Raakalihasta

lihasuikaleet

Kissani saa aamuisin märkäruokaa (applaws ja porta21) ja iltaisin raakalihaa, raksuja (1st choice) koko ajan tarjolla.
Kissalleni ei ole tähän mennessä kelvannut mikään muu raakaliha kuin possun lihasuikaleet...

Kysymys onkin, että onko ok, että kissa saa kerran päivässä possun lihasuikaleita n. 90g? Onko se liikaa tai muuten haitaksi jos noin usein saa sitä?

4

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfgd

Ei minun käsittääkseni ole haitallista. Onhan porsaanliha aika rasvaisenpuoleista, mutta jos kissa ei ole lihava niin sittenhän voi ihan hyvin antaa.

• EiPelkkÅÅlihaa

Yksipuolinen ravinto on haitallista. Mitä muuta olet tarjonnut? Kanankoipia, sisäelimiä, sydäntä?

• ei niin mutta..

Tuskin se yksipuoliseksi ruokavalion tekee jos vain yksi annos päivän ruuista on pelkkää lihaa. Tuossahan sanottiin että saa myös raksuja ja märkäruokaa.

Joskin minusta 90g lihaa tuntuu melkoiselta köntiltä.
      Omalle kissalle annan aamupala jotakin lihaa, ja määrä on noin 30g.

• jgriwahfeaaa

Kissalle ei saa antaa sikaa liian usein ja kun antaa, täytyy se ehdottomasti oltava kotimaista ja tuoretta!

Jos kissan päivittäisestä ravinnosta yli kolmasosa on raakaa lihaa, täytyy sille antaa lisäksi vitamini- ja kalsiumlisää.

Tässä asiaa:

http://www.ipsitilla.fi/Ruokinta/ravitsemus.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      177
      2153
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      315
      1825
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1587
    4. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      3
      1479
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      82
      1278
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1230
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1101
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      986
    Aihe