkun "uhan" varjolla, samaa tekevät uskonnolliset yhteisöt - Jehovat ja Helluntailaiset. Ihmettelen että kukaan ei uskalla kritisoida näitä helppoheikkejä?
Suoramyynti on hevonpaskaa
4
1019
Vastaukset
- HeikkiYrjänä
No eikös nimenomaan sitä kritiikkiä täällä tule kaikkea myyntiä kohtaan? Kritisoijia kyllä riittää - useimmiten niitä jotka ei hommassa pärjää. "Omasta tuloksesta riippumatta" -kommenttisi ei oikein vakuuta muusta kuin että et pärjännyt.
Kaupankäynti on luontaisesti helpompaa aika monelle muulle kansalle kuin suomalaiselle. Meillä kun ei arvosteta neuvottelu- ja johdattelu eli myyntitaitoa. Suomalaiset vain on sosiaalisesti mettäläisiä. Se vain on niin että jos kauppaa aikoo saada keneltäkään "rehelliseltä" asiakkaalta niin heidän tekosyynsä ja epäilynsä pitää osata ja viitsiä kumota.
Se on vain jännä homma että 12 vuoden aikana itse käännyttämistäni ihmisistä iso osa on ostanut palveluitani uudelleen. Oisivatko ostaneet jos se "käännyttäminen" olisi myöhemmin paljastunut huijaamiseksi.
Myynti ei ollut sitten sinun lajisi. Olisko siivous tai mäkkärin kassa?- Pissis70
Miksi mollaat Mäkkärin kassaa ? oletko olevinasi jotain niin suurta ja mahtavaa typerä laukuryssä, hanki kunnon koulutus ja oma bisnes, jos uskallat. Oon ollu mäkkärissä jo yli 2-vuotta ja hyvin viihtynyt olenkin. Inhottavaa haukkua muiden ammatteja.
- "Totuus"
"No eikös nimenomaan sitä kritiikkiä täällä tule kaikkea myyntiä kohtaan? Kritisoijia kyllä riittää - useimmiten niitä jotka ei hommassa pärjää".
Tuo argumentti on juuri se mitä kaikkein eniten odottaa kuulevansa. Neuvottelu- ja johdattelutaidot ovat toinen asia - trikit ja hypnotisoiminen toinen asia. Kaupan tekeminen voi olla kauppaan painostamista, siinä on hienoinen ero. Jatkuva toisen ihmisen argumenttien kumoaminen on hienoista painostamista. Voin nähdä asiassa vain tämän - se että johdatellaan ja manipuloidaan on suggeroimista. Ihmisen oma tahto murretaan, kaikenmaailman muka kivalla jutulla ja käytetään hyväksi ihmisten parisuhdetta, olemalla "tasapuolinen".
Totuudenvastaisen tai liioitellun viestin toistaminen kääntyy "totuudeksi" ihmisen ajatuksissa kun osaa oikein määritellä ihmisen tunteet ja tarpeet - siksi sitä kutsutaan manipuloinniksi. Minulle on myönnetty hyvän suoramyyjän toimesta (joka siis teki mania) kun asiaa esitin että kyse on eräänlaisesta manipulaatiosta - ja kaveri teki myyntiä, mitä sitten kävi tietää vain Pyhä Pietari.
Olen lukenut ihminen ja aivoni toimivat, osaan toimia sosiaalisesti, mutta olen kriittinen. - Jeesus tulee
Oikeus toteutuu! Jumala erottelee ne jotka sydämessään tietävät valehtelevansa ja huoraavat ihmisten turvattomuudella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1074662Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293433No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452390- 491514
- 361423
- 381236
- 141142
- 1591036
- 271028
- 6954