Oon nyt säätäny kauan ja koettanu lukee noit enkunkielisiä ohjeita ja sepustuksia, mutta koska a. mun enkunkielentaito on pepust ja b. peppu puutuu, aattelin et kyselen tääl...
Mulla on skannattuna kuva muotoa JPG ja nyt se kait pitäis saada johki muuhun muotoon, et sen voi avata autocadilla... Elikä siis miten se onnistuu?
Saan kyl kopioituu sen sinne, mut mitä sit? Piirrän päälle? Kuinka "valitsen" viivat, jotka haluun?
autocad11
5
81
Vastaukset
- D8lkg8:x
Rasterikuvaa ei voi muokata. Käytä jotain kuvankäsittelyohjelmaa.
- polvio
Ja mitä sitten? Kuinka mä saan sen sinne cadiin?
Voisit vaikka tulostaa sen jpg:n pdf:ksi esim. DoPdf tai vastaavalla ohjelmalla. En ole satavarma onko autocadissa muunnosohjelmaa jolla voi pdf:n muuntaa dwg:ksi mutta netissä on ohjelmia tuohon. Laita esim. hakusana "pdf to dwg" ja eiköhän se siitä. Todennäköisesti joudut tekemään vielä paljon työtä, mm. mitoituksen ym. Lycka till!
- D8lkg8:x
Vihdoinkin onnistuin saamaan vastausruudun esiin.
Näitä rasterista vektoriksi muuttavia ohjelmia löytyy paljonkin. Myös suoraan JPG muodosta DWG tiedostoksi. Google kyllä löytää.
Hyöty ei kuitenkaan ole kovin suuri. Käytännössä joutuu piirtämään ja mitoittamaan tuon päälle kokonaan uuden kuvan niin että skannattu toimii lähinnä muistuttamassa ettei mitään jää pois.- polvio:D
Kiitos paljon!
Siis mä en aio luovuttaa, jotenkin vaan kuvittelin että... Että ois helpompi saada omia piirustuksia sille mutjoo. Näillä mennään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062511Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938