Mitä kannettavalleni tapahtui?

Hurinaa ja pimeys

Minulla on uusi kannettava: Samsung R530. Olin ollut koneella surffailemassa noin 5 tuntia ja katselin juuri videoa netin puolelta kun näyttö pimeni ja kuului kova hurina. Mitä siinä oikeastaan tapahtui? Kuumeniko kone liikaa? Kauanko yleensä voi katsella tällä koneella esim. videoa yhteen menoon tai paljonko sitä yleensä voi" rääkätä" yhteen menoon?

Irroitin johdot ja yritin sulkea konetta, mutta se vain jatkoi hurinaa kunnes se lopulta hiljeni. Avattuani koneen se antoi erilaisia vaihtoehtoja, joista en paljonkaan ymmärtänyt. Yritin järjestelmän palautuksella saada konetta toimimaan. Käytin siinä Samsung Recovery Solution 4 ohjelmaa ja siellä oli kolme vaihtoehtoa: Peruspalautus, täydellinen palautus ja tietojen palautus. Valitsin peruspalautuksen, mutta sen jälkeen en päässyt enää kirjoittamaan edes googleen hakusanaa ja monet kuvakkeet eivät auenneet ollenkaan.

Vein koneen takaisin liikkeeseen, jossa myyjä suostui ajamaan ohjelmat uudelleen koneelleni. En tiedä tarkalleen mitä kaikkea hän siinä joutui tekemään, mutta sai koneen toimimaan. Hän sanoi, että Windowssin ja Samsungin järjestelmänpalautus on kaksi aivan eri asiaa. Enhän minä ole asiantuntija ja tietysti käytin väärää järjestelmänpalautusta. Virusturvaohjelma on Securen täysturva ja myyjä asensi myös sen.

Tämmöiset asiat on tosi kinkkisiä, kun asian korjaaminen ei oikeastaan kuulu myyjälle, mutta ei toisaalta ole syytä lähettää uutta konetta Samsungin huoltoonkaan. Minäkin toimin väärin, mutta toisaalta en olisi lähtenyt kokeilemaan järjestelmän palautusta, jos koneen näyttö ei olisi mennyt pimeäksi ja hurissut.

Kysyisin nyt asiantuntijoilta kuinka yleistä on, että uusi kone käyttäytyy tällä tavoin? Olen vanhempi naishenkilö ja minun koneen käyttöni ei ole millään lailla rajua mielestäni. Pitäisikö kannettava kone olla koholla alustastaan, koska ilmastointiaukot ovat pohjassa? Käytän konettani tasaisella puisella pöydällä ja siinä on mokkula. Edelleen onko akun keston ja toimivuuden kannalta parempi ladata kone tarvittaessa ja ottaa johto pois seinästä, kun sitä ei käytä vai voiko johdon pitää jatkuvasti seinässä silloinkin kun kone on muuten suljettuna?

Kiitos asiallisista vastauksista. Ottakaa kantaa ja kertokaa omista kokemuksistanne.

7

372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjhjhjhj

Katso ohjekirjasta missä ne tuuletusaukot on, mun Asuksessa on ainakin sivulla.

Kyllä koneen pitää käyttöä kestää, muuten joutaa vaihtoon.

Itse sain tapella Asuksen kanssa joka jähmettyi youtube videoita katsoessa. Ensin eivät liikkeessä vikaa huomanneet, mutta kun tarpeeksi sinnikäs olin hekin lopulta saivat koneen jumiin. Ystävällisesti sain kokonaan uuden koneen ja nyt toimii. Liikkeessä ne tarkoituksella kuormittaa konetta että löytää vian.

• hehe.

trollihan se jälleen

• Hurinaa ja pimeys

Kiitos jjhjhjhj asiallisesta vastauksesta. Nimimerkille hehe sanoisin, että olet hyvin rajoittunut ja ennakkoluuloinen mielipiteittesi kanssa, suorastaan loukkaat minua. Hyvä että edes tiedän mikä trolli on. Minulla ei ole kotona ketään keltä kysyä ja tietoni on enimmäkseen täysin tämän palstan vastausten varassa.

Kaikki eivät tosiaankaan ole yhtä nuoria ja osaavia kuten sinä. Oletan, että olet liian nuori ymmärtääksesi vanhempaa ihmistä ja hänen tietämättömyyttään. Itse täytän tänä vuonna 65 ja kaikki mitä tietokoneista tiedän olen itse opetellut kantapään kautta.

