http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Camera-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/(appareil1)/795|0/(brand)/Canon/(appareil2)/792|0/(brand2)/Nikon
Nikon D800 vastaan Canon EOS 5D Mark 3
25
368
Vastaukset
- lääpä22
DxOMark Sensor Scores
Yleisarvosanaksi[?] 81
Portrait
(värisyvyys)[?] 24 bittiä
Maisema
(Dynamic Range)[?] 11.7 EVS
Urheilu
(Low-Light ISO)[?] 2293 ISO
Nikon D800
DxOMark Sensor Scores
Yleisarvosanaksi[?] 95
Portrait
(värisyvyys)[?] 25,3 bittiä
Maisema
(Dynamic Range)[?] 14.4 EVS
Urheilu
(Low-Light ISO)[?] 2853 ISO - HARRI66
Aika selvältä näyttää nikon d800 eduksi tuo testaus.
- CANONMIES
Huijattu tulos ilman muuta 5d mark 3 pyyhkii pöytää nikon d800 mennen tullen!
- NIKONMIES
Canon on konttorikonetehdas, oikeat KAMERAT tekee NIKON.
Voisitko perustella väitettäsi! Onko sinulla muita perusteita kuin mutu arvoisa Canonmies?
Vaikka olen Nikon käyttäjä niin en lähtisi ilman kokemusta molemmista sanomaan moista mihin sinä syyllistyt.
Oletko tutustunut perusteellisesti edes DxO:n testiin ja jos se tässä kohden on "maksettu" niin voiko niistä yhteenkään luottaa?
Paitsi tietysti niissä kohden joissa Canonin tuotteet ovat muita edellä?
- Z
Toi mittaus on vitsi
- äijämäntylä
D800 rules
- vastaan?
D800 vastaan 5D Mark 3
Mikä tämä tällainen ”vastaan” leikki on?
Liittyykö tämä jotenkin lasten uhmaikään (meidän isi vastaan teidän isi)?
Mulla on sellainen ihan pieni Casio -taskukamera, ketä vastaan se on?- Hasselisetä
Eihän noissa DXO.n mittaustuloksissa ole päätä eikä häntää: Nikon D5100 päihittää 10 000 €:n Hasselbladin ( 80 p ver 78 p). Nyt kaikki muoti/mainos/studiokuvaajat äkkiä vaihtamaan nuo isot kennot pikkukennorunkoihin koska niillä saa todella huipukuvia DXO:n mukaan. Kyllä nuo mainoskuvaajat eivät ymmärrä noista kameroista mitään kun käyttävät noita Hasselbaldin /Phase Onen/Pentaxin kameroita. Mäkin aion osta Canonin S100 (50 pistettä kok) koska sillä TÄYTYY saada huippukuvia koska Olympuksen PEN EPL3 oli vain 3 pistettä parempi vaikka sensorin koko on aivan jotain muuta kuin S100:ssa. Aionkin perustaa valokuvastudion kun olen tuon S100 ostanut.Kiitos DXOn joka aukaisi mun silmät.
- kyllä juu, mutta
kattokaas pojat tää video:
http://www.youtube.com/watch?v=4W9EeDCaVFM- kummatkin sitten
Ainakin se todisti sen, että ammattilainen ei tuhraa aikaa raw- kuvien kanssa, vaan antaa kameran prosessoida kuvat valmiiksi. Ehkä noita Nikon D800 kuvia olisi sitten hiukan syytä jälkikäsitellä, jotta saadaan väriä ulos. Mutta aivan erinomaista jälkeä tekee molemmat.
- Hasselisetä
kyllä ei, mutta kirjoitti:
kattokaas tytöt tää video:
http://www.youtube.com/watch?v=omTo7UxbJX8&feature=relmfuYhteenveto videossa: Both cameras are amazing eli kyllä niillä saa ihan "amazing" kuvia molemmilla huolimatta DXOn piste-erosta.
- "amazing"
Hasselisetä kirjoitti:
Yhteenveto videossa: Both cameras are amazing eli kyllä niillä saa ihan "amazing" kuvia molemmilla huolimatta DXOn piste-erosta.
Eikös se menekään niin, että
Nikon on parempi maisemakuvauksessa (dynamiikka) jos osaa säätää RAW-kuvia.
Canon tekee makeammat värit jpegiin sekavalossa.
