Thorvald Linus

Linus on suomen ruotsalainen tietokone-ekspertti, joka lähes pikkupoikana keksi tietokoneohjelman tai -kielen nimeltä Linux. Nyt amerkkalaistunut Linus aiotaan palkita Millenium-palkinnolla, joka on kuin mini-Nobel.

Tuo ohjelma on käytössä vain joissakin maissa ja yhtiöissä ja on tunnettu viruskestäväksi. Ei siis harmillisia virus-ongelmia niin kuin Widowssilla

Kun itse aikanaan hankin tietokoneen oli sen yhteydessä aina ongelmia ja on vieläkin. Kun ongelmia ihmettelin sain valistusta: "Eihän Windows ole koskaan toiminutkaan, ei ole edes tullut valmiiksi."

Kun tuo Eloppi Kanadasta palkattiin Nokian johtajaksi ja vetäjäksi, ja piti ruveta valmistamaan älypuhelimia kuten IPhonekin. Lumian käyttöjärjestelmäksi tuli Windows ja sunnitelma on jo toteutettu Lumia 800 nimeltään. 1,3 miljardia tappioita vuodessa on pajon tappiota Suomen Lippulaivalle. Nokialle.

Qlisikohan vaikka Mackia voitu käyttää? Nuo tietokoneethan ovat täysin tunteettomia viruksille tämän myötä ehkä parhaita tietokoneita, kalliitakin toki.

28

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?

Tarkoitit varmaan Linus Torvalds.

• Mac'ilainen

Mac tietokoneissa ei virusongelmia ole, ja Linux järjestelmä on eräs parhaita maailmassa. Saamme olla ylpeitä Linus Thorvaldsin innovatiivisestä keksinnöstä.

• m.v.

Mac tietokoneita oli vielä viime viikoon menessä viruksesta saastunut kaikkiaan 600 000 joista puolet yhdysvalloissa. Suomessakin vimeisen havaintojen mukaan 274 tietokonetta oli saanut tartunnan. Tietoni mukaan virusohjelma on nyt saatu korjatuksi

• miraculous event

Olikohan se tahallisesti aiheutettu virhe Lumia-puhelimeen? Tuli tässä mieleen, että onkohan Elopilla puhtaat jauhot pussissa. Jos vaikka koittaa saada Nokian jonkin toisen yhtiön syliin, esim. Microsoftin. Sieltähän Elop tuli Nokialle. Tuntuu jotenkin aiheitetuilta nämä vastoinkäymiset.

• vain.minä

Linus on kovin, kai, itseni tunnistama nero, omassa lajissaan.
      Kirjahyllyssäni on hänen nimikirjoituksellaan omistettu kirja, jonka sain osallistumalla lähikaupungin elektroniikkafirman tilaisuuteen, jossa hän luennoi.
      Kuin myös osallistuin jatkoihin.

Ylpeä olen hänen puolestaan. Hyvää toivon tulevaansa!

• aiotaan palkita ?

Muitakin ehdokkaita on.

• m.v.

Tämä Ruuneperin väite ei tietenkään pidä paikkaansa.

"Qlisikohan vaikka Mackia voitu käyttää? Nuo tietokoneethan ovat täysin tunteettomia viruksille tämän myötä ehkä parhaita tietokoneita, kalliitakin toki."

Eilen varoitin ja poistatin yhden avattavan haitta ohjelman täältä. Tässä vähän faktaa MAC:kista:

Apple kehittää ohjelmistopäivitystä, joka poistaisi yli 600 000 Mac-tietokoneeseen levinneen Flashback-viruksen. Suomessa Flashback-löytyy lähes 300 tietokoneesta.
      Apple on kehittämässä ohjelmistoa, joka poistaisi Mac-tietokoneisiin levinneen vaarallisen Flashback-viruksen.

Yhtiö on perustanut verkkosivun, jolle se on koonnut Flashback-haittaohjelmaa koskevia tietoja.

Flashback on niin sanottu troijalaisvirus, jonka avulla koneeseen voi asentaa muita haittaohjelmia, joilla voi esimerkiksi vakoilla koneen käyttöä tai käyttää sitä muihin rikollisiin tarkoituksiin.

• admina

"Eilen varoitin ja poistatin yhden avattavan haitta ohjelman täältä."
        Kun tein ilmoituksen siitä linkkiavauksesta ylläpidolle, ei silloin ainakaan vielä kukaan muu ollut ilmoitusta tehnyt.
        m.v.:llä lienee muita kanavia käytössään.

• m.v.
        admina kirjoitti:

"Eilen varoitin ja poistatin yhden avattavan haitta ohjelman täältä."
        Kun tein ilmoituksen siitä linkkiavauksesta ylläpidolle, ei silloin ainakaan vielä kukaan muu ollut ilmoitusta tehnyt.
        m.v.:llä lienee muita kanavia käytössään.

En pyytänyt poistoa varoitin ainoastaan avaamasta viestiä joka musiikkin kuuntelemiseksi pyysi henkilötietoja. Katsoin viestin ja poistin jäljet omalta koneeltani. Yleensä näistä asioista keskustelemme toisella palstalla. Eilen satuin kuitenkin vilkaisemaan tännekkin.