Hehe-nimimerkki, sinulla on myös syytä muuttaa asennoitumistasi asioihin yleensä. Olet todella pelokas ja ajattelet kielteisesti. Vaara ei välttämättä uhkaa jokaisen kulman takana ja kaikki viestit eivät ole trolleja. Joku voi todella haluta tietoa.

Sitten kun sinä hehe-nimimerkki tiedät ihan oikeasti neuvoa muita ja muutut asialliseksi, fiksuksi ihmiseksi sinulla ei ole enää tarvetta heittää moisia kommentteja. Ota oppia esim. nimimerkki Vapusesta, jolla on suuri tietomäärä ja vilpitön halu vastata esitettyihin kysymyksiin. Vapusen kaltaiset ihmiset nostavat huomattavasti suomi24-apua aloittelijalle palstan tasoa ja hehe-miehet laskevat tasoa. Näin on.

• hehe.

ja erittäin huono trolli.

• Itse käytän omassa Hp pavilion mallissa tälläistä viilennysalustaa: http://www.mustaporssi.fi/index.php?id=1696&p=453

Koska kyseinen kone kuumuu aika helposti. Mutta jos sinulla on uudenkarhea kone niin siinä ei pitäisi olla kuumenemis ongelmia.

"Olin ollut koneella surffailemassa noin 5 tuntia ja katselin juuri videoa netin puolelta kun näyttö pimeni ja kuului kova hurina. Mitä siinä oikeastaan tapahtui? Kuumeniko kone liikaa? Kauanko yleensä voi katsella tällä koneella esim. videoa yhteen menoon tai paljonko sitä yleensä voi" rääkätä" yhteen menoon?"

Jos näyttö pimeni kokonaan ja surina jatkuu ( Kone ei reakoi esimerkiksi hiiren liikkeisiin niin silloin vika on luultavasti jossakin koneen komponentissa. Oletko kokeillut koneen pohjaa että onko se miten kuuma? Poistiko järjestelmän palautus kyseiset ongelmat vai jatkuuko ne? Jos jatkuu niin silloin kone kannattaa lähettää huoltoon. Muista kuitenkin varmuuskopioida omat tiedostot esimerkiksi muistitikulle.

• jjhjhjhj

Miten tuollainen viilennysalusta toimii. Minun koneessani on tuuletus koneen sivulla, ei pohjassa.

• DNA+Vapunen, kiitos!

En ole koskaan kuullutkaan viilennysalustasta, joten kiitos uudesta hyvästä neuvosta Vapuselle. Ilmastointiaukot ovat todellakin kannettavassani alapuolella eikä sivuilla. En kokeillut oliko alusta kuuma, mutta minulle jäi vaikutelma, että rasitin sitä liikaa.

Vein kannettavan DNA:n myymälään, josta sen ostin ja josta myös mokkula on sekä virusturva. Selitin myyjälle mitä oli tapahtunut ja mitä minä olin koneelle tehnyt. Ensin hän sanoi, että koneen kuntoonsaattaminen ei ole hänen tehtävänsä tässä tapauksessa, mutta kun selitin hänelle miten monia sopimuksia minulla on DNA:n kanssa (2kännykkäliittymää, joissa molemmissa internet, kotiluuri, kiinteän koneen laajakaista ja kannettavan laajakaista) lisäksi kone on juuri ostettu heiltä. Eikö minun tapauksessani olisi oikein ja kohtuullista, että nyt pitkäaikaista asiakasta autettaisiin. Sitäpaitsi myyjä oli varsinainen nörtti ja ihan kertakaikkiaan huippu myyjä samassa paketissa.

Kyllä sain käyttää kaiken naisellisen osaamiseni ja viehätysvoimani tuona iltapäivänä DNA:n myymälässä. Myyjä laittoi ohjelmat uudelleen koneelleni ja en tiedä, mitä kaikkea hän sille teki, kun kävin välillä kahvilla. Kannettavani tuli kuntoon ja palasin tyytyväisenä kotiin. Myyjälle vitsailin lähtiessäni, että eikö ollutkin haasteellinen ja mielenkiintoinen iltapäivä sinulla, kun sait noin mielenkiintoisen tehtävän ratkaistavaksi ja vielä työaikana! Siinä hän välillä palveli asiakkaita ja välillä latasi ohjelmia koneelle.

Kiitos osaavalle DNA:n myyjälle, joka ratkaisi asian tapauskohtaisesti eikä niin jyrkästi, että asia ei hänelle kuulu ja piste. Puskaradio on se usein, joka parhaiten kuuluu ja niin tässäkin tapauksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      7
      3753
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3639
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      129
      3375
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3352
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      20
      2206
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      25
      1778
    7. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      34
      1555
    8. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32