Kumpikin on hinnan vuoksi täysin sopimaton meille harrastelijoille, kun ei ole varaa hankkia edes objektiiveja joilla noiden amazing näkyisi kuvissamme.
Toisaalta tuo ensinmainittu video on ihan kiva kun se tekee ikionnelliseksi kaikki ne jotka eivät osaa säätää RAWeja.
- rules?
Meidänpä isillä on Coolpix vastaan Ixus naapurin sedällä, haittaaks se?
Onk sit nii et Coolpix rules? - Siis jompikumpi ?
Täällähän hiippailee perseaukisia markettihyllyjä koluavia tosi innokkaita digijärkkäripaketin ostajia, jotka kinuavat, kumpi on parempi, Canon vai Nikon.
On aivan turha puhua merkeistä, jos ei ole varaa ostaa huippurunkoon kunnon
objektiiviä. Joku kehui joskus täällä ottaneensa häistä 700 kuvaa, ne jos ottanut
vielä RAWina, niin siinähän sitä saa muutaman illan viettää Photoshop Elementsin
kanssa, täytyyhän otokset olla priimaa. Eiku RÄPS, RÄPS vaan mestarikuvaajat. - Nikonisti
Nikon on hyvä !!!
Canon on huono !!!
:-O- erfvttt
Mun mielestä canoni on parempi kun se on megapikselikamera.
Ja mä olen sentäs ammattikuvaaja. - Lehtikuvan tj vastaa
erfvttt kirjoitti:
Mun mielestä canoni on parempi kun se on megapikselikamera.
Ja mä olen sentäs ammattikuvaaja.höpöhöpö
Canon megapixelit on huonompii ku Nikonin, koska ne vinjentoi niin kauheesti.
- Canonisti65
Mä oon kuullu et ainoastaan Canon merkkisellä kameralla saa hyviä kuvia!
Semmosta mä vaan oon kuullu- Sekä että
Minäpä en vain ole kuullut vaan olen kuvannut molemmilla. Minulla on nytkin aktiivikäytössä Nikonin järkäle ja Canonin pokkari. Mainioita vekottimia molemmat!
- Testitulkinta
Miks pitää joka kerta joka testissä vertailla keskenään eri hintaisia ja ikäisiä sekä laatuisia kameroita keskenään
sikinsokin samalla viivalla..
aivan miten ja kuinka sattuu? Muuallakin kun D...X,,,ssä? - Johnnymale
eihän tuo ole edes kilpailu. Nikon D800 ostaa se jolla on jo Nikonin FX lasia yli 3000 euron edestä. Ja sama pätee Canon 5D mk III.
- juu en omista mitään
Ihmeellinen ajatus ihmisillä, että harrastus kulkee polkua:
1. Ostetaan se valmistajan edullisin järjestelmämalli
2. Ostetaan siihen kameraan pikkuhiljaa lisää objektiiveja
3. Vaihdetaan parempaan runkoon
4. Ostetaan taas lisää objektiiveja
5. Vaihdetaan täyskennolliseen
Eli leirivalinta tehtäisiin vertailemalla Canon 1100D vs Nikon D3100????
Eihän tuossa tasan mitään järkeä!!!! Minä aineskin katson vähän laajemmin valmistajien valikoimia ja teen pohdintoja leirivalinnasta sen perusteella. Tällä hetkellä ihmettelen, missä viipyy rungon Canon EOS 1D X DxOMark mittaukset.
Jos Canoniin päädyn, niin todellakin vaikuttaa päätökseen laadukkaat rungot ja loistavat objektiivit, mutta myös paljon muuta mm. salaman 2,4 GHz:n radiotaajuuslaukaisu sekä elokuvaobjektiivit rungot.
Vaikkei kaikkea tulisikaan hankittua, ne sentään valmistajan valikoimista löytyy - toisin kuin esim. Sonylla on onnettomat valikoimat - kennoja osaavat valmistaa, mutta muuten jää pahasti Canonille ja Nikonille.
Itse en omista yhtään mitään, mutta on 100 varmaa, etten tule omistamaan ennen Canon EOS 5D mk III rungon hankintaa. Ja eikä 5D hankintakaan näytä varmalta, jos ostan saman tien rungon EOS 1D X.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3155585- 745119
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484186- 523861
- 433524
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1063187Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv793051- 422207
- 492148
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272098