• minä vaan

8888
        mistä tiedät kuinka monella nimimerkillä kukin kijoittaa. Väittäisin ettei täällä ole ketään joka pystyii edes katsoman kenenkään IP tunnusta saati sitten muuta tekemään kuin arvailemaan.
        Tosin täytyy myöntää useat hyvät kommentit ja viestit kyllä lähteekin minun koneelta kuten olet joskus arvannutkin.

• minä vaan

Tämän totesin aiemmin. /Laitoin sen laajaan levitykseen/.

m.v.
      10.4.2012 01:10
      0
      Sulje
      java vuotaa ja tulee sellaisiakin lappusia jossa väitettää ettei ohjelmat avaudu ellet asena vaadittua ohjelmaa koneelle. Lappua et saa poistettua muutoin kun palauttamalla koneen aiemmille asetuksille. Samalla tietysti katoaa melkoinen määrä viimeisiä päivityksiä......

• Jopelkuneiviittiny

Eiköhön se ole niin, että viiruksia tulee kaikkiin järjestelmiin sen jälkeen, kun käyttäjäkunta on kasvanut niin suureksi, että se kiinnostaa haittajärjestelmien tekijöitä.
      Jos sulla on euro taskussa, niin ei se juuri taskuvarasta kiinnosta, mutta jos siellä on tonni, niin johan on nyplääjiä.

• m.v.

Taskuvarkaan tieto taito ei riitä kenenkään koneeseen tunkeutumiseen. Monille hakkereille ohjelmiin sisään pääsy on se haastavain tehtävä ei niinkään jonkun pikkusumman kalastelu. Erittäin rajallinen on se piiri joka yleensä pystyy moiseen.

• H.Kutvonen
        m.v. kirjoitti:

Taskuvarkaan tieto taito ei riitä kenenkään koneeseen tunkeutumiseen. Monille hakkereille ohjelmiin sisään pääsy on se haastavain tehtävä ei niinkään jonkun pikkusumman kalastelu. Erittäin rajallinen on se piiri joka yleensä pystyy moiseen.

Eikös nää viimeiset vakoiluohjelmat ole tulleet Venäjän puolelta.

• 321/3
        H.Kutvonen kirjoitti:

Eikös nää viimeiset vakoiluohjelmat ole tulleet Venäjän puolelta.

Sitä voisi kysyä tältä 8888 jos hänellä olisi tietoa. Kai sillä sitten on jotain muutakin annettavaa kuin pelkät häirikkö viestit.
        Hän vaikuttaa erittäin tietorikkaalta ihmiseltä, juuri sellaiselta jota ilman ei palsta pärjää.

• no niin
        321/3 kirjoitti:

Sitä voisi kysyä tältä 8888 jos hänellä olisi tietoa. Kai sillä sitten on jotain muutakin annettavaa kuin pelkät häirikkö viestit.
        Hän vaikuttaa erittäin tietorikkaalta ihmiseltä, juuri sellaiselta jota ilman ei palsta pärjää.

Ei onnistu m.v. poisti asiattomana 8888 häirikkö viestit....

• minä vaan

Oikeastaan minun pitäisi yhteisen edun vuoksi laittaa sinut jäähylle eli kirjoituskieltoon..

• Ystävä
        minä vaan kirjoitti:

Oikeastaan minun pitäisi yhteisen edun vuoksi laittaa sinut jäähylle eli kirjoituskieltoon..

kiltti, älä banaa 8888 palsta tarvitsee nämä huonotkin kirjoittajat.

• heh heh
        321/3 kirjoitti:

Ei sillä ukon käppyrällä ole muuta tietoa kuin mitä goolelta löytyy. Sitäkin matkiessaan tekee vielä kirjoitus virheitä..

• ?
        Ystävä kirjoitti:

kiltti, älä banaa 8888 palsta tarvitsee nämä huonotkin kirjoittajat.

Mitä välii?

• 324/9
        ? kirjoitti:

Mitä välii?

On se tuo 8888 sellainen puupää vaikka sen kuinka useasti painaa pois ketjusta niin aina se puupää nousee pinalle. Saa nyt nähdä vieläkö ilmaantuu ketjuun.

• no niin kirjoitti:

Ei onnistu m.v. poisti asiattomana 8888 häirikkö viestit....

M.V on tunnettu häirikkö ja nyt myös hienohelma.

• lii
        minä vaan kirjoitti:

mitä välii

• m.v.

Oli vielä tarkoitus kirjoittaa nettipankin turvallisuudesta ja niistä turva toimista jotka liittyy pankin käytöön. Eri pankeilla on kuitenkin omat turvarakenteen, niin jätän aiheen tällä kertaa....

• ?

Mitä hienohelmoja täällä? taas

• 342/2

Kuka se tämmönen Thorvald Linus on ? en oo ikään kuulutkaan.

• Linkki kehiin

Hei, ensi kerralla laita vain linkki, niin me sitten itse luetaan. Ei tarvii sun esitelmöidä milloin mistäkin. Kiitos paljon.

Niin, juu, tään linkin oisit voinut antaa, ois menny kertaheitolla oikein:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Linus_Torvalds

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      109
      7197
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      96
      5225
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3486
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3392
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2524
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1856
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1491
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1451
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1346
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1114
    Aihe