Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. 14 Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. 15 Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä. 16 Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi.
Nyt hämmentää aika paljon, kun tuo kohta sotii lukemattomia kristinuskon peruspilareita kohtaan. Voisko joku selittää tuota uskonsa kautta?
Kirje roomalaislle 2. luku
3
53
Vastaukset
- oioiouoiouVanha käännös on selvempi. - "1800-luvulta alkaen on löydetty runsaasti vielä Konstantinuksen käännettä varhaisempia, papyrukselle kirjoitettuja käsikirjoituksia. Näitä lähteitä vertailemalla tutkijat ovat päässeet varsin pitkälle Uuden testamentin tekstihistorian tutkimuksessa. Tähän tutkimustietoon perustuvat nykyisin käytetyt kriittiset UT:n tekstieditiot, joiden tekstiin mm. viimeisin raamatunkäännös perustuu. " 
 http://www.helsinki.fi/teol/pro/emo/tutkimuksen/kaantaminen2.html
 Se saattaa vaikuttaa paremmalta, kun se perustuu Lutherin tekemiin muutoksiin ja sovellettuun suomennokseen. Se tarkoittaa sitä, että -38 Raamatun ja -92 Raamatun käännöksien lähteet olisi prikulleen sama. -38 perustuu väännöksiin ja -92 perustuu sitten kriittiseen tarkaste
 luun, mihin on otettu mukaan vanhimpia Raamatun pätkiä, Papyrukselle kirjoitettuja. Mikä sitten noista on lähempänä, niin se on varmaankin viimeisin malli. Vanha malli on varmaan suositumpi. Niin se oli vuonna32/38 kun tehtiin uusi painos. Uusi oli perseestä ja vanha oli ainoa oikea.

- Kristinuskomave 
 19.4.2012 12:54
 Nyt hämmentää aika paljon, kun tuo kohta sotii lukemattomia kristinuskon peruspilareita kohtaan. Voisko joku selittää tuota uskonsa kautta?
 Kysymys: Miten sotii lukemattomia kristinuskon peruspilareita kohtaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset615171
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut343779
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti723523
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1052877
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral942752
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302710
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa131961
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161736
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2211583
- 1561384