nappikuulokkeet

Mistä hyvät nappikuulokkeet jotka pitää kohinan ulkona ja päästää musiikin korvaan? Joskus törmsin sellasiin jotka oli kuin korvatulpat, mutta en muista mistä ne oli hankittu.

5

1569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä vaan

      kaikki in-ear kuulokkeet pitää melun ulkona.

    • Vastoin melua

      Vastamelu kuulostaa sadulta, mutta toimii.
      Se löytyy joistakin Nokian kännyköistä ja bluetoothkuulokkeista.
      Kuulosuojaimissa se on tehokkain matalien taajuuksien vaimennus.
      Autoihinkin sitä kehitettiin jo kymmenen vuotta sitten,
      laittamalla kaiuttimia sinne sun tänne tekemään melua, vastaan.
      Olisipa kypärissäkin.
      Aerogeeli voisi myös olla tehokas melun vaimennin.

      Tässä vastamelukuulokkeet, aktiivinen melun kumoaminen:

      http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=165088710

    • melu johtuu

      Kuuloke johtaa kypärästä matalataajuista melua, jos ei ole tarpeeksi tilaa.
      Sama on kuulosuojaintulpillakin, mutta niitä voi myös lyhentää.
      Kypäriin tehdään usein sisälle lisää tilaa, "vähin äänin",

      Ehdotettu melunvaimennusmatto:
      http://www.vicover.fi/aerogeelit
      Mutta: "Aerogeelissä äänen nopeus on ainoastaan 100 metriä sekunnissa. Vinosti ainepintaan osuva ääniaalto muuttaa jyrkästi suuntaansa, joten periaatteessa aerogeelistä voitaisiin suunnitella ääntä suuntaavia linssejä,
      tai johtomaisia äänen kuljettimia."
      Ei enää kuulostakaan niin selvältä vaimentamiselta. Ei liene kokeiltu.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Aerogeeli

      Jotkut tuulilasit ovat voimakkaita melun aiheuttajia.
      Ne haittaavat myös näkemistä silmälasien käyttäjillä,
      kypärän täristessä tuulilasin aiheutamissa pyörteissä.

    • Monitahoinen pleksi

      Kypärä kohisee, kun ilmamolekyylit törmäävät siihen, tuulasin kuuluisi vähentää ilmanvirtausta ja painetta. Jos se ei näin tee, se on väärin asennettu tai vääränlainen yleensä.
      Onnistuneella asennuksella voidaan saada parhaimmillaan jopa eräänlainen "alipaine" joka näkyy esim. vesipisadoiden imeytymisenä kuskista poispäin.

      Suurin ikävyys on pleksien suhteen yleensä kypärää pompottava jytkytys, silloin pleksi on yleensä liian kaukana kypärästä jolloin turbulenssit kerkiävät muodostumaan voimakkaiksi. Pleksi on henkilökohtainen varuste johon kuskin koko ja ajoasento voimakkaasti. Kiinteäasentoinen on harvoin kenellekkään sopiva.



      vaikuttaa

    • rock on road

      Itsellä toiminut seuraava kikka hyvin. Leikkaa tavalliset korvatulpat lyhyemmiksi, niin että uppoavat kokonaan korvakäytävään.
      Tämä riittää vaimentamaan kohinaa riittävästi, eihän tulppa muutenkaan vaimenna kuin siltä osalta joka on korvan sisässä.
      Sitten vain käyttää normaaleja nappikuulokkeita siitä päällä, ja volat riittävän kovalle! Lopputulos on, että suhina vaimenee mutta musiikki tulee nätisti läpi.
      Ainoa miinus oikeastaan on se, että joskus lyhyitä tulppia on hieman hankala kaivella korvista. Mutta yleensä kynsillä lähtee, eikä ole vielä jumiin jäänyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      122
      1231
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      919
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      825
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      611
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      600
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      557
    7. 52
      541
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      491
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      238
      461
    Aihe