Oon nyt säätäny kauan ja koettanu lukee noit enkunkielisiä ohjeita ja sepustuksia, mutta koska a. mun enkunkielentaito on pepust ja b. peppu puutuu, aattelin et kyselen tääl...
Mulla on skannattuna kuva muotoa JPG ja nyt se kait pitäis saada johki muuhun muotoon, et sen voi avata autocadilla... Elikä siis miten se onnistuu?
Saan kyl kopioituu sen sinne, mut mitä sit? Piirrän päälle? Kuinka "valitsen" viivat, jotka haluun?
autocad11
5
84
Vastaukset
- D8lkg8:x
Rasterikuvaa ei voi muokata. Käytä jotain kuvankäsittelyohjelmaa.
- polvio
Ja mitä sitten? Kuinka mä saan sen sinne cadiin?
Voisit vaikka tulostaa sen jpg:n pdf:ksi esim. DoPdf tai vastaavalla ohjelmalla. En ole satavarma onko autocadissa muunnosohjelmaa jolla voi pdf:n muuntaa dwg:ksi mutta netissä on ohjelmia tuohon. Laita esim. hakusana "pdf to dwg" ja eiköhän se siitä. Todennäköisesti joudut tekemään vielä paljon työtä, mm. mitoituksen ym. Lycka till!
- D8lkg8:x
Vihdoinkin onnistuin saamaan vastausruudun esiin.
Näitä rasterista vektoriksi muuttavia ohjelmia löytyy paljonkin. Myös suoraan JPG muodosta DWG tiedostoksi. Google kyllä löytää.
Hyöty ei kuitenkaan ole kovin suuri. Käytännössä joutuu piirtämään ja mitoittamaan tuon päälle kokonaan uuden kuvan niin että skannattu toimii lähinnä muistuttamassa ettei mitään jää pois.- polvio:D
Kiitos paljon!
Siis mä en aio luovuttaa, jotenkin vaan kuvittelin että... Että ois helpompi saada omia piirustuksia sille mutjoo. Näillä mennään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3396326Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483786- 81943
- 52860
- 41810
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793- 54783
- 67779
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,130753Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14681